160GB HDD'yi 40GB ve 120GB olarak bölme işlemi yapıldı. Format sonrası sadece 40GB görünür kaldı. Disk yönetiminde ayrılmamış alan sağ tıklanarak biçimlendirilmeli. 120GB'lık alan biçimlendirilmemişti. Yeni bölüm oluşturma seçeneği ile sorun çözüldü
Bu video, Mehmet adlı bir eğitmenin Mete Akademi ile bölme ve bölünebilme konusunu anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, bölme işleminin temel bileşenlerini (bölünen, bölen, bölüm ve kalan) açıklayarak başlıyor ve bunları "menü eşittir burger, patates artı kola" gibi ezberleme teknikleriyle anlatıyor. Ardından bölünebilme kuralları detaylı olarak inceleniyor: 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10 ve 11 ile bölünebilme kuralları örneklerle açıklanıyor. Video, her bir kuralın nasıl uygulanacağını gösteren pratik örneklerle devam ediyor ve son olarak bir ödüllü soru ile sonlanıyor.
Bölme işleminde A = B∙C + K, K < B ve K < C olmalıdır. Bölünen, bölen, bölüm ve kalan temel bölme terimleridir
Ondalık sayılar kesirli gösterimde yazılabilir. Toplama işleminde paylar toplanır. Çıkarma işleminde paylar çıkarılır. Çarpma işleminde çarpanlar 10'un kuvvetleri biçiminde yazılır. Bölme işleminde paylar toplanır
"Çift Sıfır Matematik" kanalında bir matematik öğretmeninin sunduğu eğitim içeriğidir. Öğretmen, bayadır nedeniyle uzun bir süre video atmamış olduğunu belirtiyor.. Video, temel matematik işlemlerini (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme) kapsamlı şekilde anlatmaktadır. İlk bölümde toplama ve çıkarma işlemlerinin örneklerle açıklanması, çarpma işleminin "hızlı toplama" olarak tanımlanması ve çarpım tablosunun gösterilmesi yer alırken, ikinci bölümde bölme işlemi detaylı olarak ele alınmaktadır. Öğretmen, 12/11 ve 108/21 bölme örnekleri üzerinden bölme işleminin nasıl yapılacağını adım adım göstermektedir.. Video, matematik sınavlarında işlem hatalarından kaynaklanan sorunları çözmeyi amaçlamakta ve öğrencilerin yaptığı hataları göstererek doğru çözüm yöntemlerini açıklamaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere bilgisayar diskini nasıl böleceğini ve bölünmüş diskleri nasıl birleştireceğini adım adım göstermektedir.. Video, disk yönetiminin nasıl açılacağını göstererek başlıyor ve ardından C sürücüsünün nasıl bölüneceğini, yeni birimlerin nasıl oluşturulacağını ve isimlendirileceğini anlatıyor. Daha sonra, bölünmüş disklerin nasıl birleştirileceği gösteriliyor. Özellikle 50 GB'lık bir bölümün ikiye bölünmesi ve ardından bu bölümlerin birleştirilmesi detaylı olarak açıklanıyor.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere soruları önce kendilerinin çözmelerini, sonra da kendisinin çözümünü göstermesini önermektedir.. Videoda toplam sekiz farklı matematik problemi çözülmektedir. Problemler arasında para paylaşma, otomobil uzaklıkları, ekmek tüketimi, okul öğrencilerinin sayısı ve yaş problemleri gibi çeşitli konular yer almaktadır. Öğretmen her problem için çözüm yöntemini detaylı olarak anlatmakta ve çarpım tablosu gibi temel matematik bilgilerini hatırlatmaktadır.. Öğretmen, öğrencilere videoyu durdurup önce kendi cevaplarını bulmalarını tavsiye etmekte ve bölme işlemi gibi matematiksel kavramları pekiştirmektedir.
TÜİK verilerine göre 2018 Türkiye nüfusu 81.867.223 kişidir. Telefon şifresi için yüz milyonlar basamağı 9, on binler basamağı 1, onlar basamağı 7 kullanılmalıdır. Sayılar milyonlar, binler ve birler bölüğü olarak modellenebilir
Ondalık sayılar paydayı 10'un kuvvetine genişletme veya payı paydaya bölme ile oluşturulur. Devirli ondalık sayılarda virgülden sonra tekrar eden sayı devreden sayıdır
John Napier tarafından 1617'de Edinburgh'da Rabdology adıyla yayımlanan abaküs. Tahta ve çerçeveden oluşan abaküs, çarpma, bölme ve karekök işlemleri için kullanılır. Tahta 1'den 9'a kadar numaralandırılmış 9 kareden oluşur
Bu video, Mert Hoca tarafından sunulan "İlk Oniki Konu Kampı" kapsamında TYT sınavına hazırlık amacıyla hazırlanmış bir matematik dersidir. Öğretmen, öğrencilere bölme ve bölünebilme konusunu anlatmaktadır.. Videoda bölme işleminin temel kavramları (bölünen, bölen, bölüm ve kalan), bölme algoritması ve bölünebilme kuralları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Öğretmen önce 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11 gibi temel sayılarla bölünebilme kurallarını açıklamakta, ardından 12, 15, 18, 24, 30 gibi büyük sayıların bölünebilme kurallarına geçmektedir. Her kural için örnekler verilmekte ve yeni nesil sorular çözülmektedir.. Dersin sonunda öğrencilere kitaptan 96-109 arası sayfalardaki ödevler verilmekte ve bir sonraki derste bölme bölünebilme konusunun devamı yapılacağı belirtilmektedir. Bu kampın temel seviye bir başlangıç olduğu ve öğrencilere daha sonra üst seviyedeki kamplara katılma imkanı sağlayacağı vurgulanmaktadır.
Bu video, bir matematik öğretmeninin öğrencilere çeşitli matematik problemlerini çözme yöntemlerini anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, Ali ve Ahmet arasındaki diyalog üzerinden de bir problem çözmektedir.. Videoda bölme ve bölünebilme konusu etrafında çeşitli problem tipleri ele alınmaktadır. İlk bölümde x ve y pozitif tam sayıların değerlerini bulma, üç basamaklı sayılarla ilgili bölünebilme kuralları ve geometrik şekiller için özel bölme işlemleri çözülmektedir. İkinci bölümde faktöriyel sayıları, bölünebilme kuralları ve sayı problemleri ele alınırken, son bölümde Ali'nin Ahmet'in tuttuğu sayıyı bulma problemi adım adım çözülmektedir.. Öğretmen her problemi detaylı bir şekilde çözmekte, bölünebilme kurallarını (dokuz, onbir, sekiz gibi sayılarla bölünebilme) uygulamakta ve öğrencilerin sık yaptığı hataları vurgulamaktadır. Video sonunda eğitmen, öğrencilerin düzenli çalışma yapmaları ve "Konsantrasyon Matematik" kitabını çözmeleri konusunda tavsiyelerde bulunmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere program kullanmadan çok sayfalı PDF'leri nasıl bölebileceklerini göstermektedir.. Videoda, 225 sayfalık bir e-kitap örneği üzerinden, belirli sayfaları seçerek PDF'yi nasıl bölebileceğiniz adım adım anlatılmaktadır. Önce yazdırma sayfasına erişim, ardından Microsoft Print to PDF seçeneği ile yazdırılacak sayfaların seçilmesi ve istenen bölümlerin masaüstüne kaydedilmesi gösterilmektedir. Video, yazıcının bağlı olmaması gerektiği uyarısıyla sonlanmaktadır.
Bu video, Bulbul Öğretmen Eğitim kanalında yayınlanan bir matematik dersidir. Öğretmen, 2. sınıf öğrencilerine yönelik çeşitli matematik problemlerini çözmektedir.. Videoda, birden fazla işlemin olduğu problemlerin nasıl çözüleceği adım adım anlatılmaktadır. Öğretmen, kalemlerin sayısı, çiftlikteki hayvanların ayakları, para hesaplamaları, yaş problemleri, bilye paylaşma, kitap okuma ve çiçek satışı gibi farklı konularda toplam 10 farklı problemi çözmektedir. Her problem için toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerinin nasıl yapılacağı detaylı olarak gösterilmektedir.
Bu video, Birebir Hoca kanalından bir öğretmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir.. Video, zihinden çarpma ve bölme işlemleri konusunu kapsamlı şekilde ele almaktadır. İlk bölümde on, yüz bin ve katları ile çarpma, dört ve beş ile çarpma, dokuz ile çarpma, yirmibeş ile çarpma ve basamakları ayırarak çarpma yöntemleri anlatılırken, ikinci bölümde bölme işlemlerinde kullanılabilecek pratik yöntemler gösterilmektedir.. Bölme işlemlerinde iki farklı yöntem detaylı olarak açıklanmaktadır: böleni daha kolay işlem yapılabilecek hale dönüştürme yöntemi (örneğin 350'yi 25'e bölmek için 4 ile genişletme) ve bölenin çarpanlarından istifade ederek kolay yoldan bölme işlemi (örneğin 204'ü 12'ye bölmek için 12'nin çarpanlarını kullanarak 4'e ve 3'e bölme). Her yöntem için adım adım çözüm örnekleri sunulmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan zihinsel hesaplama tekniklerini gösteren eğitim içeriğidir.. Video, zihinden çarpma ve bölme işlemlerinin nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır. İçerikte 56. sayfadan 61. sayfaya kadar olan etkinlikler çözülmekte, küp devrilerek çarpma işlemi, sayı doğrusu üzerinde çarpma ve bölme işlemleri gibi zorlayıcı sorular ele alınmaktadır. Ayrıca sütçünün şişe hesaplaması, toptancının bisküvi paket sayısı hesaplaması ve kutulara doğal sayı yerleştirme gibi günlük hayattan örnekler de bulunmaktadır.. Video, öğrencilere zihinsel hesaplama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak pratik çözümler sunmakta ve çeşitli matematiksel işlemler için kısa yollar göstermektedir.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan matematik eğitim içeriğidir. Öğretmen, zihinden çarpma ve bölme işlemlerinin nasıl yapılacağını adım adım anlatmaktadır.. Video, zihinden çarpma işlemlerini (10, 100, 1000 ve katlarıyla, 5, 4, 8 ve 9 ile çarpma) ve bölme işlemlerini (10, 100, 1000 ve katlarıyla bölme, eşit sayıda sıfır silme yöntemi ve 5 ile bölme) detaylı olarak açıklamaktadır. Her yöntem için örnekler verilerek, öğrencilerin bu işlemleri zihinden yapabilmeleri için pratik bilgiler sunulmaktadır.. Video sonunda test soruları çözülerek, bölme işlemlerinin nasıl yapılacağı ve zihinden hesaplama yöntemlerinin nasıl uygulanacağı gösterilmektedir.