Bu video, raylı sistemler işletmeciliği bölümü mezunu bir raylı sistemler işletme teknikeri tarafından sunulan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, raylı sistemler işletme teknikerinin tanımı, iş yapma alanları, çalışma ortamı ve koşulları hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Ayrıca mesleğe nasıl girilebileceği, eğitim süreci ve çalışma alanları hakkında bilgiler verilmektedir. Türkiye'de demiryollarına ve hafif raylı sistemlere yapılan yatırımların artmasıyla bu meslek alanında iş bulma olanaklarının arttığı vurgulanmaktadır.
Bu video, Yeşilova Holding'in kuruluşundan günümüze kadar olan gelişimini anlatan bir sunum formatındadır. Konuşmacılar arasında 2002 yılında Yeşilova Holding'e katılan ve şirketin gelişimini yöneten bir yönetici ile Yeşilova Holding ve Can Ray Ulaşım şirketlerinin temsilcileri bulunmaktadır.. Video, Yeşilova Holding'in 1975'te Bursa'da küçük bir ticarethane olarak kuruluşundan başlayarak, otomotiv sektörüne geçiş, alüminyum üretim tesisleri, AR-GE merkezi, turizm ve raylı sistemler alanlarındaki faaliyetlerini kronolojik olarak anlatmaktadır. Ayrıca Can Ray Ulaşım'ın tasarım firması olarak hizmetleri, uluslararası projeleri ve 2014 yılından beri uyguladığı full kapsam proje stratejisi de ele alınmaktadır.. Şirketin günümüzde 9 adet şirket, 1800 çalışan, 125 bin metrekarelik üretim sahası ve yıllık 220 milyon dolar ciro ile faaliyet gösterdiği, raylı sistemlerde %15 pazar payı elde ettiği ve %80'lik büyüme oranıyla ilerlediği belirtilmektedir. Ayrıca şirketlerin teknolojik altyapıları, simülasyon yetkinlikleri, sürdürülebilirlik çalışmaları ve milli elektrikli tren projesi gibi manevi değerli projeleri de videoda vurgulanmaktadır.
Bu videoda bir makinist, kendi meslek yolculuğunu anlatıyor. Konuşmacı, çocukluğunda öğretmen olmak istediğini, lise tercihini meslek lisesi olarak yaptığını ve babasının, dedesinin ve dayısının demiryolu ailesinden geldiğini belirtiyor.. Video, konuşmacının meslek lisesi eğitimini, raylı sistemleri okuduğunu ve makinistliğe nasıl başladığını anlatıyor. Ayrıca lisede tek bayan olarak yaşadığı zorlukları ve erkek mesleğinin bir bayan için de zor olabileceğini ancak istedikten sonra yapılmayacağını vurguluyor.
Raylı sistemler alanında üniversite veya meslek lisesi eğitimi gereklidir. Üniversitede 2 yıl, meslek lisesinde 4 yıl eğitim alınır. TYT'den en az 201,11447 puan almak gerekir. Makinistlik ehliyeti ve araç kullanma bilgisi şarttır
Bu video, raylı sistemler makinistliği mesleği hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Raylı sistemler makinistinin görevleri, çalışma ortamı, eğitim süreci ve iş bulma olanakları detaylı olarak anlatılmaktadır.. Video, raylı sistemler makinistinin görevlerini açıklayarak başlıyor, ardından çalışma ortamı ve koşullarını detaylandırıyor. Daha sonra mesleğe nasıl girilebileceği, eğitim süreci ve çalışma alanları hakkında bilgiler sunuluyor. Türkiye'de yeni kentleşme modelleriyle birlikte raylı taşımacılığın önem kazandığı ve bu alanda iş bulma olanaklarının arttığı vurgulanıyor.
Bu video, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin metro inşaatları ve bakım tesisleri hakkında bilgi veren bir tanıtım içeriğidir. Konuşmacı, İstanbul'un metro meselesini ve Behiç Erkin Raylı Sistemler Yerleşkesi'nin önemi hakkında bilgi vermektedir.. Video, İstanbul'un günlük 9 milyon insanı taşıyan metro sisteminin önemini vurgulayarak başlıyor ve Behiç Erkin Raylı Sistemler Yerleşkesi'nin yapısını anlatıyor. Yerleşkede bakım atölyesi, ağır bakım atölyesi, tren parklanma alanları, trafo binaları ve idari bina bulunmaktadır. Bu yerleşke, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sultanbeyli, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe-Dudulu ve Bostancı hatlarının kontrol merkezi olarak tasarlanmıştır.
