• Buradasın

    Milli Egemenlik

    Özetteki ilgi çekici içerikler

    • LGS Motivasyon Denemesi Soruları

      Osmanlı sanayisi Avrupa'daki gelişmeleri takip edemediği için gerilemişti. Mondros sonrası İngilizler ve Fransızlar çeşitli bölgeleri işgal etti. İşgallerin bağımsızlık ve ülke bütünlüğüne aykırı olduğu söylenebilir

      • sosyalbilgiler.biz
    • 19 Mayıs Konuşma Metinleri ve Önemi

      19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı'nın 104. yıl dönümü kutlanıyor. Atatürk 16-19 Mayıs 1919'da İstanbul'dan Samsun'a hareket etti. Bu tarih aynı zamanda "Gençlik ve Spor Bayramı" olarak kutlanmaktadır

      • star.com.tr
    • 23 Nisan Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı

      Bu video, 23 Nisan 1920 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışını anlatan tarihsel bir anlatımdır. Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde Türk ulusu için önemli bir dönüm noktası olan bu olay detaylı olarak aktarılmaktadır.. Video, Birinci Dünya Savaşı sonrası Osmanlı İmparatorluğu'nun durumu, Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve milli mücadele sürecini anlatarak başlar. Ardından 23 Nisan 1920'de Hacı Bayram Camii'nde açılan Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin önemi, Atatürk'ün ilk konuşması ve meclis başkanlığına seçilmesi aktarılır. Son bölümde ise 23 Nisan'ın Milli Egemenlik ve Çocuk Bayramı olarak kutlanması, Atatürk'ün bu bayramı çocuklara armağan etmesi ve bu bayramın dünyada kutlanan ilk çocuk bayramı olması anlatılır.

      • youtube.com
    • Bağımsızlık Sözleri ve Mesajları

      Bağımsızlık sözleri, bağımsızlık fikrini ve arzusunu ifade eden sözlerdir. Özgürlük kayıtsız şartsız serbest olmak değildir, şartları vardır. Milli egemenlik karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar

      • bayigram.com
    • 23 Nisan'ın Tarihsel Gelişimi ve Kutlanması

      23 Nisan 1920'de TBMM'nin açılışıyla Türkiye'nin ilk ulusal bayramı oldu. 1922'de saltanatın kaldırılmasıyla 1 Kasım "Milli Hakimiyet Bayramı" oldu. 1927'de Himaye-i Etfal Cemiyeti "Çocuk Bayramı"nı başlattı

      • tr.wikipedia.org
    • 8. Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Yazılı Çalışması

      Bu video, bir öğretmenin 8. sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi için örnek yazılı senaryolarını çözdüğü eğitim içeriğidir.. Videoda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan örnek yazılı senaryoları adım adım çözülmektedir. İlk senaryoda Sevr Antlaşması hakkındaki milletvekillerinin görüşleri, milli egemenlik kavramı ve Büyük Millet Meclisi'nin yetkileri ele alınırken, ikinci senaryoda Kuvayi Milliye'nin özellikleri, Osmanlı topraklarının işgal edilmesi ve Sevr Antlaşması hakkında sorular çözülmektedir. Video, öğrencilerin sınav hazırlığı için faydalı bilgiler içermektedir.

      • youtube.com
    • Atatürk'ün Bağımsızlık Görüşleri

      Dışta bağımsızlık, içeride kayıtsız şartsız milli egemenliği korumak esastır. Tam bağımsızlık, bugünkü görevin temelidir. Bağımsızlıktan yoksun millet, medeni dünyada uşak olmaktan kurtulamaz

      • eyguzelsozler.com
    • Çanakkale Savaşı Metni Etkinlik Cevapları

      Çanakkale Savaşı'ndaki kahraman askerlerin fedakarlıkları öğrencilere anlatılmıştır. Öğrenciler Çanakkale Türküsü'nü sınıfta seslendirmiştir

      • forummeb.com
    • 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın Anlamı

      Bu video, Atatürk'ün 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'ndaki mesajlarını ve bu bayramın tarihsel önemini anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, 23 Nisan 1920'de Büyük Millet Meclisi'nin açılmasıyla başlayan ulusal egemenlik anlayışını açıklamaktadır. Osmanlı topraklarının işgal altında olduğu dönemde Mustafa Kemal'in milli mücadele mücadelesi, 16 Mart 1920'de İstanbul'un işgal edilmesi ve Ankara'da yeni bir meclis kurulması anlatılmaktadır. Ayrıca, Atatürk'ün bu bayramı çocuklara armağan etmesinin nedenleri ve çocukların gelecek nesillerin temsilcisi olduğu vurgulanmaktadır. Video, Atatürk'ün ulusal egemenliğin nesiller boyu korunması için çocuklara emanet edilmesi gerektiğini belirttiği mesajıyla sonlanmaktadır.

