• Buradasın

    YolGüvenliği

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bisiklet yolu sonu nasıl anlaşılır?

    Bisiklet yolunun sona erdiğini anlamak için mecburi bisiklet yolu sonu levhası kullanılır. Ayrıca, bisiklet yolunun sonu, çapraz bir şeritle de işaretlenebilir. Trafik işaretlerinin anlamlarını bilmek ve uygulamak, sürücü ve yayaları kazalardan korur.

    Otoparka kasis nasıl yapılır?

    Otoparklara kasis montajı için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Zemin Hazırlığı: Kasisin monte edileceği alan temizlenmeli, kuru ve düz bir yüzey sağlanmalıdır. 2. Montaj: - Plastik dübel ve trifon vida kullanılarak kasis, beton, asfalt veya kilit taş zemine sabitlenir. - Zemine delik açılacak yerler işaretlenir ve işaretlenen yerler hilti veya matkap ile delinir. - Plastik dübel zemine çekiç ile yerleştirildikten sonra, yol kasisi parçalarının delikleri dübel delikleri ile üst üste gelecek şekilde yerleştirilir. - Trifon vidalar, kasis gövde ve kapaklarında yer alan deliklerden geçirilerek lokma ile sıkılarak sabitlenir. 3. Görünürlük Artışı: Kasislerin gece görünürlüğünü artırmak için reflektörlü veya fosforlu şeritler kullanılabilir. Kasis montajı uzmanlık gerektirdiğinden, bir profesyonele danışılması önerilir.

    Bosna Hersek'te neden çok kaza oluyor?

    Bosna Hersek'te sık sık kaza olmasının birkaç nedeni vardır: 1. Olumsuz Hava Koşulları: Şiddetli kar fırtınaları ve buzlanma, yolların kapanmasına ve trafik kazalarına yol açar. 2. Yetersiz Kaldırım Temizliği: Kar yağışının ardından kaldırımların iyi temizlenmemesi, yayaların yürümekte zorluk çekmesine neden olur. 3. Dikkatsiz Sürüş: Sürücülerin direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu kontrolden çıkan araçlar, kazalara sebep olur.

    T-6 deniz veya nehir kıyısı ne demek?

    T-6 deniz veya nehir kıyısı, "Deniz veya Nehir Kıyısında Biten Yol" anlamına gelir. Bu trafik levhası, yolun bir su kütlesiyle sona erdiğini bildirir ve sürücülerin suya düşme tehlikesine karşı dikkatli olmaları gerektiğini belirtir. Karayolları Genel Müdürlüğü standardında, 60, 75 ve 90 cm boyutlarında, kırmızı üçgen içerisinde siyah simge şeklinde olan bu levha, karanlıkta kolay fark edilmesi için reflektif malzemeden üretilir.

    Göcek'te neden tünel var?

    Göcek'te tünel olmasının nedeni, Dalaman ile Göcek arasındaki kara yolunu kısaltarak ulaşımı kolaylaştırmaktır. Tünel fikri ilk kez 1965 yılında ortaya atılmış, 1996 yılında ihaleye çıkılmıştır. 2013 yılında, ilk tünelin hemen yanına, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ikinci bir tünel yapımına başlanmıştır.

    Kar paletini kimler kullanabilir?

    Kar paletini, kardan dolayı ulaşımda aksaklık yaşanan durumlarda yolda kalan araçlar için zaman kaybı olmadan kullanım kolaylığı sağlamak isteyen herkes kullanabilir. Ancak, kar paletlerinin kış lastiklerinin yerine geçemeyeceği ve sürüş akslarının üzerine konulduğu için aracın yolu tutmasını sağlamadığı unutulmamalıdır. Kar paleti kullanmadan önce, yasal düzenlemeleri kontrol etmek önemlidir. Bazı yerlerde zincir zorunluluğu olduğunda, kar paletlerinin polis tarafından kabul edilip edilmeyeceği belirsizdir.

    Yol ayrımında hangi yol daha iyi?

    Yol ayrımında hangi yolun daha iyi olduğu, kişisel tercihler ve koşullara bağlıdır. Genel olarak, yol ayrımında yapılacak seçim şu şekilde değerlendirilebilir: Tali yol ve ana yol ayrımı. Bilinmeyen yol ayrımı. Yol ayrımında yapılacak seçim, aynı zamanda değişim ve alışkanlık kavramlarıyla da ilişkilendirilebilir. Yol ayrımında doğru seçimi yapabilmek için, yerel trafik kurallarına ve işaretlemelere dikkat etmek önemlidir.

    Taşıt giremeyen yolda hangi araçlar gidebilir?

    Taşıt giremeyen yolda bisiklet, motorlu bisiklet ve el arabaları dışındaki araçlar gidemez. Bu tür yollar, "taşıt giremez" levhası ile belirtilir ve genellikle tek yönlü yol kesimlerinde kullanılır.

    En tehlikeli trafik levhası hangisi?

    En tehlikeli trafik levhası olarak değerlendirilebilecek bir levha bulunmamaktadır. Ancak, tehlike uyarı işaretleri sürücüler için önemli bir tehlike oluşturabilir. Bu işaretler arasında en sık karşılaşılanlar şunlardır: Sağa tehlikeli viraj (T-1a). Sola tehlikeli viraj (T-1b). Tehlikeli eğim (iniş veya çıkış) (T-3a). Bu levhalar, yol üzerindeki tehlikelere karşı sürücüleri uyarır. Trafik levhalarının anlamlarını bilmek, güvenli bir sürüş için önemlidir.

    Gevşek malzemeli zemin levhası ne anlama gelir?

    Gevşek malzemeli zemin levhası, taşıt yolu üzerinde gevşek malzeme olduğunu ve öndeki araçlardan taş sıçrayabileceğini bildirir. Bu levhayı gören sürücülerin: Hız sınırlaması levhalarının ikazlarına uymaları ve hızlarını düşürmeleri gerekir. Takip mesafesini artırmaları önerilir.

    Dünyanın en tehlikeli yolu Türkiye'de nerede?

    Dünyanın en tehlikeli yolu olarak kabul edilen Derebaşı Virajları, Türkiye'de Bayburt-Trabzon sınırında yer almaktadır. 2016 yılında tüm dünyanın en tehlikeli yolu seçilen Derebaşı Virajları, 3.500 rakımlı Soğanlı Dağı’ndaki D-915 yolu üzerinde bulunmaktadır. Derebaşı Virajları'nın yanı sıra Türkiye'de yer alan ve tehlikeli yollar arasında gösterilen bazı yollar şunlardır: Kuş Yuvası Geçidi; Sertavul Geçidi; Ovit Dağı Geçidi; Uzungöl Yolu; Kemaliye Taş Yolu; Kop Dağı Geçidi.

    Kuzey Marmara otoyolu neden tehlikeli?

    Kuzey Marmara Otoyolu'nun tehlikeli olarak değerlendirilmesinin bazı nedenleri: Yol ve hava koşulları: Kış şartlarında buzlanmaya karşı kullanılan tuz ve solüsyonun kimyasal etkisi, özellikle açık vadilerin bulunduğu viyadüklerde yolların aşınmasına neden olmuştur. Şerit daraltmaları: Genleşme derzlerindeki erozyon nedeniyle bazı bölümlerde şeritlerin aniden daralması, sürücüler için tehlike oluşturmaktadır. Yetersiz aydınlatma ve tabelalar: Sabit tabelaların ışıklandırılmaması, sürücülerin görüşünü olumsuz etkilemektedir. Ters yönlü sürüşler: Otoyolda ters yönde giden sürücüler, trafik güvenliğini tehlikeye atmaktadır. Mükerrer ücret tahsilatı: Gişelerde nakit ödeme ve HGS sistemlerinde yaşanan sorunlar, mükerrer ücret tahsilatına yol açabilmektedir.

    Sağdan daralan yolda ne yapılır?

    Sağdan daralan yolda yapılması gerekenler: Yol verme önceliği: Eğer iki araç eş zamanlı olarak daralan noktaya yaklaşıyorsa, ilk gelen araca yol verilmelidir. Yol verme işaretleri: Daralma olan yerlerde yol verme tabelaları veya trafik işaretleri bulunur, bu işaretlere dikkat edilmelidir. Sinyal kullanımı: Geçiş yapacak sürücü sinyal vererek niyetini belli etmelidir. Nazik ve dikkatli olma: Sürücüler, diğer araçların geçiş izni istediği durumlarda nazik ve düşünceli davranmalıdır. Hız kontrolü: Daralan yollarda hız kontrolü yapılmalı, dikkatli bir şekilde yaklaşılmalıdır. Ayrıca, Sağdan Daralan Kaplama Levhası T-4b bu tür yolları belirtir ve bu levhanın bulunduğu yerlerde belirtilen kurallara uyulmalıdır.

    Çift şeritli yol genişliği ne kadar?

    Çift şeritli yol genişliği, şerit genişliği genellikle 3,5 ila 3,75 metre arasında değişecek şekilde tasarlanır. Ancak bu genişlik, trafik türüne ve hıza bağlı olarak değişiklik gösterebilir.

    Ehliyet almak neden önemli?

    Ehliyet almanın önemli nedenleri şunlardır: Yasal zorunluluk: Trafiğe açık alanlarda motorlu araç kullanmak için ehliyet sahibi olmak yasal bir gerekliliktir. Güvenli sürüş: Ehliyet alma süreci, adayların trafik kuralları, ilk yardım ve araç mekaniği konularında bilgi sahibi olmalarını sağlar. Bilinçli sürücü olma: Ehliyet sahibi olmak, sadece bir belgeye sahip olmayı değil, aynı zamanda güvenli ve bilinçli bir sürücü olmayı da ifade eder. Mesleki ve kişisel özgürlük: Ehliyet, kişilere istedikleri zaman ve istedikleri yere gitme özgürlüğü sağlar. Ehliyet almak için gerekli şartlar, alınacak ehliyet sınıfına göre değişiklik gösterir.

    Aksine bir işaret bulunmadıkça yerleşim yeri dışındaki bölünmüş yollarda aşağıdaki araçlardan hangisinin azami hızı saatte 85 kilometredir?

    Kamyon, aksine bir işaret bulunmadıkça yerleşim yeri dışındaki bölünmüş yollarda azami hızı saatte 85 kilometre olan araçtır. Diğer araçların azami hızları şu şekildedir: Otobüs: 90 km/sa; Otomobil: 110 km/sa; Motosiklet: 90 km/sa.

    Araba kızaklama neden olur?

    Araba kızaklamasının (suda kızaklama) bazı nedenleri: Yoğun yağışlar. Yetersiz lastik diş derinliği. Yanlış lastik basıncı. Yüksek hız. Yol yüzeyi. Araç ağırlığı. Sürücü teknikleri.

    Araç genişliği kaç cm olmalı?

    Karayollarında trafiğe çıkacak araçlar için azami genişlik 2,55 metre olmalıdır. Özellikle tarım işlerinde kullanılmak üzere imal edilmiş araçlar ile yol bakım araçları, kurtarıcı araçlar ve itfaiye araçlarında bu ölçü 3,05 metre olabilir.

    Tendürek Geçidi neden tehlikeli?

    Tendürek Geçidi'nin tehlikeli olmasının bazı nedenleri: Kar ve tipi: Geçit, özellikle kış aylarında kar yağışı ve tipiye bağlı olarak görüş mesafesinin düşmesine ve yolların kapanmasına neden olabilir. Terör olayları: Geçmişte geçit, yol kesme ve terör olayları ile de gündeme gelmiştir. Yüksek rakım: 2644 rakımlı geçit, yüksek rakımı nedeniyle zorlu bir sürüş sunabilir. Bu nedenlerle, Tendürek Geçidi'nde seyahat ederken dikkatli olunması ve güncel yol koşullarının kontrol edilmesi önerilir.

    70 metre tabelası nerede kullanılır?

    70 metre tabelası, genellikle trafik işaretleri kategorisinde yer alır ve sürücülere belirli bir mesafenin 70 metre olduğunu bildirir. Ayrıca, yönlendirme tabelaları da 70x100 cm gibi belirli ölçülerde kullanılabilir.