Bu video, bir sunucu ve çeşitli konuklar (Sefa, Burhan Altıntop, Eşref ve Kavis) arasında geçen, Ortaçağ tarihi hakkında bilgilendirici bir sohbet programıdır.. Video, Ortaçağ'ın "karanlık çağ" olarak adlandırılmasının tarihsel bağlamını ele alarak başlıyor ve bin yıllık bir süreç olduğunu açıklıyor. Ardından feodalizm, devlet kavramı, kilise rolü, azizlik kavramı, köylü yaşamı, temizlik alışkanlıkları, günlük yaşam koşulları ve Ortaçağ'daki önemli teknolojiler gibi konular detaylı şekilde tartışılmaktadır.. Videoda ayrıca Ortaçağ'daki önemli şahsiyetler (Jean Dark), kale merdivenlerinin savunma amaçlı saat ibresi yönünde yapıldığı, Halloween'in All Saints Day'in arifesi olduğu ve Ortaçağ'daki etimoloji konuları (kerhane, karhane, setanta, nevzat, lüks, naylon, poşet, kot, jean, smokin, şampuan, meeting, bisiklet, by, kel alaka) hakkında bilgiler verilmektedir. Video, bir sonraki bölümün Soğuk Savaş hakkında olacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Anayasa, devletin temel esaslarını ve kuruluşunu gösteren belgedir. Cumhuriyet, egemenliğin koşulsuz halka dayandığı yönetim şeklidir. Feodalizm, toprağı ve köylüleri tek kişinin malı sayan Ortaçağ sistemidir. Teokrasi, devletin yönetiminin din esaslarına dayandığı sistemdir
Tarih, geçmiş zamanın günümüz sorunları için sorgulanmasıdır. Tarihçi olayları yaşandığı zamanın koşullarına göre değerlendirmelidir. Tarih bilimi kendine özgü bilimsel yöntemleri kullanır. Tarih, geçmişteki olaylardan ders almayı amaçlar
Feodalizm, Ortaçağ Avrupası'nda görülen toplumsal ve ekonomik örgütleniş biçimidir. Roma İmparatorluğu'nun yıkılmasıyla ortaya çıkmış, 10. yüzyıla kadar sürmüştür. Hiyerarşik yapıda kral, soylular ve serfler yer alır. Yerellik ve merkezi otoritenin zayıflığı temel özellikleridir
Bu video, bir tarih dersi formatında sunulan, Orta Çağ'da Batı Avrupa'nın ekonomik ve sosyal değişimlerini anlatan eğitim içeriğidir. Konuşmacı, Roma İmparatorluğu'nun çöküşünden başlayarak 13. yüzyıla kadar uzanan bir tarihsel akışı kronolojik olarak ele almaktadır.. Video, Germen ve İslam istilalarının etkilerinden başlayarak, Karolenj İmparatorluğu'nun ekonomik yapısını, feodalizmin gelişimini, Haçlı seferlerinin sonuçlarını ve özellikle 12. yüzyıldan itibaren kentlerin ekonomik ve sosyal dönüşümünü detaylı şekilde incelemektedir. Anlatım, ticaretin gelişimi, tüccar sınıfının ortaya çıkışı ve kentlerin feodal sistemi nasıl etkilediği gibi konuları kapsamaktadır.. Venedik, Ceneviz ve Pizza gibi İtalyan kentlerinin ekonomik üstünlüğü, kentlerdeki yönetim kurullarının gelişimi, tüccarların toplumsal hiyerarşiyi nasıl sarsması ve "burjuva" kavramının ortaya çıkışı gibi konular da videoda ele alınmaktadır. Ayrıca, kentlilerin köylülerle olan ilişkileri, paranın önem kazanması ve ticaretin toplumsal yapıya katkısı da detaylı olarak anlatılmaktadır.
