Bu video, bir öğretmenin sunduğu tarih dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, tarihi ticaret yolları (ipek yolu ve baharat yolu) ile Türk devletlerinin bu yollar üzerindeki rollerini anlatmaktadır. İçerikte Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı (Demir İpek Yolu) hakkında bilgiler verilmekte ve Türk devletlerinin siyasi, ekonomik ve kültürel özellikleri, İslamiyet'in Türkler üzerindeki etkileri, Anadolu'nun fethi gibi konular ele alınmaktadır.. Video, öğrendiklerimizi değerlendiriyoruz bölümünde çeşitli sorular ve cevaplar içermekte, ayrıca soru çözümleriyle Türk tarihi konularını pekiştirmektedir. Türklerin Anadolu'yu yurt edinme süreci ve tarihi ticaret yollarının teknik gelişmeleri gibi konular da açıklanmaktadır.
Ticaret yollarının keşfi ve yeni rotalar arayışı temel nedenlerdendir. Avrupa'nın tekelci güçlerle rekabet etme isteği etkili olmuştur
Şifreler yorum sorularının yapımını kolaylaştırır. A ve B kümeleri ortak özellikleri anlatır. İsyanlar farklı nedenlere ve taht mücadelelerine göre kategorize edilir
Bu video, bir tarih dersi formatında Hazar Kağanlığı'nın yıkılışını anlatan bir sunumdur. Konuşmacı, Türk devletlerinin yıkılışının sadece askeri baskınlarla değil, ekonomik faktörlerle de şekillendiğini vurgulamaktadır.. Video, Hazar Kağanlığı'nın 965 yılında Svyatoslav adlı bir Rus knezi tarafından yıkılışını ele alıyor. Konuşmacı, bu yıkılışın sadece askeri bir baskın sonucu değil, ekonomik kaynakların kaybedilmesi sonucu olduğunu açıklıyor. Hazar Kağanlığı'nın ekonomik gücünün, Kırım ile Harezm arasındaki ticaret yolunun çöküşünden ve İtil kenti üzerinden geçen doğu-batı ve kuzey-güney hatlarının yeni ticaret yolları tarafından değiştirilmesinden kaynaklandığı anlatılıyor. Ayrıca, bu durumun Osmanlı Devleti'nin yıkılışına benzerlikleri de vurgulanıyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, bir öğretmen tarafından Ortaçağ'daki ticaret sistemi ve ticaret yolları hakkında bilgi verilmektedir.. Video, Ortaçağ'da Asya ile Avrupa arasındaki ticaretin nasıl yapıldığını anlatarak başlıyor. Türk devletlerinde takas sisteminin yaygın olduğu, Çinliler, Bizans ve İran ile ticarette para kullanıldığı belirtiliyor. Ardından Kral Yolu, İpek Yolu, Baharat Yolu ve Kürk Yolu gibi önemli ticaret yolları detaylı olarak inceleniyor. Son bölümde ise ticaret yolları üzerindeki önemli mekanlar (hanlar, çarşılar, ara, ribatlar, kervansaraylar, pazar, panayırlar, kapan) ve para kullanımının tarihsel gelişimi anlatılıyor.
Bu video, bir öğretmenin Onur adlı öğrencisiyle etkileşimli bir şekilde coğrafya dersi anlattığı eğitim formatındadır. Öğretmen, TYT sınavına hazırlık amacıyla küresel ulaşım ağları ve önemli coğrafi yapılar hakkında bilgiler vermektedir.. Video, dünya üzerindeki ulaşım ağlarının gelişimini, farklı ulaşım türlerini (kara, demir, deniz, hava, demiryolları ve boru hatları) ve önemli coğrafi yapıları (boğazlar, kanallar) detaylı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde karayolu, denizyolu ve demiryolu ulaşımının özellikleri ve dünya üzerindeki kullanım alanları anlatılırken, ikinci bölümde Macellan Boğazı, Beri Boğazı, Kiel Kanalı, Süveyş Kanalı gibi önemli coğrafi yapılar açıklanmaktadır.. Videoda ayrıca Kral Yolu, İpek Yolu, Baharat Yolu gibi önemli ticaret yolları, Kuzey Atlantik Yolu, Akdeniz-Güneydoğu Asya Yolu gibi deniz yolları ve Türkiye'deki ulaşım durumu ile coğrafi faktörlerin ulaşım üzerindeki etkileri de ele alınmaktadır.
