• Buradasın

    Öğretmenlik uygulamasında danışmanlık nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmenlik uygulamasında danışmanlık yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    • Uygulama öğrencilerini etkinliklere hazırlama 24. Uygulama öğrencileri, öğretmenlik uygulaması etkinliklerine uygulama öğretim elemanı tarafından hazırlanır 24.
    • Planlama ve izleme 34. Uygulama öğretim elemanı, uygulama öğrencilerinin çalışmalarını uygulama öğretmeni ile birlikte planlar ve izler 34.
    • Ders izleme 34. Uygulama öğretim elemanı, her dönemde uygulama öğrencilerinin fiilen anlattığı dersleri en az iki kez izler 34.
    • Rehberlik ve geri bildirim 24. Uygulama öğretim elemanı, uygulama öğrencilerine süreç boyunca rehberlik eder ve geri bildirim verir 24.
    • Değerlendirme 3. Uygulama öğretim elemanı, uygulama sonunda öğrencilerin çalışmalarını değerlendirir ve ilgili formları doldurarak değerlendirme sonucunu not olarak ilgili sisteme girer 3.
    Ayrıca, Klinik Danışmanlık Modeli kapsamında ön görüşme, gözlem, veri toplama, son görüşme ve veri analizi gibi aşamalar da danışmanlık sürecinde yer alabilir 15.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlik uygulama yeri nasıl belirlenir?

    Öğretmenlik uygulama yeri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel eğitim-öğretim kurumlarında belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Fakülte ve Milli Eğitim Koordinasyonu: Fakülteler, il millî eğitim müdürlükleriyle iş birliği yaparak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesini gerçekleştirir. 2. Kontenjan ve Dağılım: İl millî eğitim müdürlüğü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama kontenjanlarını belirler ve bu kontenjanların fakültelere dağılımını yapar. 3. Liste Gönderimi: Fakülte uygulama koordinatörü, belirlenen listeleri il millî eğitim müdürlüklerine ve ilgili fakülte dekanlıklarına gönderir. 4. Onay ve Bildirim: İl millî eğitim müdürlüğü, listeyi mülki idare amirinin onayını aldıktan sonra kurum müdürlüklerine ve ilgili fakülteye bildirir.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adayları aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir: 1. Tanışma ve Okulu Tanıma: Uygulama öğrencisi, ilk haftada uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde yapılan toplantıya katılır ve okulu tanır. 2. Ders Planlama ve Hazırlık: Uygulama öğretmeni ile birlikte ders günlerini ve saatlerini belirler, ders planları hazırlar ve günlük planlar yapar. 3. Ders İşleme: 4. haftadan itibaren 20 saat ders işler ve bu dersleri uygulama öğretmeninin yıllık planına uygun olarak gerçekleştirir. 4. Öğretim Materyalleri ve Etkinlikler: Ders materyalleri ve gerekirse drama, gezi gibi etkinlikler hazırlar. 5. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, adayı ders anlatırken gözlemler ve mesleki anlamda yönlendirmelerde bulunur. 6. Değerlendirme: Uygulama sonunda, adayın performansı hem uygulama öğretmeni hem de uygulama öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve gerekli notlar sisteme girilir.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Danışman öğretmen hangi formları doldurur?

    Danışman öğretmen, adaylık sürecinde çeşitli formları doldurur. Bu formlar şunlardır: 1. Haftalık Çalışma Programı: Aday öğretmenin haftalık çalışmalarının gün ve saat açısından planlamasını içerir. 2. Aday Öğretmen Faaliyet Raporu: Aday öğretmenin haftalık olarak yaptığı çalışmaları gün ve saat olarak kaydeder. 3. Aday Öğretmen Ders İzleme Formu: Danışman öğretmenin, aday öğretmenin derslerini izleyerek elde ettiği kazanımları yazar. 4. Danışman Öğretmen Biçimlendirici Değerlendirme Formu: Aday öğretmene yapılacak rehberlik çerçevesini belirler. 5. Okul Dışı Faaliyetler Formu: Aday öğretmenin yaptığı gezilerin değerlendirilmesi için kullanılır. Bu formlar, danışman öğretmen ve okul müdürü tarafından imzalanarak adaylık dosyası içinde saklanır.

