Bu video, hem İngilizce hem de Türkçe dillerine hakim ve her iki ülkenin para birimlerini de anlayan bir dil uzmanının hazırladığı bilgilendirici bir belgeseldir.. Video, Filipinler'in hem az bilinen yönlerini hem de kültürel mirasını ve doğal güzelliklerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerik üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde ülkenin kumar merkezi olması, toplumsal cinsiyet perspektifinden şekillenen yeraltı ağı, beyin göçü sorunu gibi derin sorunları incelenirken, ikinci bölümde Laguna'daki Naggarlan yeraltı mezarlığı, halk dansları, Arnis dövüş sanatı ve Puerto Princesa gibi kültürel ve doğal güzellikler tanıtılmaktadır. Son bölümde ise Filipinler hakkında 20 farklı gerçek paylaşılmaktadır.. Video, Filipinler'in karmaşık kimliğini, dayanıklılığını ve yaratıcılığını yansıtmakta, ülkenin hem geleneksel değerlerini hem de modern gelişimini, yaşadığı zorlukları ve umut dolu geleceğini vurgulamaktadır.
Göç, insanların sürekli veya uzun süreli yer değiştirmesidir. İç göç ülke içinde, dış göç ülkeler veya kıtalar arasında gerçekleşir. Gönüllü göç kişinin kendi isteğiyle, zorunlu göç ise isteğiyle yapılır
İnsanlar önce göçebe olarak avcılık ve toplayıcılıkla yaşadı. Toplanma alanları yerleşmenin başlangıcı kabul edilir. Anadolu, ilk yerleşme izlerinin bulunduğu coğrafyadır. Çatalhöyük, MÖ 7024-6449'da yapılmış önemli bir yerleşim merkezidir
Bu video, "Coğrafyanın Kodları" okulunda Yunus Hoca tarafından sunulan bir TYT coğrafya dersidir. Hoca, 10. sınıf coğrafya derslerinden göçleri konusunu anlatmaktadır.. Videoda göçlerin nedenleri, tarihteki önemli göçler ve günümüzdeki kitlesel göçler ele alınmaktadır. Hoca, göçün itici ve çekici nedenlerini yorumlama yöntemiyle açıklamakta, Orta Asya'dan yapılan göçleri ve günümüzdeki mülteci durumunu anlatmaktadır. Ayrıca beyin göçü konusuna değinerek, eğitimli insanların göç etmesinin bir ülkenin mahvolmasına neden olabileceğini vurgulamaktadır.
Bu video, bir konuşmacının beyin göçü kavramını ve Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisini açıklayan eğitici bir içeriktir.. Video, beyin göçünün tanımıyla başlayıp Abraham Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisini detaylı şekilde anlatmaktadır. Konuşmacı, temel ihtiyaçlardan başlayarak güvenlik, çalışma, duygusal ihtiyaçlar, saygı ve kendini gerçekleştirme gibi hiyerarşinin tüm aşamalarını açıklar. Ardından beyin göçünün nedenleri üzerine odaklanarak, özellikle akademisyen ve sanatçıların yurt dışına göç etme nedenlerini, daha iyi çalışma koşulları ve sosyal yaşam imkanları arayışını ele alır. Video, dünyanın en zengin ortamında bile doğduğunuz yerin en güzel yer olduğunu vurgulayarak sona erer.
Bu video, "El-Arabiyatu Bey ile Yedek" serisinin üçüncü kitabının altıncı ünitesini içeren bir eğitim dersidir. Eğitmen, İslam ülkelerinden Batı ülkelerine göç eden bilim adamları konusunu anlatmaktadır.. Video, beyin göçünün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve İslam ülkelerinden (Mısır, Lübnan, Ürdün, Suriye, Irak, Cezayir) Batı ülkelerine (Amerika, İngiltere, Fransa) göç eden bilim adamlarının durumunu inceliyor. Eğitmen, göçün sebeplerini detaylı şekilde ele alıyor: düşük maaşlar, uygun makam bulamama, İslam ülkelerinin fakirliği, bilimsel laboratuvarların yokluğu, idari yönetimin kötülüğü ve siyasi-fikri özgürlüğün olmaması gibi faktörler açıklanıyor.. Videoda ayrıca göç edenlerin çoğunlukla tıp, mühendislik, fizik ve matematik gibi mesleklerde çalıştığı, ülkelerine geri dönme istekleri ve Batı ülkelerine katkı sağlama durumları hakkında istatistiksel bilgiler sunuluyor. Video, beyin göçünün durdurulması için İslam ülkelerinin bu sorunu çözebileceği görüşüyle sonlanıyor.