Hükümdarlık alametleri para bastırma, savaş açma ve hutbe okutma idi. Meliklerin yetkileri sınırlı tutulurken merkezi otorite korundu. Tuğrul Bey'in Abbasi desteğiyle "Doğunun ve batının sultanı" olması siyasi gücü artırdı
Bu video, bir eğitimci tarafından sunulan tarih dersi formatında olup, Orta Asya Türk devletlerinin yönetim, sosyal ve askeri yapıları hakkında kapsamlı bilgiler içermektedir.. Video, Türk devletlerindeki yönetim kavramları ve görevlileriyle başlayıp, Türk ordusunun tarihsel gelişimine, askeri taktiklerine ve silahlarına geçmektedir. Ardından Türk toplumunun sosyal yapısı, göçebe yaşam tarzı ve boy sistemi ele alınmakta, son olarak ise Uygurların yerleşik yaşama geçişinin sosyal ve ekonomik sonuçları incelenmektedir.. Videoda "aoki", "töre", "tüz", "toy", "yalı" gibi Türk yönetim kavramları, Mete Han'ın oluk sistemi, Türk ordusunun taktikleri (Turan taktiği, hilal taktiği, sahte kaçış) ve Türk toplumunun göçebe yaşamından yerleşik yaşama geçiş sürecindeki ekonomik değişimler (tarım, sulama kanalları, madencilik, ticaret yolları) gibi önemli konular detaylı olarak anlatılmaktadır.
Kervansaraylar ribât olarak da anılmakta ve askerî amaçlı yapılardır. Ribâtlar, sınır boylarında ordu ve binek hayvanlarının konakladığı yapılardı. En erken Türk kervansarayı 1019'da yapılan Ribât-ı Mâhî'dir
İpek Yolu, Asya ile Avrupa arasında ekonomik ve kültürel alışverişi sağlayan ticaret ağıdır. Adını Orta Doğu ve Çin arasındaki ipek ticaretinden almıştır. Zhang Qian'in emriyle açılmış, Yavuz Sultan Selim döneminde Osmanlı himayesine girmiştir
"Gündem Ötesi" adlı programda sunucu ve konuk Kahraman Şakul (Medeniyet Üniversitesi'nde Avrasya tarihi dersleri veren bir akademisyen) İpek Yolu'nun tarihsel önemi hakkında kapsamlı bir sohbet gerçekleştiriyor.. Program, İpek Yolu'nun gerçek bir yol değil, Çin'den Roma İmparatorluğu'na kadar uzanan bir ağ olduğunu açıklayarak başlıyor ve bu güzergahın sadece ticaret değil, fikirler, kültürler ve manevi değerlerin de taşındığı bir platform olduğunu vurguluyor. Video, Çin-Hun ilişkileri, göçebelik kültürünün gerçek doğası, İpek Yolu'nda kullanılan hayvanlar, Türk tarihi ve Marco Polo'nun yolculuğu gibi konuları ele alıyor.. Programda ayrıca Afganistan'ın tarihsel önemi, Kuşan İmparatorluğu, Soğut tüccarlarının rolü ve İpek Yolu'nun 19. yüzyıla kadar devam ettiği gibi ilginç bilgiler de paylaşılıyor. Konuşmacılar, arkeolojik buluntular, genetik testler ve dilbilimsel çalışmalar üzerinden tarihsel süreçleri analiz ederek, batı merkezi tarih yazımından kurtulmanın önemini vurguluyorlar.
Bu video, Sosyal Kale kanalında yayınlanan bir eğitim dersidir. Eğitmen, coğrafi keşiflerin tarihsel sürecini anlatmaktadır.. Video, coğrafi keşiflerin tanımı ile başlayıp, 15. ve 16. yüzyıllarda İspanyol ve Portekizlilerin başlattığı bu hareketlerin nedenlerini detaylı şekilde incelemektedir. Pusulanın kullanımı, sağlam gemilerin yapılması, önemli ticaret yollarının Osmanlı'ya geçmesi, doğunun zenginliklerini elde etmek isteme ve papa'nın hristiyanlığı yaymak istemesi gibi nedenler açıklanmaktadır. Daha sonra Barthel Midiaz, Vasco da Gama, Kristof Kolomb, Amerika Vespucci ve Macellan ile Delcano'nun keşif seyahatleri harita üzerinde gösterilmektedir. Son bölümde ise coğrafi keşiflerin sonuçları (ipek yolu ve baharat yolunun önemini kaybetmesi, yeni kıtaların keşfi, sömürgecilik faaliyetlerinin başlaması, dünyanın yuvarlak olduğu ispatlanması) ele alınmaktadır.
