Bu video, Gizem adlı bir eğitimcinin Aristoteles'in "Poetika" eserindeki tragedya kavramını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda Aristoteles'in tragedya tanımı detaylı olarak açıklanmaktadır. Tragedyanın insanın erdemli davranışını taklit etmesi, mutluluk arayışı, üç birlik kuralı (tek olay, tek mekan, tek zaman), trajik kahraman, hamartia (trajik hata), anagnorisis (tanıma), katastrofi (felaket) ve katarsis (arınma) gibi kavramlar ele alınmaktadır. Video, bir sonraki bölümde Sophokles'in Antigoni oyununun Poetika'ya göre inceleneceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Aiskhylos'un Prometheus konulu üç tragedyasından biri olan "Zincire Vurulmuş Prometheus" Türkçeye çevrilmiştir. Tragedyanın MÖ 472-458 yılları arasında yazıldığı düşünülmektedir. Eserde sadece tanrılar değil, insanlığın dramı da işlenmektedir
Bu video, bir akademik sunum formatında, konuşmacının tragedya ve mitoloji konularını ele aldığı bir içeriktir. Konuşmacı, özellikle Oedipus miti ve Sophokles'in "Kral Elipos" tragedyası üzerinden mitolojik unsurları analiz etmektedir.. Sunumda, Oedipus'un sakat ayaklarının ve gözlerinin şişmesinin mitolojik anlamları, ana tanrıçayla olan ilişkisi ve kaderinden kaçamama durumu detaylı olarak incelenmektedir. Konuşmacı, tragedyanın temel sorunsalının ölüm ve kaçış olmaması olduğunu vurgulayarak, idealizm ile hayatın gerçekleri arasındaki çatışmayı ele almaktadır. Ayrıca, Candan Erçetin'in seslendirdiği bir şarkı üzerinden tragedyanın temaları da tartışılmaktadır.
Bu video, bir grup kişinin Antik Yunan'dan "Kral Oidipus" adlı oyunu tartıştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılardan biri oyuncu olduğunu belirtmektedir.. Videoda, Kral Oidipus oyununun temel kavramları (hamartia, katarsis, kerteleme) tartışılmaktadır. Konuşmacılar oyunun hikayesini, Oidipus'un gerçek annesi olduğunu öğrenmesi ve bunun sonucunda yaşadığı trajediyi anlamaya çalışırlar. Sohbet sırasında bazı katılımcıların oyunun detaylarını bilmediği ortaya çıkar ve sonunda bir kişi oyuncu seçmesine gelmediğini belirterek sohbet sona erer.
Şiir sanatı taklit (mimesis) yoluyla gerçekleşir. Taklit araçları ritm, söz veya harmoni olabilir. Şiir sanatı doğuştan gelen taklit içgüdüsüne dayanır
Bu video, Çetin ve Gülten adlı iki karakter arasındaki diyalogları içeren bir dizi veya film sahnesini göstermektedir. Karakterler arasında duygusal bir bağ ve anlaşmazlık bulunmaktadır.. Video, Çetin'in Gülten'i sevdiğini ancak bir engelin olduğunu belirtmesiyle başlar. Gülten, Çetin'in kendisini sevdiğini ancak bir sorunun olduğunu fark etmiş durumdadır. Daha sonra ortaya çıkan bir olayla (muhtemelen bir ölüm) üzerine Çetin'in Gülten'i korumak istemesi ve Gülten'in kendisini savunması sahnenin ana konusu olur. Video, bir aşk hikayesinin ardından gelen tragedya ve karakterler arasındaki karmaşık duygusal ilişkileri konu almaktadır.
