Bu video, Yat Kaptanı Kerem Can Gökbudak tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Kerem, teknesinin güneşlenme minderlerinin alt kısmındaki eskimiş cırt mekanizmasını tamir etme sürecini göstermektedir.. Videoda, eskimiş cırt mekanizmasının ısı tabancası ile kazılması, zımpara ile temizlenmesi ve son olarak pasta cila ile parlatılması aşamaları detaylı olarak anlatılmaktadır. Tamir süreci dört aşamalı olarak sunulmuştur: ısı tabancası ile kazıma, zımpara ile temizleme (400, 800, 1500 ve 2000 numara zımparalar kullanılarak), yıkama ve son olarak pasta cila ile parlatma. Sonuç olarak, yüzey araba kaportası gibi pürüzsüz bir hale getirilmiştir.
Bu video, bir denizci tarafından sunulan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, teknesini yaz öncesi suya indirmek için hazırlıklara başladığını ve bu süreçte denizcilikte kullanılan önemli düğümleri ve bağları paylaşacağını belirtiyor.. Videoda denizcilikte günlük hayatta en çok kullanılan düğümler ve bağlar adım adım gösterilmektedir. Camadan bağı, kazık bağı, izbarço bağı, anele bağ ve sıkıştırılarak sert bir bağ oluşturma tekniği gibi çeşitli düğümlerin nasıl atılacağı, nerede kullanılabileceği ve püf noktaları detaylı olarak anlatılmaktadır.. Konuşmacı, düğümlerin tonoz halatı bağlama, karabinaya takma gibi denizcilikte kullanılabileceği açıklamaktadır. Özellikle izbarço bağı, denizcilikte en önemli bağlardan biri olarak vurgulanmaktadır. Video, izleyicilerden daha iyi öneriler için yorumlarda paylaşmalarını isteyerek ve iyi bir sezon dilekleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir teknenin bakım ve boyama sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda Emre usta ve diğer tekneci personel yer almaktadır.. Video, teknenin karina kısmının zımpara yapılması, astar uygulanması ve zehirli boya vurulması sürecini detaylı olarak göstermektedir. Ayrıca pervane tutyalarının değiştirilmesi, dümenlerin parlatılması, bordolardaki ışıklı yazıların temizlenmesi ve pasta cila uygulanması gibi işlemler de gösterilmektedir. Video sonunda teknenin tüm bölümleri (karina, pervane, dümen, hareketalar, tutyalar, zincirler) hakkında kapsamlı bir değerlendirme yapılmaktadır.
Tekne boyama, deniz hasarlarına karşı koruyucu bir bakım işlemidir. Boyama işlemi deniz canlıları ve yosun oluşumunu engeller. Beyazdan mora kadar geniş renk yelpazesi mevcuttur
Tekne ve kayıklarda sabit durmayı sağlayan kritik bir parçadır. Çapanın boyutu ve ağırlığı sabitlik için en önemli kriterlerdir. Fırtınalı havalarda hafif çapalar tekneyi sürükleyebilir. Orta boy teknelerde dipten 3 kulaç sonra düğüm atılmalıdır
Tekne boya bakımı teknenin tipine ve kullanım koşullarına göre değişir. Motoryatlar için aşınmaya dayanıklı polish boyalar tercih edilmeli. Fiber teknelerde ozmoz koruyucu astar kullanımı önerilir. Yelkenliler için daha yumuşak polish boyalar uygun
Bu eğitim videosunda, emekli olarak İzmir'de yaşayan ve kendi teknesini tamamen kendisi tamir etmiş deneyimli tekne sahibi Hasan Ateş (sağ olsun) ile bir kaptan, teknelerin yapım ve bakımı konusunda bilgiler paylaşıyor.. Video, epoksi ve polyester reçineleri arasındaki farkları, özellikleri ve kullanım alanlarını detaylı şekilde anlatıyor. İlk bölümde tekne yapımının kısa tarihi ve cam elyafı gibi donatı malzemeleri tanıtılıyor, ardından reçinelerin karıştırılması, kürlenme süreci ve kullanım teknikleri açıklanıyor. Son bölümde ise jel kod (doymamış polyester veya epoksi) malzemesinin özellikleri, vakum infüzyon