• Buradasın

    Temyiz

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sayıştay Temyiz Kurulu kararları kesin mi?

    Evet, Sayıştay Temyiz Kurulu kararları kesindir. Sayıştay dairelerince verilen ilamlar, Sayıştay Temyiz Kurulunda temyiz olunur ve bu kurulca verilen kararlar, kanuna aykırılık, yetkiyi aşmak veya hesap yargılaması usullerine riayet etmemek gibi sebeplerle ilgili kişiler tarafından temyiz edilebilir.

    Danıştay'da ısrar kararı nasıl verilir?

    Danıştay'da ısrar kararı, ilk derece mahkemesi veya bölge idare mahkemesi tarafından verilen ve temyiz yolu açık olan kararlara karşı, aleyhine karar verilen tarafın temyiz başvurusu üzerine Danıştay'ın ilgili dairesi tarafından bozma kararı verilmesi halinde, kararın doğru ve yerinde olduğunu kanaatinde olan mahkemelerin bozma kararına uymayarak eski kararlarını aynen tekrarlamaları durumunda verilir. Israr kararının verilebilmesi için: Temyiz başvurusu yapılmış olmalı ve Danıştay ilgili dairesi tarafından bozma kararı verilmiş olmalıdır. İlk derece mahkemesi veya bölge idare mahkemesi, kendi kararının doğru olduğuna inanmalı ve bozma kararında belirtilen gerekçeleri kabul etmemelidir. Israr kararı, nihai bir karar olup temyiz edilebilir.

    İstinafa itirazdan sonra Yargıtay'a temyiz nasıl yapılır?

    İstinafa itirazdan sonra Yargıtay'a temyiz başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Temyiz Dilekçesi Hazırlama: Temyiz başvurusunda bulunulabilmesi için, istinaf kararına itiraz edilen hususların açıkça belirtildiği bir temyiz dilekçesi hazırlanmalıdır. 2. Dilekçeye Eklenecek Belgeler: Temyiz dilekçesinin ekinde, istinaf kararının bir örneği ve varsa diğer belgeler yer almalıdır. 3. Yetkili Mahkemeye Teslim: Temyiz başvurusu, yetkili mahkemeye teslim edilmelidir. 4. Harç Ödeme: Başvuru sırasında mahkeme harçları ödenmelidir. Temyiz başvurusu için belirli bir süre kısıtlaması bulunmaktadır. Temyiz süreci, başvurunun niteliğine ve mahkemelerin iş yüküne bağlı olarak 6 ay ile 1 yıl arasında sürebilir. Temyiz sürecinde hukuki destek almak, sürecin sağlıklı ilerlemesi açısından kritik bir rol oynar.

    Hangi hallerde temyiz başvurusu reddedilir?

    Temyiz başvurusu, aşağıdaki hallerde reddedilebilir: Sürenin geçmesi. Temyiz edilemezlik. Hak sahibi olmama. Ayrıca, istinaf veya temyiz talebinin mahkeme kararının kesin olması sebebiyle reddi de mümkündür. Temyiz başvurusunun reddi kararına karşı, belirli bir süre içinde Yargıtay'dan karar talep edilebilir.

    İstinafta uyma kararı ne zaman kesinleşir?

    İstinafta uyma kararının ne zaman kesinleşeceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, istinaf sürecinin genel olarak sonuçlanma süresi, dosyanın niteliğine, mahkemenin iş yüküne ve yargılamanın duruşmalı olup olmamasına bağlı olarak değişmektedir. Ortalama olarak: Hukuk davalarında istinaf süreci 6 ay ile 1,5 yıl arasında sürebilir. Ceza davalarında istinaf incelemesi genellikle 8 ay ile 2 yıl arasında tamamlanır. İcra ve Sulh Hukuk Mahkemesi kararlarında süreç 4-6 ay içinde sonuçlanabilir. Ağır ceza davalarında istinaf süresi 1-2 yıl sürebilir. İstinaf başvurusu duruşmasız olarak inceleniyorsa, süreç genellikle daha kısa sürede tamamlanır.

    Temyiz dilekçesinin tebliği ve cevabı CMK 298 mi 299 mu?

