Saliva is 99.5% water and contains electrolytes, mucus, and various enzymes. Produced by salivary glands in the mouth. Contains antimicrobial agents, enzymes, and immune cells
Angiotensin is a peptide hormone causing vasoconstriction and blood pressure increase. Derived from liver-produced angiotensinogen precursor molecule. Discovered in late 1930s by Cleveland Clinic and Ciba laboratories
Cortisol is a steroid hormone produced by adrenal cortex's zona fasciculata. Released in diurnal cycle in response to stress and low blood glucose. Used medically as hydrocortisone
Bu videoda Hacettepe Tıp Fakültesi'nde birinci sınıf öğrencisi olan ve 2020'de Hacettepe Üniversitesi'ni kazanmış bir öğrenci, tıp fakültesindeki sınav sistemi ve sınav hazırlık süreci hakkında kişisel deneyimlerini paylaşıyor.. Video, komite sınavlarının ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve tıp fakültesindeki sınav sisteminin diğer fakültelerden farkını anlatıyor. Konuşmacı, komite sınavlarının zorluklarını, düzenli çalışma gerekliliğini ve sosyal hayatın kısıtlandığını vurguluyor. Ayrıca, başarılı olmak için günlük çalışma düzeninin önemini ve kendi çalışma düzenini paylaşıyor.. Konuşmacı, dersleri dinledikten sonra günde bir konu çalışmayı tercih ettiğini, önce biyokimya, sonra histoloji ve son olarak tıbbi biyoloji konularını işlediğini belirtiyor. Bu çalışma yöntemiyle 52'den 80'e yükseldiğini ve çıkmış soruların önemini vurguluyor.
Bu video, bir öğretmenin biyoloji dersinde kan uyuşmazlığı ve kalıtım konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kan uyuşmazlığı konusu, özellikle RH grubu sistemi üzerinden anne RH negatif, bebek RH pozitif durumunda oluşan kan uyuşmazlığı ve tedavi yöntemleri (anti-D-gamma globulin ilacı) detaylı şekilde açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise kalıtım konusu ele alınmakta, Xe bağlı çekinik hastalıklar (renk körlüğü, hemofili), kan grupları ve soyağaçları konuları işlenmektedir.. Öğretmen, konuları örneklerle pekiştirmekte ve sınavlarda karşılaşabilecek soru tiplerini açıklamaktadır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın güncel müfredatında yer almayan delesyon, inversiyon, translokasyon gibi kavramların da kısaca anlatılmakta ve bir sonraki derste test çözümleri yapılacağı belirtilmektedir.
Factor X is a serine endopeptidase encoded by F10 gene. Synthesized in liver and requires vitamin K. Half-life is 40-45 hours. Active site divided into four subpockets
Echinococcus is a parasitic flatworm with three layers and no digestive system. Body consists of scolex, neck, and 3-6 proglottids. Incubation period can reach up to 50 years
Fleas are wingless insects, 1.5-3.3mm long, feeding on blood of mammals and birds. They have specialized jumping abilities, capable of jumping up to 50 times their body length. Adult fleas are brown, flattened, and covered with hard plates called sclerites
Bu video, tıbbi biyoloji dersinde faydalı olabilecek bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, hücre bağlantıları konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, hücre bağlantılarının sınıflandırılması ve hücre adezyon molekülleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Önce adezyonun tanımı yapılarak, ardından kaderinler, immünoglobin ailesi, selectinler ve entegreler gibi dört temel adezyon molekülü sınıfı açıklanmaktadır. Daha sonra hücre bağlantılarının tutucu, sıkı, kanalı oluşturan ve sinyal ileten dört temel sınıfa ayrıldığı belirtilmektedir. Özellikle tutucu bağlantılar (adherens junction, focal adhesion, desmosome ve hemidesmosome) detaylı olarak incelenmekte ve bu bağlantıların yapısı, işlevleri ve ilgili hastalıklar hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, biyo-belirteçler hakkında bilgilendirici bir eğitim içeriğidir.. Video, biyo-belirteçlerin iki ana türünü açıklamaktadır: kanda bakılabilenler ve dokuda bakılabilenler. Kanda bakılabilen biyo-belirteçlerin (CA-19, PSA, AFP, beta, HCG, LDH gibi) tümörün tanısında, hastalığın geri gelmesinde ve tedavilere cevap olup olmadığını kontrol etmede kullanıldığı anlatılırken, dokuda bakılabilen biyo-belirteçlerin (BRAF pozitifliği, HER2/cERB2, EGFR mutasyonu gibi) kanserin gidişatını ve hangi tedavinin etkili olabileceğini gösterdiği belirtilmektedir.
