Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Riskli alan kontrolü, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir:
- Başvuru ve Belgeler: Riskli alan tespiti için teknik rapor, koordinatlı sınırlandırma haritası, kamuya ait taşınmaz listesi, uydu görüntüsü veya ortofoto harita gibi belgeler hazırlanır 25. Bu başvuru, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Toplu Konut İdaresi (TOKİ), belediyeler veya taşınmaz malikleri tarafından yapılabilir 15.
- İnceleme ve Değerlendirme: Bakanlık, başvuruyu Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı'nın (AFAD) görüşü ile değerlendirir 25.
- Karar: Uygun bulunması halinde, alan Bakanlar Kurulu kararı ile riskli alan ilan edilir 25.
Riskli alan ilanını gerektiren durumlar:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: