Bu video, İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi'nin tanıtımını yapan bir reklam filmidir.. Video, fakültenin iki bölümünü (Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği ile Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği) tanıtarak başlıyor. Gemi mühendislerinin sivil ve askeri deniz araçlarının tasarımını, üretimini ve planlamasını yaptıkları, gemi ve deniz teknolojisi mühendislerinin ise gemilerin görevlerini yerine getirebilmesi için hesaplamaları yaptıkları açıklanıyor. Mezunların limanlar, tersaneler ve denizcilik, ulaştırma ve haberleşme bakanlığı'nda çalışabileceği belirtiliyor.
Ayna, elektrik akımlarını ses dalgalarına çeviren ve geri alan cihazdır. Ses dalgaları su içinde basınç dalgaları olarak ilerler. Aynalar zamanın %1'ini iletip %99'unu yankıları dinleyerek geçirir. Balıkları hava keselerindeki yoğunluk farkından algılar
Bu video, otomotiv endüstrisindeki elektrikli ve hibrit uygulamaların teknelere nasıl uygulandığını ele alan bir röportaj programıdır. Programda, hibrit ve elektrikli tekneler geliştiren bir grubun AR-GE sorumlusu Cüneyt Tezer ile 12 yıldır bu alanda çalışan Osman Yazıcı Bey ile görüşmeler yapılmaktadır.. Program, elektrikli ve hibrit teknelerin denizdeki avantajlarını detaylı şekilde incelemektedir. Venedik için geliştirilen 10 metre boyundaki hibrit tekne ve Almanya'ya gönderilecek 13 metre boyundaki seri hibrit katamaran teknesi tanıtılırken, bu sistemlerin ekonomi, konfor ve çevre açısından sunduğu avantajlar açıklanmaktadır.. Röportajda ayrıca akıllı piller, jeneratörler, güneş panelleri ve hidrojen gibi teknolojilerin elektrik drive'a hizmet ettiği anlatılmakta ve Türkiye'nin tamirhane olarak potansiyeli vurgulanmaktadır. Program, Marmara Denizi'nden yayınlanan bir denizdeki test sürüşü ile sona ermektedir.
Bu video, deniz altı teknolojileri hakkında bilgilendirici bir içeriktir. Video, önce bir denizaltı kazası hikayesiyle başlayıp, ardından insansız sualtı araçları (İDA) konusuna geçiş yapmaktadır.. Video, öncelikle bir denizaltı kazası örneğiyle başlayıp, ardından uzaktan kumandalı sualtı araçlarının (İDA) tanımı ve özellikleri hakkında bilgi vermektedir. Daha sonra Türkiye'nin yerli ve milli insansız sualtı robotu olan Armelsan Kaşif'in teknik özellikleri, kullanım alanları ve önemi detaylı olarak anlatılmaktadır. Kaşif'in Karadeniz'de bulunan doğalgaz rezervi keşfinde Fatih sondaj gemisinde kullanıldığı ve dünyanın en güçlü hibrit uzaktan kumandalı sualtı aracı olduğu belirtilmektedir.
MTU, 20 kW'dan 9100 kW'a kadar dizel motor ve 31.2 MW'a kadar türbin üretiyor. Yeni seri 1920 kW ile 4300 kW arasında güç sunuyor. Silindir başına yüzde 26 daha fazla güç ve yüzde 10 yakıt tasarrufu sağlıyor
Founded in 1939 by Carl Kiekhaefer in Wisconsin. Started as dairy magnet separator manufacturer. Developed world's largest chainsaw during WWII. Named after Roman god Mercury
Cupronickel is an alloy of copper with nickel containing 60-90% copper. Despite high copper content, it appears silver in color. Contains small amounts of iron and manganese for strength
Bu video, Türkiye'nin savunma sanayi gelişimini anlatan bir tanıtım filmidir. Konuşmacı, Türkiye'nin binlerce yıllık geleneğine ve değerlerine dayanarak savunma sanayisindeki başarılarını anlatmaktadır.. Video, Türkiye'nin savunma sanayisindeki gelişimini üç ana bölüme ayırarak ele almaktadır: hava, kara ve deniz platformları. Hava alanında Atak, Hürkuş, Hürjet, Anka ve Bayraktar gibi yerli hava araçları; kara alanında Altay tankı ve insansız kara araçları; deniz alanında ise milli gemi projeleri ve denizaltı teknolojileri anlatılmaktadır. Ayrıca silah sistemlerinde yerlilik oranını artıran projeler ve savunma sistemleri de videoda vurgulanmaktadır.
DP automatically maintains vessel position using propellers and thrusters. System combines position sensors, wind, motion sensors and gyrocompasses. More than 1800 DP ships currently exist worldwide
Fish scales are protective plates growing from skin, derived from Old French "escale". Scales vary in size, shape, and structure, from rigid armor to microscopic. Scales originate from jawless ostracoderms, ancestors of all jawed fishes
Bu videoda Kore Çevik, İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği ikinci sınıf öğrencisi olarak kendi bölümünü tanıtmaktadır.. Video, gemi ve deniz teknolojisi mühendisliği bölümünün içeriğini ve avantajlarını anlatmaktadır. Bölümün gemi inşaatı, sondaj gemileri, açık deniz platformları, deniz araçlarının tasarımı, deniz kirliliği ve oşinografi gibi farklı mühendislik disiplinlerini bir arada barındırdığı belirtilmektedir. Ayrıca İTÜ'nün bu bölümün tek bulunduğu üniversitenin olması ve öğrencilere sunduğu laboratuvar, kütüphane gibi imkanlar da vurgulanmaktadır.
Bu video, Türkiye Petrolleri Offshore Teknoloji Merkezi (TP-OTSİ) tarafından düzenlenen bir sunum serisidir. Sunumlarda Çimento Servisi Baş Mühendisi Fikri Serkan Dinçkan, MPD Mühendisi Onurcan Boyacı, Emre Görkem Çelik, Gökten Çınar ve diğer uzmanlar yer almaktadır.. Video, Türkiye Petrolleri'nin derin deniz sondaj servisleri, teknolojik çalışmalar ve operasyonel stratejilerini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte çimento servisi, MPD (Managed Pressure Drilling) sistemi, kalite yönetim standartları, sondaj operasyonları, Kanuni sondaj gemisi operasyonları ve tedarikçi politikaları gibi konular detaylı olarak sunulmaktadır.. Sunumlar, Türkiye Petrolleri'nin sahip olduğu sondaj gemileri (Fatih, Yavuz, Kanuni ve yeni katılan dördüncü gemi) hakkında bilgiler içermekte, Kanuni gemisinin özellikleri ve operasyonları hakkında detaylı açıklamalar yapılmaktadır. Ayrıca, TPOTSİ'nin tercih edilen bir platform işletmecisi olma hedefi, pazar beklentilerini karşılama, güçlü yerel bağlar kurma ve Türkiye merkezli operasyonlar yönetme stratejileri anlatılmaktadır. Video, Kanuni Sondaj Platform Yönetimi'nin tedarikçi politikaları ve onaylı tedarikçi olma koşulları hakkında da bilgiler içermektedir.
Bu video, Aselsan'ın deniz alanında geliştirdiği Deniz Gözü Ahtapot elektro-optik sistemini tanıtan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, Deniz Gözü Ahtapot'un tarihçesini, teknik özelliklerini ve kullanım alanlarını anlatmaktadır. Sistem, 2015 yılında geliştirilen ve 2018'de F-513 TCG Burgazada korvetiyle kullanıma giren ilk safkan yüksek performanslı deniz elektro-optik derektör sistemidir. Sistem, termal kamera, lazer mesafe bulucu, renkli TV kamera ve spider kamera gibi bileşenlerden oluşmakta ve gece-gündüz keşif, gözetleme ve hedef konumlama görevlerini yerine getirmektedir. Ayrıca, Deniz Gözü Ahtapot S versiyonu da sisli havalarda net görüntü alımına imkan sağlayan kısa dalga kızılötesi teknolojiye sahiptir.
Bu video, teknelerde kullanılan imper hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, imperin ne olduğunu, işlevini ve önemi hakkında bilgi vermektedir. Imper, motoru soğutmak için deniz suyunu çeken kauçuk bir malzemedir ve susuz ortamda çalıştırıldığında hasar görebilir. Makine çalıştırıldığında su filtresinden sonra bakılacak ilk yer impardır. Düzenli aralıklarla imperin değişimi yapılması ve teknede en az bir adet yedek imper bulundurulması önerilmektedir.
