İnsan fizyolojisi ünitesi sinir sistemi ve endokrin sistemi kapsar. Komünite ve populasyon ekolojisi ünitesi ekosistemi ele alır. Genden proteine ünitesi nükleik asitler ve genetik şifreyi inceler. Canlılarda enerji dönüşümleri ünitesi fotosentez ve solunum sistemlerini kapsar. Bitki biyolojisi ünitesi bitkilerin yapısını ve üreme süreçlerini inceler
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere omurilik ve refleksler konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, omurilik yapısını ve işlevini görsel materyaller kullanarak açıklamaktadır.. Video, omurilik yapısının tanıtımıyla başlayıp, omurilik soğanı ve omurilik arasındaki farkları açıklamaktadır. Ardından refleks türleri (doğuştan gelen, sonradan kazanılan, kalıtsal, şartlı ve koşullu refleksler) detaylı olarak anlatılmaktadır. Son bölümde ise iki nöronlu, basit ve çapraz refleksler örneklerle açıklanmakta ve omurilikte bilgi akışı (arka kökten girer, ön kökten çıkar) üzerinde durulmaktadır. Video, bir sonraki bölümde devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Beyin büyümesi doğum öncesi başlar ve 4 yaşa kadar devam eder. Beyincik 18. aya kadar yetişkin düzeyine ulaşır. Miyelinizasyon doğumdan sonraki ilk 6 yıl boyunca devam eder
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere homostatik davranışlar konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda homostatik davranışların ne olduğu açıklanmaktadır. Homostatik davranışlar, vücudun yaşamını sürdürebilmesi için otomatik olarak ortaya koyduğu doğuştan getirilen davranışlardır. Öğretmen, soğuk havada titreme, sıcak havada terleme ve kan şekeri düştüğünde ciğerlerin insülin salgı gibi örneklerle konuyu pekiştirmektedir. Video, refleksler ve homostatik davranışların kesinlikle öğrenilmiş davranış olmadığını vurgulayarak sona ermektedir.
Bebeklerde yumruk yapma davranışı doğal ve zararsız bir reflekstir. Palmar kavrama refleksi ve anne karnındaki pozisyonun devamıdır. Bebekler stres, yorgunluk veya açlık durumlarında da yumruk yapabilir
Bu video, Soner Turgut Günay adlı altı sene deneyimli bir okul öncesi öğretmeninin KPSS sınavına hazırlanan öğretmenlere yönelik verdiği eğitim dersidir. Öğretmenler günü kutlaması kapsamında düzenlenmiştir.. Videoda erken çocukluk döneminde gelişen refleksler detaylı olarak ele alınmaktadır. Emme refleksi, izleme arama refleksi, moro (irkilme) refleksi, palmer (yakalama/kavrama) refleksi, yüzme refleksi, Babinski ve Plantar refleksleri, adımlama refleksi, göz kırpma refleksi, lan da refleksi ve sarılma refleksi gibi çeşitli refleksler tanıtılmakta ve açıklanmaktadır.. Ayrıca videoda bilişsel gelişim konularından özelden özel akıl yürütme ve yanlış bağdaştırma kavramları da örneklerle anlatılmaktadır. Eğitimci, öğrencilere sorular sormakta ve onların cevaplarını değerlendirmektedir. KPSS sınavlarında bu konuyla ilgili soruların çıkmış olduğu ve sınav hazırlığı için bu bilgilerin önemine değinilmektedir.
Bu video, sinir sistemi konusunun on dördüncü bölümü olup, bir eğitim dersi formatında sunulmaktadır. Eğitmen, arka beynin son kısmını olan omurilik soğanı hakkında bilgi vermektedir.. Video, omurilik soğanının morfolojisi, görevleri ve önemi üzerine odaklanmaktadır. Omurilik soğanının beyin ve omurilik arasındaki çaprazlama yeri olduğu, hayati sistemlerin (sindirim, solunum, dolaşım, boşaltım) çalışmasını denetlediği ve yutkunma, hapşırma, öksürme, kusma gibi refleksleri yönettiği anlatılmaktadır. Ayrıca, omurilik soğanının "hayat düğümü" olarak adlandırıldığı ve beyin sapı olarak adlandırılan pons, beyincik ve omurilik soğanının birlikte beyni gövdeye bağladığı açıklanmaktadır. Video, arka beynin son bölümü olarak sunulmuş olup, bir sonraki videoda omurilik konusuna geçileceği belirtilmiştir.
Focus on peripheral vision by mentally listing nearby objects. Play video games for 20-30 minutes daily to improve hand-eye coordination. Meditate to clear mind and reduce distractions. Hypnotize yourself to predict clock ticks for 5-10 minutes
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan okul öncesi eğitimi dersinin ikinci bölümüdür. Eğitimci, öğrencilere önemli bilgileri aktarmaktadır.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde reflekslerin sınıflandırılması ve detaylı açıklaması yapılmaktadır. Birincil refleksler (emme, routing arama, moro, babinski, tonik boyun, palmer ve plantar refleksleri) ile vücudun duruşuna dair refleksler (adım atma, yüzme, landu, paraşüt ve galan refleksleri) ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise okul öncesi eğitiminin genel amaçları anlatılmaktadır.. Video özellikle ÖSYM ve ÖABT sınavlarında sıkça sorulan refleksler üzerine odaklanmakta ve bu bilgilerin sınav hazırlığı için faydalı olacağını vurgulamaktadır.
Bu video, anne ve babalara yönelik hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Bebek gelişimi video serisinin bir parçası olan bu içerik, bebeğin ilk aylarındaki gelişimini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, bir aylık bebeklerin fiziksel ve duyusal gelişimini, reflekslerini ve iletişim biçimlerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte bebeğin ortalama boy ve kilo değerleri, baş çevresi büyüklüğü, emme refleksi, moro refleksi, tonik boyun refleksi, adımlama refleksi gibi fiziksel gelişim özellikleri anlatılmaktadır. Ayrıca bebeğin görme, işitme, koku alma, tat alma ve dokunma duyularının gelişimi ile beyin gelişimi hakkında bilgiler verilmektedir. Video, bebeğin iletişim kurma biçimleri ve ağlama sebepleriyle sonlanmaktadır.
Refleksler, bebeklerin uyarılara karşı verdiği istemsiz tepkilerdir. Anne karnında oluşan refleksler zamanla kaybolur veya gelişir. Refleksler bebeğin gelişimini kontrol eder ve nörolojik sorunları gösterir
Sinir sistemi, canlıların iç ve dış ortam uyarılarını algılayıp tepki vermesini sağlar. Homeostasi, iç ortamın kararlılığını sağlayan düzenleyici sistemdir. Sinir sistemi uyarıları kısa sürede, hormonlar ise daha uzun sürede tepki verir
Bu video, bir sağlık uzmanının eksi üç aylık bebek gelişimi hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, değerli ailelere hitap ederek bebeğin gelişim aşamalarını anlatmaktadır.. Video, eksi üç aylık bebek gelişiminin önemli özelliklerini ve bu dönemde bebeğin beklenen becerilerini detaylı şekilde ele almaktadır. İlk olarak refleksler (kavrama, moro, emme) anlatılmakta, ardından bir aylık, iki aylık ve üç aylık bebeklerin gelişim aşamaları karşılaştırılmaktadır. Son bölümde ise bu dönemde bebeğin gelişimini destekleyecek oyuncaklar (zilli bilezikler, siyah-beyaz kartlar, parmak kuklaları) ve anne-babaların rolü hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Ümitcan Hoca tarafından sunulan 6. sınıf fen bilimleri dersinin ikinci yazılı sınavına hazırlık içeriğidir. Öğretmen, animasyonlu videolar ve detaylı açıklamalar kullanarak öğrencilere yardımcı olmaktadır.. Video, fen bilimleri dersinin çeşitli konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte beynin görevleri, dildeki tat tomurcukları, omurilik soğanı, ses izolasyon malzemeleri, iç salgı bezleri, omurilik ve refleksler, guatr hastalığı, elektrik devreleri, deneylerde değişkenler (bağımsız, bağımlı ve kontrol değişkenleri), hormonlar ve ses yayılımı gibi konular detaylı olarak anlatılmaktadır.. Öğretmen, Zeynep Özdeş'in elektrik devreleri deneyini ve Ahmet'in iletkenin dik kesit alanının ampul parlaklığına etkisini araştırdığı deneyi analiz etmekte, iç kulakta bulunan organlar (salyangoz, yarım daire kanalları, dalı) hakkında bilgi vermektedir. Ayrıca sesin farklı ortamlardaki yayılma süratlerini grafik üzerinden yorumlamakta ve elektriği ileten ve yalıtkan maddeleri listeleyerek konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir öğretmen/eğitimci tarafından öğretmenlere yönelik verilen okul öncesi eğitim dersinin ikinci bölümüdür.