gibi modern imalat teknikleri ve ozmoz (tekne kanseri) sorunu ele alınıyor.. Video ayrıca reçinelerin karıştırılma oranları, plastiklerle ilişkisi, hızlı çalışma için özel pompalar, pota ömrü, dokunma zamanı ve güvenlik önlemleri hakkında pratik bilgiler sunuyor. Teknelerin bakımı ve tamiri konusunda deneyimli kişiler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Pitch, kanatlardaki eğimin bir turda vidalanma boyudur. Pervane seçiminde çap ve pitch birlikte önemlidir. Bronz pervane pitch'i %15'e kadar artırılabilir veya azaltılabilir
Jelkot taş motoru ve zımpara ile temizlenir. Yüzey tatlı basınçlı suyla durulanır. Koruyucu ekipman kullanımı zorunludur
Ağaç omurga teknenin iskeletini oluşturur ve baştan kıça uzanır. Baş bodoslama teknenin başını, kıç bodoslama kıç kısmını oluşturur. Güverte baştan kıça uzanan platform, karina su kesiminin altındaki kısımdır. Dümen palası teknenin yönünü kontrol eder
Bu video, bir teknenin bakımı ve kontrolü hakkında bilgi veren bir içeriktir. Videoda bir kişi teknenin durumunu inceliyor ve bir arkadaşıyla iletişim halinde.. Video, teknenin altındaki jel kotun kontrolü ve ozmoz (su sızıntısı) tespiti üzerine odaklanıyor. Konuşmacı, teknenin etrafındaki blisterleri ve akan bakan yerleri kontrol ediyor, jel kotun ortaya çıktığı yerleri inceliyor ve makine ile ozmoz kontrolü yapmayı planlıyor. Ayrıca, teknenin bir gün sonra kontrol edildiğini ve şimdilik herhangi bir sorun olmadığını belirtiyor.
Bu video, bir tekne üreticisi tarafından hazırlanmış bilgilendirici bir içeriktir. Konuşmacı, X-Parti marka teknesini 15 Nisan'da satışa sunacağını ve İzmir'de fabrikasını kurduğunu belirtiyor.. Video, şişme bot seçiminde dikkat edilmesi gereken noktaları detaylı şekilde ele alıyor. Alüminyum tabanlı, şişme tabanlı ve fiber tabanlı şişme botların avantaj ve dezavantajları, kullanım amaçlarına göre hangisinin tercih edilmesi gerektiği, vergi ve amatör denizci belgesi konuları açıklanıyor. Ayrıca, şişme botların tekne bağlama, vergi ve bakım konularındaki avantajları da vurgulanıyor.
Bu video, "Tekne Öğretmenim" kanalından bir eğitim içeriğidir. Sunucu, güneş enerjisi ısıtıcı sistemlerinde sık karşılaşılan şamandıra sorunlarını ve bunların ekonomik çözümünü göstermektedir.. Videoda, şamandıranın kireç tutması veya çürümesi nedeniyle su tahliye borusundan sürekli su akma sorununun çözümü adım adım anlatılmaktadır. Sunucu önce şamandıranın çalışma prensibini açıklar, ardından şamandırayı söker, porçöz ile kirecini çözer ve sağlamlık kontrolü yapar. Son olarak, tamir edilen şamandırayı ısıtıcıya monte eder ve sistemin düzgün çalıştığını gösterir. Video, tesisatçı çağırmak yerine bu sorunu kendi başınıza çözmenin ekonomik avantajlarını vurgulamaktadır.
Bu video, bir tekneci tarafından sunulan epoksi ve poliüretan yapıştırıcıların kullanımını anlatan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, Scapod Pau 104 adlı poliüretan esaslı bir ürünün de kullanımını göstermektedir.. Video, epoksi yapıştırıcının iki kısım malzemeden oluştuğunu ve karışım oranlarını (ağırlıkça veya hacimce) açıklayarak başlıyor. Ardından epoksi yapıştırıcının su kontra plakaları üzerinde nasıl uygulanacağı, elyaf yapıştırma teknikleri ve macun kıvamına getirme yöntemleri gösteriliyor. Son bölümde ise poliüretan esaslı Scapod Pau 104 ürününün özellikleri, kullanım şekli ve dikkat edilmesi gereken hususlar anlatılıyor. Video, teknelerin kontrplak kaplaması ve elyaf uygulaması için pratik bilgiler sunuyor.
