• Buradasın

    Maarif modeli öğretmen değerlendirme formu nasıl doldurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Maarif Modeli öğretmen değerlendirme formu iki farklı şekilde doldurulabilir:
    1. EK-1 Formu: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ortak metninin değerlendirilmesi amacıyla tüm öğretmenler tarafından doldurulur 23. Bu formda, öğretim programının perspektifi, genel amaçları, öğrenci profili ve öğrenme-öğretme süreçleri gibi konular değerlendirilir 2. Değerlendirmeler, mesleki çalışmaların yapıldığı okulda zümre başkanı koordinasyonunda yapılır ve sonuçlar veri.meb.gov.tr adresine işlenir 3.
    2. EK-2 Formu: Öğretim programı değişen alanlar için branş öğretmenleri tarafından doldurulur 3. Bu formda, öğretim programındaki değişikliklerin detaylı değerlendirmesi yapılır 3. Formda yer alan bölümler arasında programın felsefesi, içerik çerçevesi, ölçme ve değerlendirme, öğretme-öğrenme yaşantıları ve farklılaştırma yer alır 13. Değerlendirmeler yine zümre başkanı koordinasyonunda yapılır ve 28 Haziran 2024 tarihine kadar veri.meb.gov.tr adresine işlenir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Eğitimde değerlendirme, öğrencilerin başarılarını ve öğrenme süreçlerini çeşitli yöntemlerle analiz etme sürecidir. Bazı değerlendirme yöntemleri şunlardır: 1. Geleneksel Sınavlar: Kalem-kağıt üzerinde yapılan sınavlar, bilgi düzeyini ölçer. 2. Proje Tabanlı Değerlendirme: Öğrencilerin gerçek dünya problemleri üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler üretmelerini teşvik eder. 3. Performans Görevleri: Öğrencilerin sunum yapma, proje geliştirme veya deney gerçekleştirme gibi görevleri tamamlamasıyla değerlendirme yapılır. 4. Portfolyo Değerlendirme: Öğrencilerin dönem boyunca yaptıkları çalışmaları bir araya getirerek ilerlemelerini ve yeteneklerini değerlendirme. 5. Kavram Haritaları: Öğrencilerin kavramları hiyerarşik bir yapı içinde göstererek anlamalarına ve ilişkilendirmelerine yardımcı olur. 6. Gözlem: Öğrencilerin sınıf içi davranışlarını ve katılımlarını gözlemleyerek değerlendirme. 7. Anketler ve Soru Formları: Öğrenci görüşleri ve geri bildirimleri toplanarak ders materyali ve öğretmen performansı değerlendirilir. Bu yöntemler, öğrencilerin farklı öğrenme stillerini ve ihtiyaçlarını dikkate alarak daha kapsamlı ve adil bir değerlendirme sağlar.

    Maarif modeli gelişim raporu nasıl doldurulur?

    Maarif Modeli gelişim raporu doldurmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Öğrenme Çıktılarının Belirlenmesi: Öğrencilerin hedeflenen öğrenme çıktılarını anlamaları ve bu çıktılara ulaşma ölçütlerini kavramaları sağlanmalıdır. 2. Performans Görevlerinin Verilmesi: Öğrencilere, gerçek hayatla ilişkili, bilginin transferine imkân sağlayan ve bireysel ilgi ve ihtiyaçlara göre esnek performans görevleri verilmelidir. 3. Değerlendirme Kriterlerinin Tanımlanması: Değerlendirme kriterleri açık bir şekilde tanımlanmalı ve ölçme araçları adil bir şekilde uygulanmalıdır. 4. Sistematik İzleme ve Geri Bildirim: Öğrenci gelişimi sürekli olarak izlenmeli, geri bildirim verilmeli ve öğretim tasarımında düzenlemeler yapılmalıdır. 5. Raporlama: Gelişim raporları, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini, gelişim gösterdikleri alanları ve potansiyellerini yansıtacak şekilde hazırlanmalıdır.

    Performans değerlendirme formu nasıl doldurulur?

    Performans değerlendirme formu doldurmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Formun Geliştirilmesi: Tutarlı, adil ve objektif bir personel performans değerlendirme formu hazırlanmalıdır. 2. Ölçütlerin Belirlenmesi: Performans değerlendirme ölçütleri ve bir performans değerlendirme ölçeği hazırlanmalıdır. 3. Geri Bildirim Yönergeleri: Çalışanların nasıl geri bildirimde bulunacakları önceden belirlenmelidir. 4. Değerlendirme Programı: Performans değerlendirme sistemi belirlendikten sonra bir değerlendirme programı oluşturulmalıdır. 5. Çalışanın İmzası: Formun altında çalışanın imzası ve tarih için bir yer bulunmalıdır.

    Maarif modeli süreç değerlendirme nedir?

