M.Ö. 2300'de Mısırlı Harkuf Nil'in güney kısımlarını keşfetti. M.Ö. 1492'de Hatşepsuti Kızıldeniz ve Aden Körfezi'ni keşfetti. M.Ö. 515'te Karialı Scylaks İran ve Oman Denizi'ni keşfetti. M.Ö. 500'de Herodot birçok bölgeyi gezip yazdı
Bu video, Toguç Akademi'de bir öğretmenin coğrafi keşifler ve sömürgecilik dönemini anlattığı eğitim içeriğidir. İlk bölümde öğretmen tek başına, ikinci bölümde ise Tonguç adlı bir öğrenciyle diyalog şeklinde sunum yapmaktadır.. Video, coğrafi keşiflerin nedenleri, sonuçları ve Avrupa'nın sömürgecilik dönemini kronolojik olarak ele almaktadır. İstanbul'un fethiyle başlayan keşiflerin, Avrupa'nın yeni ticaret yolları araması, pusula ve gemicilik tekniklerinin gelişmesi gibi faktörlerle nasıl gerçekleştiği anlatılmakta, ardından Avrupa'nın yeni kıtaları sömürgeleştirmesi ve bunun sonuçları açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Kristof Kolomb, Bartolomeu Diaz ve Vasco da Gama gibi keşifcilerin Amerika ve Avustralya'yı keşfetmesi, coğrafi keşiflerin coğrafi, siyasi, sosyal ve kültürel sonuçları, Rönesans ve Reform hareketlerinin başlangıcı, kiliseye olan güvenin sarsılması ve bilimsel keşifler de ele alınmaktadır.
Bu video, bir öğretmen (Murat Hoca olarak anılan) ve öğrencilerin katıldığı interaktif bir eğitim içeriğidir. Konuşmacılar coğrafya biliminin tarihsel gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır.. Video, coğrafya biliminin ilk çağlardan günümüze kadar olan gelişimini ele almaktadır. İlk bölümde Yunan coğrafyacıları (Elkas, Thales, Herodot, Aristoteles, Strabon, Eratosthenes ve Batlamyus) ve Müslüman-Türk coğrafyacıların (İdrisi, Biruni, İbn-i Battuta, İbn-i Haldun ve El-Harizmi) katkıları anlatılırken, ikinci bölümde coğrafi keşiflerin tarihi ve önemli keşifciler (Barthel Middiaz, Vasco de Gama, Amerigo Vespucci, Macellan) hakkında bilgiler verilmektedir.. Videoda ayrıca Osmanlı İmparatorluğu'nun coğrafya alanında Fatih Sultan Mehmet, Piri Reis, Seyda Reis, Katip Çelebi ve Evliya Çelebi gibi önemli bilim insanlarının çalışmaları da ele alınmaktadır. Son bölümde ise Alexander von Humboldt, Friedrich Ratzel ve Paul Vidal de la Blache gibi coğrafya biliminin farklı dallarını oluşturan bilim insanları hakkında bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin 7. sınıf öğrencileri için sosyal bilgiler dersinin 1. dönem 2. yazılı sınavına hazırlık amacıyla soru örnekleri ve çözümlerini paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda beş farklı soru ele alınmaktadır: Osmanlı Devleti'nin sınırlarını genişletmesinde ve güçlü bir devlet haline gelmesindeki rolü olan gaza ve cihat anlayışı, coğrafi keşiflerin Osmanlı Devleti üzerindeki etkileri, Fransız İhtilali'nin Osmanlı Devleti'ni değişime zorlamasının nedenleri, İstanbul'da kurulan Tulumbacılar itfaiye bölüğünün önemi ve Alman seyyah Alman Seyhan'ın gözlemlerine göre İstanbul'un sosyal yapısı. Her soru için detaylı açıklamalar ve örnekler sunulmaktadır.
