Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan biyoloji dersinin DNA ve kalıtım ünitesini kapsayan bir test çözümüdür. Öğretmen, öğrencilere önce videoyu durdurup kendi cevaplarını bulmalarını, sonra da çözümü izlemelerini tavsiye etmektedir.. Video, DNA'nın yapısı, nükleotitlerin eşleşmesi, hidrojen bağları, kalıtım kavramları (baskın gen, çekinik gen, homozigot, heterozigot) ve çaprazlama örnekleri gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca fenotip, adaptasyon ve modifikasyon kavramları da örnek sorular üzerinden açıklanmaktadır.. Videoda DNA ile ilgili kavram haritası ve görsel sorular çözülmekte, çölde ve dağda yaşayan tilki örnekleri üzerinden adaptasyon kavramı ele alınmakta ve Eren adlı bir öğrencinin hazırladığı modifikasyon kavram haritası incelenmektedir. Video, bir ünite tekrarının sonunda olup, gelecek videolarda diğer ünitelerin de işleneceği belirtilmektedir.
DNA, hücrenin yönetici molekülü olup kalıtsal bilgileri içerir. DNA'nın yapı birimi nükleotid, görev birimi gen'dir. DNA'da Adenin-Timin, Guanin-Sitozin bazları bulunur. DNA kendini eşleyerek hücre bölünmesi öncesi iki katına çıkar
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere fen dersi yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırladığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, zorlu seviyedeki soruları çözerek sınav hazırlığına yardımcı olmaktadır.. Video üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde dünyanın konumları, mevsimlerin oluşumu ve gündüz süresinin değişimi gibi konular ele alınmaktadır. İkinci bölümde DNA yapısı, nükleotitler ve kalıtım problemleri çözülmektedir. Son bölümde ise karaların denizlere göre ısınma-soğuma özellikleri ve gündüz vakti hava durumu analizi yapılmaktadır.. Videoda her konu detaylı bir şekilde açıklanmakta, grafik çizimi gibi görsel gösterimlerle konular pekiştirilmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri çözülmektedir. Özellikle DNA'nın kendini eşleme süreci, bezelyelerde uzun boy ve kısa boy alelleri arasındaki kalıtım problemleri ve gündüz vakti hava durumu analizi gibi konular üzerinde durulmaktadır.
Eye color is determined by more than 50 genes, not just one. Eye color is controlled by melanin pigment in the iris stroma. Three main pigments: melanin, pheomelanin, and eumelanin. Brown eyes are dominant, blue eyes are recessive
Kalıtım, özelliklerin genlerle yeni nesillere aktarılmasıdır. Kromozomların yarısı anneden, yarısı babadan gelir. Baskın özellikler homozigot durumda fenotipte etkisini gösterir
Dünya'nın eksen eğikliği mevsimlerin oluşmasına neden olur. Güneş ışınlarının geliş açısı mevsimlerin oluşumunu etkiler. Dünya'nın Güneş etrafındaki hareketi mevsimlerin oluşumunu belirler
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere fen sınavına hazırlık amacıyla sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, yazılıda çıkabilecek tarzda orta ve kolay düzeyde soruları çözerek konuları açıklamaktadır.. Video, fen sınavının çeşitli konularını kapsamaktadır. İlk bölümde uzay kirliliği, gözlemevi kurulacak bölgenin özellikleri, yıldızların yaşam evreleri ve kara delikler ele alınırken, ikinci bölümde uydu türleri, hücre organelleri ve kalıtımla ilgili yapılar anlatılmaktadır. Son bölümde ise mitoz ve mayoz bölünme konuları karşılaştırmalı olarak açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Türksat ve Göktürk gibi aktif uydu türleri, mitoz bölünmenin evreleri, bitki ve hayvan hücrelerindeki ortak organeller, kromozom, DNA, gen ve nükleotit gibi kalıtımla ilgili yapılar ve bunların büyüklük sıralaması gibi detaylı bilgiler de sunulmaktadır.
Bu video, DNZ Hoca YouTube kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından LGS 2025 sınavına hazırlık kapsamında kalıtım konusu anlatılmaktadır.. Video, kalıtımın temel kavramlarını, Gregor Mendel'in bezelye bitkileri üzerinde yaptığı çalışmaları ve tek karakter çaprazlamalarını kapsamaktadır. İçerik, karakter, alel (baskın ve çekinik), döl (homozigot ve heterozigot), fenotip ve genotip gibi temel kavramları günlük hayattan örneklerle açıklamakta ve net karesi yöntemiyle genotip-fenotip ihtimallerini hesaplama tekniklerini göstermektedir.. Videoda göz rengi örneği üzerinden genetik kalıtımın temel prensipleri anlatılmakta ve öğrencilerin kendi çaprazlamalarını yapmaları için alıştırmalar sunulmaktadır. Video, kalıtım konusunun %90'ının bitirildiğini belirterek, bir sonraki videoda Mendel'in bezelye çalışmaları, akraba evlilikleri ve cinsiyet belirleme konularının işleneceğini söylemektedir.
Classes bundle data and functionality together for creating new object types. Classes are created at runtime and can be modified after creation. Classes are objects themselves, allowing importing and renaming
Bu video, bir fen bilimleri dersi formatında olup, bir öğretmen ve Tayfur Hoca adlı bir konuk tarafından sunulmaktadır.. Video, kalıtım konusunu detaylı şekilde ele almaktadır. İlk olarak kalıtımın tanımı yapılarak, genetik ve kalıtım kavramları açıklanmaktadır. Ardından Mendel'in kalıtımın temelini attığı ve bezelyeleri neden seçtiği anlatılmaktadır. Son bölümde ise kalıtımla ilgili temel kavramlar (gen, alel genler, baskın gen, çekinik gen, homozigot, heterozigot, fenotip ve genotip) detaylı şekilde açıklanmaktadır. Video, Mendel'in bezelyeler üzerinde incelediği yedi farklı zıt karakterle sonlanmaktadır.
DNA, canlıların özelliklerini belirleyen şifrelerdir ve çift sarmal yapıdadır. DNA'da Adenin-Timin ve Guanin-Sitozin bazları bulunur. Kromozomlar DNA ve protein kılıftan oluşur, türlerde sayı sabittir
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere kalıtım konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, LGS sınavında mutlaka çıkan ve kendine has incelikleri olan bu konuyu en sade ve anlaşılır şekilde ele almaktadır.. Video, kalıtımın temel kavramlarını sistematik bir şekilde açıklamaktadır. İlk olarak kalıtımın tanımı ve genetik biliminin önemi anlatılmakta, ardından Gregor Mendel'in bezelye deneyleri ve kalıtımın temelleri ele alınmaktadır. Daha sonra genotip, fenotip, baskın alel, çekinik alel, saf döl (homozigot) ve melez döl (heterozigot) gibi temel kavramlar örneklerle açıklanmakta, çaprazlama örnekleri üzerinden olasılıkları hesaplanmaktadır. Son bölümde ise cinsiyet belirlenmesi ve akraba evliliklerinin genetik hastalıklara etkisi anlatılmakta, örnek soru çözümleri yapılmaktadır.. Videoda bezelye örnekleri üzerinden sarı-yeşil tohum alelleri, yuvarlak-buruşuk tohum alelleri ve mor-beyaz çiçek alelleri gibi konular detaylı şekilde ele alınmakta, çaprazlama şemaları çizilerek genotip-fenotip ilişkileri açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf fen bilimleri ve biyoloji derslerindeki soruları çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, Femix öğretmeni olmadığını belirterek öğrencilere yardımcı olmak amacıyla bu videoyu hazırladığını ifade etmektedir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde 8. sınıf fen bilimleri 1. dönem 1. yazılı sınavının doğru-yanlış, Punnet kareleri doldurma ve çoktan seçmeli soruları çözülmektedir. İkinci bölümde ise biyoloji dersindeki kalıtım ve DNA konularındaki sorular ele alınmaktadır.. Videoda güneş ışınlarının dünyaya gelme açısı, iklim, genetik, hava hareketleri, meteoroloji, genetik çaprazlamalar, bezelye tohumları üzerinden kalıtım örnekleri, DNA modeli, genotip-fenotip ilişkileri, DNA'daki eşleşme kuralları, homozigot ve heterozigot genotipler, çekinik ve baskın genler gibi konular detaylı açıklamalarla işlenmektedir.