Romanların amacı, gerçekleşebilecek olguları betimlemek ve ahlaki değerleri yansıtmaktır. Günlük hayat, hayalî tasvirlerle dolu köksüz yalanlardır. Rousseau'ya göre duygular ve içgüdüler, aklın tahlillerinden üstündür. Modernizm, okurların merakını kamçılamayı amaçlar
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan tiyatro ve oyunculuk konulu bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, oyuncu adaylarına ve tiyatro severlere hitap etmektedir.. Video, Aristoteles'in tiyatro kuramlarını anlatmaktadır. Aristoteles'in antik Yunan'da dram kavramını kuramsal anlamda ilk defa ortaya koyduğu, dramı tragedya ve komedya olarak iki ana başlığa ayırdığı açıklanmaktadır. Tragedya'nın acıklı, hüzünlü hikayeler içeren, baştan yazgısı belli olan oyunlar; komedya'nın ise komik unsurlar içeren, eğlenceli hikayeler içeren oyunlar olduğu anlatılmaktadır. Ayrıca tiyatro maskının çıkış noktasının da bu iki ana başlık olduğu vurgulanmaktadır.
Poetika, şiir sanatının kategorizasyonunu ve devlet içindeki yerini incelemek için yazılmıştır. Platon'un Devlet'inden sonra kaleme alınan metin, benzetmeci şiirin devlet için yararlılığını savunur
Bu video, Gizem adlı bir eğitmen tarafından sunulan tiyatro tarihi derslerinin bir parçasıdır. Eğitmen, 17. ve 18. yüzyıllarda Avrupa tiyatrosuna hakim olan klasik akımı anlatmaktadır.. Video, klasik akımın tanımı ve özellikleriyle başlayıp, 17. yüzyılda Fransa'da ortaya çıkışını ve gelişimini açıklamaktadır. Klasik akımın akılcılık, ölçülülük ve yalınlık prensiplerine dayandığı, Antik Yunan tiyatrosunun örnek alınması gerektiği vurgulanmaktadır. Ayrıca klasik tiyatro kuramcılarının önerdiği biçim kuralları ve klasik tiyatroyu tanımlayan üç temel özelliği (yararlı ve zevk verici olması, anlatım incelikli olması ve görüntüde aşırı çarpıcılıktan kaçınılması) detaylı olarak anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca tragedya ve komedya türlerinin özellikleri, oyunların merak uyandırması, gerçeğe benzerlik ve akla uyması gibi klasik akım tiyatrosunun temel özellikleri açıklanmaktadır. Fransız klasik tiyatrosunun en usta yazarı Jean Rasi'nin dile ve şiirle söyleşiye gösterdiği özen de vurgulanmaktadır.
William Shakespeare 1564'te Stratford-upon-Avon'da doğdu. 1582'de Anne Hathaway ile evlendi ve üç çocuğu oldu. 1585-1592 arası Londra'da aktörlük ve tiyatro yazarlığı yaptı. 1613'te emekli olup Stratford'a döndü. 1616'da öldü
Bu video, 68 doğumlu bir eğitimcinin Nietzsche felsefesi, Almanya'nın tarihsel ve kültürel yapısı ve modern dünyadaki kültürel dönüşüm konularını ele aldığı akademik bir ders formatındadır.. Video, Nietzsche'nin hayatı ve felsefi görüşleriyle başlayıp, Almanya'nın tarihsel yapısı, Hegel idealizmi ve Schopenhauer'ın bu idealizme karşı duruşu gibi temel felsefi kavramları incelemektedir. Daha sonra Nietzsche'nin tragedya anlayışı, "Tanrı'nın ölümü", "üst insan" fikri ve tarihin döngüsel görüşü ele alınmaktadır. Son bölümde ise modernizm ve postmodernizm dönemlerindeki kültürel değişimler, Apollonik ve Dionysiac unsurların edebiyat üzerindeki yansımaları ve Türk edebiyatındaki örnekler incelenmektedir.. Konuşmacı, Nietzsche'nin düşüncelerinin 19. yüzyıl sonu kültür krizinin bir ürünü olduğunu, modern dünyada manevi değerlerin kaybolmasıyla ortaya çıkan kültürel kaosu ve bu durumun edebiyat üzerindeki etkilerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Ayrıca, Türk edebiyatındaki "Araba Sevdası", "Kürk Mantolu Madonna" ve "Huzur" gibi eserler üzerinden Nietzsche'nin etkileri örneklerle gösterilmektedir.
