• Buradasın

    Şehircilik

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sit alanı ile kentsel dönüşüm aynı şey mi?

    Sit alanı ve kentsel dönüşüm kavramları farklı anlamlar taşır. Kentsel dönüşüm, kentteki sorunlu alanların belirlenip, sağlıklı ve yaşanabilir hale getirilmesi amacıyla yeniden yapılması veya iyileştirilmesi sürecidir. Sit alanı ise, koruma altına alınmış tarihi ve kültürel varlıkların bulunduğu bölgelerdir.

    Şemdinli'nin en büyük mahallesi hangisi?

    Şemdinli'nin en büyük mahallesi Moda Mahallesi'dir.

    Evinin önüne toprak dökülen kişi nereye şikayet edilir?

    Evinin önüne toprak dökülen kişi, bu durumu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın ALO 181 hattına şikayet edebilir.

    Çevre ve şehircilik bakanlığı hangi antet?

    Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın anteti şu şekildedir: T.C. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI Adres: Mustafa Kemal Mahallesi 2082. Cadde No:52 Çankaya/ANKARA.

    Bölgesel ve yerel etkiye sahip şehir nedir?

    Bölgesel ve yerel etkiye sahip şehirler, etki alanlarının kapsamına göre iki ana kategoriye ayrılır: 1. Bölgesel Etkiye Sahip Şehirler: Bu şehirler, meydana gelen toplumsal, ekonomik ve siyasal olayların daha çok o ülkeyi veya yakın çevresindeki ülkeleri etkilediği şehirlerdir. 2. Yerel Etkiye Sahip Şehirler: Geniş alanları etkileyebilecek işlevsel özelliklerin bulunmadığı ve nüfus miktarının az olduğu şehirlerdir.

    İnşaat yönetmelikleri ne zaman değişti?

    İnşaat yönetmelikleri iki farklı tarihte değişti: 1. Şantiye Şefliği Yönetmeliği: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından 2024 yılının başında, yani ocak ayında, şantiye şefliği yönetmeliğinde düzenlemeler yapıldı. 2. Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği: Bu yönetmelik, 12 Mayıs 2023 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

    Kopenhag engelli dostu mu?

    Kopenhag, engelli dostu bir şehir olarak kabul edilmektedir. Şehirde engelsiz erişim sunan metro ve tren hatları bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, otellerin birçoğu engelli konuklar için uygun olanaklar sunmaktadır.

    Eski bina kentsel dönüşüme nasıl girer?

    Eski bir binanın kentsel dönüşüme girmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Risk Tespiti: İlk olarak, bina sahipleri, oturdukları binanın risk tespitine tabi tutulması için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilen bir kuruluşa başvurmalıdır. 2. Riskli Yapı Kararı: İnceleme sonucunda bina riskli yapı olarak tespit edilirse, bu durum Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na bildirilir ve bina hakkında "Riskli Yapı" kararı verilir. 3. Tahliye ve Yıkım: Riskli yapı kararı çıktıktan sonra bina sakinlerine bu durum tebliğ edilir ve belirli bir süre içinde binanın tahliye edilmesi ve yıkılması istenir. 4. Yeni Proje: Bina yıkıldıktan sonra, arsa sahipleri arasında uzlaşma sağlanarak yeni bir yapı projesi hazırlanır. 5. İnşaat ve Teslim: Yeni bina inşa edildikten sonra, hak sahibi maliklere teslim edilir ve malikler yeni binalarına taşındıktan sonra kentsel dönüşüm süreci sona ermiş olur.

    Riskli binalar otopark yapabilir mi?

    Riskli binaların otopark yapabilmesi mümkündür, ancak bu durum bazı koşullara bağlıdır. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın Otopark Yönetmeliği'nde yapılan değişikliğe göre, afetlere hazırlık kapsamında riskli yapı tespiti sonucu yıkılan binaların bulunduğu parsellerde, yeni yapılacak yapıların otopark ihtiyacı, yönetmelikte belirtilen usuller uygulanarak karşılanabilir. Bunun yanı sıra, 250 metrekareden küçük parsellerde, otopark ihtiyacının yarısının parselde karşılanması kaydıyla zorunlu otopark adedi yüzde 50 azaltılabilir.

