Öğrenciler Türkiye ile ilgili bilgilendirici metin yazmalıdır. Yazım ve noktalama kurallarına dikkat edilmelidir. Uygun başlık getirilmesi gerekmektedir
Bağlamdan yararlanarak bilinmeyen kelimelerin anlamları tahmin edilir. Fiillerin iş, oluş ve durum özellikleri ayırt edilir. Çekim eklerinin işlevleri ve fiil çekimleri incelenir
Bu video, Okul Eğitim Kanalı'ndan bir öğretmen tarafından sunulan 6. sınıf Türkçe dersi eğitim içeriğidir.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde 6. sınıf Türkçe dersi 1. ortak yazılı sınavı için konu-soru dağılımı ve örnek senaryolar ele alınmakta, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı örnek yazılılar çözülmektedir. İkinci bölümde ise söz sanatları, hikaye unsurları, neden-sonuç, amaç-sonuç ve koşul cümleleri gibi dil bilgisi konuları örneklerle açıklanmaktadır.. Videoda söz varlığı, deyimler, çekim ekleri, metin oluşturma unsurları, yazma becerileri, noktalama işaretleri, hikaye unsurları (şahıs, mekan, zaman, olay örgüsü, anlatıcı, başlık) gibi konular detaylı şekilde işlenmektedir. "Dedemin Bahçesi" adlı bir hikaye örneği üzerinden hikaye unsurları anlatılmakta ve her bir sorunun çözümü adım adım gösterilmektedir.
Bu video, bir sunucu tarafından hazırlanan anime listesi formatında sunulmuştur. Sunucu, etchy (risque) anime türünün zorluklarına değinerek izleyicilere yeni etchy anime önerileri sunmaktadır.. Video, en iyi 10 yeni etchy anime listesini sıralamaktadır. İlk bölümde "Chain Soldier", "Tenuru", "Tales of Wedding Ring" gibi anime serileri tanıtılmakta, ikinci bölümde ise kadınların güç sahibi olduğu ve erkeklerin nadir olduğu bir toplumda geçen bir anime serisi anlatılmaktadır. Her anime için kısa bir tanıtım yapılmakta ve neden etchy olarak nitelendirildiği açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Raito Misohara adlı bir karakterin cryogenic stasis'ten uyanması ve kadınların onu procreate etmek için peşinde koşması gibi ilginç hikaye unsurları da yer almaktadır.
Numaralandırılmış cümlelerden anlamlı paragraf için sıralama ABCD olmalıdır. Öykülemede betimleme, açıklama ve tartışma anlatım biçimleri kullanılmıştır
Bu video, Eyüp Hoca tarafından sunulan 5. sınıf Türkçe dersinin konu anlatımı bölümüdür. Öğretmen, metin türleri ve hikaye unsurları konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Videoda öncelikle metinlerin iki ana gruba ayrıldığı (sanatsal ve öğretici metinler) açıklanmakta, ardından her iki gruptaki metin türleri ve özellikleri ele alınmaktadır. İlk bölümde masal, fabl, hikaye ve tiyatro gibi sanatsal metinler ile tarihi, felsefi, bilimsel metinler gibi öğretici metinler anlatılırken, ikinci bölümde özellikle haber metinleri detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda ayrıca haber metinlerinin tanımı, özellikleri, nesnel (tarafsız) anlatıma sahip olması gerektiği ve günümüzde sadece gazetelerde değil, internet, blog ve sitelerde de yayınlandığı vurgulanmaktadır. Video, konu anlatımı sonrası etkinlik ve soru çözümü videolarının geleceğini belirterek sona ermektedir.
Çatışmalar hikayede olay örgüsünü belirler ve okurun ilgisini canlı tutar. Tema, yazıldığı dönemin özelliklerini ve zihniyetini yansıtır. Olay hikayesinde kahramanların ve çevrenin tasviri yapılır. Temanın somutlaşmış hali konuyu oluşturur
Bu video, bir öğretmenin Murat adlı bir öğrenciden de yardım alarak 6. sınıf öğrencilerine yönelik Türkçe sınav hazırlığı yaptığı eğitim içeriğidir.. Video, Milli Eğitim Bakanlığı'nın sınav sistemindeki değişiklikleri açıklayarak başlayıp, metnin konusu, ana düşüncesi, cümle anlamı ve öznel-nesnel cümleler gibi temel konuları ele almaktadır. Daha sonra isim çekim ekleri (hal ekleri, çoğul eki, iyelik eki, soru eki) ve hikayenin unsurları (olay, yer, zaman, şahıs kadrosu) konuları örneklerle açıklanmaktadır. Son bölümde ise karşıtlık (tezat, zıtlık) ve konuşturma (intak) gibi söz sanatları konuları işlenmektedir.. Öğretmen, her konuyu detaylı şekilde anlatıp, sınavlarda çıkabilecek soru tiplerini göstererek öğrencilerin sınav hazırlığına yardımcı olmaktadır. Özellikle Nasrettin Hoca hikayesi üzerinden hikaye unsurlarının nasıl tespit edileceği ve karşıtlık sanatı için zıt kelimelerin veya kavramların aynı cümlede yer alması gerektiği gibi konular örneklerle açıklanmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin "Yüz Lük Sorular" kanalında 7. sınıf öğrencileri için hazırladığı Türkçe dersi eğitim içeriğidir. Öğretmen, 1. dönem örnek yazılı sınavındaki soruları adım adım çözmektedir.. Videoda Türkçe dersinin çeşitli konuları ele alınmaktadır: hikaye unsurları, fiil türleri (iş, oluş, durum), deyimlerin anlamları, fiillerin çekimlenmesi, cümlelerin amaç-sonuç ve sebep-sonuç anlamları, yazım kuralları, bağlaç kullanımı, kitap künyesi yazımı ve zıt anlamlı kelimeler. Her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaplar verilmektedir.. Video, 100 puanlık bir sınav formatında ilerlemekte ve öğrencilere sınav hazırlığı için faydalı bilgiler sunmaktadır. Öğretmen, Bursa'da yaşayan bir yazarın hikayesini örnek olarak kullanarak soruları çözmektedir.
Bu video, Türkçe öğretmeni Sümeyra tarafından Kafe Dengi TV'de sunulan bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, 6. sınıf Türkçe dersinin 10. ünitesinin son konusu olan hikaye unsurlarını anlatmaktadır.. Videoda hikaye unsurları (olay, kişi/kahraman, mekan/yer, zaman ve olay örgüsü) tanımlanmakta ve anlatıcı ağzı (birinci kişi ve üçüncü kişi anlatımı) açıklanmaktadır. Öğretmen, Aslı adlı bir karakterin sakatlanıp hastaneye götürülmesi olayını örnek olarak kullanarak hikaye unsurlarının nasıl tespit edileceğini göstermektedir.. Ders boyunca örnek metinler üzerinden konu pekiştirilmekte ve video bir kafa sorusuyla sonlanmaktadır. Öğretmen, dersin sonunda öğrencilere konu sorularını çözmelerini tavsiye etmektedir.
Olay, kahraman, yer ve zaman hikayenin temel unsurlarıdır. Her olay bu unsurlardan oluşur ve aynı unsurlar birden çok hikayede görülebilir
Bu video, Tonguç Akademi 2. sınıf kanalında bir öğretmenin öğrencilere Türkçe dersinde metin türleri ve hikaye unsurları konularını anlattığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde metin türleri (düz yazı ve şiir) detaylı olarak açıklanmakta, her birinin özellikleri ve örnekleri verilmektedir. İkinci bölümde ise hikaye unsurları (ana karakter, yer, zaman ve olay) tanıtılmakta ve bunları bulmak için "kim, ne, nerede, ne zaman" gibi soruların nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır.. Öğretmen, hikaye unsurlarını belirlemek için çeşitli etkinlikler yapmakta, örnek hikayeler yazmakta ve öğrencilerin de benzer hikayeler yazmalarını istemektedir. Video, hikaye unsurlarını test eden sorularla devam ediyor ve sonunda ödüllü bir soru ile sonlanıyor.
Bu video, 2024-2025 eğitim öğretim yılı 6. sınıf Türkçe dersi için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından sunulan videoda, yazılı sınav sorularının çözümleri adım adım anlatılmaktadır.. Video, dört farklı soru tipini kapsamaktadır: kelime gruplarının anlamlarını tahmin etme ve cümle içinde kullanma, çekim eklerinin tespiti ve işlevleri, hikaye unsurlarının belirlenmesi ve yazım kuralları ile noktalama işaretlerinin kullanımı. Her soru için örnek metinler verilmiş ve detaylı açıklamalar yapılmıştır. Özellikle "yerini tutmak", "baş tacı etmek", "bin derde deva" gibi deyimlerin anlamları ve kullanım örnekleri, çekim eklerinin işlevleri ve yazım kuralları ile noktalama işaretlerinin kullanımı detaylı olarak ele alınmıştır.
Hikaye, gerçek veya gerçeğe yakın olayların kısa düz yazı biçimidir. Romandan daha kısa ve az karakterli bir türdür. Olaylar genellikle görülen geçmiş zaman kipiyle anlatılır