Göz, vücuttaki reseptörlerin %96.70'ini içerir ve ışığı algılar. Sert tabaka gözü korur ve ışığın ilk kırıldığı kısımdır. Damar tabaka gözü besler ve göz bebeğinin çapını ayarlar. Ağ tabaka (retina) ışığı elektriksel sinyallere çevirir
Göz görmek başkalarına öğüt verecek konuma gelmeyi işaret eder. Maddi yük altına girileceğine ve sorunların çözüleceğine alamettir. Erken evlilik ve hayırlı evlatlara sahip olunacağına yorumlanır
İnsan vücudunda beş duyu organı bulunur. Göz görme, kulak işitme, burun koku alma, deri dokunma ve tat alma işlevlerini yerine getirir
Bu video, göz hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, göz hakkında toplam 10 ilginç bilgiyi sıralamaktadır. Bu bilgiler arasında gözlerdeki ışığa duyarlı hücrelerin sayısı, göz kırpma sıklığı, göz kaslarının hızı, yeni doğan bebeklerin gözyaşı üretmemesi, arıların beş gözü olması, yunusların bir gözleri açık uyuma özelliği ve kedilerin üç tane göz kapağı olması gibi konular yer almaktadır.
Karmaşık gözler 50-100 kez bağımsız olarak evrimleşmiştir. İlk gözler 542 milyon yıl önce Kambriyen patlamasında ortaya çıkmıştır. Gözün görsel pigmentleri ortak atadan gelmektedir. PAX6 geni tüm gözlü organizmalarda gözün gelişimini kontrol eder
Bu video, çocukların beş duyu organını öğrenmeleri için tasarlanmış eğitici bir içeriktir. Video, "Zeynep" adında bir karakterin seslendirdiği bir anlatım şeklinde sunulmaktadır.. Video, beş duyu organını (göz, kulak, burnu, dudak ve el) ve bunların işlevlerini basit bir dille anlatmaktadır. Her duyu organı için örnekler verilerek (gözlerle gökyüzü, bulut ve bahçe; kulaklarla kuş, kedi ve anne sesleri; burnuyla çiçek, kek ve mutfak kokuları; dudaklarla sebze, süt ve meyve tadları; ellerle ayıcık, kedi ve baloncuk dokunuşları) çocuklara duyu organlarının nasıl kullandığımızı göstermektedir. Video, tekrarlı bir yapıda olup, her duyu organı için "haydi hepsini öğrenelim" ifadesiyle başlayıp, örneklerle devam etmekte ve sonunda tekrarlanmaktadır.
The orbit is a 28ml cavity containing the eye and its appendages. The eye occupies 6.5ml of the total volume. Orbits are conical cavities opening into the face and pointing back
Duyu organları dış çevreden gelen uyarıları algılar ve iletir. Reseptörler iç ve dış olmak üzere ikiye ayrılır. Duyu organları deri, göz, burun, kulak ve dildir
Bu video, bir konuşmacının gençlere yönelik aşk ilişkileri hakkında bilgi verdiği bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, aşk ilişkilerinde temel unsurları anlatmaktadır.. Video, aşk ilişkilerinde üç temel unsuru (göz, söz ve öz) detaylı şekilde ele almaktadır. Konuşmacı önce gözün ilişkilerdeki önemini vurgulayarak, ardından sözün etkisini ve son olarak özün (kimlik) rolünü açıklamaktadır. Ayrıca, yaz aşklarının geçiciliği, erken evliliklerin başarısızlığı ve teknolojinin ilişkilerdeki etkisi gibi konulara da değinilmektedir. Video, özellikle gençlere yönelik hazırlanmış olup, gelecekteki kuşakların ders kitapları olarak kullanabileceği bilgiler içermektedir.
