• Buradasın

    Öğretimin temel ilkeleri kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretimin temel ilkeleri genellikle iki ana gruba ayrılır:
    1. Genel Öğretim İlkeleri:
      • Hedefe Görelik: Eğitim durumları hedeflere hizmet edici nitelikte olmalıdır 23.
      • Düzeye Uygunluk (Öğrenciye Görelik): Öğrencinin yaşı, olgunlaşma düzeyi, ilgi ve ihtiyaçları dikkate alınmalıdır 24.
      • Yaparak Yaşayarak Öğrenme: Öğrenci öğrenme sürecine aktif katılmalıdır 25.
      • Somuttan Soyuta: Bilgiler somuttan başlayarak soyut konulara doğru sıralanmalıdır 5.
      • Bilinenden Bilinmeyene: Yeni bilgiler önceden öğrenilenlerle bağlantı kurularak öğretilmelidir 5.
      • Yakından Uzağa: Bilgiler öğrencinin yakın çevresinden başlayarak uzak olanlara doğru sıralanmalıdır 5.
      • Basitten Karmaşığa: Bilgiler basitten zora doğru aşamalı bir sırayla sunulmalıdır 5.
      • Bilgi ve Becerinin Güvence Altına Alınması: Evrensel bilgi ve ilkelerin öğrenilmesi önemlidir 2.
    2. Özel Öğretim İlkeleri:
      • Hayatilik (Yaşamsallık): Bilgi, yaşamda kullanılabilir olmalıdır 5.
      • Güncellik (Aktüalite): İşlenen konu ile güncel yaşam arasında ilişki kurulmalıdır 5.
      • Ekonomiklik: En az maliyetle en yüksek fayda sağlanmalıdır 5.
      • Bütünlük: Eğitim, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışları dengeli bir şekilde kapsamalıdır 4.
    Bu ilkeler, öğretimin planlanması ve uygulanmasında öğretmene rehberlik eder 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim ilke ve yöntemleri nelerdir?

    Öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim sürecinde etkili ve verimli öğrenmeyi sağlamak için kullanılan temel prensipler ve stratejilerdir. İşte bazıları: 1. Hedefe Uygunluk: Öğretim planlarının ve yöntemlerinin eğitim hedefleriyle uyumlu olması. 2. Öğrenciye Görelik: Öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak düzenlenmesi. 3. Yaşama Yakınlık: Öğretim materyallerinin ve konularının öğrencilerin günlük yaşamlarıyla bağlantılı olması. 4. Somuttan Soyuta: Öğrencilerin önce somut kavramları öğrenmeleri, ardından soyut kavramlara geçmeleri. 5. Bilinenden Bilinmeyene: Yeni bilgilerin daha önce öğrenilen bilgilerle ilişkilendirilerek sunulması. 6. Açıklık: Öğretim materyalleri ve yöntemlerinin öğrenciler için açık ve anlaşılır olması. 7. Yakından Uzağa: Öğretim sürecinde önce yakın ve tanıdık konularla başlanması, ardından daha uzak ve yabancı konulara geçilmesi. 8. Kolaydan Zora: Basit ve kolay konularla başlanıp, giderek daha karmaşık konulara geçilmesi. 9. Güncellik: Öğretim materyallerinin ve konularının çağdaş ve ilgili olması. 10. Etkin Katılım: Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak dahil olmaları.

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark nedir?

    Öğretim ilkeleri ve öğretim yöntemleri arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Öğretim ilkeleri, eğitim öğretim sırasında devamlı göz önünde bulundurulması gereken, ilkelere zıt iş yapılmasına müsaade edilmeyen prensiplerdir. Öğretim yöntemleri ise öğrencilerin özellikleri, ders araç ve gereçleri ile tüm öğrenme durumları göz önünde tutularak belirlenen ve izlenen mantıklı yoldur. Özetle: - İlkeler, genel prensiplerdir. - Yöntemler, bu prensiplerin uygulamaya konma biçimleridir.