Bu video, "Filozofun Yolu" adlı programda İlke ve Bilal adlı konuşmacıların Aristoteles'in sanat felsefesini ele aldığı bir eğitim dersidir.. Video, Aristoteles'in sanat anlayışını Platon'un görüşleriyle karşılaştırarak başlıyor ve ardından Aristoteles'in "Poetika" eserindeki sanat sınıflandırmasını, özellikle tragedya kavramını ve katarsis fikrini detaylı şekilde inceliyor. Aristoteles'e göre sanat bir bilgi türüdür ve insan doğasında taklit yapmanın önemli bir rolü vardır.. Videoda ayrıca şiir ve tarih arasındaki farklar, şiirin tümel bilgileri ele aldığı için daha felsefi bir sanat türü olduğu ve sanat eserlerinin gerçeklik duygusu yaratma özellikleri de ele alınmaktadır. Konuşmacı, sonraki programda modern sanat felsefesi görüşlerine değineceğini belirterek videoyu sonlandırmaktadır.
MÖ 495'te Kolonos'ta zengin silah üreticisi Sophillos'un oğlu olarak doğdu. MÖ 441'de Kolegium üyesi olarak Atina'nın gelişimini ve çöküşünü gördü. MÖ 468'de Dionysia şenliğinde ilk birincilik ödülünü kazandı. 88 yaşında Filoktetes adlı oyununu sahneye koydu
Bu video, iki konuşmacının Arthur Miller'ın "Satıcının Ölümü" oyununu detaylı olarak analiz ettiği bir edebiyat sohbeti formatındadır. Konuşmacılar, 1950'li yıllarda New York'ta geçen bu oyunun ana karakterlerini (Willy Lowman, oğlu Beef, büyük oğlu Happy, eşi Linda, Charlie ve Bernard) ve hikayesini incelemektedir.. Video, oyunun temel hikayesini anlatarak başlıyor, ardından karakterlerin psikolojik yapısını, ilişkilerini ve oyunun serim düğüm yapısını analiz ediyor. Daha sonra oyunun tragedya niteliği, sembolik unsurları ve Arthur Miller'ın modern tragedya kavramını savunması ele alınıyor. Son bölümde ise oyunun film adaptasyonu ve Linda karakterinin tek boyutlu yapısı eleştiriliyor.. Videoda ayrıca Willi'nin hayalperest kişiliği, toplumsal değişimle uyum sağlayamaması, trafik kazaları, sigorta şirketiyle yaşadığı sorunlar ve sonunda arabasıyla ölümü gibi temalar inceleniyor. Oyunun Amerikan rüyası kavramını nasıl ele aldığı ve Willi'nin hayallerinin gerçeklikle nasıl çatıştığı da detaylı olarak analiz ediliyor.
Bu video, bir felsefe dersi formatında olup, konuşmacılar Nietzsche'nin "Trakya'nın Doğuşu" eserini ve Yunan sanat felsefesini ele alıyor.. Video, Apolloncu ve Dionysoscu güçler arasındaki karşıtlığı ve bunların Yunan sanat ve kültüründe nasıl bir araya geldiğini merkeze alıyor. Konuşmacılar, bu iki güçün doğadan doğmuş sanatsal dürtüler olduğunu, Yunan tragedyasının hem Apolloncu hem de Dionysoscu unsurları birleştirdiğini ve bu güçlerin dengesinin insan yaşamındaki önemi hakkında tartışıyorlar.. Videoda ayrıca Yunan uygarlığının Olimpos tanrılarını nasıl yarattığı, bu tanrıların varoluşun korkularını ve dehşetlerini nasıl gizlediği, Homeros'un bu kültürün simgesi olduğu ve Apollon-Dionysos temellerinin nasıl bir kültür oluşturduğu ele alınıyor. Nietzsche'nin kendi hayatı ve hastalığıyla bu anlayışının nasıl şekillendiği de tartışılıyor.