Yolcu uçakları, yapısal özellikleri nedeniyle ters uçmaya elverişli değildir. Bunun bazı nedenleri şunlardır: Kaldırma kuvveti sorunu: Uçaklar, genellikle sadece sağ taraf yukarıdayken kaldırma kuvveti üretecek şekilde tasarlanmıştır. Hidrolik ve yakıt sistemi: Ters pozisyonda yakıt ve hidrolik pompalama sistemi çalışmaz. Manevra sınırlamaları: Yolcu uçaklarındaki bilgisayar sistemleri, belirli yatış açılarını aştığında pilotu uyarır ve kumandaya müdahale edebilir. Ancak, tarihte bazı istisnai durumlar olmuştur: 1955 yılında, test pilotu Tex Johnston, Boeing 707 ile planlanmamış bir şekilde uçağı kendi ekseni etrafında 360 derece döndürerek ters uçuş gerçekleştirmiştir. 1985 yılında, Çin Havayolları'na ait bir Boeing 747, pilot hatası nedeniyle ters dönmüş ve kısa bir süre ters uçtuktan sonra kontrol altına alınarak inişi gerçekleştirilmiştir.