Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde değerler eğitimi, "erdem-değer-eylem" çerçevesinde şekillenecektir. Bu kapsamda: 1. Değerlerin Tanıtılması: Öğrenciler, yaşadıkları bölgede kabul görmüş ve değerler eğitimi açısından rol model olabilecek şahsiyetleri tanıyacaklardır. 2. Yerel Hikayelerin Kullanımı: Kök değerler, yerel hikayeler, masallar ve diğer anlatılar aracılığıyla öğrencilere aktarılacaktır. 3. Hikaye Yazma ve Canlandırma: Öğrenciler, kök değerlerle ilgili hikayeler yazacak ve bu hikayeleri drama ve canlandırma çalışmaları ile sahneleyeceklerdir. 4. Bütüncül Eğitim Yaklaşımı: Değerler, öğretim programlarının diğer ögeleriyle, becerilerle ve alan içeriğiyle ilişkilendirilerek programa kaynaşık bir şekilde işlenecektir.