Bitkiler 74 element alır, bunların 100'ü mutlak gereklidir. Mutlak gerekli elementler makro ve mikro olarak sınıflandırılır. Bitkilerin %70'i su, %27'si organik madde, %3'ü besin elementlerinden oluşur
Bu video, bitki besin elementleri ve özellikle azot hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir. Konuşmacı, bitki hastalıkları ile karıştırılan bu konuyu mühendislik ve kimya bilgisi gerektiren bir şekilde anlatmaktadır.. Video, bitki bünyesinde tespit edilen 74 elementin esas elementler, ikincil elementler ve yararlı elementler olarak sınıflandırılmasıyla başlar. Ardından bitki besin elementlerinin toprakta bulunma şekilleri ve bitki tarafından alınma süreci açıklanır. Ana konu olan azot, bitkideki görevleri, toprakta bulunma şekli ve bitki besin elementlerinin alınım formları detaylı olarak anlatılır. Son bölümde ise azot noksanlığı ve fazlalığı durumlarında bitkilerde görülen belirtiler, farklı bitki türlerinde (tahıllar, mısır, patates, domates, baklagiller, meyve ağaçları) bu durumların nasıl görüldüğü ve etkileri açıklanır.
Bu video, bir konuşmacının gökyüzü, atmosfer ve Dünya'nın manyetik alanı hakkında alternatif teoriler sunduğu bilgilendirici bir içeriktir.. Video iki ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde gökyüzünün bir kubbe olduğu iddiası ve atmosferin yapısı ele alınırken, ikinci bölümde Dünya'nın manyetik alanı, mıknatısların iletkenlik özellikleri ve gök cisimlerinin Dünya ile etkileşimleri incelenmektedir. Konuşmacı, mevcut eğitim sisteminin bazı gerçekleri tam olarak anlatmadığını savunarak alternatif teoriler sunmaktadır.. Videoda ayrıca azotun fiziksel özellikleri, sıvı azotun deneyleri, Dünya'nın tepesindeki elektromanyetik kuvvet ve gök cisimlerinin plazma halinde olması gibi teknik bilgiler de paylaşılmaktadır. Konuşmacı, insanların çocukluktan beri öğrendikleri bazı bilgilerin yanlış olabileceğini de vurgulamaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan kimya dersi formatında hazırlanmıştır.. Videoda öncelikle maddenin fiziksel halleri (katı, sıvı, gaz ve plazma) ve bu haller arasındaki geçişler (erime, donma, buharlaşma, yoğuşma, süblimleşme ve krallaşma) anlatılmaktadır. Ardından endüstride kullanılan maddeler (LPG, LNG, kuru buz, soğutucu gazlar) ve günlük hayattaki uygulamaları açıklanmaktadır. Dersin ikinci bölümünde havadan azot ve oksijen ayrımsal damıtma işlemi, maddelerin kaynama noktası farkından yararlanarak nasıl yapıldığı ele alınmaktadır.. Video, örnek sorular ve cevapları içermekte ve bir sonraki derste katılar ve özelliklerinin işleneceği belirtilmektedir.
Ekosistemler canlı (biyotik) ve cansız (abiyotik) unsurlardan oluşur. Üreticiler (yeşil bitkiler) güneş enerjisini kimyasal enerjiye çevirir. Tüketiciler birincil (otoburlar) ve ikincil (etoburlar) olarak ikiye ayrılır. Ayrıştırıcılar ölü organizmaları parçalayarak kimyasal maddeleri geri dönüştürür
Bu video, Fidancım.com'dan Latif tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, somon güller üzerinde gübreleme uygulaması yaparak izleyicilere bilgi vermektedir.. Video, güllerin gübrelemesi konusunda üç temel bitki besin elementi olan azot, fosfor ve potasyum hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Her bir besin elementinin bitkideki etkileri, hangi dönemlerde verilmesi gerektiği ve nasıl uygulanması gerektiği açıklanmaktadır. Ayrıca gübreleme sonrası sulama ve gübre uygulaması yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir öğretmen tarafından sunulan kimya dersi formatında hazırlanmış eğitim içeriğidir.. Video, 5A grubu elementlerinin (azot, fosfor, arsenik, antimon ve bizmut) genel özellikleriyle başlayıp, özellikle azotun elde edilme yolları, kimyasal özellikleri ve kullanım alanlarına odaklanmaktadır. İçerikte azotun önemli bileşikleri olan amonyak, hydrazin, azot oksitleri (diazot trioksit, azot dioksit, azot monoksit) ve bunların özellikleri detaylı olarak incelenmektedir.. Öğretmen, tepkimeleri ezberlemek yerine mantığını anlamayı vurgulamakta ve azotun asitlik özellikleri, asit yağmurları ile gübre, patlayıcı, boya, ilaç ve plastik yapımı gibi çeşitli kullanım alanlarını açıklamaktadır.
Atmosferin %78'ini oluşturan azot, -3'ten +5'e kadar yükseltgenebilir. Amonyak, patlayıcı madde ve gübre üretiminde kullanılır. Nitrik asit, patlayıcı madde yapımında ve gübre üretiminde kullanılır
Bu video, bir matematik problemi çözüm dersidir. Bir öğretmen, çiftçinin toprak analizi sonucunda belirlediği azot ihtiyacını karşılamak için A ve B markalı gübrelerden hangisini tercih etmesi gerektiği sorusunu çözmektedir.. Videoda, A gübresinin 50 kg'da 10 kg azot içermesi ve 70 TL, B gübresinin ise 50 kg'da 22 kg azot içermesi ve 160 TL olduğu bilgisi verilmektedir. Öğretmen, çiftçinin toprağın ihtiyacı olan 110 kg azot miktarını karşılamak için hangi markayı tercih ederse etsin, bin TL'den az ödeme yapacağını belirterek, B markasını tercih ederse A'ya göre 30 TL daha fazla ödeme yapacağını hesaplamaktadır.
Hidrojen, suyun elektrolizi veya metallerin su ile tepkimesinden elde edilir. Kükürtdioksit, kükürtün yanması veya metal sülfürlerin kavrulmasıyla üretilir. Karbondioksit, karbonatların kalsinasyonu veya basınç altında sıvılaştırılmasıyla üretilir. Oksijen, suyun elektrolizi veya havadan elde edilir. Azot, havadan elde edilir veya azot bileşiklerinin ısıtılmasıyla üretilir
Bu video, Fidancım.com'dan Latif tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir. Sunucu, somon güller üzerinde gübreleme uygulaması yaparak izleyicilere bilgi vermektedir.. Video, güllerin gübrelemesi konusunda üç temel bitki besin elementi olan azot, fosfor ve potasyum hakkında detaylı bilgiler sunmaktadır. Her bir besin elementinin bitkideki rolü, hangi dönemlerde verilmesi gerektiği ve nasıl uygulanması gerektiği açıklanmaktadır. Ayrıca gübreleme sonrası sulama ve gübre uygulaması yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar da paylaşılmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı yeşil gübreleme tekniklerini detaylı şekilde anlatmaktadır.. Video, baklagillerin (özellikle bakla) çiçeklenme döneminde toprakta nasıl kullanılabileceğini açıklamaktadır. Konuşmacı, baklagillerin atmosferden fikse ettiği azotu köklerindeki nodüllerde biriktirdiğini ve çiçeklenme döneminde bu azotu toprağa karıştırmanın önemini vurgulamaktadır. Yeşil gübreleme yaparken dikkat edilmesi gereken zamanlama, çiçeklenme oranının %90-95 olduğu dönemde yapılması gerektiği ve baklaya dönmeden önce toprağa karıştırılması gerektiği belirtilmektedir. Ayrıca, bu yöntemle hem azot hem de organik madde katma imkanı sağlandığı ve toprak mikroorganizmalarının yorulmaması için dikkat edilmesi gereken hususlar paylaşılmaktadır.
Azot ve potasyum alımı çiçeklenme döneminde hızla artar. Potasyum meyve gelişimi sırasında zirve yapar. En yaygın besin maddeleri potasyum, azot ve kalsiyumdur. Toplam N'nin en az %50'si nitrat-azotu olarak uygulanmalıdır
Üre, protein metabolizması sonucu oluşan ve dışkıyla atılabilen bir üründür. Susuz amonyağın 180 derecede reaksiyona girmesiyle elde edilir. %46 azot içeren amidli gübre olarak sınıflandırılır. Beyaz renkli, kokusuz ve suda kolay çözünebilen bir gübredir
Bu video, periyodik tablodaki yedi elementin sonuncusu olan azot hakkında bilgi veren eğitici bir içeriktir.. Video, azotun fiziksel özellikleri, kullanım alanları ve tarihsel keşfi hakkında bilgiler sunmaktadır. Soluduğumuz havanın %78'ini oluşturan azotun renksiz, yaşamak için gerekli olmayan ancak bitkilerin yetişmesi açısından önemli olduğu anlatılmaktadır. Ayrıca sıvı azotun soğutucu olarak kullanımı, elektronik endüstrisindeki önemi ve reaktif olmaması nedeniyle çeşitli alanlardaki uygulamaları açıklanmaktadır. Video, azotun 1772'de Daniel Rutherford tarafından keşfedilmesi ve farklı dillerdeki isimleriyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitim dersi formatında olup, bir öğretmen tarafından bağ derecesi konusu anlatılmaktadır.. Videoda bağ derecesinin ne olduğu ve nasıl hesaplanacağı açıklanmaktadır. Öğretmen, bağ derecesinin formülünü (bağlayıcı elektron sayısından karşıt bağlayıcı elektron sayısı çıkartılıp ikiye bölünmesi) vererek, O₂ ve N₂ moleküllerinin bağ derecelerini hesaplama yöntemini göstermektedir. Ayrıca, farklı elementlerin (oksijen, azot, flor, neon) bağ derecelerini hesaplarken kullanılabilecek iki farklı grafik diyagramı tanıtılmakta ve bunların hangi durumlarda kullanılacağı açıklanmaktadır.
Bu video, Batan adlı bir oyun youtubercinin Brawl Stars oyunundaki Azot karakterini detaylı olarak analiz ettiği bir içeriktir. Batan, Azot'un kostümleri, silahları ve oyun mekaniklerini göstermektedir.. Video, Azot karakterinin kostümleri ve silahlarıyla başlayıp, karakterin skill'lerini (sağ ve sol skill'ler) detaylı olarak göstermektedir. Ardından balta, yay ve bomba komboları gibi farklı saldırı teknikleri adım adım anlatılmaktadır. Batan, Azot'un zor bir karakter olduğunu ancak pratik yaparak oynanabileceğini vurgulamakta ve karakterin güçlü yönlerini göstermektedir. Video, Azot'un farklı saldırı kombinasyonlarını gösteren pratik örneklerle ilerlemektedir.
Bu video, bir kişinin üre ve şeker gübreleri hakkında bilgi verdiği eğitici bir içeriktir.. Videoda üre ve şeker gübrelerinin piyasadaki yaygın kullanımı, azot içeriği ve bitkilere sağladığı faydalar anlatılmaktadır. Üre'nin %46, şekerin ise %21 azot içerdiği belirtilirken, azotun bitkinin gövdesi, kök yapısı ve yaprak yapısının gelişmesini sağladığı, böylece bitkinin hızlı büyümesini sağladığı açıklanmaktadır.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı topraktan sıvı gübreleme yöntemini detaylı olarak anlatmaktadır.. Video, bahar aylarında bitkilerin gövde gelişimini sürdürdüğü dönemde topraktan sıvı gübreleme yönteminin önemini vurgulamaktadır. Konuşmacı, yeşil yapraklı dönemde bitkilerin magnezyum, sülfür, azot, molibden ve fosfor gibi beş temel elemente ihtiyaç duyduğunu açıklamaktadır. Bir litre temiz suya her element için 6 cc (azot için 2 cc) karıştırılarak, ağacın boyutuna göre (küçük ağaçlar için yarım litre, büyük ağaçlar için bir litre) uygulanması gerektiği anlatılmaktadır. Ayrıca, bu elementlerin birbirleriyle uyumlu olduğu ve birbirlerinin alımını artırdığı belirtilmektedir.
Bu video, Barış Çimen'in Barış Çimen TV kanalında sunduğu bir keşif macerasıdır. Videoda Barış Çimen, hastanede çalışan teknik personel Mehmet ile birlikte hastanenin oksijen ve azot santralini ziyaret ediyor.. Video, Barış Çimen'in hastanede bir ses duymasıyla başlıyor ve oksijen tüplerinin bulunduğu bir odaya giriyor. Mehmet, hastanenin medikal oksijen ve azot sistemini tanıtıyor. Oksijen tüplerine yağlı elle dokunmanın tehlikeli olduğu, patlamaya neden olabileceği vurgulanıyor. Ayrıca azot gazının ameliyat sırasında hastayı bayıltmak için kullanıldığı, oksijen ise hastayı uyurken ayıltmak için verildiği açıklanıyor. Video, oksijen ve azot gazlarının nasıl kontrol edildiği ve hastaneye nasıl dağıtıldığı hakkında bilgiler içeriyor.