    Maarif Modeli'nde süreç değerlendirme, öğrencilerin sadece bilgiyi ezberlemelerini değil, aynı zamanda bilgiyi nasıl uyguladıklarını ve anlamlandırdıklarını ölçmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu değerlendirme yaklaşımının ana özellikleri şunlardır: 1. Performans Değerlendirme: Öğrencilerin bilgi ve becerilerini nasıl kullandıklarını ölçmek. 2. Sürekli Geri Bildirim: Öğrencilere düzenli olarak geri bildirim vererek gelişim süreçlerini desteklemek. 3. Kapsamlı Ölçme: Öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini bir bütün olarak değerlendirmek. 4. Kariyer Planlama: Öğrencilerin kariyer hedeflerini belirlemeleri için yönlendirme sağlamak. 5. Değerler Eğitimi: Öğrencilerin sosyal sorumluluk ve değerler eğitimi konusunda gelişimlerini izlemek.

    Eğitsel değerlendirme formu nasıl doldurulur?

    Eğitsel Değerlendirme Formu doldurmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Öğrenci Bilgileri: Öğrencinin adı, soyadı, okulu, sınıfı gibi temel bilgiler doğru bir şekilde girilmelidir. 2. Değerlendirme Nedeni: Öğrencinin özel ihtiyaçları, akademik durumu, davranış problemleri veya sosyal etkileşim eksiklikleri gibi değerlendirme talep nedenleri açık bir şekilde ifade edilmelidir. 3. Ek Bilgiler: Öğrenci hakkında varsa diğer önemli bilgiler de forma eklenmelidir. 4. Veli veya Öğretmen İmzası: Formun sonunda velinin veya öğretmenin imzası yer almalı ve tarih eklenmelidir. Bu form, genellikle okul rehberlik öğretmeni, derse giren öğretmenler ve velinin görüşü alınarak sınıf/şube öğretmeni tarafından doldurulur.

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası nasıl hazırlanır?

    Maarif modeline göre öğretmen dosyası hazırlığı için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kapak Sayfası: Dosyanın ilk sayfasında öğretmen ile ilgili gerekli bilgileri içeren bir kapak sayfası bulunmalıdır. 2. Türk Bayrağı ve Atatürk Portresi: İkinci ve üçüncü sayfalarda sırasıyla Türk bayrağı ve Atatürk portresi veya görseli yer almalıdır. 3. İstiklal Marşı ve Gençliğe Hitabe: Dördüncü ve beşinci sayfalarda İstiklal Marşı'nın 10 kıtası ve Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi bulunmalıdır. 4. Öz Geçmiş: Öğretmenin doğum tarihi, okul bilgisi, eğitim durumu gibi bilgileri içeren bir öz geçmiş belgesi eklenmelidir. 5. Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı: Öğretmenin branşına göre değişen MEB Talim Terbiye Kurulu Öğretim Programı dosyada yer almalıdır. 6. İş Takvimi ve Yıllık İş Günü Çalışma Planı: Güncel iş takvimi ve yıllık iş günü çalışma planı eklenmelidir. 7. Günlük ve Haftalık Planlar: Günlük ve haftalık planlar hazırlanmalı ve dosyada bulundurulmalıdır. 8. Zümre Tutanakları: Okulun branş zümreleri tarafından paylaşılan zümre tutanakları da dosyada yer almalıdır. Ayrıca, farklılaştırma ve dijital içeriklere yönelik materyaller de dosyanın zenginleştirilmesi için eklenebilir.

    Maarif modeli süreç değerlendirme formu nasıl doldurulur?

    Maarif Modeli Süreç Değerlendirme Formu doldurmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Öğretim Programı Uygulaması: Okul yöneticilerinin, öğretmenlerin ders süreçlerini öğretim programlarına uygun şekilde yürütüp yürütmediğini takip etmesi. 2. Öğretmenlerin Ders Takibi: Okul yöneticilerinin, öğretmenlerin ders işleyiş süreçlerini altı boyutta izleyerek değerlendirmesi. 3. Yıllık Plan Kontrolü: Sınıf ve alan zümrelerinin hazırladığı yıllık planların Bakanlık tarafından yayımlanan örnek çerçeve planlara uygun olup olmadığının kontrol edilmesi. 4. Ders Kitaplarının Kullanımı: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne uygun ders kitaplarının derslerde kullanılıp kullanılmadığının izlenmesi. 5. Dijital İçerik Kullanımı: Ders kitaplarındaki e-içeriklerin öğrenciler tarafından kullanılıp kullanılmadığının takibi. 6. Ölçme ve Değerlendirme: Sınıf içi ölçme değerlendirme faaliyetlerinin beceri odaklı, geri bildirim veren ve geliştirici olup olmadığının değerlendirilmesi. 7. Veli ve Öğrenci Bilgilendirme: Veli ve öğrenci bilgilendirme kılavuzlarının veli toplantılarında paylaşılması ve velilerin program hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması. Bu form, tymm.meb.gov.tr web sitesinden temin edilebilir.