Keman, yaylı çalgılar ailesinin en yüksek tondan çalan en küçük üyesidir. Arşede at kılı, misina veya reçine kullanılır. 60 cm uzunluğunda, dört telli ve yaylı bir çalgıdır. Gövdesi göğüs, sırt ve yanlıklardan oluşur
Bu video, kemençe çalgısının tarihçesi ve özellikleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, kemençe'nin Osmanlı müziğinde ve Karadeniz yöresi halk müziğinde kullanılan iki farklı yaylı çalgının ortak adı olduğunu anlatarak başlıyor. Ardından klasik kemençe ve Karadeniz kemençesi arasındaki farklar detaylı olarak açıklanıyor. Her iki çalgının yapısı, boyutları, kullanılan ağaçlar ve çalma teknikleri hakkında bilgiler veriliyor. Video, kemençe hakkında bilgi veren bir şarkı ile sona eriyor.
Bu video, bir kişinin keman hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Video, kemanın Avrupa'da ortaya çıktığını, yaylı bir çalgı olduğunu ve tellerinin pesten tize doğru sıralandığını anlatmaktadır. Keman hakkında fiziksel özellikleri (70'e yakın parça, akçaağaç ve kökler ağaçlarından yapılmış, F harfine benzer ev delikleri, genellikle 60 cm boyunda) ve yapısı hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca konturbas, miyolo ve çello gibi yerli çalgılar grubuna girdiği belirtilmektedir.
Kopuz, Kıl Kopuz ve Iklığ, Orta Asya Türklerinin yaylı çalgılarının genel adlarıdır. Yaylı çalgılar doğuda Çin, Hindistan ve Afganistan'a yayılmıştır. Batıda Azerbaycan, Anadolu, Balkanlar ve Kuzey Avrupa'da kullanılmıştır
Keman 14. yüzyılda İtalya'da ortaya çıkmış, 4 telli ve 4 oktav ses aralığına sahiptir. Viyola, keman ailesinin ikinci üyesi olup 3,5 oktav ses aralığına sahiptir. Arp, 47 telli ve 7 pedallı, 6,5 oktav ses aralığına sahip en eski çalgıdır. Kontrbas, keman ailesinden 4-5 telli, 1,80 metre boyunda yaylı çalgıdır
Bu video, çeşitli müzik enstrümanlarını tanıtan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, farklı müzik aletlerinin özellikleri, kullanım alanları ve tarihsel gelişimlerini anlatmaktadır.. Video, üflemeli çalgılar (flüt, obua, klarnet, fagot, korno, trop, trombon) ile vurma çalgılar (bateri, trampet, block speed, mibrofon, slefon, mariba, tempany) hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca piyano, arp, erik, keman, viola, viyolonsel, kontrbas ve bas gibi yaylı çalgılar da tanıtılmaktadır. Her enstrüman için yapısı, ses özellikleri, kullanım alanları ve müzik tarzlarındaki yeri hakkında detaylı bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan kabak keman eğitimi serisinin ilk bölümüdür. Eğitmen, tek başına çekim yaparak kabak kemanının temel özelliklerini ve çalma tekniklerini göstermektedir.. Video, kabak kemanının tanıtımıyla başlayıp, kemanın fiziksel özellikleri (tekne kısmı, ön kapak, burgular, yay) hakkında bilgi vermektedir. Ardından doğru tutuş, sol el pozisyonu ve yayın nasıl tutulacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, akort cihazına göre tellerin nasıl çekileceğini göstermekte ve sağlıklı ses çıkarma tekniklerini açıklamaktadır. Video, bir serinin parçası olup, gelecek derslerde süreli yay çekme çalışmaları, telden tele geçiş çalışmaları ve basit türkülerle devam edeceği belirtilmektedir.
Viol ailesi yerini keman ailesine bıraktı. Orkestralar en az beş keman, iki viyola, iki viyolonsel ve kontrabas'dan oluştu. Corelli ilk kez orkestra için eserler yazdı. Concerto grosso formu solo ve ripieno bölümleriyle doğdu
Kemençe, yay yardımıyla çalınan üç telli geleneksel halk çalgısıdır. En eski yaylı enstrüman olan rebap, Avrupa'ya iki koldan yayılmıştır. Kıpçak Türkleri'ne ait olduğu düşünülen çalgı, Gagavuz Türkleri'nde kumança olarak bilinir
1990'dan beri faaliyet gösteren firma, Gaziantep'te bulunmaktadır. Midex, Rennes, Quenlite, Maxword, Hepa Merz ve Lastvoice markalarını bünyesinde barındırır. Hem kamu kurumlarına hem özel kuruluşlara sahne ekipmanları tedarik eder
Bu video, lise öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından sunulan ders formatında hazırlanmıştır.. Video, çalgıların tanımı ve sınıflandırılmasıyla başlayıp, beş ana başlıkta çalgı türlerini detaylı şekilde incelemektedir: yaylı çalgılar (keman, biola, çello, kontrbas, rebap, kemençe, kabak kemane), üflemeli çalgılar (yan flüt, klarnet, oba, fagot, saksafon, zurna, kaval, şimşir, cipsi), telli tezeneli çalgılar (gitar, ukulele, ud, bağlama, uhud, kanun, cümbüş), vurmalı çalgılar (bateri, davul, darbuka, def, maraca, trampet, zil, kudüm) ve tuşlu/tuşlu klavyeli çalgılar (piyano, orkestra, melodika, kalimba, akordeon). Her çalgı türü için özellikleri, kullanım alanları ve tarihsel bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı müzik enstrümanlarını tanıtmaktadır.. Video, müzik enstrümanlarını farklı kategorilere ayırarak anlatmaktadır. Üflemeli çalgılar (bakır ve taht üflemeli), yaylı çalgılar, tuşlu çalgılar, bulmalı çalgılar ve telli çalgılar hakkında bilgiler verilmektedir. Her kategori için kısa açıklamalar yapılarak, hangi müzik türlerinde ve hangi durumlarda bu enstrümanların kullanıldığı belirtilmektedir. Video, gitarın popülerliğini vurgulayarak sona ermektedir.
