• Buradasın

    SınıfYönetimi

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Branş öğretmeni derse girdiğinde sınıf öğretmeni ne yapar?

    Sınıf öğretmeni, branş öğretmeni derse girdiğinde yönetimce verilen eğitim ve öğretim görevlerini yapar. Bu görevler, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin "Öğretmen" başlıklı 43. maddesinin 3. ve 4. fıkralarında belirtilmiştir: 3. fıkra: İlkokullarda bütün derslerin sınıf öğretmenlerince okutulması esastır. 4. fıkra: Yabancı Dil ile Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri, okulun kadrolu alan öğretmenlerince okutulur. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın "Okulda Bulunma Zorunluluğu" başlıklı 18. maddesi, sınıf öğretmenlerinin branş öğretmenlerinin ders saatlerinde okulda bulunmaları ve okul müdürünün eğitim ve öğretimle ilgili vereceği görevleri yapmalarını öngörür.

    Kazanım değerlendirme etkinlikleri nelerdir?

    Kazanım değerlendirme etkinlikleri çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilebilir: Sınavlar ve testler. Gözlem. Performans görevleri. Portfolyo değerlendirmesi. Akran değerlendirmesi. Ayrıca, kazanım değerlendirme etkinliklerine şu sitelerden ulaşılabilir: ogmmateryal.eba.gov.tr. odsgm.meb.gov.tr.

    Sınıf kalabalıklığı nasıl azaltılır?

    Sınıf kalabalıklığını azaltmak için bazı öneriler: Sınıf mevcutlarının azaltılması. Öğretmenlere yardımcı sağlanması. Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin uygulanması. Ders sürelerinin kısaltılması. Yeni dersliklerin yapılması. Ayrıca, yerel bağışlar istemek ve hibelere başvurmak da sınıf kalabalıklığını azaltmada yardımcı olabilir.

    Biçimlendirici değerlendirme ölçekleri nelerdir?

    Biçimlendirici değerlendirme ölçeklerinden bazıları şunlardır: Öğretim gözlemi. Portfolyo değerlendirmesi. Sözlü geri bildirim. Quiz ve sınavlar. Anketler ve geri bildirim formları. Performans görevleri ve proje değerlendirmeleri. Öz değerlendirme. Öğrenci günlüğü.

    Veli baskısının öğretmen üzerindeki etkileri nelerdir?

    Veli baskısının öğretmen üzerindeki etkilerinden bazıları şunlardır: Motivasyon ve iş doyumu sorunları. Yenilikçi yaklaşımlardan kaçınma. Yönetici-öğretmen ilişkisinin gerilmesi. Sağlık sorunları. İstifa riski. İletişim zorlukları. Ayrıca, veliler üzerindeki baskı, öğretmenlerin öğretim yöntemlerini değiştirmelerine, ödev miktarlarını artırıp azaltmalarına veya merkezi sınavlara yönelik testler uygulamalarına neden olabilir.

    Mikroöğretimde kaç öğrenci olmalı?

    Mikro öğretimde öğrenci sayısı 5 ile 10 arasında olmalıdır. Mikro öğretim, öğretmen adaylarının öğretmenlik becerilerini geliştirmek amacıyla kullanılan bir tekniktir.

    Araç ve gereçlerin öğretimdeki rolü nedir?

    Araç ve gereçlerin öğretimdeki rolleri şunlardır: Öğrenmeyi kolaylaştırır. Dikkat çeker ve motivasyonu artırır. Kalıcı öğrenmeyi sağlar. Bireysel farklılıkları destekler. Güvenli gözlem imkanı tanır. Zaman tasarrufu sağlar. Gerçek yaşamla bağlantı kurar.

    Sınıf rehber öğretmeni 1 dönemde kaç faaliyet yapmalı?

    Sınıf rehber öğretmeninin bir dönemde kaç faaliyet yapması gerektiği, yürüttüğü görevlere ve okulun rehberlik programına bağlı olarak değişir. Bazı faaliyetler: Sınıf rehberlik planı hazırlama: En geç ekim ayının ikinci haftasında müdür onayına sunulmalıdır. Sınıf rehberlik programı uygulama: Bu program kapsamındaki etkinlikler sınıfta gerçekleştirilmelidir. Risk altındaki öğrencileri belirleme: Her yıl kasım ayında bu öğrencilere ait verilerin bir örneği rehberlik servisine iletilmelidir. Öğrencileri yönlendirme: İlgi, yetenek ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirilmelidir. Rapor sunma: Dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu eğitim kurumu müdürüne sunmalıdır. Bu faaliyetlerin yanı sıra, rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapma ve gerektiğinde diğer rehberlik çalışmalarına destek sağlama gibi görevleri de bulunmaktadır.

    Veli toplantısında disiplin nasıl anlatılır?

    Veli toplantısında disiplin konusu şu şekilde anlatılabilir: Sınıf kuralları ve yönetimi. Ödül ve sonuç sistemi. Veli desteği. Ayrıca, veli toplantılarında genel olarak şu konular da ele alınabilir: Okul tanıtımı. Yönetmelikler. Öğrenci gelişimi. Veli toplantılarında, velilerle sağlıklı bir iletişim kurmak ve ön yargıdan uzak durmak önemlidir.

    Eba sınıf yönetimi nasıl yapılır?

    EBA sınıf yönetimi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Canlı Ders Oluşturma: EBA'da canlı ders oluşturma yetkisi okul müdürleri ve müdür yardımcılarındadır. 2. Öğretmen ve Öğrenci Hazırlığı: Öğretmenlerin EBA Mobil uygulamasını yüklemesi ve öğrencilerin derse 5 dakika önce EBA'ya giriş yapması gerekir. 3. Ders Programı Bildirimi: Oluşturulan ders programı, okul web sitesi gibi iletişim araçları aracılığıyla öğrenci ve öğretmenlere duyurulmalıdır. 4. Etkileşimli Kullanım: EBA'da "Duvarım" bölümü, ders içi ve ders dışı etkinliklerde kullanılabilir. EBA sınıf yönetimi ile ilgili daha fazla bilgi ve kurslara EBA ve OBA platformlarından ulaşılabilir.

    Sınıfta rastgele öğrenci seçme nasıl yapılır?

    Sınıfta rastgele öğrenci seçmek için kullanılabilecek bazı araçlar: ClassDojo: Bu uygulama, bir ders sırasında veya gönüllü aranırken rastgele öğrenci seçmek için kullanılabilir. Wheel of Names: Bu sitede, öğrencilerin isimleri girilerek rastgele öğrenci seçme çarkı oluşturulabilir. Google Classroom'da rastgele öğrenci seçmek için: 1. Mobil cihazda Classroom uygulamasına girin ve sınıfınızı seçin. 2. Kişiler sekmesine dokunun. 3. Sağ üst köşedeki öğrenci seçiciye dokunun. 4. Bir öğrenciden katılmasını isteyin ve "İleri"ye dokunun. 5. Bir öğrenciyi atlamak için "Daha sonra çağır"a, mevcut değil olarak işaretlemek için ise "Mevcut değil"e dokunun. Bu özellik yalnızca öğretmenlere yöneliktir ve yalnızca Android ve iOS mobil cihazlarda kullanılabilir.

    Öğretmenler Odası film sonunda ne oluyor?

    "Öğretmenler Odası" filminin sonunda Carla Nowak, Oskar’ı kurtarmak ve kendi hatasını telafi etmek için her şeyi göze alır. Film, Carla'nın dikkatinin, kimliğinin ve gücünün yeteceği şeye odaklanmayı, dağılmamayı, her şeyi kontrol etmeye çalışmamayı öğrenmesiyle sona erer. Ayrıca, filmin sonunda Carla'nın öğrencilerine çığlık attırarak rahatlama ihtiyacını giderdiği bir sahne de yer alır. Filmin tam olarak nasıl bittiğini öğrenmek için "Öğretmenler Odası" filminin izlenmesi önerilir.

    40 kişilik bir sınıfta kaç öğrenci olur?

    40 kişilik bir sınıfta 40 öğrenci olur. Milli Eğitim Bakanlığı'nın düzenlemelerine göre, ilköğretim kurumlarında bir şubedeki öğrenci mevcudunun 30'a tamamlanması, 40'ı da geçmeyecek şekilde oluşturulması gerekmektedir.

    AÖF'de sınıf yönetimi nasıl yapılır?

    AÖF'de sınıf yönetimi, uygun öğrenme çevresi oluşturmayı, kaynakları etkili kullanmayı ve öğrenci davranışlarını yönetmeyi içerir. Sınıf yönetiminin bazı alanları: Eğitsel hazırlıkların yönetimi: Fiziksel düzenlemeler (mekân uygunluğu, donanım hazırlığı) ve plan-program hazırlıkları (hedef belirleme, ders planı oluşturma). Eğitim sürecinin yönetimi: Eğitsel etkinliklerin yönetimi, zaman dağılımı ve öğrenme süreçlerinin geliştirilmesi. İlişki düzeninin yönetimi: Kuralların belirlenmesi, öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci ilişkilerinin düzenlenmesi. Davranış düzeninin yönetimi: İstenmeyen davranışların önlenmesi ve sınıf ikliminin olumlu hale getirilmesi. Sınıf yönetimi, öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurarak, onları başarıya ulaştıracak şekilde yapılmalıdır.

    Okul öncesi sınıf kuralları nasıl öğretilir?

    Okul öncesi sınıf kurallarını öğretmek için şu yöntemler kullanılabilir: Kuralların belirlenmesi: Kurallar, çocuklarla birlikte belirlenerek onların katılımını sağlamak, kuralların benimsenmesini kolaylaştırır. Görsel destekler: Sınıf kurallarını gösteren resimler veya çizimler kullanılabilir. Oyun ve etkinlikler: "Kulaktan Kulağa" gibi oyunlar oynayarak kurallar öğretilebilir. Tekrar ve hatırlatma: Kurallar, görsel materyaller ve çeşitli etkinliklerle düzenli olarak hatırlatılmalıdır. Tartışma ve açıklama: Kuralların altında yatan mantık ve beklentiler çocuklara açıklanmalı, kurallara uyulmaması durumunda ortaya çıkabilecek sorunlar tartışılmalıdır. Okul öncesi dönemde kurallar, kısa, net ve olumlu ifadelerle formüle edilmelidir.

    Yeni başlayan öğretmen nasıl popüler olur?

    Yeni başlayan bir öğretmenin nasıl popüler olabileceğine dair bazı öneriler: Derse katılım: Öğretmenin sorularını küstahlaşmadan yanıtlamak ve sosyal dinamikleri fark etmeden derse katılmak, daha fazla kişinin öğrenciyi tanımasına yardımcı olabilir. Çeşitli ilgi alanları: Sadece bir derse odaklanmak yerine, farklı ilgi alanlarına sahip olmak daha fazla insanla tanışmayı ve tanınmayı sağlayabilir. Risk alma: Tanımadığı biriyle tanışmak veya bir partiye gitmek gibi sosyal açıdan rahatsız edici olabilecek riskler almak, öğretmenin daha fazla fark edilmesini sağlayabilir. Popüler kültüre ilgi: Popüler kültüre dair bilgi sahibi olmak, öğrencilerle daha iyi iletişim kurmayı sağlayabilir. Popüler olmak için yapılan bazı davranışlar, öğretmenin mesleki itibarını zedeleyebilir. Bu nedenle, popülerlik kazanma çabasında dikkatli olunması önerilir.

    İyi öğretmen ve kötü öğretmen arasındaki fark nedir?

    İyi öğretmen ve kötü öğretmen arasındaki bazı farklar: İyi öğretmen: Sınıfa güler yüzle girer ve öğrencilerle bireysel olarak ilgilenir. Sevgiye ve saygıya dayalı bir disiplin ortamı sağlar. Çocuk ve insan psikolojisini iyi bilir. Kendini sürekli yeniler ve araştırarak öğrenir. Eleştiri ve cezayı ön planda tutmaz. Kötü öğretmen: Sınıfta korkuya ve baskıya dayalı bir eğitim yürütür. Konuları bir kere anlatır ve öğrenci buluşlarını yadırgar. Sürekli sert ve asık yüzlüdür. Öğrenci ailelerini olumsuz yönde etkiler. Sosyal etkinliklerin içinde yer almaz. Öğretmenin iyisi veya kötüsü yoktur; her öğretmen, sınıfına girdiğinde dışarıdakileri unutmaya çalışarak öğrencilerine bir şeyler vermeye çalışır.

    Mesleki gelişim atolyesi öğretmeni ne iş yapar?

    Mesleki gelişim atölyesi öğretmeninin bazı görevleri: Öğrenci fikirlerine değer verme. Demokratik sınıf iklimi oluşturma. Düşün, tasarla, üret ilkesini uygulama. Alternatif değerlendirme stratejileri kullanma. Mesleki gelişim topluluklarına katılma. Mesleki gelişim atölyesi öğretmeni, aynı zamanda öğrencilerin yeni yüzyıl becerilerini geliştirmelerine ve öğrenim gördükleri alanı tanımalarına yardımcı olur.

    Birleştirilmiş sınıflarda ders nasıl işlenir?

    Birleştirilmiş sınıflarda dersler iki şekilde işlenir: 1. Öğretmenli dersler. 2. Ödevli dersler. Öğretmenli derslerde öğretmenin görevleri: Öğrencilere rehberlik etmek; Dersi ödevli derslerle bütünleyecek şekilde planlamak; Öğrencilerin kendi kendine öğrenmekte zorlandıkları konulara öncelik vermek; Ödevli saatlerde yapılan öğrenci çalışmalarını değerlendirmek. Ödevli derslerde öğretmenin görevleri: Öğrencilere hangi kazanımlara ulaşacaklarına dair yönergeler vermek; Bireysel ve grup çalışma tekniklerini öğretmek; Öğrenci çalışmalarını değerlendirmek.

    Birleştirilmiş sınıf yıllık plan nasıl yapılır?

    Birleştirilmiş sınıf yıllık planı hazırlanırken şu adımlar izlenebilir: 1. Hedeflerin Tespiti. 2. Müfredat ve Program Seçimi. 3. Çevre Şartlarının Göz Önünde Bulundurulması. 4. Değerlendirme. Ayrıca, birleştirilmiş sınıf yıllık planı hazırlanırken 2089 sayılı tebliğler dergisinin 2. maddesinde yer alan, eğitim-öğretim faaliyetlerinin bir plan çerçevesinde yürütülmesi gerekliliği gibi yasal düzenlemelere de dikkat edilmelidir. Birleştirilmiş sınıf yıllık planı örnekleri ve detaylı bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: academia.edu. 9lib.net. researchgate.net.