2009 ve 2015 Türkçe öğretim programları arasında bazı temel farklılıklar bulunmaktadır: Harf Gruplarının Sınıflandırılması: 2015 programında okuma-yazma sürecinde harf grupları farklı şekilde gruplandırılmış ve bazı harflerin yazım şekillerinde ve özelliklerinde değişiklikler yapılmıştır. Kazanımlar: Öğrenme alanların değişmesiyle birlikte kazanımlar da değişmiş ve bunlar sınıf seviyesine göre yeni programda belirtilmiştir. Metin Türleri ve Dağılımı: 2015 programında, ders kitaplarında yer alacak okuma ve dinleme metinlerinin türleri ve dağılımı sınıf düzeylerine göre detaylı bir şekilde verilmiştir. Temalar: Eski programda zorunlu ve seçmeli temalar tablo halinde verilirken, yeni programda sınıf düzeyine göre işlenecek zorunlu temalar, ders saatleri ve konu örnekleri detaylı bir şekilde belirtilmiştir. Ölçme ve Değerlendirme: 2015 programında ölçme ve değerlendirme, öğrenme alanına ve sınıf düzeyine göre hangi becerilerin geliştirilmesi gerektiğine göre düzenlenmiştir. Bu değişiklikler, programların genel yaklaşım, içerik ve hedeflerinde de bazı benzerlikler ve farklılıklar olduğunu göstermektedir.