Göç, insanların geçici veya sürekli olarak yer değiştirmesidir. İç göç ülke içinde, dış göç ülke dışında gerçekleşir. Net göç, alınan ve verilen göç arasındaki farktır
Bu video, kendisini "yaşlı adam" olarak tanımlayan bir konuşmacının Türkiye'deki beyin göçü sorunu ve yükseköğretim sistemi hakkındaki eleştirel görüşlerini paylaştığı bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Türkiye'deki beyin göçünün ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu sorunun nedenlerini üç ana başlık altında inceliyor: tembel ve kolaycılık, vizyonsuzluk ve başarılı insanlara karşı anlamsız kin. Daha sonra konuşmacı, Türkiye'deki üniversitelerin ekonomik bağımsızlığa kavuşması gerektiğini vurgulayarak, üniversitelerin sadece diploma vermek için çalıştığını ve bilimsel üretim yapmadığını eleştiriyor.. Konuşmacı, beyin göçünü durdurmak için risk almayı öğrenmek, zihniyeti değiştirmek ve yetenekli insanlara doğru destek vermek gerektiğini belirtiyor. Ayrıca, bilim, sanat ve kültürün birlikte gelişmesinin yaratıcı beyinlerin ortaya çıkmasına katkı sağlayacağını ve bu sayede beyin göçünün tersine dönebileceğini savunuyor.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından beşeri sistemlerin alt başlığı olan göçler konusu anlatılmaktadır.. Video, göçlerin tanımı ve türleriyle başlayıp, doğal, sosyal, ekonomik ve siyasi nedenli göçleri açıklamaktadır. Ardından dünyada yaşanan büyük göçler (Türklerin Orta Asya'dan göçü, Kavimler göçü, Yeni Dünyaya göçler, Mübadele göçleri, Beyin göçleri, İşçi göçleri ve Doğal afetlerin neden olduğu göçler) detaylı olarak ele alınmaktadır. Son bölümde ise göç alan yerlerde yaşanan gelişmeler ve sorunlar incelenmektedir.
Beyin göçü, vasıflı insan gücünün gelişmiş ülkelere göç etmesidir. Göç için iki ülke arasında gelişmişlik farkı bulunmalıdır. 2000'de göçmenlerin %60'ı gelişmekte olan ülkelerden gitmiştir. OECD ülkelerinde beyin göçünün 2/3'ü Kuzey Amerika'ya yöneliktir
Göç, bireylerin bir yerleşim yerinden diğerine yaptığı biyo-psiko-sosyal değişimdir. İç göç ülke sınırları içinde, dış göç komşu ülkelere yapılan harekettir. Göç nedenleri itici (savaş, baskı) ve çekici (eğitim, özgürlük) olarak ikiye ayrılır
Göç, bireylerin veya toplumların yeni bir yere taşınmasıdır. Göç, siyasal, ekonomik ve toplumsal sebeplerle gerçekleşir. Göç eden bireyler yeni düzeni ve alışkanlıkları kabullenmek zorundadır
"Açık Ekran" programında Antalya Kültür Mahallesi'nde gerçekleştirilen bu video, çeşitli bölümlerde okuyan öğrencilerle yapılan röportajlardan oluşmaktadır. Harita Kadas, Hukuk, Turizm İşletme, Ziraat, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Alman Dili ve Edebiyatı, Jeoloji Mühendisliği, Konservatuvar, Bilgisayar Mühendisliği, Gerontoloji, Turizm Rehberliği ve İletişim gibi farklı bölümlerde okuyan öğrenciler yer almaktadır.. Video, öğrencilere "imkanları olsa yurt dışında çalışmak ve yaşamak isterler mi?" sorusu sorarak Türkiye'den yurt dışına göç düşüncelerini ele almaktadır. Katılımcılar genellikle ekonomik durum, eğitim imkanları, çalışma koşulları ve yaşam standartları nedeniyle yurt dışına gitmeyi tercih etme veya tercih etmeme nedenlerini aktarmaktadır.. Röportajlarda 2017 yılında Türkiye'den 120-200 bin kişinin beyin göçü yaptığı ve bu rakamın önceki yıla göre %60 arttığı bilgisi paylaşılırken, katılımcılar Türkiye'de kalmayı tercih etmeyi veya yurt dışında yaşamayı daha iyi bulmaları konusundaki görüşlerini de aktarmaktadırlar.