Tokugawa Ieyasu established shogunate in Edo (Tokyo) in 1603. Japan was ruled by 300 regional daimyo under centralized feudal system. Society divided into four classes: samurai, peasants, craftsmen, and merchants. Daimyo required to reside in Edo every other year under sankin-kōtai system
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan tarih dersi formatında olup, YGS ve LYS sınavlarına hazırlanan öğrenciler için hazırlanmıştır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde kavimler göçünün tanımı, Asya Hunlarının başlattığı bu göçün Avrupa'ya kadar uzandığı ve Roma İmparatorluğu'nun parçalanması anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise Avrupa Hun Devleti'nin tarihi, önemli hükümdarları (Balamir, Uldız, Atilla), Bizans İmparatorluğu ile olan ilişkileri ve kültürel katkıları ele alınmaktadır.. Ders içeriğinde feodalizm sistemi, sosyal sınıflar ve Hunların dünyaya kattıkları pantolon, at koşulları gibi kültürel unsurlar da detaylı şekilde açıklanmaktadır. Ayrıca Atilla'nın "Tanrı'nın Kırbacı" olarak anılması, Margos (Konstantia) ve Anatolios barışları, Atilla'nın Batı Roma İmparatorluğu'na karşı girişimleri ve Galya seferi gibi önemli tarihsel olaylar da anlatılmaktadır.
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan, Ortaçağ Avrupa'daki feodalizm sistemi hakkında bilgi veren bir eğitim dersidir.. Video, feodal sistemin tanımı ve ortaya çıkış süreciyle başlayıp, sistemin yapısını detaylı şekilde anlatmaktadır. Feodal toprak yapısı, kral, lord, köylüler ve zanaatkarlar arasındaki ilişkiler, senyör-vassal ilişkisi, fief kavramı ve kabul törenleri gibi temel unsurlar açıklanmaktadır. Ayrıca şehirlerin gelişimi, şehirlerdeki yaşam koşulları ve feodalizmin temel özellikleri de ele alınmaktadır.. Videoda feodalizmin nasıl geliştiğinden, köylülerin günlük yaşamından ve lordlara karşı yükümlülüklerinden, malikanenin işleyişi ve şehirlerdeki yaşam koşullarından bahsedilmektedir. Feodalizmin eşitsiz yapı, merkezi iktidarın zayıflığı ve toprakların feoda örgütlenmesi gibi temel özellikleri de dersin içeriğinde yer almaktadır.
Roma İmparatorluğu'nun bölünmesinden İstanbul'un fethine kadar olan dönem Orta Çağ'dır. İlk beş yüzyıl "karanlık çağlar", son beş yüzyıl "yüksek orta çağlar" olarak adlandırılır. Clovis'in Hıristiyanlığı seçmesiyle Frank kabileleri güçlendi. Ticaret dondu, kentler yok oldu, okuma yazma oranı düştü
Bu video, Haluk Tatar tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir ve toplam 22 videodan oluşan bir serinin dördüncü bölümüdür. Konuşmacı, daha önce üç seride dünya tarihini anlattığını belirtmektedir.. Video, MÖ 2000'lerden başlayarak para sisteminin gelişimini kronolojik olarak ele almaktadır. Anadolu'daki Asurlular'ın ticaret yolları, Lidya'da paranın ortaya çıkışı, Roma İmparatorluğu'nun ekonomik yapısı, feodalizm, Kara Ölüm'ün etkileri, coğrafi keşifler ve merkantalizm sisteminin ortaya çıkışı gibi konular detaylı şekilde anlatılmaktadır.. Videoda ayrıca Batı Roma İmparatorluğu'nun çöküşü, Doğu Roma İmparatorluğu'nun ekonomik stratejileri, kağıt paranın Çin'de ortaya çıkışı, feodal sistemin toprak ağırlığı üzerine kurulu ekonomik modeli, tüccarların yükselişi, fuarların gelişimi ve banka sisteminin ortaya çıkışı gibi önemli ekonomik gelişmeler de incelenmektedir.
