18. yüzyıl sonlarında ulaşımla birçok ilkel kabile keşfedildi. Bazı kabileler kültürlerini koruyarak kapalı yaşam sürdürüyor. Bu kabileler hakkında koruma yasaları çıkarıldı
Kurul, 16 üyeden oluşur ve başkanı Bakan Yardımcısıdır. Kurul, kültür varlıklarının korunması için ilkeleri belirler ve koordinasyonu sağlar. Toplantılar salt çoğunlukla yapılır ve kararlar nihaidir
Bu video, Adıyaman bölgesinde yemenici olarak çalışan bir kişinin röportajını içeriyor. Konuşmacı, 13 yaşından beri bu işe devam eden ve dedesinden öğrendiği yemenici mesleğini sürdürmeyi amaçlayan bir el sanatçısıdır.. Videoda, yemenici mesleğinin günümüzdeki durumu, karşılaşılan zorluklar ve gelecek için umutlar anlatılıyor. Konuşmacı, eleman sıkıntısı, malzeme yetersizliği ve nüfusun azlığı nedeniyle talebin karşılanamadığını belirtiyor. Ayrıca, yemeninin sağlık açısından faydaları (pis koku, mantar, kaşıntı önleme, elektriklenmeyi boşaltma) ve kültürün korunması için Kültür Bakanlığı'na yapılan başvuru hakkında bilgi veriyor.
Bu video, Onur Koleji'nde bir öğretmenin öğrencilere Türkçe'ye giren yabancı kelimeler ve bunların Türkçe karşılıklarını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, Türkçe'nin korunması ve korunması için yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarının kullanılmasının önemini vurgulayarak başlıyor. Öğretmen, "ekstra", "mesaj", "start", "sempati", "aktif", "full", "design", "çek", "bye bye", "faks", "printer", "doküman", "antre", "bariyer", "show", "disk", "web", "dijital", "self servis", "hit", "aroma", "check-up", "animasyon", "menü", "karizma", "joystick", "plaza", "selfie", "dublaj", "etap", "duble", "chat" ve "scanner" gibi kelimelerin Türkçe karşılıklarını örneklerle açıklıyor. Video, Türkçemizi sevmemiz ve korumamız gerektiğini vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, bir konuşmacının Kafkas kültürünün korunması ve gelişimi konusunda yaptığı bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, 2013 Kafkas Dernekleri Federasyonu kongresinde de benzer bir konuşma yapmış olduğunu belirtmektedir.. Konuşma, insanın ruhunu keşfetme ve kendi kalbine şahit olma konusundan başlayarak, Kafkas kültürünün korunması için gerekli adımları ele almaktadır. Konuşmacı, üniversitelerde araştırma kürsüleri kurulması, Kabze Enstitüsü'nün açılması, kültür merkezlerinin inşa edilmesi, özel okulların açılması ve düğün salonlarının düzenlenmesi gibi önerilerde bulunmaktadır. Ayrıca, Çerkez Taun Cemiyeti'nin İstanbul'da kurduğu okul örneği üzerinden, kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesi için gerekli olan sürekli çaba ve dayanışma vurgulanmaktadır.
Kızılcabölük, Denizli'nin güneyinde, 5000 nüfuslu tarihi bir kasabadır. Beldede el dokuma tezgahları önemli geçim kaynağı olmuştur. 1912'de kasaba olan yerleşim, 1883'te Denizli'ye bağlanmıştır
Estet, Yunanca "aisthesis" (duygu) ve "aisthanshai" (algılamak) kelimelerinden gelir. Estetik güzelliği dürtüsel algılayabilen ve doğal bir charm'a sahip kişilerdir
Sözleşme 1 Şubat 1995'te Strasbourg'da kabul edilmiştir. Ulusal azınlıkların hakları uluslararası işbirliği alanı içindedir. Azınlıklara mensup kişiler kimliklerini özgürce seçme hakkına sahiptir
Bu video, TRT Avaz kanalında yayınlanan bir röportajdır. Röportajda Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Profesör Dr. Musa Yıldız ile sohbet edilmektedir.. Röportajda öncelikle "Tehlikedeki Türk Dilleri" adlı dört ciltlik ve yaklaşık 2500 sayfalık önemli bir çalışma hakkında bilgi verilmektedir. Bu çalışma, 2011-2016 yılları arasında 130 bilim adamıyla birlikte gerçekleştirilmiş ve Türk dünyasının kaybolmaya yüz tutmuş dillerini kaydetmeyi amaçlamıştır. Ayrıca Ahmet Yesevi Üniversitesi'nin Türk dünyasının ortak üniversitesi olma misyonu, Almata ve Astana'da butik fakülteler kurma planları ve TRT Avaz ile olan işbirliği konuları da ele alınmaktadır.
