Bu video, İsem Yayıncılık için hazırlanmış bir eğitim dersi formatında olup, bir eğitmen tarafından idare hukuku konusu anlatılmaktadır.. Video, idare hukukunun genel esaslarından başlayarak, Fransız Devrimi ile oturduğunu, genç bir hukuk dalı olduğunu ve ana amacı kamu yararı olduğunu açıklamaktadır. Ardından kamu tüzel kişiliklerinin tanımı ve özellikleri, hiyerarşi kavramı, idari vesayet ve kapsayıcılık ayrımı detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, ÖSYM'nin idare hukukundan iki-üç soru getirdiğini belirterek, öğrencilere bu konuyu nasıl ele alacaklarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Bir sonraki derste idare hukukunun yetkilerinin (mal edinme ve kolluk yetkileri) ele alınacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan hukuk dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Videoda haksız fiil sorumluluğunda kusur aranmadığı haller (kusursuz sorumluluk halleri) detaylı olarak ele alınmaktadır. İçerik, haksız fiil sorumluluğunun dört unsuru ile başlayıp, kusursuz sorumluluk hallerinin üç temel esasını (hakkaniyet gereğince sorumluluk, özen esasına dayanan sorumluluk ve tehlike esasına dayanan sorumluluk) açıklamaktadır. Özellikle Türk Borçlar Kanunu'nda adam çalıştıranın kusursuz sorumluluğu, bu sorumluluğun şartları ve sonuçları örneklerle anlatılmaktadır.. Video, sınav sorularında karşılaşabilecek soru tarzlarını içermekte ve "adam çalıştıranın sorumluluğu" ile "ifa yardımcısının fiillerinden sorumluluk" arasındaki farkları karşılaştırmalı olarak sunmaktadır. Ayrıca, bu iki sorumluluk türünün nasıl ayırt edileceğini belirleyen iki temel soru ile video sonlanmakta ve "özen sorumluluğuyla" konusunun bir sonraki videoda ele alınacağı belirtilmektedir.
Hesap, ticari işlemlerin saptanmasına ve izlenmesine yarayan çizelgedir. Her hesabın sol tarafı borç, sağ tarafı alacak tarafındadır. Hesaplar büyük (T) harfi ile gösterilir
Her insanın hak ehliyeti vardır ve herkes eşit haklara sahiptir. Erginlik 18 yaşla başlar, 15 yaş altı mahkeme kararıyla ergin kılınabilir. Kişilik doğumla başlar, ölümle sona erer. Kimse hak ve fiil ehliyetinden vazgeçemez veya özgürlüklerini sınırlayamaz
Bu video, Yasin Hoca tarafından sunulan bir eğitim dersi formatında olup, öğrencilere temel hukuk konularını anlatmaktadır.. Video, kişi hukuku konusunu ele alarak başlıyor ve gerçek ile tüzel kişiler arasındaki farkları açıklıyor. Ardından gerçek kişiliğin başlangıcı ve bitişi, erginlik kavramı, kısıtlılık sebepleri ve ehliyetli-ehliyetsiz durumları anlatılıyor. Daha sonra hısımlık ilişkileri ve tüzel kişilikler (kamu ve özel tüzel kişilikler) açıklanıyor. Son bölümde ise hakların nitelikleri, kazanılmasında geçerli olan iyi niyet ilkesi ve hakların korunması konusunda meşru müdafaa, zorunluluk ve kuvvet kullanma kavramları karşılaştırmalı olarak anlatılıyor.. Video, ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerini içermekte ve temel hukuk dersinin genel tekrar serisinin son bölümüdür. Bir sonraki videolarda anayasa konusunun işleneceği belirtilmektedir.
Bu video, Türkiye'de yabancılar için şirket kurma sürecini anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, Türkiye'de şirket kurmanın kolay olduğunu vurgulayarak başlıyor ve yeni ticaret kanununa göre tüzel kişiliklerin beş farklı türünü (anonim, limited, kooperatif, kolektif, komandit) açıklıyor. Şirket kurma süreci üç adımda anlatılıyor: şirket türü seçimi, kurumsal banka hesabı açılıp minimum sermaye tutarı yatırılması ve şirket sözleşmesinin ticaret sicil memurluğuna bildirilmesi. Ayrıca şirket sözleşmesi hakkında detaylı bilgi veriliyor.
Bu video, Abdullah Çavuş tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, 163 sayılı Kooperatifler Kanunu'nda yapılan değişiklikler ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın hazırladığı yönetmelik hakkında bilgi vermektedir.. Video, Tarım ve Orman Bakanlığı'na bağlı tarımsal kalkınma kooperatifleri, sulama kooperatifleri, su ürünleri kooperatifleri ve pancar ekicileri kooperatiflerinin kuruluş sürecini detaylı olarak anlatmaktadır. İçerik, kooperatiflerin kuruluş aşamalarını (kurucu heyet teşkil etme, etüt raporu düzenleme, noter aşaması, tescil aşaması ve kuruluş genel kurul toplantısı) slaytlar üzerinden açıklamaktadır. Ayrıca, kurucu ortakların sermaye taahhütleri ve kooperatifin tüzel kişilik kazanması için gerekli işlemler de detaylı olarak ele alınmaktadır.
Kooperatif, ortakların ekonomik menfaatlerini karşılıklı yardımla sağlayan tüzel kişiliktir. En az 7 ortakla kurulur ve ticaret siciline tescil ile tüzel kişilik kazanır. Kooperatif adı sadece kanuna göre kurulmuş teşekküller tarafından kullanılabilir
Dürüstlük ve hakkın kötüye kullanılması yasağı ahlak kurallarına dayanır. Kıyas, kanunda boşluk bulunduğunda kullanılan bir yorum yöntemidir. Mülkiyet hakkı, sahibine kullanma, yararlanma ve tasarruf yetkilerini tanır
Her insanın hak ehliyeti vardır ve herkes eşit haklara sahiptir. Erginlik 18 yaşla başlar, evlenme kişiyi ergin kılar. Ayırt etme gücüne sahip küçükler ve kısıtlılar borç altına giremez. Kişilik doğumla başlar, ölümle sona erer
Bu video, tacir kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, tacir kavramının tanımıyla başlayıp, gerçek kişi tacir ve tüzel kişi tacir olmak üzere iki ana kategoride incelemektedir. Gerçek kişi tacirlerin tacir yardımcıları, yasal temsilcileri ve tacir gibi sorumlu olanlar olarak sınıflandırılması, tüzel kişi tacirlerin ise ticaret şirketleri, dernek ve vakıflar, kamu tüzel kişileri tarafından kurulan kurum ve kuruluşlar olarak sınıflandırılması anlatılmaktadır. Son bölümde ise tacir olmanın genel ve özel sonuçları detaylı olarak açıklanmaktadır.
Bu video, ulaştırma bakanlığı tarafından çıkarılan kabil yetki belgesi hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, kabil yetki belgesinin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu belgeyi alabilmek için gerekli kriterleri detaylandırıyor. Şahıs firmaları için en az 25 ton, tüzel kişilikler için ise 75 ton taşıma kapasitesine sahip araç sahibi olma şartı belirtiliyor. Ayrıca belge bedeli, taşıt kartı ücreti ve sık yapılan hatalar hakkında bilgiler veriliyor. Video, tüzel kişiliklerin mesleki yeterlilik belgesine sahip olması ve savcılıktan iyi hal kağıdı alması gerektiği bilgisiyle sonlanıyor.
Şirketler başka tür şirketlere veya kooperatiflere dönüşebilir. Ortakların şirket payları ve hakları korunur. Dönüşüm kayıtlı sermaye üzerinden yapılmalıdır
Bu video, iki kişinin hukuk sistemi ve şikayet süreçleri hakkında yaptığı bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılardan biri, Akademi MFS olarak Antalya'da bulunan ve hukuk tecrübesi olan biri olarak görünmektedir.. Videoda, konuşmacının Elazığ'dan gelen bir şikayet üzerine ifade vermesi ve sonrasında yaşanan olaylar anlatılmaktadır. Konuşmacı, bir sene önce verdiği ifadenin hala işlenmediğini, savcılıkta sümenaltı edildiğini ve polis karakolunda "firari" olarak göründüğünü belirtmektedir. Ayrıca, Akademi Dergisi'nin tüzel kişiliği olmadığı halde, kendisine yönelik şikayetlerin "tüzel kişilik" gerekçesiyle reddedildiğini ve bu durumun hukuksuz olduğunu savunmaktadır. Video, hukuk sisteminin işleyişindeki sorunları ve şikayet süreçlerinin uzunluğunu ele almaktadır.