Bu video, bir teknenin bakım sürecini gösteren bir eğitim içeriğidir. Videoda bir kişi, teknenin altına zehirli boya uygulaması yapmaktadır.. Videoda teknenin altına zehirli boya uygulanması işlemi detaylı olarak gösterilmektedir. Zehirli boyanın teknenin altına uygulanmasının nedeni, yosunlanmayı önlemek ve teknenin hızını engellemeyi sağlamaktır. Fiber ve ahşap teknelerde de yosunlanma yaşanabileceği belirtilirken, işlem sırasında astar atılmadan doğrudan zehirli boya uygulanmaktadır. Video sonunda lacivert ultra zehirli boya 14 numarasının önerildiği görülmektedir.
Bu video, Ansa 588 model teknelerde bulunan su yapıcıların bakım ve bakım önerilerini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, su yapıcıların uzun ömürlü ve verimli olabilmeleri için gerekli bakım adımlarını detaylı şekilde açıklamaktadır. İçerikte membranların ıslak tutulması, haftalık su yapıcı çalıştırılması, filtrelerin temizliği ve orijinal filtrelerin tercih edilmesi gibi önemli öneriler sunulmaktadır. Ayrıca, su sızıntılarının tespiti, kimyasal temizlik süreci ve hortumların bakımı hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, Tuğçe'nin sunduğu bir tekne seyir vlogudur. Tuğçe'nin yanında Melike, Selçuk ve Emre bulunmaktadır. Dört günlük bir seyir yapan grup, bu videoda bir gününü paylaşıyor.. Videoda teknenin iç mekanı, mutfak özellikleri ve güvenlik önlemleri gösteriliyor. Tuğçe, teknenin güneş enerjisi ile çalışan buzdolabını, mutfak düzenini ve çöp atma sistemini anlatıyor. Ayrıca Emre, teknenin vinç bakımını yaparak yağlama işlemini gösteriyor. Video, teknede günlük yaşam, denizdeki deneyimler ve teknenin teknik bakımlarını içermektedir.
Bu video, Kartal mağazasında İsmail'in kasaya yapma tekniğini adım adım anlattığı bir eğitim içeriğidir. İsmail, tekneyi limana bağlamak için kullanılan kasa yapımını göstermektedir.. Videoda kasa yapımının nedeni, koç boynuzuna rahat geçebilmesi için halatın üstüne yapılması anlatılmaktadır. İsmail önce gerekli aletleri (şişler, makas, elektrik bantı, işaretleme kalem, keskin bıçak) tanıtıyor, ardından halatın seçim kriterlerini açıklıyor. Ardından kasa yapımının temel adımlarını gösteriyor: halatın işaretlenmesi, esnetilmesi, örgülerin dışarı çıkarılması ve halatın içine sokulması. Video, başarılı bir kasa örneğiyle sonlanıyor.
Bu video, bir teknenin suya indirilmesi ve sezon açılışı sürecini gösteren bir vlog formatındadır. Videoda tekneci ve bir doktor karakteri yer almaktadır.. Video, teknenin suya indirilmesi ve sezon açılışıyla başlayıp, teknenin teknik özellikleri hakkında bilgiler sunmaktadır. Tutya (yumuşak metal tekme) kullanımı, su içindeki elektrikli canavarların metal parçaları yemesi, soğutma sistemi ve motorun çalışma prensibi anlatılmaktadır. Daha sonra teknenin denize indirilmesi, yerimize yanaşması ve bir hafta sonra sahil güvenlik kontrolüne uğraması gösterilmektedir. Sahil güvenlik kontrolünde mavi kart kontrolü yapılmış ve Çeşme koylarında 48 saatten fazla kalamama, başka bir koya geçme veya demirleme yasak olduğu belirtilmiştir.