• Buradasın

    Başarılı ve başarısız öğrencilere yönelik kalıp yargıların yetkinlik ve sevecenlik algısına göre incelenmesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Başarılı ve başarısız öğrencilere yönelik kalıp yargıların yetkinlik ve sevecenlik algısına göre incelenmesi, Fiske ve arkadaşlarının (1999; 2002) önerdikleri model çerçevesinde, öğrencilerin başarılı ve başarısız gruplara yönelik değerlendirmelerini ele alır 125.
    Araştırmanın amacı:
    • Öğrencilerin başarılı ve başarısız öğrencilere yönelik kalıp yargılarını incelemek 12.
    • Sosyal bağlamsal değişkenlerin (statü ve yarışmacılık) kalıp yargı içeriği ile ilişkisini araştırmak 12.
    Bulgular:
    • Şehitler İlköğretim Okulu: Katılımcılar başarılı-başarısız grup ayrımını meşru bulmadılar 24. Başarılı öğrencileri yetkinlik boyutunda daha olumlu değerlendirirken, sevecenlik boyutunda gruplar arasında fark görmediler 24.
    • Taylan Araslı İlköğretim Okulu: Katılımcılar grup ayrımını meşru buldular 24. Başarılı öğrencileri daha yetkin, başarısız öğrencileri ise daha sevecen olarak değerlendirdiler 24.
    • Statü ve yetkinlik: Statü ile yetkinlik arasında bir ilişki bulundu 15.
    • Yarışmacılık ve sevecenlik: Yarışmacılık ile sevecenlik arasında bir ilişki bulunamadı 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bireyi tanıma tekniklerinin temel ilkeleri nelerdir?

    Bireyi tanıma tekniklerinin temel ilkeleri şunlardır: Bireyi tanımanın amacı: Bireye kendisini tanıması için yardımcı olmaktır. Tüm öğrencilere yönelik olma: Tanıma hizmetleri, sadece duygusal sorunu olan öğrencilere değil, tüm öğrencilere yönelik olmalıdır. Süreklilik: Tanıma hizmetleri sürekli olmalıdır. Geçerli ve güvenilir olma: Kullanılan araç gereçlerin geçerli ve güvenilir olmasına dikkat edilmelidir. İş birliği: Bireyi tanıma tekniklerinin etkili biçimde uygulanabilmesi için okulda öğrenci ile ilgili olan herkesin iş birliği içinde olması gerekir. Bütüncül değerlendirme: Birey, tüm yönleriyle bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Gizlilik: Birey hakkında toplanan bilgiler, bireyin bilgisi dışında kimseyle paylaşılmamalıdır. Yöntem ve tekniklerin uygunluğu: Kullanılacak olan yöntem ve tekniğin seçiminde bireyin nitelikleri de göz önünde bulundurulmalıdır.

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri nelerdir?

    Ölçme ve değerlendirmenin temel ilkeleri şunlardır: Amaçlar ilkesi: Ölçme ve değerlendirme, öğretim hedefleri doğrultusunda yapılmalıdır. Devamlılık ilkesi: Öğrencinin akademik başarısı, sisteme girdiği andan itibaren çıkışına kadar ve sonrasında izleme çalışmalarıyla sürekli değerlendirilmelidir. Genişlik-kapsamlılık ilkesi: Değerlendirme, öğrencinin akademik başarısını etkileyen tüm faktörler (öğrenme tarzı, çalışma alışkanlıkları, ilgi ve tutumları) göz önünde bulundurularak yapılmalıdır. Kendi kendini değerlendirme ilkesi: Öğrencilere, derslerdeki başarı durumlarını ve öğrenmelerinin niteliğini değerlendirme fırsatı verilmelidir. Ölçme araçlarında çeşitlilik ilkesi: Öğretmenler, isabetli değerlendirme yapabilmek için farklı ölçme tekniklerini bir arada kullanmalıdır. İşbirliği ilkesi: Ölçme ve değerlendirme etkinlikleri, öğretmen ve öğrenci iş birliğine dayalı olarak planlanıp uygulanmalıdır. Planlama ilkesi: Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin hangi aşamalarda ve yöntemlerle gerçekleştirileceği, dönem başında planlanmalıdır. Bireysel farklılıklar ilkesi: Eğitimde amaç, birey içi ve bireylerarası farklılıkları geçerli ve güvenilir şekilde ortaya koyarak, bu farklılıkları öğrencilerin başarısını artırmak için kullanmaktır.

    Yetkinlikler nasıl değerlendirilir?

    Yetkinlikler, çeşitli yöntemlerle değerlendirilebilir: 360 derece değerlendirme: Çalışanın yöneticileri, akranları, astları ve müşterilerinden geri bildirim alınır. 180 derece değerlendirme: Çalışanın kendisi ve yöneticisi değerlendirme yapar. Tek kaynağa bağlı değerlendirme: Değerlendirme, çalışanın yöneticisi tarafından yapılır. Öz değerlendirme: Çalışanlar, kendi beceri ve yeteneklerini değerlendirir. Mülakatlar ve anketler: Çalışanların belirli senaryolardaki tutumları ve teknik bilgi düzeyleri sorgulanır. Gözlem tabanlı değerlendirme: Çalışanlar iş başındayken veya simülasyonlarda izlenir. Proje bazlı uygulamalar: Çalışanların becerileri, gerçek veya model alınmış projelerde test edilir. Performans değerlendirme verileri: Düzenli performans değerlendirmelerinin sonuçları incelenir. Psikometrik testler: Problem çözme ve duygusal zeka gibi belirli yetkinlikleri ölçen testler uygulanır. Beceriye dayalı değerlendirmeler: Pratik görevler veya simülasyonlar aracılığıyla belirli beceriler doğrudan test edilir. Davranışsal değerlendirmeler: Belirli durumlardaki davranışlar gözlemlenip değerlendirilir.

    Fenomenolojik araştırma kapsamında katılımcı algılarını ölçmek amacıyla kullanılan soru kalıpları nelerdir?

    Fenomenolojik araştırmalarda katılımcı algılarını ölçmek amacıyla kullanılan soru kalıpları genellikle iki ana sorudan oluşur: 1. "Fenomen ile ilgili hangi deneyimleri yaşadınız?". Bu soru, katılımcıların fenomeni nasıl deneyimlediklerini anlamaya yöneliktir. 2. "Hangi ortam veya durumlar fenomenle ilgili yaşadığınız deneyimleri etkilemiştir?". Bu soru ise deneyimlerin bağlamını ve bu bağlamın algıları nasıl şekillendirdiğini araştırır. Ayrıca, araştırmada ele alınan probleme göre daha spesifik sorular da sorulabilir.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme neden önemlidir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesi açısından önemlidir. Ölçme ve değerlendirmenin bazı önemli amaçları şunlardır: Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek. Öğrenme eksikliklerini ve eğilimleri belirlemek. Öğretim sürecini değerlendirmek. Öğretmen yeterlik ve performansını değerlendirmek. Öğrencilere açık ve anlaşılır geri bildirim vermek. Öğretim programlarının adil, etkili ve her öğrenciyi destekleyici bir şekilde işlenmesine katkı sağlamak. Ayrıca, ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin tüm öğelerinde yapılarak sistemin bir tür kontrol mekanizmasını sağlar.