Bu video, Charles Darwin'in "Türlerin Kökeni" adlı kitabındaki göz konusundaki itiraflarını ve bunların evrim teorisine etkisini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Darwin'in gözün doğal seleksiyona dayalı rastlantılarla ortaya çıktığını öne sürmenin saçmalamak olduğunu itiraf etmesiyle başlar. Ardından gözün yapısı, işlevi ve kompleksliği detaylı olarak incelenir. Gözün 40 farklı organelden oluşması, görüntüyü ters olarak algılayıp düz hale getirmesi, iki ayrı gözden gelen görüntüleri birleştirmesi gibi özellikleri ele alınır. Video, gözün tesadüfen oluşamayacağını ve evrim teorisinin geçersizliğini kanıtladığını vurgulayarak, gözün yaratılış delillerinden biri olduğunu belirtir.
Bu videoda farklı kişiler kendi vücutlarını ve özelliklerini beğendiklerini anlatıyorlar. Konuşmacılar arasında Halil Sezai adında biri de bulunmaktadır.. Video, insanların kendi vücutlarını ve özelliklerini beğendiklerini paylaştıkları bir formatta ilerliyor. Her konuşmacı sırayla saçlarını, yüzlerini, gözlerini, burnunu, dişlerini, dudaklarını, kaşlarını, omuzlarını, kol kaslarını, sakallarını, ayaklarını, kafasını ve beynini beğendiklerini ve nedenlerini açıklıyor. Bazı konuşmacılar vücutlarının farklı bölümlerini beğenirken, bazıları tüm vücutlarını beğendiklerini belirtiyor.
Bu video, bir çocuk hikayesi formatında olup, Karamöcük adlı bir karakterin kaybolması ve bulunması olayını anlatıyor. Hikayede Karamöcük, Pepee, Pepee'nin dedesi, Papa ve Maymş karakterleri yer alıyor.. Video, Karamöcük'ün çiftlikten Pepee'nin evine giderken yolunu kaybetmesi ve kaybolmasıyla başlıyor. Pepee ve ailesi onu bulmak için "gözünü dört açmak" diyerek dikkatli aramaya başlıyorlar. Hikaye, beş duyu organından biri olan gözün önemi hakkında bilgi veriyor ve sonunda Karamöcük'ün tepenin arkasında bir kayanın arkasında bulunmasıyla sona eriyor. Dede, Karamöcük'e kaybolduğunda bulunduğun yerden uzaklaşma ve seni bulmalarını beklemesi gerektiğini öğretiyor.
Bu video, Renkli Okul kanalında yayınlanan bir eğitim içeriğidir. Bir öğretmen tarafından 3. sınıf fen bilimleri dersinin 2. ünitesi olan "Duyu Organları ve Görevleri" konusu anlatılmaktadır.. Video, vücudumuzdaki beş duyu organını (göz, kulak, burun, dil ve deri) ve bunların görevlerini detaylı şekilde açıklamaktadır. Her bir duyu organının işlevi, nasıl çalıştığı ve günlük hayattaki önemi anlatılmaktadır. Ayrıca, duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gerekenler (göz, kulak, burun, dil ve deri sağlığı için öneriler) sırasıyla sunulmaktadır. Video, öğrencilerin duyu organlarından en büyük organın hangisi olduğunu sormakla sonlanmaktadır.
Bu video, çocuklar için hazırlanmış eğitici bir içeriktir. Videoda Şila, Pepee ve köpekleri Köpüş karakterleri yer almaktadır.. Video, insanın beş duyusal organını (göz, kulak, deri, burun ve dil) anlatmaktadır. Karakterler aralarında çay içme, şeker bulma ve gözlük bulma gibi etkileşimlerle duyuların nasıl çalıştığını göstermektedir. Her duyusal organın işlevi ve işleyişi örneklerle açıklanarak, özellikle yaşlıların görme sorunları ve gözlük kullanımı gibi konulara da değinilmektedir.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı interaktif bir fen bilgisi dersidir. Öğretmen, öğrencilerle etkileşimli bir şekilde dersi sunmaktadır.. Videoda beş duyu organımız (göz, kulak, burun, dil ve deri) ve görevleri anlatılmaktadır. İlk bölümde göz organı, yapısı ve görevleri ele alınırken, ikinci bölümde kulak organı, işitme duyusu ve insanın duyabildiği sesler hakkında bilgiler verilmektedir. Ayrıca, farklı canlıların işitme duyularının özellikleri ve biyonik kulak gibi teknolojik gelişmeler de anlatılmaktadır.. Ders içeriğinde göz rengi deneyi, kaşık sesleri deneyi ve sesin nereden geldiğini belirleme oyunu gibi interaktif aktiviteler yer almaktadır. Ayrıca, duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gereken tavsiyeler (kulağa sert nesneler sokmama, gürültülü ortamlardan uzak durma, havuzlarda kulak suyunun kaçırmama) da videoda paylaşılmaktadır.