      • youtube.com
    • Anayasa ve Milli Egemenlik Üzerine Bir Ders

      Bu video, bir konuşmacının anayasa ve milli egemenlik konularını açıklayan bir ders formatındadır. Konuşmacı, televizyonda da tartıştığı bir AKP milletvekili ile ilgili bir anekdotla da konuşmasını zenginleştirmektedir.. Videoda, Türk milletinin egemenliğini anayasanın koyduğu esaslara göre yetkili organları eliyle kullanması gerektiği vurgulanmaktadır. Konuşmacı, anayasadaki yasama, yürütme ve yargı organlarının yetkilerini açıklamakta ve "hakimiyet milletindir" ifadesinin "kayıtsız şartsız" olması gerektiğini belirtmektedir. Ayrıca, "yürütme" kavramının idare anlamında kullanılması gerektiği ve bu anlamda "yürütmenin başı" ifadesinin de bu anlamda kullanılması gerektiği vurgulanmaktadır.

      • youtube.com
    • Sosyal Bilgiler Dersi Ünite Değerlendirme Soruları Çözümü

      Bu video, bir öğretmenin sosyal bilgiler dersinin altıncı ünitesinin değerlendirme sorularını çözdüğü eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere kitaplarındaki soruları önce kendilerinin çözmelerini tavsiye ederek dersi başlatmaktadır.. Video, ünite değerlendirme sorularının çözümünü adım adım göstermektedir. İlk bölümde boşluk doldurma ve doğru-yanlış soruları çözülmekte, ikinci bölümde ise çoktan seçmeli sorular ele alınmaktadır. Konular arasında çocuk hakları, sorumluluklar, bağımsızlık sembolleri, çocuk hakları sözleşmesi ve milli egemenlik ilkesi bulunmaktadır.. Dersin sonunda öğrencilere iki yazılı ödev verilmektedir: çocuk hakları sözleşmesine yeni maddeler ekleme ve 15 Temmuz darbe girişimine karşı şehit düşen vatandaşlara mektup yazma. Video, altıncı ünitenin sonu ve yedinci ünite olan "Küresel Bağlantılar"ın başlangıcıyla sona ermektedir.

      • youtube.com
    • Milli Egemenlik ve Bağımsızlık Sembolleri Eğitim Videosu

      Bu video, sosyal bilgiler dersi kapsamında milli egemenlik ve bağımsızlık kavramlarını açıklayan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bu konuları detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, öncelikle milli egemenlik kavramını tanımlayarak başlıyor ve anayasada yer alan ilgili maddeleri açıklıyor. Ardından milli bağımsızlık kavramına geçiliyor ve bağımsızlık sembolleri detaylı olarak inceleniyor. Türk bayrağı, İstiklal Marşı, Cumhurbaşkanlığı forsu, başkent Ankara, Türk lirası, milli takımlar, TBMM, Türkçe dil, Atatürk ve Anıtkabir, anayasa gibi bağımsızlık sembolleri hakkında bilgiler veriliyor. Ayrıca Türk bayrağının manevi değeri ve doğru kullanım şekli hakkında önemli uyarılar da yapılıyor.

      • youtube.com
    • Cumhuriyet'in İlanı ve Nedenleri

      Bu video, bir tarih akademisyeninin Cumhuriyet'in ilanı ve nedenleri hakkında bilgi verdiği bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, Cumhuriyet'in ilanının tarihsel arka planını ve nedenlerini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, Cumhuriyet'in ilanının nedenlerini iki ana başlık altında ele almaktadır: ortam yavaş yavaş uygun hale gelmesi ve Vahdettin'in yanlış oynadığı stratejiler. Konuşmacı, Cumhuriyet'in ilanının sadece bir siyasi rejim tercihi olmadığını, aynı zamanda milli egemenliğe dayalı bir sistem kurma ihtiyacı olduğunu vurgulamaktadır. Ayrıca, 28 Ekim'de kabine sisteminin değişmesi ve 29 Ekim'de devletin başının belirlenmesi gibi önemli tarihsel dönüm noktalarını da açıklamaktadır. Video, Türk İnkılabı'nın Fransız ve Rus devrimlerinden farklılıklarını da ele almaktadır.

      • youtube.com
    • Türk Tarihi Dersi: Ulusal Bağımsızlık ve Milli Egemenlik Kavramları

      Bu video, bir öğretmen ve Recep adlı öğrencisi arasında geçen tarih dersi formatındadır. Öğretmen, Türk tarihi konularını öğrencilere anlatmaktadır.. Video, ulusal bağımsızlık ve milli egemenlik kavramlarının tanımlarını ve aralarındaki farkları açıklayarak başlamakta, ardından milli irade, egemenlik hakkı, yasama ve yürütme gibi kavramları ele almaktadır. Son bölümde ise Kurtuluş Savaşı döneminde TMM'nin (Türkiye Büyük Millet Meclisi) yasama, yürütme ve yargı görevlerini nasıl üstlendiği ve kuvvetler birliği kavramı anlatılmaktadır.. Öğretmen, konuları günlük hayattan örneklerle açıklamakta ve Mondros Antlaşması, Sivas Kongresi gibi tarihsel olaylar üzerinden soru-cevap şeklinde pekiştirmektedir. Video, öğrencilere konuyu pekiştirmeleri için dört aşamalı bir çalışma önerisiyle sonlanmaktadır.

      • youtube.com
  • Yazeka sinir ağı makaleleri veya videoları özetliyor