Bu video, Doğan Mertdemir adlı tarih akademisyeninin İslam denizcilik tarihi ve özellikle Selahattin Eyyubi dönemindeki deniz gücü hakkında yaptığı bir sunum veya ders anlatımıdır.. Video, İslam denizciliğinin tarihsel gelişimini kronolojik olarak ele almaktadır. Hz. Ömer döneminde denizcilikin savunma gücü olarak gelişmesinden başlayarak, Emevi, Abbasi, Endülüs Müslümanları, Fatimiler ve Eyyubiler dönemlerindeki denizcilik gelişmeleri anlatılmaktadır. Ayrıca Selahattin Eyyubi'nin deniz gücü, deniz teknolojileri ve efsaneleşmesi detaylı olarak incelenmektedir.. Videoda İslam denizciliğinin deniz teknolojisindeki yenilikleri (civadda yelken sistemi, dümen teknolojisi, şini ve harraka gemileri, püskürtülen sıvı ateş teknolojisi), gemilerin bakım süreçleri ve kalafatlama teknikleri gibi konular ele alınmaktadır. Son bölümde ise konuşmacı, Türkiye'de ortaçağ akademik dergisi projesi olan Messos dergisinin editörlüğünü ve gelecek projelerini paylaşıyor.
Bu video, Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü Gemi İnşaatı Programında çalışan Mesut Taner tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, hesaplamalı akışkanlar dinamiği ile otonom sualtı aracı form optimizasyonu konusunu ele almaktadır. İlk bölümde insansız deniz araçlarının sınıflandırılması, avantajları ve dezavantajları anlatılmakta, ardından form optimizasyonu ile direncini düşürerek batarya süresini verimli kullanma yöntemi açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise ANSYS ve Fluent yazılımları kullanılarak torpido şeklinde bir insansız deniz aracı geometrisi oluşturma, meshleme, sınır koşulları belirleme ve akışkanlar dinamiği analizi adımları adım adım gösterilmektedir.. Eğitim, akış modeli seçimi (K-omega SSD), materyal ayarları, başlangıç değerleri oluşturma ve hesaplama başlatma aşamalarını kapsamakta, özellikle viskoz akış analizi için gerekli parametreler ve iterasyon sayısı belirleme konularını detaylı olarak anlatmaktadır. Video, hesaplamalı akışkanlar dinamiği yazılımlarının zaman tasarrufu sağladığı ve farklı EUV modelleri için optimizasyon yapabildiğimizi vurgulayarak sonlanmaktadır.
Bu video, bir kişinin deniz üzerinde bulunan güneş enerjisi sistemini tanıttığı bir gezi vlogu formatındadır. Videoda konuşmacı ve bir görevli yer almaktadır.. Video, güneş enerjisi sisteminin çalışma prensibini anlatmaktadır. Sistem, güneş enerjisi aküleri, inverter ve şarj aleti gibi bileşenlerden oluşmaktadır. Her iki pilin yaklaşık bir saatlik çekim süresi vardır ve güneş enerjisi ile çalışan bu sistem, herhangi bir yakıt harcamadan çalışmaktadır. Ayrıca, deniz üzerindeki konumun rüzgar yönüne göre değiştiği ve konuşmacının çekim yapmak için yelken terslediği belirtilmektedir.
Bu video, yerli mühendislerin tasarladığı bir marin motorunun tanıtımını yapan bir ürün inceleme içeriğidir.. Videoda 105 beygir gücündeki, dört silindirli ve Tümosan'ın Konya'daki fabrikasında üretilen yerli marin motoru inceleniyor. Motorun en önemli özelliği haklarının tamamen Türkiye'ye ve Tümosan'a ait olması, bu sayede yurt dışında bir parçaya ihtiyaç duymadığı için ambargoya uğraması söz konusu değil. Ayrıca, ortalama 12 metrelik bir teknede rahatlıkla kullanılabildiği belirtiliyor.
Bu videoda İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği son sınıf öğrencisi Burak, kendi bölümünü ve kariyer imkanlarını anlatıyor.. Video, gemi ve deniz teknolojisi mühendisliğinin ne olduğunu, gemi inşaatı ve gemi makineleri mühendisliği ile arasındaki benzerlikler ve farklılıkları açıklıyor. Burak, mezunların çalışabileceği alanları (tersaneler, dizayn ofisleri, klas kuruluşları, açık deniz yapıları, kamu kuruluşları) detaylı şekilde anlatıyor. Ayrıca, üniversite yıllarında kendini nasıl geliştirebileceğinizi, sosyal aktivitelere katılmanın önemi ve maaş beklentileri hakkında bilgiler veriyor. Video, İstanbul Teknik Üniversitesi'nin denizcilik alanındaki konumu ve akredite durumu hakkında bilgilerle sonlanıyor.