Bu video, raylı sistemler mühendisliği mesleği hakkında detaylı bilgi veren bir eğitim içeriğidir.. Video, raylı sistemler mühendisinin tanımı ve görevleriyle başlayıp, çalışma ortamı ve koşullarını anlatmaktadır. Ardından mesleğe nasıl girilebileceği, eğitim süreci ve çalışma alanları hakkında bilgiler sunulmaktadır. Raylı sistemler mühendislerinin tramvay, tren ve metro gibi raylı taşıtların tasarımı, üretim planlaması, test edilmesi ve demiryolu düzenlemesi gibi alanlarda çalıştıkları belirtilmektedir.
Kent içi hafif raylı sistem aracı 160 ton ağırlığında ve 140 yolcu kapasiteli. Araç 80 km/sa'den 30 km/sa'ye kadar frenleme çalışması yapılmış
Ankaray, 8.527 m uzunluğunda ve 11 istasyonlu hafif raylı sistemdir. Ankaray saatte 27.000 yolcu taşıma kapasitesine sahiptir. Ankara Metrosu 14.661 m uzunluğunda ve 12 istasyonlu metro sistemidir. Metro saatte 70.000 yolcu taşıma kapasitesine sahiptir
Bu video, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihanbeyli ile yapılan bir röportajdır. Cihanbeyli, şehir ve bölge planlama eğitimi almış, İzmir'de yaklaşık 11-12 yıl ulaşım alanında çalışmış ve sonrasında İstanbul'a gelerek ulaşım daire başkanlığı görevini üstlenen bir uzmandır.. Röportajda İstanbul'daki ulaşım sistemi, sürdürülebilir ulaşım politikaları ve çeşitli projeler detaylı olarak ele alınmaktadır. Konuşmacı, yürünebilir kent stratejisi, palet projeleri, mikro mobilite araçları, raylı sistemler, bisiklet ve yaya şeflikleri gibi konuları anlatmaktadır. Ayrıca, Tarihi Yarımadanın lojistik planı, engelli erişilebilirlik çalışmaları ve İstanbul'daki ulaşım sorunlarının çözüm önerileri de röportajda yer almaktadır.. Röportajda İstanbul'daki ulaşım sisteminin teknik bir iş olduğu, toplu taşımanın yaygınlaştırılmasının çözümün anahtarı olduğu ve belediyenin ulaşım maliyetlerini düşürme ve ulaşımı daha erişilebilir hale getirme hedefleri vurgulanmaktadır. Ayrıca, pandemi döneminde mikro mobilitenin artışı ve bununla ilgili mevzuata ihtiyaç duyulması gibi güncel konular da konuşulmaktadır.
Bu video, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından hazırlanan bir tanıtım filmidir. Konuşmacı, Üsküdar Meydanı'ndan başlayarak Kadıköy ve Maltepe'ye uzanan yeni tramvay hattını tanıtmaktadır.. Video, Üsküdar-Kadıköy-Maltepe tramvay hattının fizibilite ve projelerinin tamamlandığını belirterek başlıyor. Hattın 33 istasyondan oluştuğu, Üsküdar Meydanı'nda Üsküdar-Çekmeköy metro hattı ve Marmara ile entegre olacağı, raylı sistemlerin hızlı, konforlu ve çevreci olduğu vurgulanıyor. Hattın geçtiği caddelerin prestij caddesi haline geleceği ve ulaşım sorunlarının azalacağı belirtiliyor.
Bu video, raylı sistemler teknolojisi eğitim programını tanıtan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, raylı sistemler teknolojisi alanının makine, elektrik-elektronik, işletme, inşaat ve mekatronik dallarının yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verdiğini anlatmaktadır. Programda mesleki gelişim, teknik resim, temel endüstriyel teknolojileri gibi alan ortak dersleri ve mesleki resim, tren dinamiği, trafo merkezi ve elemanları gibi dağ dersleri okutulmaktadır. Ayrıca mezunların çalışma alanları ve bu alana uygun kişilik özellikleri hakkında bilgiler verilmektedir.
