• Buradasın

    2009 ve 2015 Türkçe öğretim programlarındaki farklılıklar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2009 ve 2015 Türkçe öğretim programları arasında bazı temel farklılıklar bulunmaktadır:
    • Harf Gruplarının Sınıflandırılması: 2015 programında okuma-yazma sürecinde harf grupları farklı şekilde gruplandırılmış ve bazı harflerin yazım şekillerinde ve özelliklerinde değişiklikler yapılmıştır 14.
    • Kazanımlar: Öğrenme alanların değişmesiyle birlikte kazanımlar da değişmiş ve bunlar sınıf seviyesine göre yeni programda belirtilmiştir 14.
    • Metin Türleri ve Dağılımı: 2015 programında, ders kitaplarında yer alacak okuma ve dinleme metinlerinin türleri ve dağılımı sınıf düzeylerine göre detaylı bir şekilde verilmiştir 23.
    • Temalar: Eski programda zorunlu ve seçmeli temalar tablo halinde verilirken, yeni programda sınıf düzeyine göre işlenecek zorunlu temalar, ders saatleri ve konu örnekleri detaylı bir şekilde belirtilmiştir 23.
    • Ölçme ve Değerlendirme: 2015 programında ölçme ve değerlendirme, öğrenme alanına ve sınıf düzeyine göre hangi becerilerin geliştirilmesi gerektiğine göre düzenlenmiştir 3. Ayrıca, çoktan seçmeli testlerin kullanımı önerilmemiştir 3.
    Bu değişiklikler, programların genel yaklaşım, içerik ve hedeflerinde de bazı benzerlikler ve farklılıklar olduğunu göstermektedir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim program türleri nelerdir?

    Öğretim program türleri şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Resmi Program: Hedefleri, konuları ve işleniş sırasını içeren, devlet tarafından geliştirilen programdır. 2. Uygulamadaki Program: Resmi programın öğretmenler tarafından hayata geçirilen şeklidir. 3. Test Edilen Program: Öğretmen, eğitim kurumları ve devlet tarafından hazırlanan sınavlarda ölçülen öğrenmeleri kapsar. 4. Örtük Program: Resmi program dışında yazılı olmayan, öğretmenin, okulun ve toplumun norm ve değerlerini içeren programdır. 5. İhmal Edilen Program: Resmi programda yer almasına rağmen uygulamaya konmayan programdır. 6. Ekstra Program: Okulun dışında yapılması planlanan spor karşılaşmaları, halk oyunları, sinema, tiyatro gibi etkinliklerdir. 7. Önerilen Program: Bilim insanları veya meslek kuruluşlarınca hazırlanan program türüdür. 8. Karşıt Program: Resmi programın hedeflerinin tam karşıtını savunan bir programdır.

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı beş öğrenme alanına ayrılır: 1. Dinleme. 2. Konuşma. 3. Yazma. 4. Görsel okuma ve görsel sunu. 5. Okuma.

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir. Bazı değişiklikler: 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir. 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır. Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sarmal, işlevsel ve tema temelli yaklaşımlar benimsenmiştir. Sarmal yaklaşım, hedeflenenlerin ve konuların tekrarlanması, konulara odaklanma ve bunlar arasında ilişki kurma esasına dayanır. İşlevsel yaklaşım, dil bilgisi kurallarının anlamlı bir iletişim aracı olarak öğretilmesini içerir. Tema temelli yaklaşım, her sınıf düzeyinde belirli temalar etrafında eğitim-öğretim yapılmasını sağlar.

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    2015 Türkçe Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 05/08/2015 tarih ve 71 sayılı kararı ile kabul edilen ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan Türkçe dersi öğretim programıdır. Bu programın bazı özellikleri: Yapılandırıcı yaklaşım: Öğrenme, öğrencinin bilgiyi zihninde yapılandırarak yeni bilgiler üretmesi temeline dayanır. Çoklu zekâ uygulamaları: Öğretimde bireysel farklılıklar dikkate alınır. Metin ve tema seçimi: Her sınıfta biri zorunlu Atatürk teması olmak üzere altı ana tema işlenir. Çeşitli metin türleri: Her temada farklı türlerden en az üç okuma ve bir dinleme/izleme metnine yer verilir. Zihinsel beceriler: Anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi hedeflenir.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır. Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır: Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur. Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür.

    MEB öğretim programları kronolojisi nedir?

    MEB öğretim programlarının kronolojisi şu şekildedir: 1. 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" öğretim programları bu yılda okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, lise hazırlık ve 9. sınıf düzeyinde uygulanmaya başlandı. 2. 3 Haziran 2024: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitici eğitimleri başladı. 3. 2-6 Eylül 2024: Öğretmenlerin eğitimi, mesleki çalışma döneminde il milli eğitim müdürlükleri koordinesinde tamamlandı.