Osmanlı Devleti 1299'da Kayı boyunun mücadelesiyle kuruldu. Orhan Bey döneminde ilk düzenli ordu ve deniz gücü oluşturuldu. Fatih Sultan Mehmet 1453'te İstanbul'u fethederek imparatorluğu kurdu. Yavuz Sultan Selim döneminde Mısır fethedilerek Afrika'ya ulaşıldı
Ticaretin gelişimi tarım ve Sanayi Devrimi ile başlamıştır. Teknolojik gelişmeler ticareti küreselleştirmiş ve gümrükleri azaltmıştır. NAFTA, AB ve Mercosur önemli uluslararası ticaret bölgeleridir. Uzak Doğu Ticaret Alanı dünya ticaretinin en hızlı yükselen bölgesidir
Denizci Henry'nin 1400'lü yıllarda başlattığı keşifler Rönesans'ı başlattı. Ekonomik ihtiyaçlar ve merkantilizm arayışı keşifleri tetikledi. Pusula, barut ve teleskop gibi teknolojik gelişmeler keşifleri hızlandırdı. Din ve kültürel yayılma isteği keşiflerin önemli nedenlerindendir
Bu video, tarih dersi için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Osmanlı Devleti'nin fetihleri ve Avrupa'daki coğrafi keşifler hakkında bilgiler vermektedir.. Video, Osmanlı Devleti'nin İstanbul'un fethi, Karadeniz'deki egemenlik, Mısır'ın fethi, Macaristan'ın başkenti Budin'in fethi, Kıbrıs'ın fethi, Kanuni Sultan Süleyman dönemindeki fetihler ve Osmanlı denizciliği gibi konuları ele almaktadır. Ayrıca Osmanlı Devleti'nin gayrimüslimlerin can ve mal güvenliklerini koruması, fetih siyaseti ve hoşgörü anlayışı da anlatılmaktadır. Video sonunda Avrupa'daki coğrafi keşifler ve önemli kaşifler (Bartolomo Dias, Vasco da Gama, Macellan, Kristof Kolomb, Amerigo Vespucci) hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından Ankara'da çekilen tarih dersidir. Eğitimci, kameraman Mehmet ile birlikte Vanspor'un Etimesgut Belediyespor ile oynadığı maçın ikinci yarısını izleyerek dersi vermektedir.. Video, 15. yüzyıl Avrupa tarihini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte feodalizm sistemi, 100 Yıl Savaşı, derebeylik sisteminin sona ermesi, merkezi krallıkların kurulması, kilise baskısı, engizisyon mahkemeleri, Martin Luther ve Protestan Reformu, coğrafi keşifler, sömürgecilik dönemi, Rönesans ve bilimin gelişimi gibi konular kronolojik olarak anlatılmaktadır.. Ders, tahtada notlar alınarak verilmekte ve önemli tarihsel olaylar, sanatçılar ve hareketler detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle Martin Luther'in kiliseye karşı protestoları, Ausburg Antlaşması ile protestanlığın resmi bir mezhep olarak kabul edilmesi ve Avrupa'daki diğer dini hareketler (Kalvinizm, Anglikanizm) üzerinde durulmaktadır.
Bu video, Sosyal Kale kanalında yayınlanan bir eğitim dersidir. Eğitmen, coğrafi keşiflerin tarihsel sürecini anlatmaktadır.. Video, coğrafi keşiflerin tanımı ile başlayıp, 15. ve 16. yüzyıllarda İspanyol ve Portekizlilerin başlattığı bu hareketlerin nedenlerini detaylı şekilde incelemektedir. Pusulanın kullanımı, sağlam gemilerin yapılması, önemli ticaret yollarının Osmanlı'ya geçmesi, doğunun zenginliklerini elde etmek isteme ve papa'nın hristiyanlığı yaymak istemesi gibi nedenler açıklanmaktadır. Daha sonra Barthel Midiaz, Vasco da Gama, Kristof Kolomb, Amerika Vespucci ve Macellan ile Delcano'nun keşif seyahatleri harita üzerinde gösterilmektedir. Son bölümde ise coğrafi keşiflerin sonuçları (ipek yolu ve baharat yolunun önemini kaybetmesi, yeni kıtaların keşfi, sömürgecilik faaliyetlerinin başlaması, dünyanın yuvarlak olduğu ispatlanması) ele alınmaktadır.