    Temyiz dilekçesinin tebliği ve cevabı, CMK 298 kapsamında değerlendirilir. CMK 298. madde, temyiz isteminin reddedilme nedenlerini düzenler. Buna göre, Yargıtay, süresi içinde temyiz başvurusunda bulunulmadığını, hükmün temyiz edilemez olduğunu, temyiz edenin buna hakkı olmadığını ya da temyiz dilekçesinin temyiz sebeplerini içermediğini saptarsa, temyiz istemini reddeder. CMK 299 ise temyiz incelemesi ve hükümlerin açıklanması gibi konuları kapsar, ancak temyiz dilekçesinin tebliği ve cevabı ile doğrudan ilgili değildir.

    Ceza istinaftan sonra temyiz süresi ne zaman başlar?

    Ceza istinaftan sonra temyiz süresi, kararın açıklanmasından (tefhim veya tebliğ) itibaren 15 gün içinde başlar. Eğer karar duruşmada hazır bulunan tarafların yüzüne karşı açıklanmışsa (tefhim), temyiz süresi o gün başlar.

    Tebliğnameye cevap verilmezse ne olur?

    Tebliğnameye cevap verilmezse, temyiz incelemesini yapacak olan ceza dairesi, tebliğnamedeki görüşlerden haberdar olmaz ve bu görüşler tartışılamaz. Tebliğnameye cevap verilmesi, savunma hakkının kullanılması ve adil yargılanma açısından önemlidir. Tebliğname, temyiz edenlerin taleplerine ilişkin görüşler içermelidir ve bu nedenle cevap verilmesi, temyiz aşamasında sunulan beyanların dikkate alınmamış olabileceği anlamına gelebilir. Tebliğname ile ilgili konularda bir ceza avukatından hukuki destek alınması önerilir.

    Danıştay'a gönderilen dava kesinleşti mi?

    Danıştay'a gönderilen bir davanın kesinleşip kesinleşmediğini öğrenmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet Kapısı: Danıştay dava dosyası ve karar evrakı sorgulama hizmeti sunmaktadır. Danıştay Karar Arama: Danıştay'ın resmi sitesinde kelime veya daire bazında karar arama yapılabilir. Mahkeme Kalemine Başvuru: Kararı veren mahkeme kalemine başvurarak da kararın kesinleşip kesinleşmediği öğrenilebilir. Temyiz başvurusu yapılmışsa, karar ancak temyiz incelemesi tamamlandıktan sonra kesinleşir.

    Hükmün tamamlanmasına karşı temyiz edilebilir mi?

    Hükmün tamamlanması üzerine verilen ek karar, ilk karar gibi bağımsız bir nihai karar olduğundan temyiz edilebilir. Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 305/A maddesine göre, taraflardan her biri, nihai kararın tebliğinden itibaren bir ay içinde, yargılamada ileri sürülmesine veya kendiliğinden hükme geçirilmesi gerekli olmasına rağmen hakkında tamamen veya kısmen karar verilmeyen hususlarda ek karar verilmesini isteyebilir.

    Temyiz harcı nasıl hesaplanır?

    Temyiz harcı, davanın tamamen veya kısmen kabulü halinde, temyiz eden davalıdan nispi olarak hesaplanır. Hesaplama formülü şu şekildedir: Temyiz İlam Harcı: Anlaşmazlık konusu üzerinden binde 68,31 oranının dörtte biri. Temyiz Başvuru Harcı: Maktu olarak belirlenir. 2025 yılı için: Temyiz İlam Harcı: Anlaşmazlık konusu üzerinden binde 68,31 oranının dörtte biri, 1.013,90 TL'yi geçemez. Temyiz Başvuru Harcı: 3.033,70 TL. Temyiz harcı, kararın tebliğinden itibaren bir ay içinde ödenmelidir. Harç hesaplamaları, yasal düzenlemelere göre değişiklik gösterebilir. Güncel bilgiler için ilgili resmi kaynaklara başvurulması önerilir.

    Temyiz dilekçesinde kesinleşme talebi nasıl yapılır?

