Bu video, bir yetişkin ve Ali adlı bir çocuğun birlikte yaptığı bilimsel deneyi göstermektedir. Video, önce bir çocuğun fındık çalma sahnesiyle başlar, ardından yetişkin ve Ali'nin yağmur bulutu deneyine geçiş yapar.. Videoda, yağmur bulutu yapımı için gerekli malzemeler (su, tıraş köpüğü, gıda boyası) tanıtılmakta ve deney adım adım gösterilmektedir. Önce tıraş köpüğü ile bulut oluşturulur, ardından gıda boyası ile mavi yağmur damlaları eklenir ve kavanozun içine dökülür. Deney sonunda yağmurun nasıl yağdığı gösterilir ve Ali'ye gelecekte karla ilgili bir deney yapma önerisi yapılır.
Termokromik malzemeler sıcaklık değişimiyle renk değiştiren akıllı malzemelerdir. İki ana türü vardır: LCD ekranlardaki sıvı kristaller ve löko boyalar. Sıvı kristaller moleküller arası boşlukların genişlemesiyle renk değiştirir. Löko boyalar farklı kimyasal maddelerin karışımıyla üretilir
İki pil, 10 metre bakır tel ve 4 minik mıknatıs gerekir
BİLGİ BilimSantrali Kulübü 2019'dan beri ilkokul ve ortaokul öğrencilerine bilim atölyeleri düzenliyor. Türkiye genelinde 13 ilde 15'ten fazla okulda 600'e yakın çocuğa ulaşıldı
Bu video, Cem adlı bir sunucunun Kadim ve Joker adlı yardımcılarıyla birlikte sunduğu eğlenceli fizik deneylerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda çeşitli fizik deneyleri adım adım gösterilmektedir. İlk bölümde maya, deterjan ve oksijenli su ile köpük deneyi, statik elektrikle kibriti döndürme, kadehle bardakları kaldırma, buzun erimesi, limondan elektrik üretme, suyun ışığı kırması, nefes kullanmadan balon şişirme ve uzaktan mum yakma gibi deneyler anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise evde lav lambası yapımı ve soyulmamış-soyulmuş portakalların suda batıp batmadığı deneyi gösterilmektedir.. Her deney için gerekli malzemeler detaylı olarak anlatılmakta ve deneylerin nasıl yapılacağı gösterilmektedir. Özellikle lav lambası yapımı için su, yağ, gıda boyası ve Alka Seltzer tabletleri kullanılmaktadır.
Experiments cover physics, chemistry, biology and other subjects. Activities suitable for all ages from young to old. Each experiment includes step-by-step instructions and safety guidelines
Bu video, bir grup arkadaşın hava boşluğuna ısıtılarak tıpa çıkarma deneyini gerçekleştirdiği bir içerik. Arkadaşlar çay içerek ve şarap içerek deney yapıyorlar.. Videoda, internette gördükleri bir yöntemi test ediyorlar. Hava boşluğuna ısıtılarak tıpa çıkarma tekniğini uyguluyorlar ve bu yöntemin çalıştığını gösteriyorlar. Deney sırasında çift taraflı ısıtma yöntemi, uzun çakmak kullanımı gibi ipuçları paylaşılıyor. Sonuç olarak, deneyin başarılı olduğunu göstererek videoyu sonlandırıyorlar.
Bu video, Cem adlı bir kişinin sunduğu eğlenceli bir deney videosu. Cem, "Oha Diyorum" kanalından bir içerik üreticisi olarak kendini tanıtmaktadır.. Videoda, dört bardak su kullanılarak sıcak ve soğuk suyun birbirine karışması deneyi yapılmaktadır. Cem önce sıcak suları kırmızı, soğuk suları mavi renkte boyayarak ayırt eder, ardından sıcak suyu soğuk suyun üzerine ve tam tersini deneyerek sonuçları gösterir. Deney sonucunda, sıcak suyun yukarı çıkmak istemesi nedeniyle soğuk suyla karışırken, soğuk suyun yukarı çıkması durumunda sıcak suyla karışmadığı gözlemlenir. Cem, deneyi "oha" puanlama sisteminde az puan verdiğini belirtir.
Bu video, "Eğlenceli Bilim" serisinin 16. bölümü olup, bir eğitmen tarafından sunulan bilimsel deneyleri içermektedir.. Videoda iki farklı deney yapılmaktadır. İlk deneyde deliksiz bir bardakta kağıt suya daldırılıp çıkarıldığında ıslanmaması gösterilmekte ve bu durumun havanın var olduğunu ve yer kapladığını kanıtladığı açıklanmaktadır. İkinci deneyde ise pipet kullanarak kağıt parçalarını yapıştırıcı kullanmadan birbirine yapıştırma yöntemi gösterilmektedir. Her iki deney de günlük hayattan basit malzemelerle gerçekleştirilmekte ve yüzey gerilimi kavramını açıklamaktadır.. Videoda ayrıca daha önceki canlı yayınlarda bozuk para ve su arasındaki yüzey gerilimi deneyi de hatırlatılmaktadır.
