• Buradasın

    Değerler eğitimi kaç kitap olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi için önerilen kitap sayısı 10'dur 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimine neden ihtiyaç vardır?

    Değerler eğitimine ihtiyaç duyulmasının bazı nedenleri: 1. Toplumsal uyumu sağlamak: Değerler eğitimi, bireylerin etik ilkeler doğrultusunda hareket etmelerini teşvik eder ve toplumsal dayanışmayı artırır. 2. Empati ve hoşgörü geliştirmek: Çocukların empati, hoşgörü ve sorumluluk bilinci kazanmalarına yardımcı olur. 3. Doğru karar verme becerilerini geliştirmek: Nesnel analiz etme, makul yargılama ve doğru karar verme yeteneklerini iyileştirir. 4. Sosyal becerileri artırmak: Okul öncesi dönemde değerler eğitimi, çocukların sosyal becerilerini geliştirerek topluma daha iyi uyum sağlamalarını sağlar. 5. Gelecekteki yaşam için hazırlık: Çocukların, gelecekteki zorluklarla başa çıkabilmeleri için gerekli olan değerleri öğrenmelerini sağlar.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.

    Okul öncesi değerler eğitimi için hangi kitap?

    Okul öncesi değerler eğitimi için aşağıdaki kitaplar önerilebilir: 1. "Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi ve Etkinlik Kitabı" - Gülden Uyanık ve Asude Balaban Doğal. Bu kitap, çocuklara değerleri kazandırma konusunda örnekler sunmaktadır. 2. "Okul Öncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi" - Kolektif, Sevcan Yağan Güder. Kitapta, hem okul öncesi hem de ilkokul döneminde çocuklara verilebilecek değerler ve bu değerlerin nasıl kazandırılacağı üzerine bilgiler bulunmaktadır. 3. "Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi" - Birsen Bağçeci. Bu kitap, değerler eğitiminin önemini ve çocuklara uygun şekilde nasıl aktarılacağını ele almaktadır.

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür. Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar: - Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler. - Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi). Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır: - Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması. - Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması. - Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, üç temel kategoriye ayrılır: 1. Değerlerin Doğrudan Öğretimi (Değer Aktarma-Telkin): Bu yaklaşımda, değerler yetişkinlerin çocuklara doğrudan öğretmesiyle kazandırılır. 2. Değer Analizi Yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olaylar incelenerek, öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerileri kazandırılır. 3. Değerleri Belirginleştirme Yaklaşımı: Öğrencilerin kendi değerlerini özgürce seçmelerine ve bu değerleri gerçekleştirmelerine yardımcı olunur.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan bir dizi usul ve esas belirler. Bu yönergenin ana amaçları şunlardır: 1. Evrensel ve toplumsal değerlerin eğitim öğretim süreçlerine etkin bir şekilde dahil edilmesi. 2. Öğrencilerin duygusal ve bilişsel gelişimlerinin desteklenmesi, onların sadece bilgi edinmekle kalmayıp, bu bilgileri problem çözme ve eleştirel düşünme gibi becerilerle ilişkilendirebilmeleri. 3. Değerlerin davranışa dönüştürülmesi, öğrencilere temel insanî değer ve erdemlerin kazandırılması. Yönergeye göre, bu amaçlar doğrultusunda okullarda Değerler Eğitimi Yürütme Kurulları oluşturulur ve bu kurullar süreci yönetir.

    Değerler eğitimi kaç tane konu var?

    Değerler eğitimi kapsamında ele alınan konular çeşitli başlıklar altında toplanabilir. İşte bazı ana konular: Azimli olmak. Başkalarına saygı göstermek. Sorumluluk almak. Ulusal kimlik bilincine sahip olmak. Bağlılık. Dürüstlük. Empati. Sevgi. Hoşgörü. Yardımseverlik. Ayrıca, çevre bilinci gibi konular da değerler eğitimi içerisinde yer alır.