Bu video, flashlı fotoğraflarda gözlerin neden kırmızı göründüğünü açıklayan bilgilendirici bir içeriktir.. Video, gözün içindeki retinayı aydınlatan hücrelerin ışığa maruz kaldıklarında kızılötesi ışığı yansıttığını açıklar. Normalde bu yansıma göz tarafından absorbe edilir ve göz kırmızı görünmez. Ancak flashın aniden parlamasıyla gözlerdeki kızılötesi ışık yansıması fotoğraf makinesine geri yansır ve gözler kırmızı olarak görünür. Ayrıca bu kırmızı yansıma aslında göz arkasındaki kan damarlarını göstermektedir.
Bu video, bir konuşmacının göz, ışık ve sembolizm konularını anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Konuşmacı, gözün felsefeye göre ışık saçan bir sembol olduğunu ve ışığın gerçekleri perdelerken, tüm gerçeklerin ortada olduğunu ancak kişinin bunu göremediğini açıklıyor. Video, karanlık ve ışığın kavgası, mitolojik bir hikaye ve Luciferyan kavramlarıyla devam ediyor. Konuşmacı, ışığın güçlü olduğu yerlerde ışığı getiren kavramın şeytani bir kavram olduğunu ve kötülüğün insanın içinden geldiğini vurguluyor.
Bu video, bir konuşmacının gözün etkileyici gücü ve Allah'ın yaratılışı hakkında düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır.. Konuşmacı, gözün sadece fiziksel bir organ olmadığını, gözdeki derin anlamın Allah'ın yaratılışının bir mucizesi olduğunu anlatmaktadır. Gözün etkileme gücünün akıl, sevgi, teslimiyet ve saygı gibi özelliklerle orantılı olduğunu, bu gücün sadece müminlere has olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, bu özelliğin Allah'a tam teslim olmanın ve karşıdaki kişinin Allah'ın yarattığı bir varlık olduğunu bilmenin sonucu olduğunu açıklamaktadır.
Bu video, bir çocuk hikayesi formatında olup, Karamöcük adlı bir karakterin kaybolması ve bulunması olayını anlatıyor. Hikayede Pepee, Maymuş, Zulu ve Karamöcük'ün dedesi gibi karakterler yer alıyor.. Video, Karamöcük'ün çiftlikten Pepee'nin evine giderken kaybolmasıyla başlıyor. Pepee, Maymuş ve Zulu, Karamöcük'ü bulmak için "gözünü dört açmak" deyimiyle dikkatli bir şekilde etrafı aramaya başlıyorlar. Hikaye, beş duyu organından biri olan gözün önemi hakkında bilgi veriyor ve sonunda Karamöcük'ün tepenin arkasındaki bir kayanın arkasında bulunmasıyla sona eriyor. Dede, Karamöcük'e kaybolduğunda olduğu yerde beklemesi gerektiğini öğretiyor.
Bu video, Ezo adlı bir eğitmenin sunduğu eğitici bir içeriktir. Lalala adlı bir platformda yayınlanan bu videoda, beş duyu organı tanıtılmaktadır.. Videoda önce göz, kulak, burun, dil ve deri gibi beş duyu organı tek tek tanıtılmakta ve her birinin işlevi açıklanmaktadır. Ardından izleyicilerle etkileşimli bir oyun oynanarak, her bir duyu organının nasıl kullanıldığı gösterilmektedir. Oyun sırasında büyük-küçük karşılaştırma, koku tanıma, ses dinleme, dokunma hissi ve tat alma gibi aktiviteler gerçekleştirilmiştir.