Örgütlerde bazı yenilik türleri: Ürün yenilikleri: Mevcut bir ürünü geliştirip bir üst seviyeye çıkarmak, örneğin, Nokia'nın yeni ve daha üstün özellikli cep telefonları çıkarması. Süreç yenilikleri: Bir endüstri veya organizasyon için yeni olan, girdileri çıktılara dönüştürmede kullanılan teknolojideki araç, cihaz ve bilgiler, örneğin, KOTON'da beylerin alışveriş yaparken vakit geçirebilecekleri Amerikan bar fikri. Pazarlama yenilikleri: Müşteriyle temas süreçlerinin iyileştirilmesi, örneğin, "Babam ve Oğlum" filminin başarılı kulaktan kulağa pazarlaması. İş modeli yenilikleri: Mevcut bir değer önerisini yeniden tanımlamak veya bir şirketin değer zinciri içindeki rolünü yeniden tanımlamak, örneğin, Starbucks'ın kahvehane modeli. Yapısal yenilikler: Sektör ilişkilerini yeniden tanımlama, örneğin, Citigroup'un finansal enstrümanları tek bir çatı altında sunma modeli. Davranışsal yenilikler: Birey, takım ve yönetim gibi farklı düzeylerde yenilikçi davranışlar. Stratejik yenilikler: Örgütün pazardaki konumunu gözden geçirerek yeni yol ve kurallarla hareket etmesi.