Buradasın
Başarılı ve başarısız öğrencilere yönelik kalıp yargıların yetkinlik ve sevecenlik algısına göre incelenmesi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Başarılı ve başarısız öğrencilere yönelik kalıp yargıların yetkinlik ve sevecenlik algısına göre incelenmesi, Fiske ve arkadaşlarının (1999; 2002) önerdikleri model çerçevesinde, öğrencilerin başarılı ve başarısız gruplara yönelik değerlendirmelerini ele alır 125.
Araştırmanın amacı:
- Öğrencilerin başarılı ve başarısız öğrencilere yönelik kalıp yargılarını incelemek 12.
- Sosyal bağlamsal değişkenlerin (statü ve yarışmacılık) kalıp yargı içeriği ile ilişkisini araştırmak 12.
Bulgular:
- Şehitler İlköğretim Okulu: Katılımcılar başarılı-başarısız grup ayrımını meşru bulmadılar 24. Başarılı öğrencileri yetkinlik boyutunda daha olumlu değerlendirirken, sevecenlik boyutunda gruplar arasında fark görmediler 24.
- Taylan Araslı İlköğretim Okulu: Katılımcılar grup ayrımını meşru buldular 24. Başarılı öğrencileri daha yetkin, başarısız öğrencileri ise daha sevecen olarak değerlendirdiler 24.
- Statü ve yetkinlik: Statü ile yetkinlik arasında bir ilişki bulundu 15.
- Yarışmacılık ve sevecenlik: Yarışmacılık ile sevecenlik arasında bir ilişki bulunamadı 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: