Türkiye Cumhuriyeti Türk hava sahasında tam ve münhasır egemenliğe sahiptir. Sivil havacılık faaliyetleri ulusal çıkarlara ve uluslararası ilişkilere uygun düzenlenir. Devlet hava araçları açık hüküm bulunmayan hallerde kapsam dışındadır
Türkiye Cumhuriyeti Türk hava sahasında tam ve münhasır egemenliğe sahiptir. Sivil havacılık faaliyetleri ulusal çıkarlara ve uluslararası ilişkilere uygun düzenlenir. Devlet hava araçları açık hüküm bulunmayan hallerde kapsam dışındadır
ABD'deki havaalanları A-B üçlü kodlarıyla anılır. Ülke kodu "US" olarak belirlenmiştir. Kodlar ABD'deki tüm havaalanlarını kapsar
Bu video, dünyanın en tehlikeli havaalanlarını tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, uçak yolculuğunun güvenliği hakkında kısa bir girişle başlayıp, ardından dünyanın en tehlikeli havaalanlarını sıralamaktadır. Prenses Juliana Uluslararası Havaalanı (Saint Martin), Tenzing Hillary Havaalanı (Lukla, Nepal), Havaalanı: Antiller (Saba Adası), Cibraltar Havaalanı (Cebelitarık), Havaalanı: Fransa (Fransa), Ice Runway Antarktika ve Queenstown Havaalanı (Yeni Zelanda) gibi havaalanlarının tehlikeli özellikleri detaylı olarak anlatılmaktadır. Her havaalanı için kısa bir tanıtım ve neden tehlikeli olduğu açıklanmaktadır.
Bu video, Türkiye'de uçak kullanımının gelişimini anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, geçmişte uçak biletlerinin pahalı olduğu ve bu nedenle birçok kişinin uçağa binemediği konusunu ele alıyor. Ancak günümüzde uçak fiyatları otobüs fiyatlarıyla karşılaştırıldığında çok farklı olmadığı belirtiliyor. Ayrıca, Türkiye'de on milyon vatandaşın ilk kez uçağa bindiği ve ülkeye yeni modern havaalanları kazandırıldığı vurgulanıyor. Video, "hayaldi gerçek oldu" ifadesiyle sonlanıyor.
Londra'da 6 uluslararası havaalanı bulunuyor. Heathrow, Gatwick, Stansted, Luton, City ve Southend havaalanları mevcut. Heathrow, yolcu trafiğinin %50'sini oluşturuyor
Bu video, uçakların neden Everest Dağı ve Himalayalar'ın üzerinde uçmadığını anlatan bilgilendirici bir içeriktir.. Video öncelikle uçakların Everest'in üzerinden uçamamasının nedenlerini bir hikaye üzerinden açıklar: basınç sorunları, acil iniş imkanlarının yetersizliği ve türbülans tehlikeleri. Ardından dünyanın en tehlikeli havaalanlarından bahsedilir: Nepal'deki Lukla, Honduras'taki Tankontin, Butan'daki Paro, Portekiz'deki Madeira, Rön Nars, Cebelitarık ve Karayipler'deki Prenses Juliana havaalanları. Her havaalanının zorlukları ve pilotların karşılaştığı tehlikeler detaylı olarak anlatılır.
Brezilya'da 30 Haziran 2020'de 534 kamu ve 2.183 özel havaalanı vardı. Gösterilen cesur isimler planlı servislere hizmet verildiğini gösterir. Askeri üsler ve havaalanları ayrı bir makalede listelenmiştir. Bazı havaalanları feshedilmiştir
1944'te Chicago'da 52 ülke tarafından kuruldu. 188 üye ülke bulunuyor, Türkiye gözlemci statüsünde. Genel Kurul ve Konsey olmak üzere iki ana organdan oluşuyor. 11 daimi, 12 önemli katkıda bulunan ve 13 bölgesel üye ülke var
Bu video, bir sunucunun İstanbul Atatürk Havaalanı'nda çeşitli teknolojik çözümleri tanıttığı ve Binnur Hanım ile Global Mi'nin kurucusu Egemen Çakmak'ın yer aldığı bir inceleme programıdır.. Video, havaalanlarında kullanılan yeni teknolojileri üç ana bölüme ayırarak incelemektedir. İlk bölümde uçuş takibi ve artırılmış gerçeklik teknolojisi ile kapı bulma özelliğine sahip Town Mobile uygulaması tanıtılmakta, ikinci bölümde Samsung Galaxy Book tablet/bilgisayar modelinin artıları ve eksileri incelenmekte, son bölümde ise Google Pixel Buds kulaklık ile dil çevirisi özelliği gösterilmektedir.. Programda ayrıca Binnur Hanım'ın havacılık bilişim sistemleri üzerine uzmanlaşmış bir şirketin 36 havalimanında kullandığı teknolojik çözümleri anlatması, şarj adaptörleri ve kablolar hakkında dikkat edilmesi gereken noktalar ele alınması ve Global Mi'nin mobil uygulaması üzerinden tüm havayolu şirketlerinin mil programlarına erişim sağlayan bir girişim tanıtılmaktadır.
Bu video, dünyanın en kısa ve en uzun uçuşlarını anlatan bilgilendirici bir içeriktir. Anlatıcı, çeşitli ülkelerdeki kısa ve uzun uçuş rotalarını detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, önce dünyanın en kısa uçuşlarını ele alarak başlıyor. İskoçya'daki Logan Air'ın Westray ve Papa Wesley adaları arasındaki 2,80 km'lik rotası, Avusturya Havayolları'nın İsviçre ve Almanya arasındaki 20 km'lik rotası, Avusturya'nın başkenti Viyana ile Slovakya'nın başkenti Bratislava arasındaki 52 km'lik rotası, Kanada'daki Greater Toronto Airlines'ın Toronto ve Niagara şelaleleri arasındaki 56 km'lik rotası, Kayman Adaları'ndaki 20 km'lik rotası ve Royal Air Marrock'un Vaki, Tanca ve Cebelitarık arasındaki 68 km'lik rotası anlatılıyor. Ardından en tehlikeli havaalanları (Lukla Havalimanı ve Paro Havaalanı) ve en uzun uçuşlar (Singapur-San Francisco arasındaki 15 saatlik fark) hakkında bilgiler veriliyor.
Bu video, havaalanları ve uçaklarda bilinmeyen veya genellikle açıklanmayan sırlar hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, havaalanlarında otobüs kullanımı, uçak kanatlarının altından geçmeme gerekliliği, uçuş görevlilerinin seyir irtifasında dolaşma izni, pilotların karanlıkta pist bulma sistemleri, iniş karar irtifası, emniyet kemerleri, acil çıkış kapıları, koltuk pozisyonları, içecek tercihleri, uçağa biniş yöntemleri, gizli saklanma bölmeleri, uçak motorlarının çalışma sırası, iniş gürültüsü ve uçuş sürelerinin zamanla yavaşlaması gibi konuları 16 farklı sır olarak sıralamaktadır. Her bir sır, havaalanları ve uçaklarda yaşanan günlük olayları ve güvenlik önlemlerini açıklamaktadır.
Bu video, Güntay Şimşek tarafından hazırlanan "Airport" adlı Türkiye'nin en uzun soluklu havacılık ve turizm programının bir bölümüdür. Programda Hava Genel Müdürü Kürşat Koçak ve Havaş TGS temsilcisi gibi konuklar yer almaktadır.. Video, İstanbul'daki helikopter turları ile başlayıp, Türk Hava Yolları'nın değerlendirilmesi, Eureja Air Show'un Antalya'da düzenlenmesi ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayi A.Ş. tarafından geliştirilen Anka insansız hava aracı hakkında bilgiler sunmaktadır. Daha sonra Senegal'in başkenti Dakar'ın tanıtımı yapılmakta, Goe Adası'ndaki köleler evi müzesi ve Bandiya hayvanat bahçesi ziyareti anlatılmaktadır. Son bölümde ise Havaş'ın tarihçesi, yapısı, faaliyetleri ve havacılık sektöründeki yer hizmetleri konusu ele alınmaktadır.. Programda ayrıca İstanbul'daki havalimanlarına yapılan başvurular, Hava 3'ün 29 Ekim'de açılması için yapılan hazırlıklar, uçak temizliği süreci ve havacılık sektöründeki işgücü ihtiyacı gibi konular da detaylı olarak işlenmektedir. Havaş'ın 1933'te kurulduğu, Türkiye'nin en eski yer hizmetleri şirketi olduğu ve günümüzde 26 havalimanında hizmet verdiği bilgisi de paylaşılmaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, sunucu Paris'te yaşayan Güner abi ile Paris hakkında sorular soruyor. Güner abi, Paris'te yaşayan ve şehri tanıyan biri olarak bilgi veriyor.. Röportajda Paris'e ulaşım konusu ele alınıyor. Güner abi, Paris'teki iki havaalanı olan Şarlo Golle ve Orley hakkında bilgi veriyor. Şarlo Golle'nin kuzeydoğusunda, Orley'nin ise güneyde bulunduğu, Orley'nin şehre daha yakın olduğu ve daha ucuz uçak bileti bulunabileceği belirtiliyor. Ayrıca, şehre ulaşım için otobüs, shuttle ve taksi seçenekleri sunuluyor ve her birinin avantajları açıklanıyor.