    Temyiz dilekçesinde kesinleşme talebi, kararın tebliğinden itibaren 30 gün içinde yazılı bir dilekçe ile Yargıtay'a başvurularak yapılabilir. Temyiz dilekçesinde kesinleşme talebi için örnek bir yapı: T.C. [Yargıtay Başkanlığı’na]. Dosya No: [Dosya numarası]. TEMYİZ EDEN: [Ad Soyad / Şirket Unvanı] – T.C./Vergi No: [Vergi numarası] – Adres: [Açık adres bilgisi]. VEKİLİ: [Avukat Adı Soyadı] – www.gokhanyagmur.com Metropark Sefaköy Rezidans/Ofisi, Süvari Cd. No:4 A Blok Daire 22 34000 Küçükçekmece / İstanbul. KARAR VEREN MAHKEME: [Bölge Adliye Mahkemesi / İstinaf Mahkemesi] – Karar Tarihi: … – Karar No: …. KONU: … sayılı karara karşı temyiz talebidir. AÇIKLAMALAR: … tarihli ve … sayılı mahkeme kararı hukuka aykırı olup, bu nedenle temyiz edilmiştir. Kararın hukuki ve maddi yönlerden hatalı olduğu kanaatindeyiz. Yargıtay'dan, kararın iptal edilerek yeniden hüküm kurulmasını talep ederiz. HUKUKİ NEDENLER: HMK m. 359 ve devamı – İlgili mevzuat. DELİLLER: İlk derece ve istinaf mahkemesi kararları – Dava dosyası – Diğer belgeler. SONUÇ VE TALEP: Yukarıda açıklanan nedenlerle, kararın temyizimizin kabulüne, kararın kaldırılmasına ve dosyanın yeniden görülmesine, yargılama giderleri ve vekâlet ücretinin karşı tarafa yüklenmesine karar verilmesini saygıyla talep ederim. Tarih: …/…/20… – İmza. Temyiz süreci karmaşık olabileceğinden, bir genel hukuk avukatından destek alınması önerilir.

    Bölge idare mahkemesi kararına karşı Danıştay'a temyiz dilekçesi nasıl yazılır?

    Bölge İdare Mahkemesi kararına karşı Danıştay'a temyiz dilekçesi yazmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Temyiz Edenin Bilgileri: Ad, soyad, adres ve iletişim bilgileri yazılır. 2. Temyiz Edilen Kurumun Bilgileri: Temyiz edilen kurumun adı ve adresi belirtilir. 3. Temyiz Nedeni: Kararın neden yanlış olduğuna dair detaylı açıklamalar yapılır. 4. İlgili Belgeler: Karara ilişkin ek belgeler eklenir. 5. Temyiz Talebinin Tarihi: Temyiz talebinin tarihi yazılır. 6. Temyiz Sonucu İstenilen Sonuç: Kararın iptali veya düzeltilmesi gibi talep belirtilir. 7. İletişim Bilgileri: Temyiz edenin iletişim bilgileri tekrar yazılır. 8. Ek Notlar: Gerekirse ek notlar eklenir. 9. Temyiz Edenin Beyanı: Verilen bilgilerin doğru olduğu ve en iyi bilgi ve inançla sağlandığı beyan edilir. Örnek bir dilekçe için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: dilekcesi-uzmani.com sitesinde "Bölge İdare Mahkemesi Kararına Karşı Danıştay Temyiz Dilekçesi Örneği" başlığı altında iki farklı örnek bulunmaktadır. Temyiz dilekçesi hazırlanırken bir avukata danışılması önerilir.

    Temyize cevap dilekçesi ne zaman verilir?

    Temyize cevap dilekçesi, temyiz dilekçesi tebliğ edildikten sonra 2 haftalık süre içinde verilmelidir. Temyize cevap dilekçesi, UYAP sistemi üzerinden veya fiziki olarak Yargıtay’a gönderilmek üzere ilgili mahkemeye sunulur.

    Tanıma tenfiz temyiz dilekçesi nereye verilir?

    Tanıma tenfiz temyiz dilekçesinin nereye verildiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, tanıma ve tenfiz davalarında temyiz incelemesini Yargıtay yapar. Tanıma ve tenfiz davalarında görevli mahkeme asliye mahkemeleridir. Yetkili mahkeme ise MÖHUK madde 51 düzenlemesine göre belirlenir.

    Yargıtay karar düzeltme aşamaları nelerdir?