Bu video, samurayların ortaya çıkışından yok oluşlarına kadar olan tarihsel gelişimini anlatan bir belgesel formatındadır. Katsumoto, Sozen, Yamana gibi samuray klanlarının liderleri hakkında bilgiler verilmektedir.. Video, Japonya'nın toplumsal katmanlaşmasından başlayarak Yamato klanının yükselişini, feodal sistemin oluşumunu ve samurayların ortaya çıkışını kronolojik olarak ele almaktadır. Ardından Genpei Savaşı, Moğol istilası, Hojo ve Ashikaga şogunluklarının dönemleri anlatılmakta, son olarak Onin Savaşı'nın son aşamaları ve Sengoku Dönemi'nin başlangıcı (1477'de Kyoto'nun yakılmasıyla) detaylandırılmaktadır.. Videoda samurayların yaşam biçimleri, silahları, zırhları ve yaşam felsefeleri hakkında bilgiler sunulmakta, samuraylığın Japonya tarihindeki önemini vurgulamaktadır. Onin Savaşı'nın veraset savaşı değil, samuray klanlarının kişisel hesaplaşması olduğu ve savaşın sadece mekan ve form değiştirdiği, taşraya ve Japonya'nın tamamına yayıldığı belirtilmektedir.
Merkantilizm, değerli maden yataklarını işletmeyi ve ihracatı artırmayı amaçlayan ekonomik öğretidir. Devletin refahı, hazinedeki altın ve gümüş miktarına bağlıdır. Yönetim üretimi artırmalı ve dış alımı azaltmalıdır
Bu video, "Doğudan Batıya Tarih" adlı tarih programının bir bölümüdür. Programda sunucu, Doçent Doktor Özlem Genç, Doçent Doktor Saime Durmaz ve Dr. Muhittin Çeken gibi tarih uzmanları ile ortaçağ Avrupa tarihi hakkında sohbet etmektedir.. Video, ortaçağ Avrupası'nın üç dönemini (erken ortaçağ, merkezi ortaçağ ve geç ortaçağ) kronolojik olarak ele almaktadır. Programda ortaçağın yaygın yanlış algıları düzeltilmekte, Cermen halkları, Roma-Cermen kaynaşması, feodal sistem, kilise-papa ilişkileri, haçlı seferleri ve eğitim sistemi gibi konular detaylı şekilde tartışılmaktadır.. Program ayrıca izleyici sorularına yanıt vererek interaktif bir format sunmaktadır. Konuşmacılar, ortaçağın "karanlık bir çağ" olarak nitelendirilmesini tartışmakta, haçlı seferlerinin sadece dini değil aynı zamanda siyasi ve toprak amaclarını da taşıdığını vurgulamaktadır. Ayrıca, "Sahte Konstantin Bağışı" gibi kilise gücünü artıran belgeler ve İslam medeniyetinin Avrupa üzerindeki etkisi gibi konular da ele alınmaktadır.
Bu video, feodalizm kavramını açıklayan eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, feodalizmin tanımı, özellikleri ve ortaya çıkışı hakkında bilgi vermektedir.. Video, feodalizmin ortaçağlarda Batı Avrupa'da uygulanan ekonomik, siyasal ve sosyal sistemi olarak tanımıyla başlar. Feodalizmin Roma İmparatorluğu'nun çöküşüyle ortaya çıkışı, toprak hiyerarşisi, lord-serf ilişkisi ve dışa kapalı ekonomik yapısı detaylı şekilde anlatılır. Son bölümde ise feodalizmin çöküşüne neden olan gelişmeler ve sanayi devrimiyle sona ermesi açıklanır.