İsmail Hakkı Özkan 1941'de İstanbul'da doğdu. Çocukluğunda radyodan dinleyerek Türk müziğine bağlandı. Gavsi Baykara'dan ney ve Türk müziği eğitimi aldı. 1967'de konservatuardan mezun olup aynı yıl hoca oldu
Bu video, Alper Çağlar adlı bir konuşmacının Türk tarihi ve İslam ilişkisi hakkında bilgi verdiği bir anlatım formatındadır. Konuşmacı, bir gazete makalesini okuyarak ve yorumlayarak tarihsel olayları aktarmaktadır.. Video, 670-740 yılları arasındaki Türk tarihinin sansürlü olduğunu ve tarih ders kitaplarında yer almadığını belirterek başlıyor. Ardından Talakan ve Cujan katliamları, Kuteybe'nin Türk topraklarına yaptığı seferler ve İslam'ın Türk kültürünü yok etme çabaları kronolojik olarak anlatılıyor. Konuşmacı, İslam'ın Türklerin etkisiyle geliştiğini savunurken, Türk kültürünün ve kimliğinin korunması konusunda vurgular yapmaktadır.. Videoda ayrıca Atatürk'ün Türk bilincini geri kazandırdığı ve Türk kültürünün Araplaşmadan önceki tarihini unutmadan korunması gerektiği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, bazı insanların "Türklere bu katliam yapmışlar, iyi ki müslüman olduk" gibi düşüncelerini eleştirerek bu tür görüşlerin aşağılık olduğunu belirtmektedir.
Bu video, Viyana'da faaliyet gösteren Türk okullarının açılışını konu alan bir haber veya belgesel formatındadır. Videoda okul yöneticileri ve Türk velileri ile yapılan röportajlar yer almaktadır.. Video, Türklerin kurduğu Phoenix adlı derneğin Viyana'nın on bölgesinde iki ayrı okul açtığını anlatmaktadır. Bu okullar arasında ilkokul, anaokul, ortaokul ve lise bulunmaktadır. Okulların amacı, Türk çocuklarını jimnazyum'a gönderebilmek ve Türk kültürünü korumaktır. Türk velileri, çocuklarının yabancı çekmemesi ve Türkçe derslerini görmesi için bu okulların açılmasından memnun olduklarını belirtmektedir. Ayrıca okulun kuruluşunda hayırseverlerin büyük rol oynadığı ve sınıfların onların isimleriyle döşendiği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, Türk kültürü ve kültür ögeleri hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Video, lokum örneği üzerinden Türk mutfağının önemli tatlılarından biri olan lokumun tarihsel önemi ve kültürel değeri anlatılmaktadır.. Video, Türk kültürüne ait unsurların korunması ve yaşatılması konusunu ele almaktadır. İçerikte lokumun Türk tarihindeki önemi, kültürel değerlerin ne olduğu, Türk kültürüne ait unsurlar (pazı halısı, dini bayramlar, yemekler, halk oyunları) ve kültürel unsurların korunması için yapılan çabalar hakkında sorular ve cevaplar sunulmaktadır. Video, Türk kültürü ve kültürel değerler konusunda bilgi edinmek isteyenler için faydalı bir kaynaktır.
Bu belgesel, İstanbul Avcılar ilçesine bağlı Firuzköy semtini ve buraya 1928 yılında göç eden Bulgaristan'ın Balcıbük köyünden gelen göçmenleri anlatıyor. Belgeselde Hasan Değirmenci, İbrahim Tiryaki, Nihat Alcan gibi yerel halk ve Trakya ve Rumeli Kültürünü Yaşatma Vakfı üyeleri yer alıyor.. Video, Firuzköy'ün tarihini, 1928 yılında Bulgaristan'dan göç eden 60 hane halkının Türkiye'ye gelişi ve yeni yurtlarına yerleşmelerini anlatıyor. Göçmenlerin Bulgaristan'dan getirdikleri kültürlerini, geleneklerini ve göreneklerini nasıl koruduğunu, tarımla uğraşmalarını ve zamanla yeni meslekler edinmelerini gösteriyor. Ayrıca, topluluk içinde imece-meci gibi yardımlaşma geleneklerini ve Trakya ve Rumeli Kültürünü Yaşatma Vakfı'nın kültürel faaliyetlerini de ele alıyor.
