2007'de ABD'de başlayan finansal kriz 2008'de küresel krize dönüştü. Türkiye'de mortgage piyasası olmaması krizden daha az etkilenmesini sağladı. Kriz sonrası dünya genelinde talep azalması Türkiye'de reel ekonomiyi daralttı
İşsizlik oranı %9,1'e yükseldi, işsiz sayısı 85 bin arttı. İstihdam oranı %49,0'a ulaştı, çalışan sayısı 160 bin arttı. İşgücüne katılma oranı %53,9 olarak gerçekleşti
Bu video, bir konuşmacının genç işsizliği ve nüfus sorunları hakkında bilgilendirme yaptığı eğitim içeriğidir. Konuşmacı, izleyicilerden gelen soruları yanıtlayarak konuyu açıklamaktadır.. Video, genç işsizliğinin tanımı ve kavramsal çerçevesiyle başlayıp, Türkiye'deki genç işsizliğinin durumunu ve AB ülkelerine göre konumunu ele almaktadır. Konuşmacı, genç işsizliğinin yüksek olmasının sebeplerini makroekonomik ve mikroekonomik faktörler olarak ikiye ayırarak açıklamakta, ayrıca genç nüfusun bir toplumda varlık veya yükümlülük olarak nasıl değerlendirilebileceğini tartışmaktadır.. Söyleşide genç işsizliğinin toplum için bir tehdit olduğu vurgulanmakta ve bu sorunun çözümü için istikrarlı ve kapsayıcı büyüme, istihdam yaratma, pasif ve aktif politikalar, bölgesel ve cinsiyet eşitliği gibi faktörlerin önemi anlatılmaktadır. Türkiye'de genç işsizliğinin yüksek olduğu ve özellikle Güneydoğu'daki illerdeki durum da ele alınmaktadır.
Türkiye'de üniversite ve iş bulma süreçleri en erken 25 yaşında başlıyor. İş hayatında yaş sınırı yok, referanslar ve iletişim önemli. Kariyer bireysel değil, çevresel faktörlerle orantılı
İşsizlik Türkiye'nin en önemli sorunlarından biri haline gelmiştir. Genç işsizlik oranı özellikle üniversite mezunlarında yaygındır. Kadın istihdamı ve işgücüne katılım oranı düşüktür. İşsizlik bölgesel olarak dengesiz dağılmıştır
Bu video, ekonomi konusunda bir röportaj formatında sunulmaktadır. Konuşmacılar arasında Selçuk adında bir ekonomist ve diğer konuşmacılar bulunmaktadır.. Videoda Türkiye'nin ekonomik durumu detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'nin üretimsizlik, pandemi etkisi ve uluslararası siyasi krizler nedeniyle yaşadığı ekonomik zorlukları tartışmaktadır. Özellikle genç işsizlik oranının %25'e ulaştığı, %8,20'lik bir gençin iş başvurusu bile yapmadığı belirtilmektedir. Ayrıca, hükümetin faiz ve enflasyon politikalarını eleştirmekte, kredi politikalarının döviz ve altın alımına yönlendirildiği iddiasını tartışmaktadırlar. Video, izleyici sorularına cevap verme bölümüyle devam etmektedir.
İşsizlik oranı %8,6'ya yükseldi, işsiz sayısı 52 bin arttı. İstihdam oranı %48,9'a düştü, çalışan sayısı 18 bin azaldı. İşgücüne katılma oranı %53,5 seviyesinde kaldı
Bu video, bir konuşmacının ekonomik konular ve eğitim sistemi hakkında görüşlerini paylaştığı bir yorum formatındadır. Konuşmacı, izleyicilerden gelen tweetleri de değerlendirmektedir.. Video iki ana konuya odaklanmaktadır: İlk olarak genç işsizliği ve okulların açılması konusu ele alınmakta, konuşmacı okulların açılmasının önemini vurgulamaktadır. İkinci bölümde ise Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) ve Türkiye Sigorta'nın kurulması ile ilgili tartışmalar incelenmektedir. Konuşmacı, iktidarın ekonomik kriz ortamında "hayal satmak" olduğunu iddia ederken, muhalefetin de BES konusundaki eleştirilerini aktarmaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacı Üsküdar Belediye Başkanı olarak Üsküdar İstihdam Merkezi (ÜİS) projesini anlatmaktadır.. Röportajda Üsküdar İstihdam Merkezi'nin beş ay içinde yaklaşık 1500 kişiye iş bulma başarısı ve beş yılda 5 bin genç için iş bulma hedefi paylaşılmaktadır. Belediye Başkanı, projenin işverenlerle işçi arayanları buluşturma aracı olarak çalıştığını, CV'lerin alınması, mülakatların yapılması ve gerekli belgelerin temin edilmesi gibi hizmetleri sunduğunu açıklamaktadır. Ayrıca İstanbul'da 10 bin yakın iş açığı olduğu ve gençlerin iş beğenmemezliği konusunda da görüşlerini paylaşmaktadır.