Bu video, Sude Hanım adlı bir öğretmenin öğrencileriyle birlikte tarih dersi verdiği eğitim içeriğidir. Ders sırasında Melek Bacıoğlu, Seren, Saadet, Eren, Esma Yamaç, Seda, Sena ve Şevva gibi öğrenciler interaktif bir şekilde konulara katılmaktadır.. Video, toprak sistemi ve feodalizm konularıyla başlayıp, burjuva sınıfının tanımı, Rönesans'ın ortaya çıkışının 15-16. yüzyıllarda İtalya'da bilim, kültür, sanat ve edebiyat alanlarında meydana gelen gelişmeleri ele almaktadır. Daha sonra coğrafi keşiflerin Osmanlı Devleti'ne etkileri, Rönesans'ın sonuçları ve Reform hareketlerinin nedenleri ve yayılışı detaylı olarak anlatılmaktadır.. Ders içeriğinde ayrıca coğrafi keşiflerin İspanya ve Portekiz'den başlaması, Rönesans'ın Osmanlı Devleti'ne etkisi ve Reform hareketlerinin Almanya'da başlayıp Avrupa'ya yayılması gibi önemli tarihsel olaylar da açıklanmaktadır.
Bu video, siyasal tarih dersi kapsamında Ortaçağ Avrupası'ndaki önemli gelişmeleri anlatan bir eğitim içeriğidir.. Video, Ortaçağ'ın 395'te Roma İmparatorluğu'nun ikiye ayrılmasıyla başlayıp 1453'te İstanbul'un fethiyle sona erdiğini belirterek başlar. İçerikte Frank kabilelerinin birleşmesi, feodalizm, kentlerin yeniden kurulması, parlamentoların yayılması, haçlı seferleri, coğrafi keşifler, Rönesans ve Reform hareketleri gibi Ortaçağ'ın önemli gelişmeleri kronolojik olarak anlatılmaktadır. Video, bu konuların Avrupa ve dünya tarihini nasıl etkilediğini açıklamakta ve Siyasal Tarih I ders kitabının birinci ünitesinde daha ayrıntılı bilgi bulunduğunu belirtmektedir.
Bu video, bir eğitimci tarafından Ankara'da çekilen tarih dersidir. Eğitimci, kameraman Mehmet ile birlikte Vanspor'un Etimesgut Belediyespor ile oynadığı maçın ikinci yarısını izleyerek dersi vermektedir.. Video, 15. yüzyıl Avrupa tarihini kapsamlı şekilde ele almaktadır. İçerikte feodalizm sistemi, 100 Yıl Savaşı, derebeylik sisteminin sona ermesi, merkezi krallıkların kurulması, kilise baskısı, engizisyon mahkemeleri, Martin Luther ve Protestan Reformu, coğrafi keşifler, sömürgecilik dönemi, Rönesans ve bilimin gelişimi gibi konular kronolojik olarak anlatılmaktadır.. Ders, tahtada notlar alınarak verilmekte ve önemli tarihsel olaylar, sanatçılar ve hareketler detaylı şekilde açıklanmaktadır. Özellikle Martin Luther'in kiliseye karşı protestoları, Ausburg Antlaşması ile protestanlığın resmi bir mezhep olarak kabul edilmesi ve Avrupa'daki diğer dini hareketler (Kalvinizm, Anglikanizm) üzerinde durulmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının izleyicilerden gelen soruları yanıtladığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, "Geleceği Hatırlamak" adlı bir kitabının yazarı olduğunu belirtmektedir.. Video, çekirdek aile yapısında sağlıklı çocuk doğurmak ve yetiştirmek konusuyla başlayıp, toplumsal bilinç ve ideolojik bombardımanlar üzerine bir analiz sunmaktadır. Konuşmacı, günümüz toplumunun erkek egemen ideolojiye hakim olduğunu ve bu bombardımanın bireylerin ilişkilerini nasıl etkilediğini anlatmaktadır. Ayrıca, toplumsal altyapının (kapitalizm, feodalizm gibi) üst yapıları nasıl şekillendirdiğini ve bilinçli bir yaşamın önemini vurgulamaktadır. Video, "özen ilişkinin gıdası özendir" mesajıyla sonlanmaktadır.