Bu video, Anadolu Sigorta'nın "Usta Bin Usta" projesini tanıtan kısa bir reklam filmidir. Videoda Bülbül Efendi adında bir karakter yer almaktadır.. Video, Türk sanatının kaybolmaktan kurtulması için Anadolu Sigorta'nın "Usta Bin Usta" projesini tanıtmaktadır. Bu projede bir usta, diğer ustaları eğiterek onlarca Türk sanatının kaybolmaktan kurtulmasına yardımcı olmaktadır. Video, sanatın önemini vurgulayarak "kaybetmek yok" mesajıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, köy muhtarı ile yapılan bir sohbeti içermektedir. Röportajda muhtar, köyünde inşa edilen etnografik müze projesi hakkında bilgi vermektedir.. Röportajda, müzenin nasıl ortaya çıktığı, köyün kronolojik geçmişi ve müzenin içeriği hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Müze, köyün 250-300 yıllık tarihini, tarımla ilgili araç ve gereçleri sergileyecek ve gurbete giden köylülerin çocuklarının kendi kültürlerini unutmamaları için tasarlanmıştır. İnşaatın kaba aşaması tamamlanmış, çatı ve iç mekan düzenlemeleri devam etmektedir. Ayrıca, müzenin hizmete açılmasından sonra misafirlerin çay ve kahve içebileceği bir mekan da planlanmaktadır.
Bu video, Siirt'te kurulan "Sihoder" (Siirt Halk Oyunları Derneği) hakkında bilgi veren bir belgesel formatındadır. Derneğin üyeleri ve Siirtli gençlerin katılımıyla Siirt kültürü ve halk oyunlarının korunması ve gelecek nesillere aktarılması amaçlanmaktadır.. Video, Siirt yöresine ait 25 halk oyununun varlığını ve derneğin bu oyunları yeniden derleyip gençlere öğretme çabalarını anlatmaktadır. Dernek, kaybolmaya yüz tutan halk oyunlarını, kostüm parçalarını ve derlenmemiş ezgileri bir araya getirerek, atalarımızdan gelen kültürü gelecek nesillere aktarmayı hedeflemektedir. Ayrıca, derneğin sadece halk oyunlarını değil, Siirt kültürünü de tanıttığı ve ezgiler ortaya çıkarmaya çalıştığı belirtilmektedir.
Bu video, Almanya'da yaşayan Türklerin kültürel değerlerini ve aile yapısını koruma konusunda bir sohbet programıdır. Konuşmacılar arasında Fatma Hanım, Ali Bey (eğitimci ve gazeteci) ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Programda Türk aile yapısının önemi, kültürel değerlerin korunması ve dilin kültürün bir parçası olduğu vurgulanmaktadır. Konuşmacılar, Türk aile yapısının bozulmasının nedenleri olarak ataerkil aile yapısından çekirdek aile yapısına geçiş, teknolojinin etkisi ve karşılıklı empati eksikliği gibi faktörleri ele almaktadır. Ayrıca, Türk dilini ve kültürünü yaşatmanın önemi, aile içinde iletişim eksikliği ve bunun çözüm yolları hakkında görüşler paylaşılmaktadır.
Bu video, Kocaeli Üniversitesi'nde düzenlenen Halk Anlatıları Tasarım Toplantısı'nın belgesel formatında sunumudur. Toplantıya Kocaeli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Saadettin Hülagü, İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nigar Pösteki ve Kocaeli Üniversitesi Basın Halkla İlişkiler Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Akın Deveci katılmıştır.. Toplantıda Türk halkının geleneklerini ve masallarını koruma ve aktarma hedefi doğrultusunda çeşitli çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Prof. Dr. Hülagü, Türk halkının binlerce yıldır geleneklerini yaşattığını vurgularken, üniversitenin kültür evi adı altında kadın geleneklerine ait ve el sanatlarını ücretsiz olarak hizmet verdiğini belirtmiştir. Toplantı, derleme, masal okuryazarlığı, masal atölyesi, iletişim, bilimsel çalışmalar, proje koordinasyonu, bağımsız yaratıcı grup ve animasyon çalışmaları gibi başlıklarda grup çalışmaları ve sunumlarla sona ermiştir.
Bu videoda 75 yaşındaki bir kadın, geleneksel el sanatları hakkında bilgi veriyor. Konuşmacı, çocukluğundan beri çorap, kazak, eldiven örüp kilim dokunduğunu anlatıyor.. Video, geleneksel el sanatlarının önemini ve günümüzdeki durumunu ele alıyor. Konuşmacı, köylerinden araştırma yaptıklarını ancak bu işi yapan başka birini bulamadıklarını belirtiyor. Ayrıca teyzelerinin 80 ve 66 yaşında olduğunu, onlardan sonraki nesilde bu işi yapan olmadığını ifade ediyor. Video, geleneksel el sanatlarının (patik, eldiven, çorap, kazak, yorgan, yatak doldurma, tarak) önemini vurgulayarak, bu kültürün kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu gösteriyor.