• Buradasın

    Araba kızaklama neden olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Araba kızaklamasının (suda kızaklama) bazı nedenleri:
    • Yoğun yağışlar 24. Yağmur suyu, lastiklerin yol ile temasını kesen bir su katmanı oluşturabilir 24.
    • Yetersiz lastik diş derinliği 24. Diş derinliği 3 mm'den az olan lastikler, suyu etkili bir şekilde tahliye edemez 24.
    • Yanlış lastik basıncı 14. Düşük veya yüksek hava basıncı, lastiğin yola tam olarak tutunmasını engeller 14.
    • Yüksek hız 14. Hızın artması, lastiklerin yol tutuşunu kaybetmesine neden olabilir 14.
    • Yol yüzeyi 4. Düz veya eğimli yollar, suyun birikmesine ve kızaklama riskinin artmasına yol açabilir 4.
    • Araç ağırlığı 4. Hafif araçlar, su birikintilerinde yola tutunmakta zorlanabilir 4.
    • Sürücü teknikleri 4. Ani fren veya direksiyon hareketleri, lastiklerin yol temasını kaybetmesine neden olabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kızaklayan araba nasıl durdurulur?

    Kızaklayan bir arabayı durdurmak için aşağıdaki adımları izlemek önemlidir: 1. Direksiyonu Düz Tutun: Kızaklama sırasında direksiyonu çevirmeyin, düz tutmaya devam edin. 2. Gaz ve Fren Pedalından Ayağınızı Çekin: Gaza basma ve ani fren yapma dürtüsüne kapılmayın, bu tekerleklerin daha fazla dönmesine ve kaymanın artmasına neden olabilir. 3. Frene Yavaşça Basın: Fren pedalına yavaşça ve aralıklı olarak basarak tekerleklerin kilitlenmesini önleyin. 4. Vitesi Düşürün: Manuel şanzımanlı araçlarda debriyaja basarak motorun tekerleklere güç vermesini kesin ve düşük vitese geçin. 5. Aracı Yol Kenarına Yönlendirin: Araç tamamen durduktan sonra, trafik için tehlike oluşturmayacak şekilde yol kenarına yönlendirin. Eğer bu adımları uyguladıktan sonra aracı durdurmakta zorluk yaşıyorsanız, yardım istemekten çekinmeyin.

    Karda araba kaymaması için ne yapmalı?

    Karda arabanın kaymaması için aşağıdaki önlemler alınmalıdır: 1. Kış lastiği kullanımı: 7 derecenin altındaki hava koşullarında kış lastikleri kullanılmalıdır. 2. Lastik havalarının artırılması: Lastik havaları 2 psi artırılmalı, düşürilmemelidir. 3. Takip mesafesinin uzatılması: Buzlu yollarda daha uzun mesafede fren yapılabileceğinden takip mesafesi en az iki katına çıkarılmalıdır. 4. Ani hareketlerden kaçınma: Direksiyon, gaz, fren ve debriyaj hareketleri çok yumuşak yapılmalıdır. 5. Vitesi boşa almama: Kaygan yollarda vitesi hiçbir zaman boşa almamak gerekir. 6. Yokuş inişleri: İnerken aracı hızlandırmamak için çok hafif frenle ve el freni arka lastiği kilitlemeden inilmelidir. Bu önlemler, karlı ve buzlu zeminlerde güvenli bir sürüş sağlar.

    Araçta kızaklama halinde sürücünün ne yapması gerekir?

    Araçta kızaklama (aquaplaning) durumunda sürücünün yapması gerekenler: 1. Panik yapmamak ve sakin kalmak. 2. Direksiyonu düz tutmak, ani direksiyon hareketlerinden kaçınmak. 3. Gaz pedalından ayağını çekmek ve debriyaja basmak. 4. Yavaşça fren yaparak hızı düşürmek. 5. Kızaklama yapan aracın yönünü kontrol ederek, güvenli bir alana yönlendirmeye çalışmak. 6. Araç kontrolü geri kazanıldığında, düşük hızda yola devam etmek. Kızaklama riskini azaltmak için: Lastik basıncını düzenli kontrol etmek. Hızını yol koşullarına uyarlamak. Hız sabitleyici modunu kapatmak. Yoldaki su birikintilerini önceden fark edip hızı azaltmak.