• Buradasın

    Okul öncesi değerler eğitimi için hangi kitap?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi değerler eğitimi için aşağıdaki kitaplar önerilebilir:
    1. "Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi ve Etkinlik Kitabı" - Gülden Uyanık ve Asude Balaban Doğal 23. Bu kitap, çocuklara değerleri kazandırma konusunda örnekler sunmaktadır.
    2. "Okul Öncesi ve İlkokul Döneminde Değerler Eğitimi" - Kolektif, Sevcan Yağan Güder 4. Kitapta, hem okul öncesi hem de ilkokul döneminde çocuklara verilebilecek değerler ve bu değerlerin nasıl kazandırılacağı üzerine bilgiler bulunmaktadır.
    3. "Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi" - Birsen Bağçeci 5. Bu kitap, değerler eğitiminin önemini ve çocuklara uygun şekilde nasıl aktarılacağını ele almaktadır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi 3 yaş eğitimi nasıl olmalı?

    3 yaş eğitimi, çocukların bireysel farklılıklarını ve gelişim ritimlerini dikkate alarak, sabır, ritüel ve doğal öğrenme üzerine kurulmalıdır. Bazı eğitim önerileri: Kısa ve net cümleler kullanılmalı, somut ve görsel örneklerle öğrenme desteklenmelidir. Oyun, keşif ve taklit yoluyla öğrenme teşvik edilmelidir. Düzenli ve tekrarlayan ritüeller oluşturulmalıdır. Güvenli bir eğitim ortamı sağlanmalıdır. Problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri oyunlar ve aktiviteler ile geliştirilmelidir. Dil gelişimi için kitap okuma, hikaye anlatma ve şarkı söyleme gibi yöntemler kullanılmalıdır. Motor beceriler için ev işlerinde yardım etme ve basit fiziksel aktiviteler sağlanmalıdır. Eğitim yaklaşımı, çocuğun doğal gelişim ritmini ve bireyselliğini merkeze alan Montessori yöntemi gibi bir felsefe üzerine de inşa edilebilir. Okul öncesi eğitim kurumları, çocukların bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyerek, ilkokula hazırlanmalarını ve temel yaşam becerilerini kazanmalarını sağlar.

    Okul öncesinde hangi değerler öğretilir?

    Okul öncesinde öğretilen temel değerler şunlardır: Saygı. Sevgi. Dürüstlük. Sorumluluk. Paylaşma. Adalet. Yardımseverlik. Ayrıca, empati, iş birliği, öz disiplin gibi değerler de bu dönemde kazandırılmaya başlanır. Milli Eğitim Bakanlığı'nın değerler eğitimi müfredatına göre, okul öncesinde öğretilen değerler arasında adalet, aile bütünlüğü, çalışkanlık, dostluk, duyarlılık, estetik, mahremiyet, merhamet, mütevazılık, özgürlük, sabır, sağlıklı yaşam, saygı, sevgi, sorumluluk, tasarruf, temizlik, vatanseverlik, yardımseverlik de yer alır.

    Okul öncesi temel değerler eğitimi kaç yaş?

    Okul öncesi temel değerler eğitimi, 3-6 yaş arasındaki çocukları kapsar.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: 1. Örnek Davranışlarla Öğretme: Ebeveynlerin ve eğitimcilerin sergilediği sabır, dürüstlük, nezaket ve adalet gibi davranışlar çocuklara model oluşturur. 2. Oyunlar ve Etkinliklerle Öğretme: Takım çalışmasını, sıra beklemeyi, dürüstlük ve sorumluluk gibi değerleri eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğretmek için oyunlar ve etkinlikler düzenlenir. 3. Kitaplar ve Hikayelerle Öğretme: Hikayeler ve kitaplar aracılığıyla çocuklara empati ve adalet gibi değerler için kalıcı bir yer oluşturulur. 4. Grup Tartışmaları ve Rol Yapma: Çocukların değerler konusunda derinlemesine düşünmelerini sağlamak için grup içi tartışmalar ve rol yapma etkinlikleri yapılır. 5. Gerçek Hayat Örnekleri: Aile içi olaylar, toplumsal sorumluluk projeleri veya medyada yer alan haberler gibi gerçek hayat örnekleri üzerinden değerler eğitimi somutlaştırılır. Bu etkinlikler, çocukların ahlaki ve etik gelişimini destekleyerek onları topluma uyumlu bireyler haline getirir.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Değerler eğitimi kaç tane konu var?

    Değerler eğitimi kapsamında ele alınan konular çeşitli başlıklar altında toplanabilir. İşte bazı ana konular: Azimli olmak. Başkalarına saygı göstermek. Sorumluluk almak. Ulusal kimlik bilincine sahip olmak. Bağlılık. Dürüstlük. Empati. Sevgi. Hoşgörü. Yardımseverlik. Ayrıca, çevre bilinci gibi konular da değerler eğitimi içerisinde yer alır.