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde refleksler konusu detaylı olarak ele alınmakta, birincil refleksler ve vücudun duruşuna dair refleksler açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise okul öncesi eğitiminin genel amaçları ve işlevleri anlatılmaktadır.. Videoda reflekslerin merkezi sinir sistemi hakkında bilgi verdiği, ilk kaybolan refleksin tonik boyun refleksi olduğu ve okul öncesi eğitiminin beden-zihin-duygu gelişimi, iyi güzel alışkanlıklar kazanma, ilkokula hazırlama gibi amaçları olduğu belirtilmektedir. Ayrıca bir sonraki derste Türkiye'de okul öncesi eğitim kurumlarının özellikleri ve yönetmelikleri konusunun işleneceği bilgisi verilmektedir.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan biyoloji dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, vücudumuzdaki sistemler ve sağlığı ünitesinin denetleyici ve düzenleyici sistemler konusunu ele almaktadır. Özellikle sinir sistemi detaylı olarak incelenmekte, çevresel ve merkezi sinir sistemi, beyin, beyincik, omurilik soğanı ve omurilik yapıları açıklanmaktadır. Ayrıca reflekslerin türleri, doğuştan gelen ve sonradan kazanılan refleksler arasındaki farklar örneklerle anlatılmaktadır.. Video, izleyicilere refleksleri sınıflandırma ve merkezi sinir sistemi organlarını eşleştirme gibi etkinliklerle konuyu pekiştirmekte, bisiklet sürme ve örgü örme gibi örneklerle sonradan kazanılan reflekslerin nasıl oluştuğunu açıklamaktadır.
Bu video, bir futbol montaj içeriği olup, sunucu 2020 yılında kalecilerin kurtardığı inanılmaz topları ve pozisyonları göstermektedir. Videoda Alison, Kepa, Handanoviç, Zommer, Morata, Curtis, Leno, Thurstog, Hugo Loris gibi çeşitli kalecilerin kurtarışları yer almaktadır.. Video, kalecilerin gösterdiği müthiş refleksleri ve uzanışları göstermektedir. Sunucu her kurtarış sonrası "selamünaleyküm" diyerek kalecilerin performansını övmekte ve izleyicilerden en beğendikleri kurtarışları yorumlarda paylaşmalarını istemektedir. Videoda özellikle Frank Thurstog'un kurtarışları vurgulanmakta ve kalecilerin futbol takımlarındaki önemine değinilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan ve bir öğretmen-öğrenci diyalogu içeren beyin anatomisi hakkında kapsamlı bir eğitim içeriğidir.. Video, beyinin üç ana bölümünü (ön beyin, orta beyin ve arka beyin) detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde ön beyin içindeki ara beyin yapıları (talamus ve hipotalamus) açıklanırken, ikinci bölümde omurilik soğanı (varoli köprüsü) ve pons yapıları ile işlevleri anlatılmaktadır. Her bir beyin bölümünün fiziksel yapısı, işlevleri ve günlük hayattaki etkileri örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca omurilik soğanının sindirim, solunum, boşaltım ve dolaşım sistemlerinin kontrolü, reflekslerin gerçekleştirilmesi ve kan şekeri ayarlaması gibi hayati fonksiyonların nasıl kontrol edildiği ile ponsun beyinciğin iki yarım küresi arasındaki impuls iletimini ve vücudun sağ-sol tarafındaki kasların çalışmasını düzenleyen işlevi hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir hastanede beyin ölümü teşhisi konusunda geçen bir sahneyi göstermektedir. Videoda bir hasta, beyin ölümü teşhisi alındığını öğrenince kendini savunmaktadır.. Videoda, hastanın beyin dalgalarının zayıf olduğu ve acı uyarılarına otomatik tepki verdiği belirtilmektedir. Hasta, kendisini canlı hissettiğini, gözlerini takip ettiğini ve reflekslerini gösterdiğini iddia etmektedir. Video, kilitli kalma sendromu hakkında bilgi vererek, bu sendromun refleks olarak hareket etmeyi sağlayabileceğini açıklamaktadır.