• Buradasın

    Yeni Türkçe Öğretim Programı hangi yaklaşım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda sarmal, işlevsel ve tema temelli yaklaşımlar benimsenmiştir 34.
    • Sarmal yaklaşım, hedeflenenlerin ve konuların tekrarlanması, konulara odaklanma ve bunlar arasında ilişki kurma esasına dayanır 3.
    • İşlevsel yaklaşım, dil bilgisi kurallarının anlamlı bir iletişim aracı olarak öğretilmesini içerir 35.
    • Tema temelli yaklaşım, her sınıf düzeyinde belirli temalar etrafında eğitim-öğretim yapılmasını sağlar 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişti mi?

    Evet, Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı değişti. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 20 Aralık 2024 tarihinde yaptığı açıklamada, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde geçme notunun 70'e yükseltildiğini duyurdu. Ayrıca, 2018 yılında Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı da güncellenerek yürürlüğe girdi.

    Ortaokul Türkçe programı ne zaman değişti?

    Ortaokul Türkçe programı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında kademeli olarak uygulanmaya başlanmıştır. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yenilenen Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 2024 yılında güncellenmiştir.

    Öğretim programları hakkında görüş ve önerileri nelerdir?

    Öğretim programları hakkında görüş ve öneriler şunlardır: 1. Şeffaflık ve Katılımcılık: Öğretim programlarının geliştirilmesi sürecinde bilimsel ölçütler, konu alanı uzmanları, eğitim bilimciler ve öğretmenlerin katılımı sağlanmalıdır. 2. Güncel ve Teknolojik Gelişmeler: Programlar, bilimsel, güncel ve teknolojik gelişmelere göre şekillendirilmelidir. 3. Milli ve Manevi Değerler: Programlar, milli, manevi ve evrensel değerleri içermeli, bu değerlerin eğitim sisteminin her aşamasında yer alması için tedbirler alınmalıdır. 4. Askı Süreci: Taslak öğretim programları, paydaşların görüş bildirmesi için askıya çıkarılmalı, gelen geri bildirimler programlara yansıtılmalıdır. 5. Ölçme ve Değerlendirme: Programların ölçme ve değerlendirme unsurları, sürece dayalı ve kapsamlı olmalıdır. 6. Öğretmen Eğitimi: Öğretmenlerin, yeni programları etkili bir şekilde kullanabilmeleri için hizmet içi eğitimlerle desteklenmesi gerekmektedir. 7. Okul Altyapısı: Öğretim programlarının uygulanabilmesi için okulların gerekli altyapı ve materyallerle donatılması önemlidir.

    Türkçe dersinde hangi öğretim programı uygulanacak?

    2024 yılı itibarıyla Türkçe dersinde uygulanacak öğretim programı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" olarak adlandırılan yeni müfredattır. Bu müfredat, öğrencilerin dil becerilerini ve üst düzey bilişsel yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretim programında yer alan bazı temel ilkeler şunlardır: Tematik yaklaşım: Okuma ve yazma kazanımları, metin içi, metin dışı ve metinler arası okuma yoluyla anlam oluşturmayı sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşamalı kazanım yapısı: Dil bilgisi ve yazım kuralları ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin gelişim özelliklerine göre artan bir yoğunluk içinde sunulmuştur. Görsel ve teknolojik araçlar: Slayt, bilgisayar, etkileşimli tahta gibi görsel iletişim araçları ve bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanılması teşvik edilmiştir. Bireyselleştirilmiş eğitim: Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanması öngörülmüştür.

    Talim ve terbiye kurulu öğretim programları nelerdir?

    Talim ve Terbiye Kurulu'nun öğretim programları şunlardır: 1. Eğitim ve Öğretim Plan ve Programları: Yükseköğretim kurumları, sivil toplum kuruluşları ve diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılarak hazırlanır. 2. Ders Kitapları ve Diğer Eğitim Araç Gereçleri: Ders kitabı, öğrenci çalışma kitapları, yardımcı kitaplar, elektronik eğitim içerikleri gibi materyallerin hazırlanması ve incelenmesi. 3. Öğretmen Kılavuz Kitapları: Öğretmenlerin kullanımına yönelik kılavuz kitapların hazırlanması. 4. Eğitim Araştırmaları: Eğitim sistemi ve programları üzerine bilimsel araştırmalar yapılması. 5. İhtisas Komisyonları: Eğitim ve öğretimle ilgili özel ihtisas gerektiren alanlarda çalışmalar yürüten komisyonlar.

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programı arasındaki farklar nelerdir?

    2006 ve 2019 Türkçe öğretim programları arasındaki bazı farklar şunlardır: Akıcı Okuma Kazanımları: 2006 ve 2009 programlarında akıcı okuma kazanımları daha fazla yer alırken, 2019 programında bu kazanımlar sadece prozodiye odaklanarak azaltılmıştır. Akıcı Yazma Kazanımları: 2006, 2009, 2015 ve 2019 programlarında akıcı yazmayla doğrudan ilgili bir kazanım bulunmamaktadır. Dil Becerileri: 2019 programı, 2005 programına göre daha sade bir şekilde düzenlenmiştir. Bu farklar, programların genel yapısı ve dil becerilerine verilen önem açısından belirgin değişiklikler olduğunu göstermektedir.

    Türkçe öğretim programı kaça ayrılır?

    Türkçe öğretim programı beş öğrenme alanına ayrılır: 1. Dinleme. 2. Konuşma. 3. Yazma. 4. Görsel okuma ve görsel sunu. 5. Okuma.