Bu video, Doktor Öğretim Üyesi Ebru Özkan Oktay tarafından sunulan akademik bir ders formatındadır.. Ders, mutasyonlar konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk olarak mutasyonun tanımı, mutajenler ve mutanlar kavramları açıklanmakta, ardından mutasyonlar meydana geliş şekillerine ve meydana geldikleri yerlere göre sınıflandırılmaktadır. Daha sonra kromozom mutasyonları (oploidi, anoploidi, delesyon, inversiyon, duplikasyon, translokasyon) ve gen mutasyonları (nokta mutasyonları, çerçeve kayması mutasyonları) detaylı olarak incelenmektedir.. Dersin sonunda kalıtsal hastalıklar, tekken hastalıkları, kromozomal hastalıklar ve multifaktöriyel hastalıklar hakkında bilgi verileceği belirtilmektedir. Ayrıca mutasyonların canlı üzerindeki etkileri (sessiz, yanlış anlamlı ve anlamsız mutasyonlar) ve somatik hücrelerde veya üreme hücrelerinde meydana gelmesinin sonuçları da ele alınmaktadır.
Bu video, bir tıp fakültesi öğrencisinin ilk gününü anlattığı bir vlog formatındadır. Öğrenci, Simba adında bir arkadaşıyla birlikte yaşamaktadır.. Videoda öğrenci, tıp fakültesinin ilk günündeki deneyimlerini paylaşıyor. Sabah erken kalkma zorluklarından başlayarak, tıbbi biyoloji ve iyi hekimlik uygulamaları gibi ilk derslerini, uzaktan eğitim sürecinde yaşadığı mikrofon sorunlarını ve odaklanma zorluklarını anlatıyor. Ayrıca kampüste arkadaşlarıyla vakit geçirdiğini ve derslerden sonra hocaların slaytlarını araştırmak için bilgisayarına oturduğunu gösteriyor.. Öğrenci, özellikle tıbbi biyoloji dersinde slaytları göremediklerini ve hocaların anlatımının zorlayıcı olduğunu belirtiyor. Video, tıp eğitiminin ilk günündeki zorlukları ve deneyimlerini yansıtmaktadır.
Bu videoda Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Tıbbi Biyoloji ve Genetik Bölümü'nde çalışan Doçent Korkutulcan ve Fit Ekran platformunda çalışan bir genetik uzmanı, genetik biliminin spor alanındaki uygulamalarını anlatıyor.. Video, genetik biliminin tanımı ve tarihçesiyle başlayıp, genlerin günlük hayattaki rolüne değiniyor. Ardından spor genetiği konusuna geçiliyor ve genetik farklılıkların spor performansına etkisi ele alınıyor. Son bölümde ise genetik testlerin sporcuların uygun spor dallarını belirlemedeki önemi ve gen dopingi kavramı inceleniyor.. Videoda ayrıca Türkiye'nin bu alanda öncü olduğu ve gelecekte birçok kulübün genetik testleri uygulayacağı belirtiliyor. Sporun kaliteli yaşam için önemi vurgulanarak, herkesin spor yapması gerektiği mesajı ile video sona eriyor.
Bu video, Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyoloji Ana Bilim Dalı'nda görev yapan bir akademisyenin sunduğu eğitim dersidir. Dersin sonunda Atilla Hoca ve Davut Hoca da yer almaktadır.. Video, böceklerde insektisitlere karşı gelişen direnç mekanizmalarını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte insektisit ve pestisit kavramları, insektisit sınıflandırılması, organik klor ve organik fosfat insektisitlerinin özellikleri ve etki mekanizmaları, direnç mekanizmaları (genetik ve genetik olmayan), KDR direnci ve PCR teknolojisinin direnç genlerinin tespitindeki kullanımı anlatılmaktadır.. Dersin son bölümünde belediyelerin sokaklarda kullandığı insektisitlerin insan sağlığı üzerindeki etkileri ve gıda zinciri üzerinden bize nasıl gelebileceği konusu ele alınmaktadır. Ayrıca, Türkiye'nin çeşitli bölgelerindeki (Çukurova, Antalya, Adıyaman, Adana, Mersin, Muğla ve Aydın) böcek direnci durumu da incelenmektedir.