Metro hatları: Yenikapı-Atatürk Havalimanı, Yenikapı-Kirazlı, Kadıköy-Sabiha Gökçen. Tramvay hatları: Kabataş-Bağcılar, Taksim-Tünel Nostaljik, Kadıköy-Moda. Füniküler hatları: Taksim-Kabataş, Eyüp-Piyer Loti, Seyrantepe-Vadistanbul. Banliyö hatları: B1 (Halkalı-Gebze), B2 (Halkalı-Bahçeşehir)
Bu video, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık Anonim Şirketi tarafından hazırlanan Marmaray tanıtım filmidir.. Video, Marmaray'ın beş yılda 295 milyon yolcu taşıma başarısını ve günlük 220 bin yolcu hizmet etme kapasitesini anlatmaktadır. 13,60 kilometre uzunluğundaki, denizin altından geçen raylı ulaşım sistemi, Kazlıçeşme'den Yenikapı, Sirkeci, Üsküdar ve Ayrılık Çeşmesi arasında seyahat imkanı sunmaktadır. Ayrıca, dünyanın en derin demiryolu ve yeraltı istasyonlarına sahip olan Marmaray'ın, iki kıta arasındaki en hızlı yol olan tüp geçiş sayesinde Asya'dan Avrupa'ya geçişin sadece 4 dakika sürdüğünü vurgulamaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 2. sınıf Türkçe çalışma sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, soruları adım adım açıklayarak cevaplar vermektedir.. Videoda zıt anlamlı kelimeler, eş anlamlı kelimeler, görsel yorumlama, grafikler ve tablolar üzerinden yapılan sorular ele alınmaktadır. Ayrıca raylı sistemler, televizyon bağımlılığı, kangurular, koalalar, doğada yok olma süreleri ve görsellerin oluş sırası gibi çeşitli konularda sorular çözülmektedir.. Video, öğrencilerin sınav hazırlığı için faydalı olabilecek bir soru çözüm formatındadır ve her soru için öğretmen önce soruyu okuyup ardından cevabı açıklamaktadır. Bazı sorular görsellerle desteklenmektedir.
Ankaray, AŞTİ'den Kızılay'a uzanan 8.7 km'lik raylı sistemdir. Sistem 1992'de başlayıp 1996'da tamamlanmıştır. Toplam 11 istasyon ve 33 araç kapasitesine sahiptir
Bu video, İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin bir sunumu olup, konuşmacı İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına İstanbul'un ulaşım vizyonu ve BIM (Bina Bilgi Modelleme) kurgusu hakkında bilgi vermektedir. Sunumda ayrıca profesyonel çözüm ortaklarının teknik tecrübeleri de paylaşılacaktır.. Video, İstanbul'un ulaşılabilir ve erişilebilir kent vizyonu çerçevesinde raylı sistem teknolojilerini modernleştirmeyi hedefleyen BIM kurgusunu anlatmaktadır. İstanbul'un 2040 hedefinde raylı sistem hatlarını 100 km'ye çıkarmayı amaçlayan bu kurgu, tasarım aşamasından işletmeye kadar tüm süreci kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Sunumda BIM uygulama planı, süreç yönetimi, veri transferi kolaylığı ve sektördeki kazanımlar gibi konular detaylı olarak açıklanmaktadır.
Metro hatları: Yenikapı-Atatürk Havalimanı, Yenikapı-Kirazlı, Kadıköy-Sabiha Gökçen. Tramvay hatları: Kabataş-Bağcılar, Taksim-Tünel, Kadıköy-Moda. Füniküler hatları: Taksim-Kabataş, Karaköy-Beyoğlu, Seyrantepe-Vadistanbul. Banliyö hatları: Halkalı-Gebze, Halkalı-Bahçeşehir
Bu video, bir eğitim danışmanının raylı sistemler makine teknolojisi bölümünü detaylı olarak incelediği bir eğitim içeriğidir.. Video, bölümün iş tanımı ile başlayıp iş olanaklarını (Demiryolları, Tülomsaş, Esra Bulaş, İzmir Metro) anlatmaktadır. Ardından üniversite taban puanları (Eskişehir Teknik Üniversitesi'nin en yüksek, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi'nin en düşük), KPSS atama puanları ve kontenjanlar hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca bölümün avantajları, dezavantajları ve TGS geçiş hakkı konuları ele alınmaktadır. Video, özellikle demiryolu ulaşımına meraklı olanlar için bu bölümün tercih edilebilir bir seçenek olduğunu vurgulamaktadır.
Bu video, Raylı Sistemler Elektrik ve Elektronik bölümü hakkında bilgi veren bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bölümün 2020'de yapılan isim değişikliğinden sonra bu ismi aldığını belirtiyor.. Video, bölümün puan türü, baraj puanı, iş imkanları, atama puanları, dikey geçiş bölümleri, mezunların görevleri ve maaşları hakkında detaylı bilgiler sunuyor. Bölümün önlisans seviyesinde olduğu, TYT sınavıyla girilebileceği, baraj puanının 150 olduğu, KPSS atamalarında düşük puanlarla kapatabildiği ve DGS ile elektrik mühendisliği, elektrik-elektronik mühendisliği gibi dört yıllık bölümlere geçiş yapılabildiği anlatılıyor. Ayrıca mezunların çalışma alanları ve maaş aralıkları da paylaşılıyor.