XV. yüzyıldan itibaren Avrupalılar Amerika kıtasını keşfetti. Yeni yerler keşfedilince Avrupa ülkeleri zenginleşti. İpek ve Baharat yolları önemini yitirdi
İpek Yolu'nun Osmanlı tarafından vergilendirilmesi Avrupalıları rahatsız ediyordu. Asya'ya alternatif deniz yolu arayışı başladı. Pusula ve yeni gemi tasarımları keşifleri tetikledi
Bu video, 15. yüzyıldan 17. yüzyılın ortalarına kadar devam eden coğrafi keşifler dönemini anlatan eğitici bir içeriktir. Bartelemo Diaz, Kristof Kolomb, Vasco de Gama ve Macellan gibi önemli keşifçilerin çalışmaları detaylı olarak ele alınmaktadır.. Video, coğrafi keşiflerin nedenlerini (ticaret yollarının keşfi, merak duygusu, pusulanın bulunması, dünyanın yuvarlak olduğunun kanıtlanması, Hıristiyanlık'ın yayılması) açıklayarak başlıyor. Ardından Bartelemo Diaz'ın Ümit Burnu keşfi, Kristof Kolomb'un Amerika'yı keşfi, Vasco de Gama'nın Hindistan'ı keşfi ve Macellan'ın dünyanın yuvarlak olduğunu kanıtlaması gibi önemli keşifler kronolojik olarak anlatılıyor. Son bölümde ise coğrafi keşiflerin Osmanlı İmparatorluğu ve diğer Müslüman ülkeler üzerindeki olumsuz etkileri ile Avrupa'nın güçlenmesi, Rönesans hareketinin başlaması gibi evrensel sonuçları açıklanıyor.
"Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalından bir öğretmenin 7. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı eğitim videosu.. Video, 7. sınıf sosyal bilgiler dersinin 1. dönem 2. yazılı sınavına hazırlık amacıyla tasarlanmıştır. İçerik, yazılı sınavının A bölümünde boşluk doldurma, B bölümünde doğru-yanlış soruları, C bölümünde kavram eşleştirme ve son olarak test soruları şeklinde yapılandırılmıştır. Öğretmen, Osmanlı tarihi, coğrafi keşifler, Rönesans, Sanayi İnkılabı, Fransız İhtilali, Reform, Lale Devri ve 19. yüzyılda Osmanlı Devleti'nde kurulan kurumlar gibi konuları örnek sorular üzerinden açıklamaktadır.. Videoda her soru için detaylı açıklamalar yapılarak doğru cevaba ulaşılmakta ve öğrencilerin yazılı sınavlarında başarılı olmaları için gerekli bilgiler sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında coğrafi keşifler konusunu anlatan bir içeriktir. Konuşmacı, 15. ve 16. yüzyıllarda Avrupalıların yeni kıta, ada, okyanus ve ticaret yolları keşfetmesini detaylı şekilde açıklamaktadır.. Video, coğrafi keşiflerin tanımı, nedenleri, keşifleri kolaylaştıran etkenler, önemli keşifler ve sonuçları (siyasi, dini, ekonomik ve bilimsel) hakkında bilgiler sunmaktadır. Ayrıca Osmanlı İmparatorluğu'nun coğrafi keşiflere katılmamasının nedenleri ve bu keşiflerin Osmanlı'ya etkileri de ele alınmaktadır. Video, bir sonraki bölümde konunun devam edeceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında coğrafi keşifler konusunu anlatan bir içeriktir. Konuşmacı, öğrencilere yönelik bilgiler vererek dersi sunmaktadır.. Video, coğrafi keşiflerin sebeplerini, önemli keşifleri ve sonuçlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle Osmanlı Devleti'nin ipek ve baharat yollarının denetimini ele geçirmesi üzerine Avrupalıların yeni ticaret yolları aramaya başlaması anlatılmaktadır. Ardından Bartholomeu Dias, Kristof Kolomb, Vasco de Gama ve Amerigo Vespucci gibi önemli keşifcilerin çalışmaları ve coğrafi keşiflerin sonuçları açıklanmaktadır. Son olarak, coğrafi keşiflerin Osmanlı Devleti'ne olumsuz etkileri vurgulanmaktadır.
Bu video, "Sosyal Bilgiler Dersleri" kanalında yayınlanan, 7. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir eğitim içeriğidir. Eğitmen, Sosyal Bilgiler B sitesinden alınan soruları çözmektedir.. Videoda toplam 10 soru çözülmektedir. Sorular Osmanlı tarihi, coğrafi keşifler, Rönesans, Fransız İhtilali, Şirket-i Hayriye, Takvim Vekayi, Lale Devri ve Türk insanının özellikleri gibi konuları kapsamaktadır. Her soru için eğitmen önce soruyu okuyup ardından detaylı bir şekilde çözüm ve açıklama sunmaktadır. Video, öğrencilerin 1. dönem 2. yazılı sınavına hazırlanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.