İlahi, dinî temalara bağlı tekke edebiyatı nazım şeklidir. Allah sevgisi ve dinî konular ağırlıklı işlenir. Divan edebiyatının tevhid ve münacatlarıyla benzerlik gösterir
Bağdat'ta doğdu, ipek ticaretiyle uğraşan Kavârîrî ailesindendi. Yedi yaşında tasavvufa ilgi duymaya başladı. Yirmi yaşında fetva verecek seviyeye geldi. 297 (909) yılında vefat etti, cenaze namazında 60.000 kişi vardı
Mutezile, İslam'ın erken döneminde beş temel ilkeyi kabul eden itikadî mezheptir. Ekolün kurucusu Vâsıl b. Atâ'dır (ö. 748). Önce Basra'da gelişmiş, sonra Bişr b. Mutemir öncülüğünde Bağdat'a taşınmıştır
Bu video, bir öğretmen tarafından öğrencilere yönelik hazırlanmış dini eğitim içeriğidir. Ders anlatımı formatında sunulan videoda, öğretmen çeşitli etkinlikler ve sorularla öğrencileri etkilemektedir.. Video, evrendeki düzen ve Allah'ın varlığı konusunu ele almaktadır. İçerikte Allah'ın güzel isimleri (Rahman, Rahim, Alim, Basir, Semi, Kadir), İhlas Suresi'nin anlamı ve tevhid inancı detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, teorik bilgilerin yanı sıra akrostij yazma, metin okuma, tablo doldurma gibi etkinliklerle desteklenmektedir.. Videoda ayrıca arılar ve ekosistem, gök cisimlerinin hareketleri gibi örneklerle evrendeki düzenin Allah'ın varlığını ve birliğini gösterdiği konuları ele alınmaktadır. Son bölümde ise çoktan seçmeli sorular sorularak doğru cevaplar açıklanmakta ve tevhid inancının temel prensipleri üzerinde durulmaktadır.
Kültür, bir milletin tüm birikimlerinin bütünüdür ve insan ürünüdür. Medeniyet, kültürün yükselmesiyle oluşan evrensel bir olgudur. İslam medeniyeti Hz. Âdem'den Hz. Muhammed'e kadar gelişmiştir
İmar planı uygulama yöntemleri arazi düzenlemesi, kamulaştırma ve ifraz-tevhiddir. Parsel, imar mevzuatına uygun olarak yalnızca bina yapılabilecek arazi parçasıdır
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin "Allah İnancı" ünitesini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Cuma günü ders vermektedir.. Video, Allah'ın varlığı ve birliği (tevhid) konusundan başlayarak, Allah'ın sıfatlarını (zati ve subuti sıfatlar, ilim, sem, basar, kudret, kadir, rahman, rahim, ihlas, dua, nemrut) detaylı olarak açıklamaktadır. Ayrıca İhlas Suresi (Gulf Suresi) ve Allah'ın güzel isimleri (esmaül hüsna) anlatılmaktadır. Video, konu anlatımı sonrası soru çözüm bölümüyle devam etmektedir.. Videoda Allah'ın varlığını kanıtlama yöntemleri (göklerin ve yerin yaratılması, denizlerde gemilerin yüzmesi, canlıların yeryüzünde dolaşması, gece-gündüz düzeni, yağmur ve rüzgar gibi) açıklanmakta ve Hz. İbrahim peygamberin kıssası anlatılmaktadır. İçerik, öğrencilere sınav hazırlığı için önemli bilgiler sunmaktadır.
13. yüzyılda yaşadığı düşünülen Yunus Emre, Sivrihisar'daki Sarıköy'de yetişti. Hacı Bektaş-ı Veli tarafından Tapduk Emre dergâhına gönderildi. Arapça, Farsça, tefsir ve hadis bilgisine sahipti
Bu video, İslami dua ve zikirlerin okunduğu bir dini içeriktir. Video boyunca Allah'a yakarışlar, Hz. Muhammed'e dua ve Kur'an'a dair zikirler yer almaktadır.. Video, "Ya Rahman, Ya Aman" duasıyla başlayıp, Allah'a yakarışlar, Hz. Muhammed'e dua, Kur'an'ın nuruna dair zikirler ve tevhid zikirleriyle devam etmektedir. İçerikte "La ilahe illallah" tekrarı ve "Allahu Ekber" gibi İslami zikirler de bulunmaktadır. Video, İslami dua ve zikirler dinlemek isteyenler için hazırlanmış bir içeriktir.
Bu video, Hz. Muhammed'in (Resulullah) hayatını ve İslamiyet'in temel değerlerini anlatan dini bir içeriktir. Videoda Hz. Muhammed, Hz. Osman, Hz. Ayşe gibi İslam tarihinde önemli kişilerden bahsedilmektedir.. Video, Hz. Muhammed'in minberdeki bir sahnesiyle başlayıp, Hz. Osman'a yönelik bir sözü aktararak devam etmektedir. İçerikte Allah'a dua ve tevhid anlayışı üzerine dini manzumeler ve zikirler yer almaktadır. Ayrıca Hz. Ayşe'nin Hz. Muhammed'in aydınlık yüzü hakkındaki sözleri de aktarılmaktadır. Video, İslamiyet'in temel değerlerini ve Hz. Muhammed'in hayatındaki önemli anları konu almaktadır.
