İç çevre analizi, işletmenin yaşamını sürdürebilmesi ve rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi için sahip olduğu varlık ve yetenekleri belirleme sürecidir. İç çevre analizinin kapsadığı unsurlar: 1. İşletmenin varlıkları: Maddi ve maddi olmayan tüm unsurlar, üretim faktörleri (doğal kaynaklar, insan kaynakları, sermaye ve girişimcilik), üretilen mal ve hizmetler. 2. İşletmenin yetenekleri: Varlıkları koordinasyon içinde kullanabilme ve amacına uygun faaliyetleri gerçekleştirebilme kapasitesi. 3. Değer zinciri analizi: İşletmedeki faaliyetlerin müşteriler için değer yaratıp yaratmadığının incelenmesi. 4. Kıyaslama: İşletmenin kendi kaynaklarını, yeteneklerini ve süreçlerini başarılı rakiplerle karşılaştırması.