Bu video, Kabu Hoca tarafından sunulan bir fizik dersidir. Eğitmen, asansör problemlerini çözerek fizik konularını anlatmaktadır.. Videoda asansörlerin farklı ivmelerle hareket ederken içlerindeki cisimlerin davranışları incelenmektedir. Eğitmen, asansörün sabit hızla, yukarı doğru ivme ile hızlanan veya aşağı doğru ivme ile yavaşlayan durumlarında içindenki cisimlerin tepki kuvvetlerini hesaplamaktadır. Ayrıca, asansör içindeki at aleti problemleri ve sürtünme kuvveti etkisi altında olan durumlar da ele alınmaktadır.. Dersin sonunda, üst üste cisimler konusunun da işleneceğini belirterek, izleyicilere bu konuyu kaçırmamaları tavsiyesinde bulunmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 10. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı fizik dersi eğitim içeriğidir. Öğretmen, 1. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla konu tekrarı ve soru çözümü yapmaktadır.. Video, 10. sınıf fizik kitabındaki hareket konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte sabit hız hareket, ivmeli hareket, serbest düşme ve atış hareketleri konuları detaylı olarak anlatılmaktadır. Öğretmen, konum-zaman, hız-zaman ve ivme-zaman grafiklerinin nasıl okunacağını, birbirleriyle nasıl dönüştürüleceğini ve yorumlanacağını açıklamakta, ayrıca çeşitli örnek sorular üzerinden konuyu pekiştirmektedir.. Videoda MEB kitabından çıkmış soru tarzları üzerinden konu pekiştirilmekte, öğrencilerin sık yaptığı hatalar vurgulanmakta ve sınavlarda çıkabilecek soru tipleri gösterilmektedir. Öğretmen, formülleri ezberlemek yerine pratik yöntemler sunmakta ve özellikle konum-zaman grafiği için "ilk = ortalama × t" formülünü tavsiye etmektedir.
Hareket bir doğru boyunca olabilir ve ileri veya geri olabilir. Yerdeğiştirme, son ve ilk konum arasındaki değişimdir. Yerdeğiştirme vektörel, alınan yol skalerdir
Konum, bir cismin uzayda bulunduğu yeri ifade eder. Hız, konumun zamanla değişimidir ve vektörel bir niceliktir. Sürat, hızın sadece büyüklüğünü gösterir ve skaler bir niceliktir. İvme, hızın zamana göre değişimidir ve vektörel bir niceliktir
Bu video, bir fizik öğretmeninin basit harmonik hareket konusunu anlattığı kapsamlı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu adım adım ve detaylı bir şekilde açıklamaktadır.. Video, ivmenin konuma göre değişimi ile başlayıp, basit harmonik harekette ivme formülü (a = -ω²x), ivme vektörünün büyüklük ve yönünün hesaplanması, hız denkleminin ispatı ve hız-zaman grafiği çizimi gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca konum-zaman, hız-zaman ve ivme-zaman grafiklerinin bir simülasyonla gösterilmesi yapılmaktadır.. Videoda yay sabiti, omega, genlik ve periyot gibi temel kavramlar açıklanmakta, çembersel hareket ile basit harmonik hareket arasındaki benzerlikler izdüşüm mantığı kullanılarak anlatılmaktadır. ÖSYM sınavlarında çıkabilecek soru tiplerine de değinilmekte ve sürtünmesiz yatay düzlemde basit harmonik hareket yapan cisimle ilgili örnek problemler çözülmektedir.
Bu video, bir fizik öğretmeninin serbest düşme hareketi konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Zeynep Hoca olarak da bahsedilen bir astrofizik mezunu matematikçiyle birlikte çalışmaktadır.. Video, serbest düşme hareketinin tanımı ve özellikleri ile başlayıp, hareket kavramının tarihsel gelişimini anlatmaktadır. Ardından serbest düşme hareketi, ivmeli hareket ve bunların matematiksel modelleri detaylı olarak ele alınmakta, formüller (v = v0 + gt, s = v0t + ½gt², h = ½gt²) ve bunların matematiksel ispatları açıklanmaktadır. Son bölümde ise konum-zaman, hız-zaman ve ivme-zaman grafiklerinin çizimi adım adım gösterilmektedir.. Videoda ayrıca yeni Maarif modelinin sorgulama ve araştırma odaklı olduğu vurgulanmakta, K ve L cisimlerinin aynı yükseklikten serbest düşme hareketi yapması durumunda iki saniye içindeki hareketlerinin karşılaştırılması yapılmaktadır. Öğretmen, öğrencilere kitaptan geri bildirim isteyerek kitabın ikinci baskısında iyileştirmeler yapmayı planladığını belirtmektedir.
Acceleration is the rate of change of velocity with respect to time. Acceleration is a vector quantity with magnitude and direction. SI unit is metre per second squared (m⋅s−2)
Bu video, fizik eğitimi formatında bir deney simülasyonudur. Anlatıcı, kuvvet ve ivme arasındaki ilişkiyi göstermek için bir deney gerçekleştiriyor.. Videoda, farklı kuvvet değerleri (100 Newton ve 500 Newton) için bir cismin 40 m/s hızına ulaşma süresi ölçülüyor. Veriler toplanıp tablo ve grafik haline getiriliyor. Eğim hesaplanarak F = 50A denklemi bulunuyor ve bu denklem F = m × a formülüne dönüştürülüyor. Sonuç olarak, kuvvet ile ivme arasındaki ilişki doğru orantılı olduğu, kuvvet arttıkça ivmenin de arttığı gösteriliyor.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan fizik dersidir. Eğitmen, çeşitli hareket konularını ve problem çözümlerini anlatmaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde yatay atış hareketi konusu ele alınarak, yerden fırlatılan bir taşın menzil ve maksimum yüksekliği ile binanın tepesinden fırlatılan bir taşın yere çarpması ve çarpma hızı hesaplamaları yapılmaktadır. İkinci bölümde ise düzgün dairesel hareket ve parçacık hareketi konuları işlenmekte, hız vektörü ve konum vektörü formülleri kullanılarak parçacığın koordinatlarının nasıl bulunacağı gösterilmektedir.. Videoda ayrıca düzgün dairesel hareketin neden ivme gerektirdiği, merkezcil ivme formülü ve gezegenlerin güneş etrafındaki hareketi gibi konular da açıklanmaktadır. Hızın büyüklüğünün bileşenlerin karelerinin toplamının karekökü olduğu gibi temel fizik kavramları da anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan fizik dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, hareket konusundaki problemleri adım adım çözmektedir.. Video, doğrusal yörüngede hareket eden araçların hızlanma, yavaşlama ve sabit hız problemlerini içermektedir. Eğitmen, hız-zaman grafikleri çizerek problemleri çözmekte, yer değiştirme, ivme ve hız hesaplamalarını göstermektedir. Her problem için gerekli formülleri uygulayarak, hız-zaman grafiklerinin altında kalan alanların yer değiştirmeyi, eğimlerin ise ivmeyi verdiğini açıklamaktadır. Ayrıca, km/saat ve m/s arasındaki dönüşümleri de göstermektedir.
Net kuvvet, cisme etkiyen kuvvetlerin toplanıp tek kuvvet olarak gösterilmesidir. Ağırlık, cismin kütlesi ile yer çekimi ivmesinin çarpımıdır. Tepki kuvveti, zemine dik yönde etki eden kuvvettir. Gerilme kuvveti, cismin bağlı olduğu malzemelere doğru çekilmesidir. Sürtünme kuvveti, cisme zemin tarafından ters yönde uygulanan kuvvettir
Velocity is an object's speed in a specific direction. Velocity equals displacement divided by time. Velocity includes direction, unlike speed which only measures distance
Topun yatay hızı sabit kalırken, düşey hızı yer çekimiyle sürekli değişir. Topun yatay ve düşey doğrultulardaki hareketleri birbirinden bağımsızdır. Top parabolik bir yörünge izler
Bu video, bir öğretmenin fizik dersinde bir boyutlu hareket konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda, konum-zaman denklemleri üzerinden bir boyutlu hareket konusu ele alınmaktadır. Öğretmen, cismin belirli zaman noktalarındaki konumlarını, yer değiştirmesini, ortalama hızını ve ani hızını hesaplama yöntemlerini adım adım göstermektedir. Ayrıca, konum-zaman denklemlerinden hız ve ivme denklemlerine geçiş yöntemleri de anlatılmaktadır.. Video, dört temel fizik kavramının (konum, yer değiştirme, hız ve ivme) bir soru çözümü üzerinden açıklanmasını içermekte ve çeşitli örnek sorular üzerinden konuyu pekiştirmektedir.
Bu video, bir oyun içi diyalogları içeren bir oyun videosu. Videoda birkaç oyuncu karakteri yer alıyor ve birbirleriyle etkileşime giriyor.. Videoda oyuncular, oyun içinde ivme, hız ve akış gibi kavramları tartışıyor. Özellikle "ortadan şeride geçme" konusu üzerinde duruluyor ve bir oyuncu diğerine "çeksene beni" diyerek yardım istiyor. Ayrıca videoda mavi takım kazandığı ve bir oyuncunun ağlamak üzere olduğu gibi oyun içi durumlar da paylaşılıyor.
Bu video, bir öğretmenin öğrencisiyle fizik dersi anlatımıdır. Öğretmen, hareket grafikleri ve ivme konularını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Videoda konum-zaman grafikleri, hız-zaman grafikleri ve ivme-zaman grafikleri ele alınmaktadır. Öğretmen önce bu grafiklerin ne olduğunu, nasıl çizildiğini ve okunduğunu anlatmakta, ardından eğimlerin hız ve ivme hakkında verdiği bilgileri örneklerle açıklamaktadır. Video boyunca çeşitli fizik problemleri çözülerek konu pekiştirilmektedir.. Öğretmen, sabit ivmeli hareketlerde eğimin sabit olduğunu, hız değişimi olduğunda eğimin değiştiğini ve hızın eksi olması durumunda ivmenin de eksi olması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, gerçek hayatta sabit hızla hareket etmenin mümkün olmadığını, lise fiziği için bu durumun kabul edildiğini belirtmektedir. Video, grafiklerin fizik dersindeki önemi vurgulanarak ve öğrencilerin konuyu pekiştirmeleri için tekrar etmeleri tavsiye edilerek sonlanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin fizik dersinde doğrusal hareket konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Video, doğrusal hareket konusunun dördüncü bölümü olup, ivme kavramı ve grafiklerle ilgili bilgileri içermektedir. İlk bölümde ivme kavramının tanımı, birim analizi ve anlamlı olması için gerekli koşullar açıklanırken, ikinci bölümde ortalama hız ve ortalama sürat kavramları ele alınmaktadır. Eğitmen, konuları formüllerle ve örnek sorular üzerinden pekiştirmektedir.. Videoda hız-zaman, konum-zaman ve ivme-zaman grafiklerinin yorumlanması, grafiklerde eğim ve alan kavramlarının fiziksel anlamları anlatılmaktadır. Ayrıca "ax" şifresi gibi hatırlatma teknikleri sunulmakta ve İstanbul-Ankara yolculuğu ile Tekirdağ-Çanakkale arası mesafe üzerinden hesaplamalar yapılmaktadır. Video, bir sonraki videoda karışık konuların işleneceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, fizik dersi formatında bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, cismin hızı ile ivmesi arasındaki ilişkiyi açıklamaktadır.. Video, hız ve ivme arasındaki ilişkiyi çeşitli sorular üzerinden incelemektedir. Doğrusal ve eğrisel hareketlerde hız ve ivmenin yönleri, sabit hızla hareket eden cisimlerin ivmesi, hız ve ivmenin dik olması durumları, iki otomobilin hız ve ivme karşılaştırması ve araba yarışında bitiş çizgisine daha büyük süratle gelen arabanın yarışı kaybetmesi gibi konular ele alınmaktadır. Video, bir boyutta hareket eden cismin hız ve ivmesinin işaretlerine göre hareket türlerini yorumlama örnekleriyle sonlanmaktadır.