• Buradasın

    Aday öğretmen değerlendirme formu kaç puan?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Aday öğretmen değerlendirme formundaki puanlama, kullanılan forma göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, SUBÜ'nün öğretmenlik uygulaması değerlendirme formunda alınabilecek en yüksek puan 138'dir 2.
    Kilis Üniversitesi'nin aday öğretmen değerlendirme formunda ise puanlama 0 ile 3 arasında yapılır; 0 "kötü", 1 "orta", 2 "iyi", 3 ise "çok iyi" anlamına gelir 3.
    Sakarya Üniversitesi'nin öğretmenlik uygulaması performans değerlendirme formunda ise puanlar yetersiz (0 puan), eksiği var (1 puan), kabul edilebilir (2 puan) ve iyi yetişmiş (3 puan) şeklinde verilir 4.
    Puanlama detayları, kullanılan değerlendirme formuna ve kuruma göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen performans değerlendirme formu neye göre doldurulur?

    Öğretmen performans değerlendirme formu, aşağıdaki kriterlere göre doldurulur: 1. Eğitim ve Öğretim Yöntemleri: Öğretmenin ders anlatım teknikleri, öğrenci katılımını sağlama yöntemleri ve öğretim süreçlerindeki yenilikçilik. 2. Öğrenci Başarıları: Öğrencilerin akademik başarıları, öğretmenin derslerdeki etkisinin bir göstergesi olarak değerlendirilir. 3. Sürekli Mesleki Gelişim: Öğretmenin katıldığı seminerler, kurslar ve eğitim programları gibi mesleki gelişim faaliyetleri. 4. İletişim ve İşbirliği Becerileri: Öğretmenin öğrenci, veli ve diğer öğretmenlerle olan iletişimi ve işbirliği düzeyi. 5. Değerler Eğitimi ve Etik Davranışlar: Öğretmenin eğitimde değerler eğitimi konusundaki katkıları ve etik davranışları. Ayrıca, formun doldurulması sürecinde kontrol listeleri, derecelendirme ölçekleri ve dereceli puanlama anahtarı (rubrik) gibi araçlar da kullanılabilir.

    Aday öğretmenlik ve öğretmenlik kariyer basamakları yönetmeliği nedir?

    Aday Öğretmenlik ve Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapan aday öğretmenlerin adaylık süreçleri ile öğretmenlerin kariyer basamaklarında ilerlemelerine ilişkin usul ve esasları düzenler. Yönetmeliğin bazı maddeleri: Adaylık süreci: Aday öğretmenler, en az iki yüz kırk ders saati olan Yetiştirme Programına tabi tutulur ve bu süreç bir yıldan az, iki yıldan çok olamaz. Danışman öğretmen: Aday öğretmenin atandığı eğitim kurumunda, aynı alanda olmak şartıyla sırasıyla başöğretmen, uzman öğretmen veya en fazla hizmet süresi bulunan öğretmenden başlanır. Kariyer basamakları: Öğretmenlik, adaylık döneminden sonra öğretmen, uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağına ayrılır. Unvan şartları: Uzman öğretmen unvanı için öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Uzman Öğretmenlik Eğitim Programını tamamlama, başöğretmen unvanı için ise uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmet ve Başöğretmenlik Eğitim Programını tamamlama gereklidir.

    Aday öğretmenin kurum gözleminde nelere bakılır?

    Aday öğretmenin kurum gözleminde şu unsurlar incelenir: Kurumsal yapı ve işleyiş: Kurumun teşkilat yapısı, görev yapılan pozisyonlar ve kurumun ilişkili olduğu diğer kurumlar. Kurum hizmetleri: Kurumda yürütülen iş veya hizmet türleri ve bu süreçlerin aşamaları. Alana yönelik ilişki: Aday öğretmenin alanı itibarıyla kurumla nasıl bir ilişki kurabileceği. Gözlem sırasında, gözlem yapılan kurumun niteliğine bağlı olarak bazı alanlar gözlem sürecinden çıkarılabilir veya yeni gözlem alanları eklenebilir. Aday öğretmen, kurum gözlem formunu doldurur ve "NOTLAR" bölümünü tamamlayarak aday ve danışman öğretmen tarafından imzalandıktan sonra adaylık dosyasına ekler.