Global GDP per capita growth slowed from 5.3% in 2021 to 1.0% in 2023. LDCs' GDP growth improved from 0.7% to 4.6% between 2020-2022. Productivity growth stagnated below 0.5% in 2022-2023
Bu video, Eskişehir Anadolu Üniversitesi'nde gerçekleşen bir kariyer programıdır. Programda sunucu, Türkiye İş Kurumu Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Necdet Kenar, Cisco Network Akademi Programı Türkiye Yöneticisi ve İş Geliştirme Müdürü Deniz Sungurlu, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Türkiye Temsilcisi Gülay Aslantepe ve Anderson firmasından Ahu Akar eğitim danışmanı gibi konuklar yer almaktadır.. Video, Türkiye'deki işsizlik ve beyin göçü sorunlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Programda işsizlik oranları, genç işsizliği, bilişim sektöründeki işgücü ihtiyaçları ve gençlerin yurt dışına gitme eğilimleri tartışılmaktadır. Ayrıca, işsizlik sorununun çözümü için kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin birlikte çalışması gerektiği vurgulanmakta ve çeşitli çözüm önerileri sunulmaktadır.. Programda Türkiye'deki işsizlik oranının %8,50 olduğu, açık işsizlik ve eksik istihdam oranlarının %6 ve %8 olduğu belirtilmektedir. Bilişim sektöründe Türkiye'de 32 bin bilgisayar ağı uzmanına ihtiyaç olduğu ancak sadece 21 bin kişinin bu pozisyonda olduğu vurgulanmaktadır. Ayrıca, farklı mezuniyet alanlarından mezun olan öğrencilerin kariyer seçenekleri ve karşılaştıkları zorluklar da ele alınmaktadır.
Bu video, Bilirkişi'nin İŞKUR YouTube eğitmeni Nevzat Bey ile yaptığı bir röportajdır. Nevzat Bey, İŞKUR'un Google ile işbirliği içinde başlattığı YouTube eğitim projesini anlatmaktadır.. Videoda, Türkiye'deki genç işsizliğini azaltmak amacıyla 2023 yılına kadar tüm gençleri YouTuber yapmayı hedefleyen eğitim projesi detaylandırılmaktadır. Eğitim dört farklı sınıfa ayrılmış olup, challenge, şaka, vlog ve makyaj kanalları için hazırlanmıştır. Nevzat Bey, kaliteli içerik üretmenin önemini vurgulayarak, başlık seçimi ve abone kazanma stratejileri hakkında bilgiler vermektedir. Ayrıca, İŞKUR'un devlet garantisi sunduğu, kurs belgesi alanların yeni YouTuber yetiştirmek için hak kazandığı ve kamu çalışanları ile siyasi isimlerle challenge yapma imkanı sunduğu belirtilmektedir.
Bu video, üniversite öğrencileri ile bir panel veya tartışma formatında gerçekleşen bir sohbeti içermektedir. Konuşmacılar arasında iktisat fakültesi öğrencisi ve diğer üniversite öğrencileri bulunmaktadır.. Video, Türkiye'deki işsizlik oranları ve özellikle genç işsizliği üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacılar, Türkiye'de altı milyon genç işsiz sayılmadığını, ancak bu durumun gerçek işsizlik oranını gizlediğini belirtmektedir. Ayrıca, Anadolu Üniversitesi'nin Bolonya süreciyle kapitalizmi üniversiteye sokma çabaları, üniversite öğrencilerinin bilimsel eğitimden uzaklaştırılması ve sermaye ile üniversitelerin ilişkisi eleştirilmektedir. Konuşmacılar, üniversite yönetiminden ve sermayedarlardan üniversitelerden ellerini çekmelerini istemektedir.
Bu video, bir haber sunumu formatında olup, Sakarya Üniversitesi Yazılım Mühendisliği Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ahmet Özmen'in canlı derste mikrofonu açık unutarak torpil yaptığını anlattığı olayı ele alıyor.. Videoda, Prof. Özmen'in staj için torpil yaptığını, meslektaşına ve öğrencilere nasıl torpil yaptığını anlattığı aktarılıyor. Ayrıca Türkiye'de gençlerin iş bulamadığı, torpilin liyakatin önüne geçtiği görüşü ve gençlerin staj için de iş bulabilmek için umutsuz kaldığı belirtiliyor. Video, gençlerin iş bulma zorlukları ve torpil sisteminin yaygınlığı üzerine odaklanıyor.