Bu video, birkaç kişinin beyin göçü kavramını tartıştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacılar arasında bir abla ve diğer katılımcılar bulunmaktadır.. Videoda beyin göçü kavramı farklı açılardan ele alınmaktadır. Katılımcılar beyin göçünün sadece fiziksel göç anlamına gelmediğini, insanların düşüncelerinin ve uygulamalarının farklılaşması olarak da yorumlanabileceğini tartışmaktadır. Ayrıca Türkiye'den göç etmek isteyen insanların nedenleri, hangi ülkelere gitmek istedikleri ve beyin göçünün psikolojik boyutları da konuşulmaktadır. Video, "beyin evden göçü" olarak da adlandırılan bir kavramla sonlanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının YKS sınavına girecek Z kuşağına yönelik eleştirel bir monologudur. Konuşmacı, kendisinin de eski bir öğretmen olduğunu belirterek konuşmasını yapmaktadır.. Video, YKS sınavına girecek 2.679.003 öğrencinin durumunu ele alarak başlıyor ve eğitim sisteminin sorunlarına odaklanıyor. Konuşmacı, mezunların işsizlik oranları, beyin göçü, KYK borçları ve gençlerin geleceklerinden endişe duyması gibi konuları tartışıyor. Ayrıca Prof. Dr. Uğur Şahin ve Dr. Özlem Türeci'nin aşı geliştirme başarısını örnek göstererek, gençlerin mesleklerinden bağımsız işlerde çalıştırılması gerektiğini vurguluyor. Video, Z kuşağının geleceği için daha fazla destek ve anlayış gerektiği mesajıyla sonlanıyor.
Bu video, bir eğitimci olan Gülce Hoca ile yapılan bir röportaj veya sohbet formatındadır. Konuşmacı, Türkiye'deki eğitim sistemi ve beyin göçü konularında görüşlerini paylaşıyor.. Video, Türkiye'de eğitim almanın avantajları ve yurt dışına gitmenin zorlukları üzerine bir tartışma ile başlıyor. Konuşmacı, Türkiye'de de iş sahalarının olduğunu, özellikle teknoloji sektöründe önemli start-up'ların olduğunu ve bu alanlarda yatırım alabildiğini vurguluyor. Ayrıca, Almanya, Kanada ve İngiltere gibi ülkelerin Türkiye'den entelektüel insan gücüne ihtiyaç duyduğunu, beyin göçünün "brain gain" olarak değerlendirilebileceğini ve Aziz Sancar gibi başarılı Türk bilim insanlarının Türkiye'ye döndüğünü örneklerle anlatıyor. Video, Türkiye'nin insan gücünün zenginliğini ve dijital dünyanın bu kaynakları nasıl kullanabileceğimizi vurgulayarak sona eriyor.
Bu video, İlave TV tarafından hazırlanan bir sokağında yapılan röportaj formatındadır. Videoda farklı vatandaşlara "beyin göçü nedir?" sorusu sorulmaktadır.. Videoda, vatandaşlar beyin göçü kavramını farklı şekillerde yorumlamaktadır. Bazıları beyin göçünün bir hastalık veya beynin bedenden ayrılması olduğunu düşünürken, bazıları doğru cevabı vermektedir: "beyin göçü, eğitimli, bilgili ve nitelikli insanların kendi ülkelerinde yeterli imkanlar bulamadıkları için başka ülkelere göç etmeleridir." Ayrıca, Elon Musk ve Ahmet Ziya Sancar gibi örnekler de videoda bahsedilmektedir.
Bu video, "Beyin Göçü" adlı bir programın bir bölümüdür. Programda, Oxford'da yaşayan ve çalışan akademisyenler ile bir röportaj yapılmaktadır. İlk konuşmacı, moleküler tıp alanında çalışan bir doktor öğretim görevlisi olan İlknur Hanım'dır. İkinci konuşmacı ise biyomedikal mühendislik alanında araştırma görevlisi olan ve eşinin Türkçe öğretmeni olduğu bir akademisyendir.. Programın amacı, beyin göçü yapan akademisyenleri geri dönmeye ikna etmektir. Röportajda akademisyenlerin Oxford'daki çalışmaları, laboratuvar çalışmaları ve Türkiye'den İngiltere'ye gelme nedenleri hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. İlk konuşmacı kronik inflamasyon hastalıkları için ilaç tasarımı yaparken, ikinci konuşmacı ise biyomedikal mühendislik alanında araştırma yapmaktadır.
Bu video, "Gaf Kalabalığı" adlı bir programın bir bölümüdür. Programda Ohio Üniversitesi'nden bir profesör ve sunucu Ahmet Abi yer almaktadır.. Programın ana konusu beyin göçüdür. Sunucu, izleyicilerden gelen beyin göçü sorusunu profesöre sormakta ve profesör bu konuyu komik bir dille ele almaktadır. Profesör, beyin göçünün aslında beyinlerin başka ülkelere taşınması anlamına geldiğini, kendisinin de beynini Albert Einstein'ın beyninin yanında 35 yıldır araştırıldığını iddia ederek konuyu ironize etmektedir. Program, beyin göçünün bilimsel bir konu olarak ele alınması yerine komik bir dille işlenmesiyle sona ermektedir.