Bu video, kemançanın tarihi ve yapım aşamalarını anlatan eğitici bir içeriktir.. Video, kemançanın 19. yüzyılın ikinci yarısında Azerbaycan'da geliştiğini ve Orta Asya halkları tarafından geliştirildiğini anlatarak başlar. Ardından kemançanın fiziksel özellikleri (yaklaşık 70 cm boy, dört telli, deri gövde ve saptan oluşan perdesiz yaylı çalgı) açıklanır. Son bölümde ise kemançanın yapım aşamaları detaylı olarak gösterilir: sap yapımı, gövde hazırlama, deri kaplama, mil ve ağız tesviyesi takılması, eşik yerleştirme ve tellerin takılıp gerilmesi.
Bu video, bir müzik eğitmeni tarafından sunulan bir müzik dersidir. Eğitmen, müzik enstrümanlarında glisando tekniğini göstermektedir.. Videoda perdesiz ve perdeli enstrümanlarda glisando tekniğinin nasıl uygulanacağı anlatılmaktadır. Eğitmen önce piyano üzerinde glisando örneği göstermekte, ardından yaylı çalgılar gibi perdesiz enstrümanlarda ve insan sesinde de bu tekniğin nasıl uygulanabileceğini açıklamaktadır. Video, izleyicilere birlikte glisando yapma fırsatı sunarak sona ermektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, yaylı çalgıların aşınma sorunlarını çözmek için boraks kullanımı hakkında bir eğitim içeriğidir.. Videoda, boraks ve borik asit karışımının yaylı çalgıların tuşelerinde ve burgularda aşınma sorununu nasıl önlediği gösterilmektedir. Eğitimci, bu karışımın emprenye olarak nasıl uygulanacağını, iki kat emprenye yapmanın en iyi sonucu verdiğini ve bu yöntemin patentle dönüşmesini istediğini anlatmaktadır. Ayrıca, bu karışımın anilin boyalarla etil alkol içine karıştırılarak tuşelerde de kullanılabileceği gösterilmektedir.
Bu video, bir müzik aleti uzmanının iklı adlı yaylı çalgıyı tanıttığı bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, iklı'nın tarihçesi, yapısı ve özellikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, iklı'nın kabak kemane, kemençe, kemança ve tırnak kemanesi gibi diğer sazların genel ismi olduğunu açıklayarak başlıyor. Ardından Mahmud Rau Gazi Mihal'in 1958 yılında yayınladığı "Asya ve Anadolu Kaynaklarında İlı" kitabından iklı'nın isminin kökeni anlatılıyor. Daha sonra iklı'nın yapım süreci, tel yapısı, klavye sistemi ve kullanım özellikleri detaylı olarak gösteriliyor. Konuşmacı, iklı'nın halk müziğinin çalgılar repertuarına tekrar katılmasıyla yaylı çalgıların orkestralarda kendi çalgılarıyla karşılanması gerektiğini vurguluyor.
Bu video, bir müzik tarihi anlatımıdır. Konuşmacı, yaylı çalgıların tarihini ve özellikleri hakkında bilgi vermektedir.. Video, yaylı çalgıların Avrupa kıtasına nasıl geldiğini anlatarak başlıyor ve Rönesans döneminde yaygınlaşan gambalar ve kemanlar arasındaki farkları açıklıyor. Kemanların 16. yüzyılda Polonya'da ilk örneklerini gösterdiği ve 17. yüzyıldan sonra viyollerin yerini aldığı belirtiliyor. Son bölümde Aydın'ın 1790 yılında Londra'ya taşınmasından sonra bestelediği "Tarla Kuşu" adlı eseri dinletileceği ve Mozart'ın yaylı çalgılar dörtlüsü için Aydın'dan öğrendiği belirtiliyor.
Bu video, Denizli Hakkı Dereköylü Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi'nin düzenlediği Türkiye'de ilk defa gerçekleşen yaylı çalgılar festivalini anlatan bir haber formatındadır.. Festivalin amacı yaylı çalgılar öğrenimi gören bireylere bir platform oluşturmak. Üç gün süren festivalde keman virtüözü Esen Kıvrak, Efdal Altun ve Çarçağ konser vermiş, yaylı çalgı eğitimi alan minikler sahne almış ve lisede atölye çalışmaları yapılmıştır.