Bu video, Şeyh Vefa, Arif, Selma Hanım, Molla Lütfi, Müderris Kamil, Atlat Kazım, Yanık Selman, Hacı Muslihiddin ve diğer dervişlerin yer aldığı bir dini drama formatındadır. Şeyh Vefa, gök biliminde yetenekli bir müderris ve derviş olarak tanıtılmaktadır.. Video, Şeyh Vefa'nın dergahında geçen olayları, Hristiyanların Paskalya tarihini hesaplamak için Şeyh Vefa'ya başvurusu ve İslam'da tevhid kavramı etrafında şekillenmektedir. Hikâye, dergahın günlük işleri, dervişlerin oruç tutma zorlukları ve İslam'da iman konularını işleyerek ilerlemektedir.. Videoda ayrıca dervişlik, İslamiyet ve tevhid hakkında öğretiler verilmekte, bir papazın Paskalya tarihini hesaplamak için Şeyh Vefa'ya başvurusu ve bunun sonucunda çıkan tartışmalar gösterilmektedir. Son bölümde ise bir karakterin İslam'a dönüşü ve tevhid'in kalbe etkisi anlatılmaktadır.
Bu video, Ebru Hoca tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, 5. sınıf öğrencilerinin Allah inancı ünitesine ait beceri temelli soruları çözmektedir.. Videoda Allah inancı ile ilgili çeşitli konular ele alınmaktadır. İlk bölümde tevhid kavramı, evrendeki düzenin bir yaratıcısının olması gerektiği, Allah'ın kudreti ve evrenin kusursuz yaratılışı anlatılırken, ikinci bölümde Allah'ın sıfatları, insan davranışları ve günlük hayatta kullanılan dualar açıklanmaktadır. Son bölümde ise sınavlarda sorulabilecek önemli sorular çözülmektedir.. Eğitmen, her soru için detaylı açıklamalar yaparak konuları pekiştirmekte ve sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini göstermektedir. Video, eğitmenin izleyicilere teşekkür etmesi ve bir sonraki derste görüşmek üzere veda etmesiyle sona ermektedir.
Bu video, bir derviş tekkesinde geçen dini bir sohbet formatında sunulmaktadır. Ana karakter Yunus Efendi, şeyhinin yanında derviş olarak yaşamaktadır. Videoda ayrıca şeyh, Kiray bacı, Fatma bacı ve diğer dervişler de yer almaktadır.. Video, Yunus Efendi'nin dervişlik yolculuğunu, şeyhinin ona verdiği "ben bilmem" zikri ve dervişliğin temel prensiplerini anlatmaktadır. İçerik, dervişliğin ne olduğunu, zikirin önemi, tevhid yolculuğunun usullerini ve dervişliğin esaslarını açıklamaktadır. Ayrıca Kadı Yunus Efendi'nin kadılığından dervişliğe dönüşünü ve bu süreçte yaşadığı olayları da anlatan bir hikâye içermektedir.. Videoda dervişliğin sadece dış görünüşten ibaret olmadığını, içtenlik ve usulüne uygun davranışın önemini vurgulayan bilgiler yer almaktadır. Şeriat, tarikat, hakikat ve marifet kavramlarının dervişliğin temelini oluşturduğu, suyun hakikatin remzi olduğu ve dervişliğin fakr (yokluk) ehliliği olduğu gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla soru örnekleri ve çözümlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda öğretmen, evrendeki düzen, Allah'ın varlığı ve birliği, tevhid inancı, Esmaül Hüsna ve İhlas Suresi gibi konuları içeren altı farklı soruyu çözmektedir. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak, doğadaki düzenin Allah'ın varlığını kanıtladığı, Rahman ve Rahim isimlerinin anlamları, Esmaül Hüsna'nın ayetlerde geçtiği ve İhlas Suresi'nin mesajları gibi konular ele alınmaktadır. Video, öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır.
Bu video, İslami dua ve zikirlerin okunduğu bir dini içeriktir. Video boyunca "Allahu Ekber", "Bismillahirrahmanirrahim" ve çeşitli İslami zikirler tekrarlanmaktadır.. Video, Allah'ın sıfatlarını anlatan zikirlerle başlayıp, "Hasbiyallahu la ilahe illa hu hasbunallahu ve nimel vekil" gibi tevhid zikirleriyle devam etmektedir. İçerikte "Allah rahim", "Allah gafurar", "Allah aziz" gibi Allah'ın sıfatları ve "Ya Resulallah", "Nasrani azize" gibi ifadeler tekrarlanmaktadır. Video boyunca aynı zikirler farklı şekillerde ve tekrarlarla sunulmaktadır.
Bu video, bir felsefe uzmanı tarafından sunulan dini bir sohbettir. Konuşmacı, Kur'an'ın deizme kapı araladığını ve deizmin insanlığın kurtuluşu olabileceğini savunmaktadır.. Videoda konuşmacı, deizmin ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve Kur'an'ın Allah'a imanı korumak için diğer dini hayatın feda edilebileceğini vurguluyor. Imam-ı Azam'ın deizme kapı aralayan ilk büyük Müslüman düşünür olduğu iddiasıyla devam ediyor. Konuşmacı, günümüzde yaşatılan dinin sahte olduğunu ve tevhidin mabedinin inşa edilmesi gerektiğini savunarak, deizmin insanlığın kurtuluşu olabileceğini tekrarlıyor.