    Aday öğretmenlik eğitim planı nasıl yapılır?

    Aday öğretmenlik eğitim planı, "Aday Öğretmen Yetiştirme Programı" doğrultusunda hazırlanır. Eğitim planının temel unsurları: Uyum Eğitimi: Aday öğretmenlerin mesleğe, kuruma ve sosyal çevreye hazırlanması. Danışman Gözetiminde Derse Girme: Aday öğretmenlerin, danışman öğretmen gözetiminde derslere girmesi. Hizmet İçi Eğitimlerin Tamamlanması: Aday öğretmenlerin, Yetiştirme Programı kapsamındaki hizmet içi eğitimleri yüz yüze veya uzaktan tamamlaması. Eğitim Kurumu Yönetimi Gözetimi: Aday öğretmenlerin, eğitim kurumu müdürünün gözetiminde eğitim kurumunun yönetimiyle ilgili iş ve işlemleri öğrenmesi. Gözlem ve Uygulamalar: İl veya ilçe millî eğitim müdürlüklerinin koordinasyonunda, aday öğretmenlerin diğer eğitim kurumlarında gözlem ve uygulamalara katılması. 2025 yılı için Aday Öğretmenlik Süreci Genelgesi ve Aday Öğretmen Yetiştirme Kılavuzu, T.C. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanmıştır.

    Danışman öğretmen ne yazar?

    Danışman öğretmenlerin yazdığı bazı belgeler şunlardır: Danışman Öğretmenlik Planı: Yıllık olarak hazırlanan bu plan, danışman öğretmenin yapacağı çalışmaları içerir. Haftalık Çalışma Programı ve Faaliyet Raporları: Danışman öğretmenler, haftalık çalışma programları hazırlar ve bu programların uygulanmasını takip ederek faaliyet raporları tutar. Aday Öğretmen Değerlendirme Formları: Danışman öğretmenler, aday öğretmenlerin performansını değerlendirmek için çeşitli formlar kullanır. Veli Bilgilendirme Notları: Danışman öğretmenler, velilerle yapacakları görüşmeler için notlar hazırlar ve velileri öğrencinin durumu hakkında bilgilendirir. Danışman öğretmenler ayrıca, öğrencilerin akademik başarılarını ve gelişimlerini takip etmek amacıyla çeşitli kayıtlar ve dosyalar tutar.

    Danışman öğretmenin aylık planı nasıl yapılır?

    Danışman öğretmenin aylık planı şu şekilde yapılabilir: 1. Kazanım ve Göstergelerin Belirlenmesi: Öğretmen, çocukları gözlemleyerek gelişim özelliklerini "Gelişim Gözlem Formu"na kaydeder. 2. Kavramların Seçimi: Öğretmen, aylık planda yer vereceği kavramları "Kavramlara Aylık Eğitim Planlarında Yer Verme Durumu Çizelgesi"ne kaydeder. 3. Etkinliklerin Planlanması: Öğretmen, özel gün ve haftalar, alan gezileri ve aile katılımı etkinliklerini aylık planın ilgili bölümlerinde belirtir. 4. Planın Yazılması: Aylık plan, Ek 3'teki aylık plan formatında yazılır. 5. Paylaşım: Plan, ailelere gönderilmeye ve sınıf panosuna asılarak paylaşılmaya özen gösterilir. Aylık planların değerlendirme bölümünde, o ay boyunca yapılan günlük eğitim akışlarının genel değerlendirme bölümlerine ve çocuk gelişim gözlem formlarına dayanarak, çocukların, programın ve öğretmenin değerlendirme sonuçlarına yer verilir.