    Yargıtay karar düzeltme aşamaları şu şekildedir: 1. Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına Başvuru: Sanık lehine her zaman, sanık aleyhine ise kararı etkileyecek nitelikte esaslı bir hatanın bulunması durumunda başvuru yapılabilir. 2. İtirazın İncelenmesi: Başvuru, öncelikle kararına itiraz edilen Yargıtay dairesine gönderilir. 3. Kararın Düzeltilmesi veya Genel Kurula Sevk: Daire, itirazı yerinde görürse kararı düzeltir; görmezse dosyayı Yargıtay Ceza Genel Kuruluna gönderir. 4. Yargıtay Ceza Genel Kurulu İncelemesi: Genel Kurul, itirazı nedenleriyle kabul etmezse red kararı verir, kabul ederse onama kararını kaldırır ve olaya göre bir karar verir. Karar düzeltme sebepleri arasında, temyiz dilekçesinde hükme etkisi olan itirazların cevapsız bırakılması, kararda birbirine aykırı fıkralar bulunması, belgelerde hile veya sahtelik, kararın usul ve kanuna aykırı olması yer alır. Süre sınırı: Karar düzeltme talebi, Yargıtay kararının tebliğinden itibaren 15 gün içinde yapılmalıdır.

    Geçici koruma kararı reddi temyiz edilebilir mi?

    Geçici koruma kararı reddi temyiz edilemez. 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun (HMK) 362. maddesinin 1. fıkrasının (f) bendine göre, bölge adliye mahkemelerince verilen geçici hukuki korumalar hakkında verilen kararlara karşı temyiz yoluna başvurulamaz. Ancak, bu kararlara karşı istinaf yoluna başvurulabilir.

    Tashihi karardan sonra temyiz yolu açık mıdır?

    Evet, tashihi karardan sonra temyiz yolu açıktır. 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 304. maddesine göre, hükmün tashihi (düzeltilmesi) sonrasında verilen ek karar, istinaf ve temyiz yoluna başvurulabilir. Tashih ve temyiz taleplerine karşı verilen kararlar, istinaf veya temyiz kanun yoluna başvurma sürelerini durdurmaz.

    Temyiz mahkemesi hangi davalara bakar?

    Temyiz mahkemesi, yani Yargıtay, aşağıdaki davalara bakar: İlk derece mahkemelerinden gelen kararlar. Bölge adliye mahkemelerinin kararları. Hakem kararlarının iptali talepleri. Temyiz edilemeyecek davalar arasında ise şu kararlar yer alır: 5 yıl veya daha az hapis cezaları ve adli para cezalarına ilişkin kararlar; Soybağına ilişkin davalar hariç nüfus kayıtlarının düzeltilmesine dair kararlar; Geçici hukuki korumalar hakkında verilen kararlar. Temyiz incelemesi, kararın hukuki yönünü denetler; delil değerlendirmesi veya vakıa incelemesi yapılmaz.

    CMK 289 nedir?

    CMK 289, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun "Hukuka Kesin Aykırılık Hâlleri" başlıklı maddesidir. Bu maddeye göre, temyiz dilekçesi veya beyanında gösterilmiş olmasa da aşağıda yazılı hâllerde hukuka kesin aykırılık var sayılır: Mahkemenin kanuna uygun olarak teşekkül etmemiş olması; Hâkimlik görevini yapmaktan kanun gereğince yasaklanmış hâkimin hükme katılması; Geçerli şüphe nedeniyle hakkında ret istemi öne sürülmüş olup da bu istem kabul olunduğu hâlde hâkimin hükme katılması veya bu istemin kanuna aykırı olarak reddedilip hâkimin hükme katılması; Mahkemenin kanuna aykırı olarak davaya bakmaya kendini görevli veya yetkili görmesi; Cumhuriyet savcısı veya duruşmada kanunen mutlaka hazır bulunması gereken diğer kişilerin yokluğunda duruşma yapılması; Duruşmalı olarak verilen hükümde açıklık kuralının ihlal edilmesi; Hükmün 230. madde gereğince gerekçeyi içermemesi; Hüküm için önemli olan hususlarda mahkeme kararı ile savunma hakkının sınırlandırılmış olması; Hükmün hukuka aykırı yöntemlerle elde edilen delile dayanması.