    Öğretmenlik uygulaması değerlendirme nasıl yapılır?

    Öğretmenlik uygulaması değerlendirmesi, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ortaklaşa yapılır. Değerlendirme süreci şu adımları içerir: 1. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, uygulama öğrencisinin derslerini gözlemler ve ders gözlem formunu doldurarak öğrenciye sözlü veya yazılı geri bildirim verir. 2. Değerlendirme Formları: Uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni, Öğretmenlik Uygulaması Değerlendirme Formunu doldurur. 3. MEBBİS Girişi: Değerlendirme formları, MEBBİS sistemine işlenir ve ilgili modüllere kaydedilir. 4. Akran Değerlendirmesi: Uygulama öğrencisi, akranlarının ders performanslarını izleyerek akran değerlendirme formunu doldurur. 5. Öz Değerlendirme: Uygulama öğrencisi, kendi uygulama performansını değerlendirmek için öz değerlendirme formunu doldurur. Ayrıca, uygulama öğrencisinin hazırladığı ders planları, günlük akış planları ve diğer belgeler de değerlendirmede dikkate alınır.

    Öğretmenlik uygulamasında kaç puan verilir?

    Öğretmenlik uygulamasında iki tür puan verilir: 1. Uygulama Öğretmeni Puanı: Uygulama öğretmeni, adayın çalışmaları, ders hazırlama ve anlatma kabiliyeti, mesleki disiplini ve iletişim becerisi gibi kriterlere göre %100 puan verir. 2. Final Notu: Uygulama öğretim elemanı tarafından verilen not, final sınavı olarak dikkate alınır ve %100 puan üzerinden hesaplanır. Ayrıca, öğretmenlik uygulaması dosyasında yer alan formların doldurulması için de puanlar verilir ve bu formların toplam puanı 100'dür.

    Aday öğretmen formları nereden alınır?

    Aday öğretmen formları aşağıdaki kaynaklardan temin edilebilir: MEBBİS: 04 Ocak 2021 tarihinden itibaren aday öğretmen formları MEBBİS platformu üzerinden doldurulmaktadır. Adaş Kitap Kırtasiye: MEB yönergelerine uygun olarak hazırlanan aday öğretmen form dosyalarını temin edebilirsiniz. Atalay Hoca PDR: Ücretsiz olarak doldurulmuş aday öğretmen dosyası örneği sunmaktadır. Ayrıca, bazı siteler ve kişiler ücretli olarak adaylık dosyalarının satışını yapmaktadır.

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu Nasıl Doldurulur?

    Aday Öğretmen Ders Gözlem Formu şu şekilde doldurulabilir: 1. Dersin Planlanması: Derse öğrencilerin nasıl hazırlandığını, araç gereçlerin ve öğretim teknolojilerinin nasıl kullanıldığını, dersin önceki ve öğretim programıyla ilişkisinin nasıl kurulduğunu not edin. 2. Dersin Uygulanması: Öğrenme yöntemlerinin nasıl seçildiğini, derste kullanılan metin veya ürünlerin neler olduğunu kaydedin. 3. Ders Sonrası: Bireysel veya grup çalışmaları, performans ve proje gibi çalışmaların derse katkısını, dersin diğer derslerle ilişkisini ve öğrenilenlerin uygulamaya taşınmasını değerlendirin. Formlar bilgisayar ortamında doldurulabilir ve ıslak imza ile imzalanarak adaylık dosyasına eklenir. Örnek formlar şu sitelerde bulunabilir: mus.meb.gov.tr; ogretmenadaydosyasi.com.