Bu video, buluş tescili konusunda bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, buluş tescili sürecindeki faydalı modelin avantajlarını ve tescil edilmemesi durumunda yaşanabilecek riskleri açıklamaktadır.. Video, faydalı modelin tercih edilme sebeplerini (yaptırım gücü, masraf ve araştırma yükünden kurtulma) anlatarak başlıyor. Ardından buluş sahibi veya tüzel kişilik tarafından başvuru yapılmaması durumunda yaşanabilecek riskleri detaylandırıyor: yenilik kriter sürecinden düşme, hak mahrumiyeti ve aynı buluşun başka biri tarafından tescil edilmesi durumunda buluşun başkasının eline geçmesi.
"Mali Muhabbet" adlı programda sunucu ve Alper Bey arasında geçen bu soru-cevap formatındaki videoda, yabancı menşeili şirket kuruluşu ve hisse devri konuları ele alınmaktadır.. Video, gerçek ve tüzel kişiyle şirket kuruluşu sürecini detaylı şekilde anlatmaktadır. İlk bölümde gerçek kişiyle şirket kuruluşu (pasaport tercümesi, vergi numarası alma, MERSIS kaydı, tescil aşaması) ve tüzel kişiyle şirket kuruluşu (apostilli vergi kaydı, faaliyet belgesi, yönetim kurulu kararı) açıklanırken, ikinci bölümde anonim şirkette hisse devri süreci ve tüzel kişilikle ilgili evrak ayarlama zorlukları ele alınmaktadır.. Videoda ayrıca yabancı ortakların şirket içindeki rolleri, tüzel kişiliklerin kuruluş sürecinde gereken evraklar ve tercüme işlemlerinin önemi gibi önemli bilgiler de paylaşılmaktadır. Konuşmacı, tüzel kişilikle ilgili evrak ayarlama sürecinin zorluğunu anlatarak, şirket kurma ve hisse devir aşamasını birlikte yapmanın avantajlarını vurgulamaktadır.
Bu video, Avukat Murat Tezcan tarafından sunulan bir hukuk eğitim içeriğidir. Avukat Tezcan, gayrimenkul hukuku konularında paylaşımlar yapmaktadır.. Video, komşuluk hukuku ve bu konudan kaynaklanan uyuşmazlıklar üzerine odaklanmaktadır. Avukat Tezcan, komşuluk kavramının geniş kapsamını açıklayarak, mülkiyet hakkının taşkın kullanımından kaynaklanan zararları önleme amacını anlatmaktadır. Türk Medeni Kanunu'nun 737-750 maddelerinde yer alan komşuluk hukukunun temel hükümleri, Yargıtay kararları üzerinden somut örneklerle açıklanmaktadır. Ayrıca, komşuluk hukukundan kaynaklanan uyuşmazlıkların dava yoluyla değil, uzlaşmayla çözülmesi tavsiye edilmektedir.
Bu video, Servan Hoca tarafından sunulan bir hukuk dersidir. Eğitmen, medeni hukukun kişi hukuku bölümünde gerçek ve tüzel kişilerin ehliyet türlerini anlatmaktadır.. Video, ehliyet türlerini dört ana kategoride inceliyor: tam ehliyetli, tam ehliyetsiz, sınırlı ehliyetli ve sınırlı ehliyetsiz. İlk bölümde sınırlı ehliyetsizler (küçükler ve kısıtlı ergin kişiler) ve sınırlı ehliyetliler (evliler ve kendisine danışman atanmış kişiler) ele alınırken, ikinci bölümde hak ehliyeti ve fiil ehliyeti kavramları karşılaştırmalı olarak anlatılıyor. Son bölümde ise tüzel kişilik kavramı, tüzel kişiliğin nasıl başladığı ve nasıl sona erdiği ile tüzel kişiliklerin yasal organları hakkında bilgiler veriliyor.. Videoda matematiksel bir yaklaşım kullanılarak kavramlar açıklanmakta ve sınavlarda sıkça çıkan soru tipleri detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ayrıca akli dengesi yerinde olmayanların durumu da incelenmektedir.