• Buradasın

    2009 ve 2015 Türkçe öğretim programlarındaki farklılıklar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2009 ve 2015 Türkçe öğretim programları arasında bazı temel farklılıklar bulunmaktadır:
    • Harf Gruplarının Sınıflandırılması: 2015 programında okuma-yazma sürecinde harf grupları farklı şekilde gruplandırılmış ve bazı harflerin yazım şekillerinde ve özelliklerinde değişiklikler yapılmıştır 14.
    • Kazanımlar: Öğrenme alanların değişmesiyle birlikte kazanımlar da değişmiş ve bunlar sınıf seviyesine göre yeni programda belirtilmiştir 14.
    • Metin Türleri ve Dağılımı: 2015 programında, ders kitaplarında yer alacak okuma ve dinleme metinlerinin türleri ve dağılımı sınıf düzeylerine göre detaylı bir şekilde verilmiştir 23.
    • Temalar: Eski programda zorunlu ve seçmeli temalar tablo halinde verilirken, yeni programda sınıf düzeyine göre işlenecek zorunlu temalar, ders saatleri ve konu örnekleri detaylı bir şekilde belirtilmiştir 23.
    • Ölçme ve Değerlendirme: 2015 programında ölçme ve değerlendirme, öğrenme alanına ve sınıf düzeyine göre hangi becerilerin geliştirilmesi gerektiğine göre düzenlenmiştir 3. Ayrıca, çoktan seçmeli testlerin kullanımı önerilmemiştir 3.
    Bu değişiklikler, programların genel yaklaşım, içerik ve hedeflerinde de bazı benzerlikler ve farklılıklar olduğunu göstermektedir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB öğretim programları kronolojisi nedir?

    MEB öğretim programlarının kronolojisi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarına şu sitelerden ulaşılabilir: tymm.meb.gov.tr; mufredat.meb.gov.tr.

    Türkçe dersi öğretim programı kaç kez değişti?

    Türkçe dersi öğretim programı birkaç kez değiştirilmiştir. Bazı değişiklikler: 2006: 2006 Türkçe Dersi Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2015: 2015 Türkçe Dersi Öğretim Programı yürürlüğe girmiştir. 2024: Nisan 2024'te Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni bir Türkçe dersi öğretim programı taslağı kamuoyuna sunulmuş ve Mayıs 2024'te onaylanmıştır. Bu bilgilere göre, Türkçe dersi öğretim programı en az üç kez değiştirilmiştir.

    2015 Türkçe öğretim programı nedir?

    2015 Türkçe Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 05/08/2015 tarih ve 71 sayılı kararı ile kabul edilen ve 2016-2017 eğitim-öğretim yılından itibaren kademeli olarak uygulamaya konulan Türkçe dersi öğretim programıdır. Bu programın bazı özellikleri: Yapılandırıcı yaklaşım: Öğrenme, öğrencinin bilgiyi zihninde yapılandırarak yeni bilgiler üretmesi temeline dayanır. Çoklu zekâ uygulamaları: Öğretimde bireysel farklılıklar dikkate alınır. Metin ve tema seçimi: Her sınıfta biri zorunlu Atatürk teması olmak üzere altı ana tema işlenir. Çeşitli metin türleri: Her temada farklı türlerden en az üç okuma ve bir dinleme/izleme metnine yer verilir. Zihinsel beceriler: Anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama gibi becerilerin geliştirilmesi hedeflenir.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024-2025 eğitim öğretim döneminde Türkçe dersinde 2024 İlkokul Türkçe Dersi Öğretim Programı (2024 İTDP) uygulanacaktır. 2024 İTDP, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli anlayışına uygun olarak hazırlanmıştır. Türkçe dersi öğretim programları, dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi öğrenme alanlarını içerir.

    Öğretim program türleri nelerdir?

    Öğretim program türleri şunlardır: Eğitim Programı: Okul içinde ve dışında planlı etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme-öğretme yaşantılarının tümüdür. Öğretim Programı: Eğitim programı içinde yer alan, öğrenme-öğretme etkinliklerinin planlanması ve uygulanmasını kapsayan programdır. Ders Programı: Öğretim programı içinde var olan bir derste, o ders süresi içinde bireye kazandırılacakları gösteren, en ayrıntılı programdır. Müfredat Programı: 1950’li yıllara kadar kullanılan, daha sonra yerini eğitim programına bırakan program türüdür. Ayrıca, Posner'a göre öğretim program türleri şu şekilde sınıflandırılır: Resmi (Yazılı) Program: Otoritelerce belirlenen ve onaylanarak yazılı hale getirilen programdır. Uygulanan (Gerçekleşen) Program: Resmi programın öğretmen tarafından ders içinde işlenmesi ve gözlenebilen somut halidir. İhmal Edilen (Öğretisiz) Program: Resmi programın çeşitli nedenlerle öğretilmeyen kısmıdır. Örtük (Gizil) Program: Resmi programda yer almayan, yazılı olmayan ve açık olmayan programdır. Ekstra (Fazladan) Program: Okulun dışında yapılması planlanmış her türlü deneyim ve etkinliği kapsayan programdır.

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı, üç ana öğrenme alanı altında düzenlenir: 1. Sözlü İletişim. 2. Okuma. 3. Yazma. Bu alanlar, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmenin yanı sıra üst düzey bilişsel becerilerini de artırmayı hedefler. Ayrıca, tematik yaklaşım esas alınarak hazırlanan programda, her sınıf düzeyinde 8 tema işlenir.

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sarmal, işlevsel ve tema temelli yaklaşımlar benimsenmiştir. Sarmal yaklaşım, hedeflenenlerin ve konuların tekrarlanması, konulara odaklanma ve bunlar arasında ilişki kurma esasına dayanır. İşlevsel yaklaşım, dil bilgisi kurallarının anlamlı bir iletişim aracı olarak öğretilmesini içerir. Tema temelli yaklaşım, her sınıf düzeyinde belirli temalar etrafında eğitim-öğretim yapılmasını sağlar.