    Eğitim yöntemleri kaça ayrılır?

    Eğitim yöntemleri beş ana başlığa ayrılır: 1. Soru-Cevap Yöntemi: Öğrenciyi düşünmeye ve kendini ifade etmeye teşvik eder. 2. Rol Oynama Yöntemi: Empati duygusunu güçlendirir ve başkalarının tepkilerini anlamayı sağlar. 3. Drama Yöntemi: Öğrencinin bir deneyimi, olayı veya fikri etkin bir şekilde anlamasını sağlar. 4. Beyin Fırtınası Yöntemi: Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerileri kazandırır. 5. Online Eğitim Yöntemi: Esnek ve özelleştirilebilir bir öğrenme deneyimi sunar.

    7 temel öğretim yöntemi nedir?

    Yedi temel öğretim yöntemi şunlardır: 1. Anlatım (Takrir, Sunma). 2. Soru-Cevap. 3. Tartışma. 4. Örnek Olay İncelemesi. 5. Problem Çözme. 6. Gezi-Gözlem. 7. Laboratuvar (Experimental).

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim hangi ilkeye dayanır?

    1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'na göre eğitim ve öğretim, aşağıdaki temel ilkelere dayanır: Genellik ve eşitlik. Ferdin ve toplumun ihtiyaçları. Yöneltme. Eğitim hakkı. Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk milliyetçiliği. Laiklik. Bilimsellik. Planlılık.

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri nelerdir?

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri şunlardır: Genelden özele doğru hiyerarşi: Eğitim amaçları, ülkenin uzun vadeli hedeflerinden derslerin spesifik kazanımlarına kadar geniş bir yelpazede belirlenir. Toplumsal ve bireysel ihtiyaçlara uygunluk: Amaçlar, toplumun ve bireyin ihtiyaçları, değerleri ve felsefeleri dikkate alınarak belirlenir. Dinamik yapı: Amaçlar, toplumsal talep ve ihtiyaçlara göre sürekli gözden geçirilir ve yeniden belirlenir. Öğretim hedefleriyle uyum: Amaçlar, öğretim hedefleri ve öğrenme kazanımlarıyla tutarlı olmalı, açık ve anlaşılır bir şekilde ifade edilmelidir. Çok yönlülük: Eğitim amaçları, bilgi, beceri ve yetkinliklerin geliştirilmesinin yanı sıra, sosyal, kültürel ve ekonomik işlevleri de kapsar. Felsefi ve teorik temeller: Amaçlar, realist, natüralist, pragmatik gibi felsefi yaklaşımlar ile davranışçı, sosyal ve yapılandırmacı öğrenme teorilerinden etkilenir. Kültürel ve sosyal aktarım: Amaçlar, kültürel değerlerin aktarılmasını ve toplumsal sürekliliği hedefler.

    Bağlam temelli öğretimin basamakları nelerdir?

    Bağlam temelli öğretimin basamakları şunlardır: 1. Uygun Bağlamın Seçilmesi: Günlük yaşamdan seçilen bağlamlar aracılığıyla derse giriş yapılır. 2. Kavramların Tartışılması: Öğretmen kontrolünde öğrenciler arasında tartışma ortamı oluşturulur ve öğrencilerin ön bilgileri ile içerikten ne anladıkları ortaya çıkarılır. 3. Bilgilerin Anlamlandırılması: Tartışma sonunda elde edilen bilgiler anlamlandırılır ve kavramlar arasında ilişkiler kurulur. 4. Etkinlik ve Uygulamalar: Öğrenciler, öğrendiklerini problem çözme, laboratuar etkinlikleri veya küçük grup çalışmaları gibi uygulamalarla pekiştirir. 5. Transfer Etme: Öğrenilen bilgilerin yeni durumlarda kullanılması sağlanır. Bu süreçte, senaryo, hikaye veya olay içeren sorular kullanılır ve öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilir.