Reyting (izlenme oranı) hesaplaması şu şekilde yapılır: 1. Her bir dakikadaki izleyici sayılarının toplanması. 2. Toplanan izleyici sayılarının, programın veya zaman diliminin toplam süresine (dakika bazında) bölünmesi. Örneğin, bir program 20:22 dakikasında tüm kişiler (5+) hedef kitlesinde %8,22 reyting almışsa, hesaplama şu şekilde yapılır: Tüm evren reyting = 58.367.000 %8,22. Bu programın tüm evrende 20:22 dakikasında 4.800.000 kişinin izlediği sonucuna varılır. Reyting (000) değeri, dakika başına düşen ortalama izleyici sayısını ifade eder. Share (izlenme yüzdesi) ise, belirli bir zaman diliminde dakika başına düşen ortalama izleyici sayısının, aynı zaman dilimindeki toplam izlemeye ait dakika başına düşen ortalama izleyici sayısına oranlanmasıyla elde edilir. Reyting hesaplamaları, televizyon ve radyo yayıncılığı dışında, ürün veya hizmetlerin popülerlik ve güvenilirlik gibi özelliklerini değerlendirmek için de kullanılabilir.