• Buradasın

    Riskli binalar otopark yapabilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Riskli binalar, belirli koşullar altında otopark yapabilir.
    • Afetlere hazırlık kapsamında, riskli yapı tespiti yapılarak yıkılan binaların bulunduğu 250 m² ve daha küçük parsellerde, otopark ihtiyacı karşılanamadığı takdirde, yeni yapılara ilişkin yapı ruhsatı başvuruları, otopark bedelinin %25’inin müracaat sırasında ödenmesi kaydıyla verilebilir 124. Bu durumda, otopark yerleri bölge otoparkından karşılanacak şekilde idarelerce planlanır 14.
    • Mevcut yapılarda, parsel maliklerinin ilave otopark yapmak istediği durumlarda, belirli şartlara uyulmak kaydıyla (ticari amaçla işletilmemesi, gerekli muvafakatlerin alınması, taşıyıcı sistemin olumsuz etkilenmemesi vb.) arka bahçede mekanik otoparklar veya taşıt asansörü yapılabilir 125.
    Otopark yapımı ve kullanımı ile ilgili detaylı bilgi için Otopark Yönetmeliği'ne başvurulabilir 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    2017 otopark yönetmeliği nedir?

    2017 tarihli Otopark Yönetmeliği'ne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2017 yılında görüşe açılan Otopark Yönetmeliği taslağına şu sitelerden ulaşılabilir: meslekihizmetler.csb.gov.tr; resmigazete.gov.tr. Otopark Yönetmeliği'nin güncel haline ise aile.gov.tr adresinden erişilebilir. Otopark Yönetmeliği, yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerin neler olduğunu, otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarını düzenler.

    Riskli görülen binalar ne olacak?

    Riskli görülen binalar için aşağıdaki süreçler izlenir: 1. Risk Tespiti: Binanın riskli olup olmadığını belirlemek için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı lisansı olan firmalara risk tespiti yaptırılır. 2. Tebligat ve Yıkım Kararı: Riskli yapı tespit edilirse, bu durum maliklere tebliğ edilir ve 60 gün içinde binanın yıktırılması istenir. 3. İtiraz Hakkı: Maliklere, riskli yapı tespitine karşı 15 gün içinde itiraz etme hakkı tanınır. 4. Satış Süreci: Karara katılmayanlar için arsa sahibinin payı, 30 gün içinde açık artırma ile satılır. Bu süreçte, kentsel dönüşüm projeleri kapsamında devlet destekleri ve faiz destekli krediler de kullanılabilir.

    4 daireli bir binaya otopark yapmak zorunlu mu?

    Evet, 4 daireli bir binaya otopark yapmak zorunludur. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni Otopark Yönetmeliği'ne göre, her konut için bir otopark alanı ayrılması gerekmektedir.

    Otoparklar hangi kanuna tabi?

    Otoparklar, 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 37. ve 44. maddelerine dayanılarak hazırlanmış olan Otopark Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Ayrıca, 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu kapsamında kalan belediyelerde de bu yönetmelik uygulanmaktadır.

    Otopark yönetmeliği riskli bina ne demek?

    Riskli bina, Otopark Yönetmeliği kapsamında, afetlere hazırlık kapsamında riskli yapı tespiti yapılarak yıkılan yapıların bulunduğu parselleri ifade eder. Bu tür parsellerde, otopark ihtiyacının çözümünde, Otopark Yönetmeliği'nde belirtilen usuller herhangi bir öncelik sırası olmadan uygulanabilir.

    Kapalı otoparklarda hangi riskler vardır?

    Kapalı otoparklarda çeşitli riskler bulunmaktadır: Kimyasal Maruziyet: Egzoz gazları nedeniyle azotoksitler, karbonmonoksit, karbondioksit, aromatik hidrokarbonlar ve solunabilir tozlar gibi kirleticiler açığa çıkar. Yangın ve Patlama: Araç yanması, elektrik tesisatı veya kablo bağlantıları kaynaklı yangınlar can ve mal kaybına yol açabilir. Havalandırma Eksikliği: Havalandırması yetersiz otoparklarda karbonmonoksit birikimi, sağlık sorunlarına ve yangın riskinde artışa neden olabilir. Elektrik Tehlikeleri: Açıkta kablo bulunması, elektrik panolarına yetkisiz erişim ve prizlerin sağlamlığının düzenli kontrol edilmemesi gibi durumlar elektrik çarpmalarına yol açabilir. Psikososyal Etkiler: Çalışanların kapalı ortamda uzun süre kalması, tehdit veya hakaret gibi olumsuz davranışlara maruz kalması gibi durumlar iş sağlığı ve güvenliğini olumsuz etkileyebilir.

    Otopark tasarımında nelere dikkat edilmeli?

    Otopark tasarımında dikkat edilmesi gereken bazı önemli unsurlar: Yasal Mevzuatlar: Türkiye Otopark Yönetmeliği'ne uyulmalıdır. Araç ve Yaya Sirkülasyonu: Tek yönlü trafik akışı tasarlanmalı ve dönüş yarıçapları, araçların zorlanmadan manevra yapabileceği genişlikte olmalıdır. Aydınlatma: Aydınlatma, otoparkın her noktasında homojen bir dağılım göstermeli ve kör noktalar olmamalıdır. Malzeme Seçimi: Yoğun araç trafiğine, kimyasal sızıntılara ve iklim koşullarına dayanıklı malzemeler tercih edilmelidir. Erişilebilirlik: Engelli park yerleri, binaların ana girişlerine ve asansörlere en yakın ve en elverişli konumlarda yer almalıdır. Güvenlik: Güvenlik kameraları ve uygun yerleştirilmiş ekipmanlar ile güvenlik artırılmalıdır. Estetik ve Çevresel Duyarlılık: Peyzaj ve yeşil dokunuşlar, otoparkın estetik görünümünü iyileştirir.