Düzgün doğrusal hareket, cismin yörüngesi bir doğru üzerinde ve hızı değişmeyen harekettir. Konum, cismin referans noktasına göre yönlü uzaklığıdır. Yer değiştirme, son ve ilk konum arasındaki yönlü uzaklıktır. Ortalama hız, birim zamandaki yer değiştirmedir. Ani hız, ortalama hızın limit değerinde elde edilen hızdır
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan fizik dersi formatında olup, bir boyutta sabit ivmeli hareket konusundaki grafik sorularının çözümlerini içermektedir.. Videoda, konum-zaman, hız-zaman ve ivme-zaman grafikleri üzerinden çeşitli sorular çözülmektedir. Eğitmen, grafiklerin altında kalan alanların yer değiştirmeyi, hız değişiminin hız-zaman grafiğini ve ivme-zaman grafiklerinde hız değişiminin yer değiştirmeyi nasıl verdiğini açıklamaktadır. Sorular arasında araçların arasındaki uzaklık, yön değiştirme anları, hızlanma-yavaşlama süreçleri ve ortalama hız hesaplamaları gibi konular ele alınmaktadır.. Video, bir boyutta sabit ivmeli hareketle ilgili grafik sorularına ağırlık vermiş olup, gelecek videoda formüllerin daha çok kullanılacağı soru tiplerine odaklanılacağı belirtilmiştir.
Sürat, birim zamanda alınan yoldur. Hız, birim zamanda yapılan yerdeğiştirmedir. Sürat ve hız skaler, konum-zaman grafikleri vektöreldir
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan fizik dersidir. Öğretmen, önceki videoda hareket, hareket çeşitleri, referans noktası, konu alınan yol ve yer değiştirme konularını işlediğini belirtmektedir.. Video, hız kavramının tanımı ve hesaplanması üzerine odaklanmaktadır. İlk bölümde hızın birim zamanda yapılan yer değiştirme olduğu, sürat ile hız arasındaki fark, konum-zaman grafiğinin eğiminin hızı verdiği ve hız-zaman grafiğinin altındaki alanın alınan yolu verdiği anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise ortalama hız, ortalama sürat, ani hız ve ani sürat kavramları kronometre örneği ve grafiklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca hız-zaman grafiğinin altındaki alanın alınan yolu verdiğini, ortalama hızın nasıl hesaplandığını ve günlük hayattaki örneklerle konuyu pekiştirmektedir. Ani hızın vektörel, ani süratin ise skaler olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin fizik dersinde sabit ivmeli hareket konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Kaan ve Musa adlı öğrencilerle etkileşim halindedir.. Videoda bir boyutta sabit ivmeli hareket konusu ele alınmakta, özellikle hız-zaman ve konum-zaman grafiklerinin nasıl çizileceği ve yorumlanacağı detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, düzgün hızlanan ve yavaşlayan hareketlerin grafiksel gösterimlerini, eğimlerin ivmeyi, alanların yer değiştirmeyi gösterdiğini ve grafikteki yönlerin hareket yönünü belirlediğini açıklamaktadır.. Video, örnek soru çözümleriyle desteklenmekte, "genç k" ve "yaşlı k" benzetmesi kullanılarak grafiklerin nasıl çizileceği gösterilmekte ve hız-zaman grafiğinden konum-zaman grafiğini çizme teknikleri pratik yöntemlerle anlatılmaktadır.
Konum-zaman grafiğinde K aralığında yavaşlama, L aralığında ivmeli hareket vardır. Hava sürtünmesi önemsizdir, g=10 m/s². Cismin limit hızı kütle, kesit alanı ve yerçekimi ivmesiyle artar
"Fizikle Barış" kanalında yayınlanan bu eğitim videosunda, bir eğitmen doğrusal hareketin grafiklerini anlatmaktadır.. Video, doğrusal hareketin grafiklerini üç bölümde ele almaktadır: konum-zaman grafikleri, hız-zaman grafikleri ve ivme-zaman grafikleri. Eğitmen, konum-zaman grafikleri üzerinden hareketli cismin yer değiştirme, ortalama hız ve ivme kavramlarını sayı doğrusu kullanarak açıklamakta, ayrıca "ax" kodlaması kullanılarak grafikler arasında geçiş yapılması ve hareket türlerinin (hızlanma, yavaşlama, sabit hız) nasıl anlaşılabileceği örneklerle gösterilmektedir.. Videoda hızlanan ve yavaşlayan hareketlerde hız vektörü ile ivme vektörünün yönlerinin konum-zaman grafiklerinde nasıl yorumlanacağı detaylı olarak anlatılmakta ve konum-zaman grafikleri ile ilgili çalışma örnekleri sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı fizik dersidir. Maarif modelinin ilk kez uygulanacağı fizik derslerinin ilk konusunu ele almaktadır.. Video, yatay doğrultuda sabit hızla hareket konusunu ve hareket grafiklerini detaylı şekilde incelemektedir. İlk bölümde konum, alınan yol, yer değiştirme ve hız kavramları tanımlanmakta, bunların vektörel ve skaler büyüklükler olduğu açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise hız-zaman ve konum-zaman grafiklerinin özellikleri, bunların fiziksel anlamları ve bunların nasıl yorumlanacağı örneklerle gösterilmektedir.. Videoda ayrıca hız formülü (v = Δx/t) kullanılarak problemler çözülmekte, hız-zaman grafiğinden alan yer değiştirmeyi verdiğini ve konum-zaman grafiğinden eğimin hızı verdiğini açıklamaktadır. Örnekler arasında hız-zaman grafiğinden yer değiştirme hesaplama, konum-zaman grafiğinden hız bulma, hareket yönlerini belirleme ve hız büyüklüklerini sıralama gibi problemler bulunmaktadır.
