• Buradasın

    Değerler eğitimi içerik analizi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi içerik analizi, değerlerin öğrencilere nasıl kazandırıldığını ve bu süreçte kullanılan yöntemleri inceleyen bir analiz türüdür 23.
    Değerler eğitimi içeriği genellikle aşağıdaki konuları kapsar:
    • Temel değerler: Başarı, özgürlük, eşitlik gibi nihai değerler 3.
    • Araç değerler: Temel değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış tarzları (cesaret, sorumluluk, gerçeklik gibi) 3.
    Değerler eğitimi yaklaşımları arasında ise şunlar yer alır:
    • Telkin yaklaşımı: Öğretmenlerin değerleri sözleriyle, davranışlarıyla ve ödül-ceza sistemleriyle öğrencilere aktarması 24.
    • Değer analizi yaklaşımı: Sosyal problemleri içeren olayların analiz edilerek öğrencilere mantıksal ve bilimsel düşünme becerilerinin kazandırılması 24.
    • Ahlaki ikilem yaklaşımı: Öğrencilere ahlaki yargılarını ortaya çıkarmaları için ikilemlerin sunulması ve bu ikilemler üzerinden empati kurma, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi aylık plan nasıl yapılır?

    Değerler eğitimi aylık plan yaparken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Belirlenmesi: Kazandırılacak değerler ve bu değerlerle ilişkili nitelikler belirlenir. 2. Materyallerin Hazırlanması: Ders ve çalışma kitapları, etkinlik formları, Kur’an-ı Kerim, hikaye kitapları gibi gerekli materyaller hazırlanır. 3. Etkinliklerin Planlanması: Değer analizi veya bütüncül yaklaşım gibi yöntemlerle etkinlikler planlanır. 4. Uygulama: Planlanan etkinlikler aylık süreçte uygulanır. 5. Değerlendirme: Süreç ve sonuçlar değerlendirilir, gerektiğinde düzenlemeler yapılır. Örnek bir değerler eğitimi aylık planı için Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün "Değerler Eğitimi Aylık Çalışma Planları" veya Multibem Değerler Eğitimi Programı incelenebilir. Ayrıca, sosyalbilgiler.biz sitesinde CEDES'e uygun değerler kulübü yıllık çalışma planı örneği bulunmaktadır. Değerler eğitimi aylık plan yapımı için bir uzmana danışılması önerilir.

    Betimleme ve içerik analizi arasındaki fark nedir?

    Betimleme ve içerik analizi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Betimleme: Verilerin daha yüzeysel bir şekilde özetlenmesi ve yorumlanmasıdır. 2. İçerik Analizi: Verilerin derinlemesine analiz edilmesini gerektirir ve önceden belirgin olmayan temaların ve boyutların ortaya çıkarılmasına olanak tanır.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Değerler eğitimi on kök değer hangi ders kitabında?

    Değerler eğitimi on kök değer, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ders kitaplarında yer almaktadır. Bu kök değerler şunlardır: adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverlik. Bazı ders kitapları: 4. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabı. İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitapları (1., 2., 3. ve 4. sınıflar). Ayrıca, bu kök değerlere yönelik etkinlikler içeren "Değerler Eğitimi Etkinlik Kitabı" da OGM Materyal platformunda yayımlanmıştır.

    Değerler eğitimi ve kök değerler aynı mı?

    Değerler eğitimi ve kök değerler aynı değildir, ancak birbiriyle ilişkilidir. Değerler eğitimi, bireylerin ahlaki ve etik değerleri öğrenmesini, karakter gelişimini ve sosyal becerilerini güçlendirmesini amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Kök değerler ise, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen ve öğretim programlarında yer alan 10 temel değeri ifade eder. Bu değerler: adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik ve yardımseverliktir. Dolayısıyla, kök değerler değerler eğitiminin bir parçasıdır, ancak değerler eğitimi daha geniş bir kavramı kapsar.

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.

    Değerlendirme ve analiz ne demek?

    Değerlendirme ve analiz kavramları farklı anlamlar taşır: 1. Değerlendirme: Bir şeyin veya birinin yeteneği, becerileri veya kalitesi hakkında bir yargıda bulunma sürecidir. 2. Analiz: Bir konuyu, veriyi veya durumu daha iyi anlamak amacıyla parçalara ayırarak inceleme sürecidir.