Demir ve Pamukun Ağırlık Farkı
1 kilo demir ve pamuk aynı kütleye sahiptir. Aynı kütledeki cisimler farklı noktalarda farklı ağırlıklar alabilir. Kütle ve ağırlık farklı kavramlardır
- evrimagaci.org
1 kilo demir ve pamuk aynı kütleye sahiptir. Aynı kütledeki cisimler farklı noktalarda farklı ağırlıklar alabilir. Kütle ve ağırlık farklı kavramlardır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı deneylerle gemilerin neden batmadığını açıklamaktadır.. Videoda iki farklı deney sunulmaktadır. İlk deneyde soyulmuş ve soyulmamış portakal ile içi dolu şişe kullanılarak, hava kabarcığından kaynaklanan yoğunluk farkının gemilerin batmamasındaki rolü gösterilmektedir. İkinci deneyde ise nar ekşisi, su ve zeytinyağı ile farklı maddelerin yoğunluklarını karşılaştıran bir deney yapılmaktadır. Bu deneyler sayesinde, gemilerin batmamasının yoğunluk azaltılmasıyla nasıl sağlanabildiği anlatılmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 6. sınıf fen bilimleri dersinde yoğunluk konusunu ve su-buz özelliklerini anlattığı eğitim içeriğidir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde 6. sınıf fen bilimleri kitabının 123-128 sayfalarındaki yoğunluk konusunun etkinlikleri ve cevapları çözülmekte, yoğunluk formülü (yoğunluk = kütle / hacim) açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise suyun sıvı halden katı hale geçişinde hacminin arttığı ve bu durumun neden olduğu, buzun yoğunluğunun suyun yoğunluğundan düşük olduğu ve bu nedenle suyun üzerine çıktığı anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca cisimlerin suya göre yoğunluklarına göre yüzmesi veya batması, zeytinyağı gibi sıvıların suyun üzerine çıkması gibi konular örneklerle açıklanmakta ve iki beherglas kullanarak suyun donma sırasında hacminin arttığı deney gösterilmektedir. Video, "Neler Öğrendik" adlı bir etkinlikle devam edeceğini belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere fizik dersinde sıvı basıncı konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, önceki derste katı basıncı konusunu bitirdiğini belirterek, bu derste sıvı basıncı konusunu ele alıyor.. Video, sıvı basıncını etkileyen faktörleri (derinlik ve yoğunluk) detaylı şekilde açıklıyor ve sıvı basıncının formülünü (basınç = derinlik × yoğunluk) paylaşıyor. Ardından Pascal prensibini anlatıyor ve günlük hayattaki uygulamalarını açıklıyor. İkinci bölümde ise Beş Yıldız Yayınları soru bankasından LGS tarzı sorular çözülerek konu pekiştiriliyor.. Videoda ayrıca kabın ters çevrilmesi durumunda sıvı basıncının nasıl değiştiği, kabın zemine uyguladığı kuvvetin değişmediği gibi konular örneklerle anlatılıyor. Sıvı basıncının kabın şekline veya sıvının miktarına bağlı olmadığı vurgulanıyor.
Mass measures the amount of matter in an object. Density indicates how tightly matter is packed together. Volume is the space occupied by an object
Bu video, Tonguç Dershane tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Videoda bir öğretmen ve Tonguç Eren (Tonguç Bey) adlı yardımcı eğitmen yer almaktadır.. Video, 6. sınıf Fen Bilimleri dersinin 2. dönem 1. yazılı sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmıştır. İçerik madde ve ısı (yoğunluk, ısı iletkenliği, yalıtkanlık, ısı yalıtımı, yakıtlar, enerji kaynakları) ile ses ve özellikleri (sesin yayılması, yansıması, enerjisi, yalıtımı) konularını kapsamaktadır. Video, konu özeti ile başlayıp, örnek soru çözümleriyle devam etmekte ve MEB konu-soru dağılım tablosuna göre hazırlanmıştır.. Videoda yoğunluk hesaplamaları, ısı iletkenliği ve yalıtım malzemeleri, fosil yakıtların çevre üzerindeki etkileri, sera gazları, sesin yayılma özellikleri ve ses yalıtımı gibi konular örnek sorular üzerinden anlatılmaktadır. Ayrıca, kütle-hacim grafiği üzerinden yoğunluk hesaplamaları ve günlük hayattan örneklerle konular pekiştirilmektedir.
1 kilogram equals 1,000 milliliters. Conversion requires knowledge of substance's density. Formula: milliliters = kilograms × 1,000 / density
Bu video, bir anne ve oğlu Berat'ın birlikte yaptığı bilimsel bir deneyi göstermektedir. Anne, Berat'a adım adım deneyi nasıl yapacağını anlatmaktadır.. Videoda "karışmayan çay" deneyi yapılmaktadır. Önce toz şeker suya karıştırılarak şekerli su hazırlanır, ardından çay dökülür. Deney sonucunda çay ve şekerli su karışmaz, çay yukarıda, şekerli su aşağıda kalır. Deney, suyun ve çayın farklı yoğunlukları nedeniyle karışmadığını göstermektedir.
1 liter equals 1,000,000 milligrams. Conversion requires substance's density information. Formula: milligrams = liters × 1,000,000 × density
Bu video, bir eğitim içeriği olup, sunucu yoğunluk kavramını göstermek için basit bir deney gerçekleştiriyor.. Videoda sıvıların yoğunluklarını keşfetmek için su ve sıvı yağ kullanılarak bir deney yapılıyor. Önce boş bir bardağa su dolduruluyor, üzerine sıvı yağ ekleniyor ve bir dakika bekletiliyor. Ardından su renkli hale getiriliyor ve renkli su damlaları bardağa bırakılıyor. Deney sonucunda su damlalarının yağın içine karışmadığı ve birbirinden ayrı durduğu gözlemleniyor. Bu durumun sebebi yoğunluklarının farklı olması olarak açıklanıyor.
Kimya, madde ve değişimlerini inceleyen bilim dalıdır. Madde, kütlesi olan ve hacim kaplayan her şeydir. Maddenin yapıtaşı atomlardır ve yaklaşık 106 element içerir
Gazlar maddenin en düzensiz halidir ve hızla hareket eder. Gaz tanecikleri arasında büyük boşluklar bulunur ve sıkıştırılabilir. Gazların basıncı, taneciklerin birim alana uyguladığı kuvvettir
Bu video, mobilya seçiminde MDF ve sunta malzemeleri arasındaki farkları anlatan bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, kendi deneyimlerinden de bahsederek konuyu açıklamaktadır.. Video, MDF ve sunta malzemelerinin kullanım alanlarını ve aralarındaki beş temel farkı (yoğunluk, ağırlık, nem dayanımı, dayanıklılık ve yüzey özellikleri) detaylı şekilde ele almaktadır. Her iki malzemenin avantaj ve dezavantajları karşılaştırılarak, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre doğru malzemeyi seçmelerine yardımcı olunmaktadır. Ayrıca, mobilya seçerken malzemenin fiziksel özelliklerini ve bakımının nasıl yapılacağını bilmek de önemli olduğu vurgulanmaktadır.
Bu video, bilimsel bir anlatım formatında gemilerin nasıl batmadan yüzebildiğini açıklamaktadır.. Video, suyun kaldırma kuvveti ve yoğunluğu kavramlarını kullanarak gemilerin batmadan yüzebilme mekanizmasını açıklamaktadır. Gemilerin iç kısımlarında büyük boşluklar bırakılarak havanın yoğunluğu düşürülerek toplam yoğunluklarının suyun yoğunluğundan az tutulması anlatılmaktadır. Ayrıca, gemilerin aşırı yüklenmesi veya su alması durumunda batma durumları da açıklanmaktadır.