Port of Los Angeles leads North America with 10.66 million TEUs annually. Port of New Jersey handles 7.4 million containers, valued at $205 billion. Port of Long Beach ranks 21st globally, focusing on eco-friendly policies. Port of Savannah is largest single-terminal container facility in North America
Bu video, bir öğretmenin büyük dünya haritası kullanarak coğrafya dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, konuyu ezberlemek yerine mantıksal bir şekilde anlatmayı amaçlamaktadır.. Video, dünya üzerindeki önemli boğazlar, kanallar ve deniz yollarını konu almaktadır. Öğretmen önce boğaz ve kanal kavramlarını açıklar, ardından İstanbul-Çanakkale Boğazı, Süveyş Kanalı, Babül Mendepe Boğazı, Hürmüz Boğazı, Malakka Boğazı, Kiel Kanalı, Dover Boğazı, Panama Kanalı ve Bering Boğazı gibi önemli coğrafi yapıları göstermekte ve bunların ticaret ve ulaşım açısından önemini anlatmaktadır.. Videoda ayrıca Avrupa-Amerika, Avrupa-Asya ve Amerika-Asya arasındaki önemli deniz yolları ve Bering Boğazı'nın dünyanın en doğusunda yer aldığı, tarih ayırma çizgisinin geçtiği ve bu bölgeden geçerken zaman diliminde değişiklik yaşanabileceği gibi coğrafi bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Alpınar adlı bir oyun youtubercinin Civilization 6 oyununu oynarken izleyicilere stratejileri anlattığı bir oyun rehberidir. Alpınar, Türkiye modunu kullanarak oynadığı oyunu izleyicilerin sorularını yanıtlarken ilerletmektedir.. Videoda, şehir yönetimi, ekonomi, savaş stratejileri ve teknolojik gelişim gibi Civilization 6 oyununun temel mekanikleri detaylı olarak gösterilmektedir. Oyuncu, Ankara, İstanbul, Bursa, Gaziantep, Adana gibi şehirlerin kurulması, yönetilmesi ve gelişmesi sürecini anlatırken, "Great People" sistemi, ticaret yolları, savunma kurma ve bilim keşifleri gibi oyun mekaniklerini açıklamaktadır.. Videoda ayrıca tapınak inşa etme, dinin yayılması, şehir savunmalarını güçlendirme, barbar saldırılarından korunma ve diğer oyuncularla etkileşim kurma gibi stratejik konular da ele alınmaktadır. Oyuncu, Amsterdam ve Brüksel gibi şehirleri geri kazanma, ticaret yollarını artırmak için Commercial Hub yapma ve şehirlerin stratejik konumlarını seçme gibi gelişim stratejilerini de paylaşmaktadır.
Bu video, Gümüşhane'nin tarihsel gelişimini anlatan bir belgesel formatındadır.. Video, Gümüşhane'nin Roma ve Bizans dönemlerinden başlayarak tarihsel gelişimini kronolojik olarak anlatmaktadır. Bölgenin tarihi bir ticaret yolu üzerinde bulunması ve madenleriyle ün yapmış olması nedeniyle yaşadığı savaşlar, Emevi, Bizans ve Abbasi dönemlerindeki egemenlikler, Türkmen akınları ve Çepni Türklerinin bölgeye yerleşmesi gibi önemli tarihsel olaylar detaylı şekilde ele alınmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında coğrafi keşifler konusunu anlatan bir içeriktir. Konuşmacı, öğrencilere yönelik bilgiler vererek dersi sunmaktadır.. Video, coğrafi keşiflerin sebeplerini, önemli keşifleri ve sonuçlarını detaylı şekilde ele almaktadır. Öncelikle Osmanlı Devleti'nin ipek ve baharat yollarının denetimini ele geçirmesi üzerine Avrupalıların yeni ticaret yolları aramaya başlaması anlatılmaktadır. Ardından Bartholomeu Dias, Kristof Kolomb, Vasco de Gama ve Amerigo Vespucci gibi önemli keşifcilerin çalışmaları ve coğrafi keşiflerin sonuçları açıklanmaktadır. Son olarak, coğrafi keşiflerin Osmanlı Devleti'ne olumsuz etkileri vurgulanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından Osmanlı kültür ve uygarlığı konusunda bilgi verilmektedir.. Video, Osmanlı ekonomisi üzerine odaklanmaktadır. Öğretmen, Osmanlı'da bastırılan paralar, gayrimüslimlerden alınan vergi (harman), tartılar ve ekonomik kavramlar gibi konuları ele almaktadır. Ders, ekonomi konusunun devamı niteliğinde olup, ticaret yolları ve taşımacılık gibi konulara da değinilmektedir.
Bu video, bir yarışma programının son bölümü ve ödül törenini göstermektedir. Programda Ayşe Hanım ve Kerem Bey adlı iki katılımcı yer almaktadır.. Videoda, katılımcıların Marco Polo'nun hangi ticaret yolunun ünlü yolcularından biri olduğu sorusuna cevap vermesi ve doğru cevap vermesiyle 91 bin lira kazanmaları gösterilmektedir. Yarışmanın sonunda, kazananların kazandıkları parayı nasıl kullanacakları hakkında konuşmaları ve sunucu tarafından tebrik edilmeleri yer almaktadır. Ayşe Hanım ve Kerem Bey, kazandıkları parayı paylaşacaklarını, Kerem Bey'in araba almayı, Ayşe Hanım'ın ise arkadaşlarıyla yeni bir ülkeye gitmeyi planladıklarını belirtmektedirler.