Bu video, dünyanın en tehlikeli havaalanlarını tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir. Video, uçak yolculuğunun güvenliği hakkında kısa bir girişle başlayıp, ardından tehlikeli havaalanlarını detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, dünyanın en tehlikeli havaalanlarını sıralayarak her birinin neden tehlikeli olduğunu açıklamaktadır. Prenses Juliana Uluslararası Havaalanı, To Contin Uluslararası Havaalanı, Cebelitarık Havaalanı, Madeira Havaalanı, Juancho Yarroskin Havaalanı, John F. Kennedy Uluslararası Havaalanı, Gustav Havaalanı, Buz Pisti, Tenzing Khylllary Havaalanı, Courchevel Havaalanı, Tioman Havaalanı, Matecane Havaalanı, Barra Havaalanı ve Paro Havaalanı gibi havaalanlarının tehlikeli özellikleri (kısa pistler, dar koridorlar, şiddetli rüzgarlar, dağlar, buz pistleri, kum pistleri) detaylı olarak anlatılmaktadır.
Bu video, dünyanın en tehlikeli havaalanlarını tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir. Video, uçak yolculuğunun güvenli olduğunu belirterek başlıyor ve ardından tehlikeli havaalanlarını sıralıyor.. Video, Prenses Juliana Uluslararası Havaalanı (Saint Martin), To Contin Uluslararası Havaalanı, Cebelitarık Havaalanı, Madeira Havaalanı, Juancho Yarroskin Havaalanı (Antiller), John F. Kennedy Uluslararası Havaalanı (New York), Gustav Havaalanı (Saint Barthelemy), Buz Pisti (Antarktika), Tenzing Khylllary Havaalanı (Nepal), Courchevel Havaalanı (Fransa), Tioman Havaalanı (Malezya), Matecane Havaalanı (Lesotho), Barra Havaalanı (İskoçya) ve Paro Havaalanı (Butan) gibi tehlikeli havaalanlarını detaylı olarak anlatıyor. Her havaalanı için kısa bir tanıtım ve neden tehlikeli olduğu açıklanıyor.
Bu video, bir havacılık uzmanının kuyruk kamerası ile çektiği eğitim içeriği ve Captain John Bat Traveller karakterinin yer aldığı bir uçak simülasyonu deneyiminden oluşmaktadır.. Video, Macaristan'daki çeşitli havaalanlarını (Estergom, Budapeşte, Töl, Jacop Salaş, Zeget ve Lima Hotel Eco Mike) tanıtan bir havacılık haritası ve uçuş rotası ile başlamaktadır. İlk bölümde her havaalanının özellikleri, pist bilgileri ve etrafındaki manzaralar detaylı şekilde anlatılırken, ikinci bölümde Lima Hotel Eco Mike havaalanında bir uçuş simülasyonu gösterilmektedir.. Videoda ayrıca Estergom'un Slovakya sınırında olduğu, Tuna Nehri'nin ortasından geçtiği ve bölgedeki önemli noktalar hakkında bilgiler verilmektedir. Uçak simülasyonu bölümünde ise havaalanının IO kodları, pist yapısı ve backtracking gibi uçuş terimleri açıklanmaktadır.
Bu video, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi'nde öğretim üyesi olan ve "Genel Havacılık" kitabının ünite yazarlarından biri olan Alper Uludağ tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, "Genel Havacılığa Giriş" ünitesinin özet tanıtımını yapmaktadır. İçerikte havacılık kavramı, sivil havacılık faaliyetleri, genel havacılık, genel havacılık işletmeleri ve genel havacılık havaalanları konuları ele alınmaktadır. Her bir konu detaylı olarak açıklanmakta ve dünya genelindeki farklı tanımlar karşılaştırılmaktadır. Video, bir sonraki ünitenin genel havacılık tarihi konusunu işleyeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, dünyanın en tehlikeli havaalanlarını tanıtan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, bir havaalanının tehlikeli olabilmesi için gerekli faktörleri açıklayarak başlıyor ve ardından dünyanın en tehlikeli on havaalanını detaylı olarak inceliyor. Cebelitarık, Honduras, Juanco, McMurdo, Güney Grönland, Okinawa, Şam, Paro, Madaria ve Barra havaalanlarının fiziksel özellikleri, çevresel koşulları ve tehlikeli durumları hakkında bilgiler veriliyor. Her havaalanı için kısa bir tanıtım yapılarak, neden tehlikeli olduğu açıklanıyor.
Bu video, Uğur Turhan tarafından sunulan havacılığa giriş dersinin havaalanları ünitesini içermektedir.. Video, havaalanlarının sınıflandırılması konusunu ele almaktadır. İlk olarak havaalanlarının fiziksel özellikleri ve pist yapısına göre A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, W, X, Y, Z harfleriyle nasıl kodlandığı anlatılmaktadır. Ardından havaalanlarının trafik yoğunluğuna göre sınıflandırılması (hafif, orta, yoğun) ve Türkiye'deki örnek havaalanları (İstanbul Atatürk, Sabiha Gökçen, Ankara) üzerinden açıklamalar yapılmaktadır. Son olarak havaalanlarının kara tarafı ve hava tarafı olarak nasıl bölündüğü detaylı olarak açıklanmaktadır.