Sirke, su, deterjan ve karbonat karışımıyla karbondioksit patlaması oluşturulur
Bu video, Aslı'nın deney odasında gerçekleştirdiği bir bilimsel deneyi göstermektedir. Videoda Aslı ve Mehmet adlı iki kişi yer almaktadır.. Videoda "patlamayan sabun baloncuğu yapılabilir mi?" sorusu ele alınmaktadır. Aslı, sabun baloncuklarının yapısını inceleyerek, gliserin kullanarak baloncukları güçlendirmeyi denemektedir. Deney için su, sıvı sabun, pipet ve gliserin kullanılmaktadır. Gliserin, suyun buharlaşmasını geciktirerek baloncukların daha dayanıklı olmasını sağladığı açıklanmaktadır.
Bu video, Cem adlı bir kişinin "Oha Diyorum" kanalında gerçekleştirdiği bir deney videosu.. Videoda, tuz ve karabiber karışımını birbirinden ayırmak için statik elektrik kullanılarak bir balon yöntemi gösteriliyor. Cem önce tuz ve karabiber karışımını hazırlıyor, ardından balonu yün kumaş veya saçla elektriklendiriyor ve bu elektriklendirilmiş balonu karışımın üzerine yaklaştırarak karabiberleri tuzun içinden ayırıyor. Deney sonunda Cem, bu deneyi "orta oha" olarak değerlendiriyor.
Bu video, "Pratik Bilim Köşesi" adlı bir programda Efe'nin sunduğu bir bilimsel deneyi göstermektedir. Videoda Efe ve Özdeyiş adında bir çocuk yer almaktadır.. Videoda, TV'de gördüğü bir deneyi tekrarlamak isteyen Efe, balon, tahta çubuk ve sıvı sabun kullanarak patlamadan balonu delme deneyini gerçekleştiriyor. Önce balonu şişiriyor, ardından tahta çubuğa sabun sürerek balonun içinden geçiriyor. Deney sırasında Özdeyiş'in korktuğu ve Efe'nin deneyi başarıyla tamamladığı gösteriliyor.
Heat ½ cup water until it bubbles, then add 1/4-1/2 cup salt. Stir until salt grains don't dissolve, creating supersaturated solution. Pour solution into clean container and hang pencil-string mixture. Place in cool, shaded place for single crystals, sun for clumps. Table salt takes 1-2 days, Epsom salt grows faster
Bu video, bir anne ve iki çocuk (Fatih Selim ve Yusuf) tarafından yapılan bilimsel bir deneyi göstermektedir. Çocuklar gözlük takarak deneyi gerçekleştirmektedir.. Videoda "dans eden mısırlar" deneyi adım adım gösterilmektedir. Önce suya beyaz karbonat eklenir, ardından mısırlar eklenir ve karıştırılır. Son olarak sirke eklenerek mısırlar dans etmeye başlar. Deney sırasında mısırların nasıl yukarı yukarı hareket ettiği ve sirke miktarının deneyin sonucuna etkisi gösterilir.
Bu video, bir deney gösterimi olup, sunucu ve Miray abla adlı bir kişi tarafından gerçekleştirilmektedir.. Videoda "Walking" adlı bir deney yapılmaktadır. Deney için boya, deterjan ve karbonat gibi malzemeler kullanılmaktadır. Deneyde bir bardak doldurulup, karbonat eklenerek volkanik patlama benzeri bir etki elde edilmektedir. Deney sırasında malzemelerin nasıl karıştırıldığı ve sonuçların nasıl gözlemlendiği adım adım gösterilmektedir.
Bu video, "İpucu" kanalında yayınlanan bir deney videosu olup, sunucu patlamayan balon yapımını göstermektedir.. Videoda mum, iki balon ve çakmak kullanılarak patlamayan balon yapımı anlatılmaktadır. Sunucu önce mumları yakıp balonları yakarak hangisinin patlayacağını göstermekte, ardından patlamayan balonun nedenini açıklamaktadır. Patlamayan balonun nedeni, içine su koyulmasıdır. Video, deneyin tekrarlanmasıyla sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen ve İpek adlı bir çocuğun katıldığı eğlenceli bilimsel deneyleri gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda ayrıca Efe ve Hor adlı çocuklar da yer almaktadır.. Video iki farklı deneyi göstermektedir. İlk deneyde su dolu kilitli poşete kalem batırma deneyi yapılmakta, bu deneyde su dolu poşete gıda boyası eklenerek kalemlerin batırılması ve kalemlerin çıkarıldığında suyun fışkırması gösterilmektedir. İkinci deneyde ise soda ve mısır kullanılarak "dans eden mısırlar" deneyi gerçekleştirilmektedir. Her iki deney de çocuklar için eğlenceli ve ilginç bilimsel fenomenleri göstermektedir.
Bu video, bir anne ve oğlu Yusuf'un birlikte yaptığı bilimsel bir deneyi göstermektedir. Anne, Yusuf'a "dans eden mısırlar" deneyini adım adım göstermektedir.. Videoda, soda ve mısır kullanılarak yapılan eğlenceli bir deney anlatılmaktadır. Önce mısırlar soda içine dökülüp patlatılır, ardından mısırlar suyun içinde dans etmeye başlar. Deney sırasında mısırların baloncuklarla kaplandığı ve suyun içine tekrar koyulduğunda dans etmeye devam ettiği gösterilir. Ayrıca maden suyu ve tereyağı gibi farklı sıvıların mısırları dans ettirmediği de test edilir.