Bu videoda İzmir Hatip Çelebi Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi olan 20 yaşındaki bir öğrenci, tıp fakültesindeki sınav sistemi ve çalışma yöntemleri hakkında deneyimlerini paylaşıyor.. Video, tıp fakültesindeki kurul sistemi, entegre eğitim modeli ve baraj sistemi hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Konuşmacı, ilk kurul sınavından 84,5, ikinci kurul sınavından 89 puan aldığını belirterek, kurul sınavlarına hazırlık sürecini kronolojik olarak anlatıyor. Ayrıca tıbbi biyoloji ve biyokimya derslerindeki sınav deneyimlerini, yaşadığı zorlukları ve motivasyon bulma yöntemlerini paylaşıyor.. Videoda etkili çalışma yöntemleri hakkında pratik tavsiyeler de yer alıyor: çıkmış soruları analiz etmek, gitmediği dersleri öne almak, kitaplardan okumak ve tuz sorularına da göz atmak gibi. Konuşmacı özellikle tıbbi biyoloji ve biyokimya dersleri için kullandığı kitapları ve çalışma stratejilerini detaylı şekilde anlatıyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin hafta sonu vlog formatında çektiği günlük yaşam paylaşımını içermektedir. İçerik üreticisi, ilk kez blok çektiğini belirterek izleyicilerle hafta sonu beraber geçireceğini ifade etmektedir.. Videoda içerik üreticisi, haftalık programını takip ederek ders çalışma sürecini göstermektedir. Biyofizik, tıbbi biyoloji ve görme biyofiziği gibi konuları çalışmaktadır. Ayrıca, tıp okumayı düşünenler için kimya ve biyolojilerin önemini vurgulamaktadır. Video, içerik üreticisinin günlük görevlerini tamamlaması ve izleyicilere iyi çalışmalar dilekleriyle sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim kurumunun moleküler biyoloji ve genetik bölümünü tanıtan bir tanıtım içeriğidir.. Video, bölümün pratik uygulamalara odaklandığını ve laboratuvar ortamında birebir eğitim sunduğunu vurguluyor. Moleküler biyoloji ve genetik bölümünün geniş bir alan olduğu belirtiliyor ve ilk yılda fizik, kimya ve biyoloji gibi temel derslerin ardından hücre biyolojisi, gelişim biyolojisi, insan genetiği, tıbbi genetik, kanser biyolojisi, kanser genetiği ve embriyoloji gibi alan odaklı derslerin verildiği anlatılıyor.
Bu video, bir eğitmenin öğrencilere yönelik tıbbi biyoloji ve genetik dersinin sınav kağıtlarını değerlendirdiği eğitim içeriğidir. İlk bölümde Emine Koyuncu'nun vize kağıdı, ikinci bölümde ise Emre'nin sınav kağıdı incelenmektedir.. Video, tıbbi biyoloji ve genetik dersinin sınav sorularını ve cevaplarını detaylı şekilde ele almaktadır. Eğitmen, her soruyu okuyup doğru cevaplarını açıklamakta ve öğrencilerin cevaplarını değerlendirerek doğru ve yanlışlarını belirtmektedir. İçerik, hücre yapısı, organellerin işlevleri, hücre zarı yapısı, karbonhidratlar, kromozomlar, DNA yapısı, transkripsiyon, replikasyon, translasyon ve protein sentezi gibi konuları kapsamaktadır.. Video, özellikle tıbbi biyoloji ve genetik dersine hazırlanan öğrenciler için faydalı bir kaynak niteliğindedir. Eğitmen, kağıdı görsel olarak paylaşamadığı için sesli olarak soruları ve cevaplarını açıklamaktadır.
Bu video, İstanbul Aydın Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde "Farklı Bir Tıp Eğitimi Mümkün" kapsamında Tıp Fakültesi Tıbbi Biyoloji ve Genetik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Gönül Kangür ile yapılan bir röportajdır. Prof. Dr. Kangür, 50'den fazla yurt dışında yayını olan ve uluslararası kitaplara bölüm yazmış bir genetikçi olarak tanıtılıyor.. Röportajda genetikin tıp eğitimi içindeki yeri, genetik hastalıkların önemi ve kök hücre tedavisi gibi konular ele alınmaktadır. Prof. Dr. Kangür, genetikin her hastalığın temelinde olduğunu, yaşlanma, diyabet ve kanser gibi hastalıkların genetikle ilişkisini açıklamakta ve kök hücre tedavisinin genetik hastalıklar ve kanser gibi hastalıklarda nasıl çalıştığını detaylı olarak anlatmaktadır.. Videoda ayrıca talesemiler gibi gen hastalıklarında kök hücre tedavisinin uygulanabileceği ve Türkiye'deki genetik araştırma durumu hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir tıp fakültesi öğrencisinin günlük yaşamını ve ders hazırlık sürecini anlattığı bir vlog formatındadır. Öğrenci, 19 Ekim tarihinde tıbbi biyoloji ve tıp eğitiminin temelleri derslerini, laboratuvar çalışmalarını ve kampüs hayatını paylaşıyor.. Videoda öğrencinin sabah kahve içerek derslerine hazırlanması, tıbbi biyoloji laboratuvarında soğan zarı incelemesi yapması ve histoloji derslerine hazırlık süreci gösteriliyor. Öğrenci, epitel dokuları, soğan zarını mikroskopla incelemesi, not alma ve sınav hazırlığı için hazır preparatlara bakıp çizme çalışmaları hakkında bilgiler veriyor.. Öğrenci ayrıca tıp birliğinin insan hakları ve barış şaşma kolunda asistanlık yaptığı ve yarın biyofizik ve tıbbi biyoloji derslerinin olacağı bilgisini de paylaşıyor.