    Ali Özcan Karaman Çevre ve Şehircilik İl Müdürü kimdir?

    Ali Özcan, Eylül 2002'den bu yana Karaman Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü olarak görev yapmaktadır. 1973 yılında Konya'da doğan Ali Özcan, lisans eğitimini Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü'nde, yüksek lisans eğitimini ise Aksaray Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Jeoloji Mühendisliği bölümünde tamamlamıştır.

    Kaçak yapılaşma ile kim mücadele eder?

    Kaçak yapılaşma ile mücadele, çeşitli kurumlar ve yetkililer tarafından yürütülür: 1. Belediyeler: Kaçak yapıları tespit eder, denetler ve gerekli yasal işlemleri başlatır. 2. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı: ALO 181 hattı üzerinden kaçak yapılaşmaları şikayet alır ve gerekli müdahaleyi yapar. 3. İl Özel İdareleri: Kaçak yapılar konusunda belediye ile birlikte hareket eder ve yıkım kararları alır. 4. Türk Ceza Kanunu: 184. madde kapsamında, kaçak yapı sahiplerine hapis cezası uygulanabilir.

    İstanbul'un en büyük arayışı nedir?

    İstanbul'un en büyük arayışları arasında şunlar öne çıkmaktadır: 1. Modernleşme ve Kent Yönetimi: İstanbul'un modern bir kent yönetimi modeline kavuşması için yapılan kurumsal ve yasal düzenlemeler. 2. Kentsel Yoğunlaşma ve Kapasite Artışı: Artan nüfus ve kentsel ihtiyaçlar nedeniyle mevcut yapıların mekansal ve yaşamsal olarak daha da yoğunlaşması. 3. Deprem Güvenliği: Deprem riski nedeniyle daha sağlam zeminli bölgelere göç ve eski yapıların yenilenmesi.

    Kabataş'ta katılımcı tasarım süreci nasıl işledi?

    Kabataş'ta katılımcı tasarım süreci şu aşamalarla işledi: 1. Hazırlık Aşaması: Süreç organizasyonu yapıldı, kurumlardan veri temini ve ihtiyaç programı oluşturuldu. 2. Katılım Süreci: Dijital anket ve çevrim içi çalıştaylar düzenlendi. - Anket: 19-24 Ağustos 2020 tarihleri arasında istanbulsenin.org internet sitesi üzerinden gerçekleştirildi ve 7923 kişi katıldı. - Çalıştaylar: 15-16 Eylül 2020'de, sivil toplum kuruluşları, meslek örgütleri, mahalle muhtarları ve araştırmacıların katılımıyla yapıldı. 3. Mekânsal Veri Toplama: Çevrim içi bir katılımcı haritalama uygulaması geliştirilerek, Eylül ve Ekim 2020 boyunca veri toplandı. 4. Raporlama ve Tasarım: Toplanan veriler sentezlenerek, Kabataş Transfer Merkezi ve yakın çevresine dair konsept tasarım ilkeleri ortaya konuldu.

    Emet sokakları neden dar?

    Emet sokaklarının dar olmasının nedeni, eski iskan yerleşim yerlerinde ve sit alanları içinde yer almasıdır.

    Riskli alan kontrolü nasıl yapılır?