Bu video, "Ders Notlarım" kanalında yayınlanan bir fizik dersidir. Eğitmen, fiziğin temel hareket konularından biri olan sabit hızlı hareketi anlatmaktadır.. Video, sabit hızlı hareketin temel kavramlarını açıklayarak başlıyor: alınan yol, yer değiştirme, hız ve sürat arasındaki farklar detaylı şekilde anlatılıyor. Ardından sabit hızlı hareketin formülleri (yer değiştirme, ortalama hız, ortalama sürat, hız ve sürat) açıklanıyor ve konum-zaman ile hız-zaman grafikleri gösteriliyor. Son olarak, hız ve sürat arasındaki farkı gösteren örnek sorular çözülüyor. Video, bir sonraki derste sabit ivmeli hareket konusunun işleneceği bilgisiyle sonlanıyor.
Konum-zaman grafiğinin eğimi hızı verir. Hız-zaman grafiğinin eğimi ivmeyi verir. Hız vektörel bir büyüklüktür
Hız-zaman grafiğinin eğimi ivmeyi verir. Konum-zaman grafiğinin eğimi hızı verir. Bağımlı değişken yol, bağımsız değişken hız, kontrol edilebilen değişken zamandır
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan fizik dersi formatında bir eğitim içeriğidir.. Video, doğrusal hareket konusunun ikinci videosu olarak sürat ve hız kavramlarını detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde sürat ve hız arasındaki farklar (sürat skaler, hız vektörel), formüller (sürat: alınan yol/zaman, hız: yer değiştirme/zaman) ve birim dönüşümleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise konum-zaman grafikleri, dik üçgenler ve Pisagor teoremi kullanılarak hız hesaplamaları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Hüseyin Bolt'un 100 metre koşusu üzerinden sürat hesaplaması yapılarak, 10 metre/saniye hızının yaklaşık 36 km/saat'e denk geldiği gösterilmektedir. Problemler arasında alınan yol ve yer değiştirme hesaplamaları, Pisagor bağıntısı kullanımı ve çembersel yörüngelerde hız hesaplamaları bulunmaktadır.
Bu video, Ataşehir Başarı Merkezi'nden Burak Hoca tarafından sunulan bir fizik dersi formatındadır. Öğretmen ve öğrenciler arasında soru-cevap şeklinde ilerleyen bir ders içeriğidir.. Video, 10. sınıf fizik dersinin ilk konusu olan sabit hızlı harekete giriş yapmaktadır. İlk bölümde hareket kavramları (referans noktası, konum, konum vektörü, yer değiştirme, alınan yol, hız ve sürat) 9. sınıf bilgileriyle hatırlatılmakta, ardından vektörel ve skaler büyüklükler arasındaki farklar örneklerle açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise hız ve konum gibi fiziksel kavramların vektörel olduğu, konum-zaman ve hız-zaman grafikleri üzerinden anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca düzgün doğrusal hareket kavramı ve öğrencilerin sorularını yanıtlama şeklinde konu pekiştirilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan fizik dersi formatındadır. Eğitmen, arkadaşı Murat ve eşi Merve'nin yaptığı bir yarışın konum-zaman grafiklerini analiz ederek konuyu açıklamaktadır.. Video, konum-zaman grafiklerinin nasıl yorumlanacağını, hız hesaplamalarını ve grafiklerin eğimlerinin hızın sabit olup olmadığını nasıl gösterdiğini anlatmaktadır. Eğitmen önce Murat ve Merve'nin yarış sonuçlarını grafik üzerinden açıklar, ardından hız hesaplamalarını yapar ve son olarak bir köpeğin yarışa katılması durumunda grafik ve hız hesaplamalarını gösterir. Video, konum-zaman grafiklerini yorumlama, hız hesaplama ve grafiklerin eğimlerinin hızın sabit olup olmadığını gösterme konularını içermektedir.
Eşit zaman aralıklarında eşit yer değiştiren cismin hareketine düzgün doğrusal hareket denir. Konum-zaman grafiğinde doğrunun eğimi hareketlinin hızına eşittir. Hız-zaman grafiğinde zaman ekseniyle sınırlanan alan yer değiştirmeye eşittir