Bu video, bir sivil toplum örgütü temsilcisinin genç işsizliği ve meslek eğitimi konusundaki görüşlerini içeren bir konuşmayı içeriyor.. Konuşmacı, genç işsizliğinin çözümü için genel işler yerine katma değerli üretim yapabilecek, uzmanlaşmış meslek sahiplerinin yetiştirilmesinin önemini vurguluyor. Bilgi çağında sosyal medyanın etkisiyle gençlerin genel işler yapmak istemesi, uzmanlaşmış alanlarda çalışmak yerine genel bilgilere sahip olmak istemesi nedeniyle oluşan açığı ele alıyor. Konuşmacı, kendi sivil toplum örgütünün plastik sektörünün geleceği için iki meslek lisesi inşa ettiğini ve bu okulların müfredatından atölyelerine kadar tüm süreçlerini yönettiğini belirtiyor.
Bu video, çeşitli mesleklerde çalışan kişilerin ekonomik zorluklar ve iş hayatındaki deneyimlerini anlattığı bir röportaj formatındadır. Konuşmacılar arasında fabrika işçisi, kahveci, garson, sağlık memuru ve üniversite öğrencisi bulunmaktadır.. Video, Türkiye'deki ekonomik zorlukları ve asgari ücretin yetersizliğini ele almaktadır. Konuşmacılar pandemi dönemindeki zorluklar, fiyat artışları, işsizlik ve eğitim sisteminin iş dünyasına hazırlık eksikliği gibi konuları paylaşmaktadır. Ayrıca, üniversite eğitiminin iş bulma konusundaki yetersizliği ve gençlerin kendi kendilerine destek olma çabaları da videoda yer almaktadır.
Bu video, bir tartışma formatında olup, konuşmacılar arasında bir mühendis ve diğer katılımcılar bulunmaktadır. Konuşmacılar arasında biri enerji mühendisi olarak çalışmış, diğerleri ise farklı mesleklerden gelmektedir.. Video, Türkiye'deki eğitim ve iş sistemi hakkındaki eleştirileri konu almaktadır. Konuşmacılar, yap- işlet devlet sisteminin sorunlarını, gençlerin işsizlik sorununu, meslek lisesi mezunlarının mühendislik mesleğine girememe zorluklarını ve eğitim sisteminin yetersizliğini tartışmaktadır. Ayrıca, Türkiye'deki eğitim sisteminin Avrupa ülkelerine göre geri kalmış olduğu, meslek eğitiminin önemi ve gençlerin Avrupa'ya göç etme eğilimi gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, Cumhuriyet Halk Partisi'nin bir etkinliğinde Chicago Üniversitesi Ekonomi Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Ufuk Akçiğit tarafından çevrimiçi olarak gerçekleştirilen bir akademik sunumdur.. Sunumda Türkiye ekonomisinin kronik sorunlarından biri olan istihdam ve özellikle genç işsizliği ele alınmaktadır. Prof. Akçiğit, Türkiye'nin kişi başı milli gelirinin gelişimini, rekabet ortamını, elektronik ticaret sektöründeki durumu, regülasyonların etkisini ve inovasyon harcamalarını grafiklerle destekleyerek analiz etmektedir. Ayrıca Türkiye'nin sanayi, eğitim, göç ve kamu politikalarının birbirine bağlı olduğu vurgulanmaktadır.. Sunumda Türkiye'nin AR-GE harcamalarının düşük olması, üniversitelerin verimliliğinin düşük olması, beyin göçü sorunu ve 2006 yılından sonra açılan üniversitelerin sıralamalarının gerilediği gibi konular detaylı olarak incelenmektedir. Konuşmacı, Türkiye'nin son 60 yılında hiçbir şey olmadığını belirterek, ekonomik sorunların teşhisi için verilere bakmanın ve uzmanların görüşlerini dinlemenin önemini vurgulamaktadır.
Bu video, bir röportaj formatında olup, konuşmacılardan biri Eğitim Bakanı olarak görev yapmış ve mesleki eğitim konusunda uzmanlaşmış bir yetkili. Diğer konuşmacı ise sorular soran bir röportajcı.. Röportajda öncelikle pandemi sürecinde çocukların ve öğretmenlerin yaşadığı psikolojik sorunlar ele alınıyor. Bakan, pandemi döneminde yapılan psikososyal destek çalışmaları ve okulların yüz yüze açılmasıyla başlayan telafi mekanizmaları hakkında bilgi veriyor. Daha sonra mesleki eğitim konusuna geçiliyor ve Türkiye'de genç işsizliğini azaltmak için mesleki eğitim sisteminin nasıl güçlendirildiği, sektörlerle yapılan işbirlikleri ve İstanbul'da otellerin insan kaynağını yetiştirmek için kurulacak mesleki eğitim merkezleri gibi yeni projeler anlatılıyor.