    Riskli alan kontrolü, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı veya ilgili idareler tarafından aşağıdaki adımlar izlenerek gerçekleştirilir: 1. Teknik Rapor Hazırlanması: Yapılaşma veya zemin yapısı sebebiyle risk taşıdığına dair uzman mühendisler tarafından teknik rapor hazırlanır. 2. Afet Bilgileri: Daha önce alanda meydana gelmiş afetler ve detaylarına ilişkin bilgiler toplanır. 3. Koordinatlı Sınırlandırma Haritası: Alanın büyüklüğünü içeren koordinatlı sınırlandırma haritası oluşturulur. 4. Uygulama İmar Planı: Varsa alanın uygulama imar planı eklenir. 5. Kamuya Ait Taşınmazlar: Alanda bulunan kamuya ait taşınmazların listesi hazırlanır. 6. Uydu Görüntüsü veya Ortofoto Harita: Alanın uydu görüntüsü veya ortofoto haritası temin edilir. 7. Yerbilimsel Etüt Raporu: Zemin yapısı sebebiyle riskli alan olarak tespit edilmek istenilmesi halinde yerbilimsel etüt raporu eklenir. 8. Ek Belgeler: Alanın özelliğine göre Bakanlıkça istenecek sair bilgi ve belgeler hazırlanır. Bu belgeler hazırlandıktan sonra, dosya Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı'nın görüşü alınarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na sunulur ve teklif olarak Bakanlar Kurulu'na iletilir.

    Çevre şehircilik imar hakkı aktarımı ne zaman yürürlüğe girecek?

    Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan imar hakkı aktarımı düzenlemesi, 12 Aralık 2024 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    Mekke'nin geleneksel konutları neden bitişik nizam?

    Mekke'nin geleneksel konutlarının bitişik nizam olmasının nedeni, sınırlı arsa alanını en verimli şekilde kullanmak ve yüksek nüfus yoğunluğunu karşılamak içindir. Ayrıca, bu yapı düzeni, ticaretin belirli bölgelerde yoğunlaştırılmasını sağlamak ve mahallenin estetik bütünlüğünü korumak amacıyla da tercih edilmektedir.

    Çevre şehircilik döner sermaye ücreti nasıl hesaplanır?

    Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı döner sermaye ücreti, her yılın ilk gününde bakanlığın internet sayfasında duyurulan ve yeniden değerleme oranında artış gösteren bir ücrettir. 2024 yılı için döner sermaye hizmet bedelleri şu şekilde hesaplanır: - Proje bedeli 0-10 milyon TL arasında olan projeler için: 95.000 TL. - Proje bedeli 10-100 milyon TL arasında olan projeler için: 190.000 TL. - Proje bedeli 100-500 milyon TL arasında olan projeler için: 380.000 TL. - Proje bedeli 500 milyon-1 milyar TL arasında olan projeler için: 600.000 TL. - Proje bedeli 1-5 milyar TL arasında olan projeler için: 1.200.000 TL. - Proje bedeli 5 milyar TL ve üzeri olan projeler için: 2.400.000 TL.

    Erzincan'ın vizyonu ne?

    Erzincan'ın vizyonu, şehrin dinamik, sürdürülebilir ve katılımcı bir topluluk haline gelmesi olarak belirlenmiştir. Bu vizyon doğrultusunda yapılan bazı projeler şunlardır: "Erzincan İçin Bir Fikrim Var" Projesi: Erzincanlıların şehirleriyle ilgili fikirlerini paylaşabilecekleri, projelerini sunabilecekleri ve yerel yönetimlerle iletişime geçebilecekleri bir dijital platform. Turizm ve Tarım Master Planı Çalıştayı: Şehrin turizm ve tarım alanlarındaki potansiyellerini ortaya koyarak geleceğe yönelik yol haritasını belirleyen bir etkinlik. Vizyon Erzincan Projesi: Tüm kurumların faaliyetlerini ve projelerini tek bir sistem üzerinden yönetmelerini sağlayan, şehrin geleceğine yön veren bir dijital sistem.

    İstanbul Ataşehir'de kaç tane metro durağı var?

    İstanbul Ataşehir'de 9 adet metro durağı bulunmaktadır. Bunlar: 1. Yenisahra; 2. Türk İş Blokları; 3. M4 - Bostancı 5 Nolu; 4. Mevlana; 5. Kozyatağı; 6. Kayışdağı; 7. Küçükbakkalköy; 8. Ataşehir; 9. Atatürk Bulvarı.