Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Lock-in etkisi, müşterilerin bir ürün, hizmet veya sağlayıcıya olan güçlü bağlılığı nedeniyle alternatiflere geçmesinin zor olmasıdır 13. Bu durum, yüksek geçiş maliyetleri, tescilli sistemlere veya standartlara bağımlılık, yatırım kaybı ve alışkanlıklar gibi nedenlerle ortaya çıkar 1.
Lock-in etkisi iki ana bağlamda incelenebilir:
- Ekonomik bağlamda: Finansal sistemler, yatırım kalıpları ve kaynakların dağılımı üzerinde etkili olur 2. Örneğin, fosil yakıtlara olan aşırı bağımlılık, yenilenebilir enerji geçişini yavaşlatır 2.
- Karar alma süreçlerini etkilemesi: Kullanıcılar, tanıdık ve erişilebilir oldukları için tatmin edici olmayan hizmetlere bağlı kalmaya devam ederler 3. Bu durum, iş verileri, altyapı ve güvenlik üzerinde kontrol kaybına yol açar 3.
Ayrıca, "lock-in" terimi, "kilitlenme" veya "kapatma" anlamlarında da kullanılabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: